
Η Ευρώπη αναμένεται να δει μια ανάκαμψη στην ηλεκτροκίνηση, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να παραδίδουν περισσότερα από 160 μοντέλα στην αγορά, αλλά στελέχη προειδοποιούν ότι τα κέρδη μπορεί να μειωθούν περαιτέρω λόγω του ρυθμιστικού κόστους και των εκπτώσεων, όπως αναφέρουν οι Financial Times.
Η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων σε όλες τις βασικές ευρωπαϊκές αγορές σταμάτησε πέρυσι, καθώς οι κυβερνήσεις μείωσαν τις επιδοτήσεις τους και οι εταιρείες απέφυγαν να παρουσιάσουν νέα μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2025, εν αναμονή των νέων αυστηρότερων κανόνων της ηπείρου για τις εκπομπές ρύπων.
Η Βρετανία έγινε η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη – Ξεπέρασε τη Γερμανία
Ο Ματίας Σμιντ, ανεξάρτητος αναλυτής αυτοκινήτων, προέβλεψε ότι το 2025 οι πωλήσεις EV στη δυτική Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, θα εκτιναχθούν κατά 40% σε 2,7 εκατ. οχήματα, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες έσπευσαν να εκπληρώσουν τους στόχους CO₂. Προέβλεψε επίσης ότι το μερίδιο των αυτοκινήτων που λειτουργούν με μπαταρίες θα αυξηθεί από το 15-17%, στο 22% της συνολικής αγοράς φέτος. «Αναμένουμε βεβαίως ότι η αγορά θα ανακάμψει το 2025 λόγω της ρυθμιστικής ώθησης από την ΕΕ», δήλωσε.
Τα εμπόδια στην ηλεκτροκίνηση
Αλλά η επιστροφή της αύξησης των πωλήσεων EV θα έρθει επίσης με το υψηλό κόστος της συμμόρφωσης με τους αυστηρότερους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων και με περισσότερες εκπτώσεις, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν προσιτά αυτοκίνητα, σημειώνουν οι FT. Με την υποκείμενη ζήτηση να παραμένει αδύναμη, τα στελέχη δήλωσαν ότι οι συνολικές προοπτικές για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία παραμένουν δύσκολες σε μια εποχή αυξανόμενου κινεζικού ανταγωνισμού και προστατευτισμού στις ΗΠΑ.
«Όσον αφορά την προσφορά μεταξύ των ηλεκτρικών και των υβριδικών οχημάτων, είμαστε έτοιμοι», δήλωσε ο Φαμπρίς Καμπολίβ, επικεφαλής της μάρκας Renault, όπου το 13% των πωλήσεών της είναι ηλεκτρικά. «Όσον αφορά τη ζήτηση, βλέπουμε σήματα που είναι πολύ ευμετάβλητα. Το επίπεδο δισταγμού είναι πραγματικά υψηλό μεταξύ των πελατών μας».

Ο ευρωπαϊκός οργανισμός της αυτοκινητοβιομηχανίας Acea εκτίμησε ότι τα πρόστιμα, το κόστος των πιστώσεων άνθρακα ή οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων με ζημία θα μπορούσαν να κοστίσουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες 16 δισ. ευρώ, εάν δεν καθυστερήσουν τα πρόστιμα για το 2025. Τα προκαταρκτικά στοιχεία έδειξαν ότι οι νέες ταξινομήσεις EV στην Ευρώπη μειώθηκαν σχεδόν κατά 6% πέρυσι.
Οι μετοχές της κατασκευάστριας ηλεκτρικών αυτοκινήτων Polestar υποχώρησαν κατά 11% την Πέμπτη, αφού αποκάλυψε ότι θα χρειαστούν άλλα δύο χρόνια για να γίνουν θετικές οι ελεύθερες ταμειακές ροές της και μείωσε τα σχέδια επέκτασης στην αγορά.
Ο Σμιντ ανέμενε ότι περισσότερα από 160 ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι διαθέσιμα φέτος στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων φθηνότερων προσφορών κάτω των 25.000 ευρώ, όπως το Renault 5 και το Citroën ë-C3. Η γκάμα περιλαμβάνει επίσης 20 νέα μοντέλα, όπως το ηλεκτρικό σπορ όχημα Neue Klasse της BMW και το νέο ηλεκτρικό CLA της Mercedes-Benz, ενώ το ανανεωμένο Model Y της Tesla που κυκλοφόρησε στην Κίνα την Παρασκευή θα κατευθυνθεί επίσης στην Ευρώπη.
Φιλόδοξοι στόχοι
Με τον αριθμό ρεκόρ λανσαρίσματος προϊόντων στην ιστορία της εταιρείας να ξεκινά από το 2025, ο Όλα Καλένιους, διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, δήλωσε ότι η εταιρεία θα «λανσάρει ένα πυροτέχνημα προϊόντων, τα περισσότερα από τα οποία θα είναι πλήρως ηλεκτρικά».
Ωστόσο, προειδοποίησε ότι η «φυσική ζήτηση» των καταναλωτών είναι απίθανο να αυξηθεί το 2025 σε επίπεδο που θα επιτρέψει στη βιομηχανία να πουλάει αυτοκίνητα με μπαταρίες με υγιή περιθώρια κέρδους.
Από φέτος, η ΕΕ θα απαιτήσει από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αυξάνοντας το ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλούνται. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι αναλυτές παρακολουθούν στενά το Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο ξεκίνησε πέρυσι το πρόγραμμα ποσόστωσης EV που απαιτεί το 80% των πωλήσεων αυτοκινήτων να είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Αντίστοιχο στόχο για την κυκλοφορία θέτει και η ΕΕ, αν και αρκετοί αναλυτές δηλώνουν πως είναι ιδιαίτερα δύσκολο να επιτευχθεί.


Latest News

Οι περικοπές πράσινης ηλεκτροπαραγωγής θα αυξάνονται με τη διείσδυση ΑΠΕ
Βασική ευθύνη του ΑΔΜΗΕ είναι η ασφάλεια του συστήματος και με αυτό το κριτήριο χορηγούνται και θα χορηγούνται προσφορές σύνδεσης στα νέα έργα ΑΠΕ

Μπαίνει ο… ήλιος στο ευρωπαϊκό ποδόσφαιρο – Η συμφωνία της UEFA με την SolarPower
Πώς θα «πρασινίσουν» τα γήπεδα - Στα θρανία οι ομάδες για σεμινάρια από τη SolarPower

Σε ιστορικό χαμηλό οι πάγοι της Αρκτικής – Προειδοποίηση για τον καιρό στο Βόρειο Ημισφαίριο
Ο θαλάσσιος πάγος της Αρκτικής βρίσκεται αυτή την περίοδο στη μέγιστη έκτασή του, η οποία όμως έχει πέσει στα χαμηλότερα επίπεδα που έχουν καταγραφεί ποτέ.
![BYD: Ποιος είναι ο Γουάνγκ Τσουανφού που χτίζει τα όνειρα της Κίνας [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/ot_BYD_Ceo_CHUANFU-600x352.png)
Γουάνγκ Τσουανφού: Χτίζει τα Όνειρα της Κίνας με την BYD [γράφημα]
Η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία BYD του Γουάνγκ Τσουανφού ανακοίνωσε πωλήσεις για όλο το 2024 που ξεπέρασαν αυτές της Tesla

Καμπανάκι IRENA για τις ΑΠΕ - Δεν είναι αρκετές, παρά την αύξηση ρεκόρ το 2024
To συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος τις αύξησης παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ προέρχεται από ηλιακά και αιολικά έργα

Η σουηδική Vattenfall θα κατασκευάσει το μεγαλύτερο αιολικό πάρκο στη Γερμανία
Το ένα απο τα δύο πάρκα που θα κατασκευάσει στη Βόρεια Θάλασσα η σουηδική Vattenfall θα είναι δυναμικότητας 980 MW

Τα οφέλη και τα εμπόδια για τη μαζική στροφή στην ηλεκτροκίνηση
Πρόσφατη μελέτη δείχνει πώς η επιλογή EV θα μπορούσε να ενισχύσει τους ιδιοκτήτες, αλλά και την ενεργειακή αυτονομία των πόλεων

Μειώνει τις επενδύσεις σε πράσινη ενέργεια η γερμανική RWE
Υπάρχει αβεβαιότητα στο επενδυτικό περιβάλλον λέει ο CEO της RWE - Τι σχεδιάζει η εταιρεία

Πώς θα είναι η Γαλλία το 2100 - Θερμότερη κατά 4°C
Η Météo France αναλύει τις επιπτώσεις από την προβλεπόμενη αύξηση της μέσης θερμοκρασίας στη χώρα τα επόμενα 75 χρόνια

Η τελευταία δεκαετία είναι η θερμότερη στα χρονικά - Εφιαλτική η συνέχεια
Οι αλλαγές στο κλίμα και ειδικά η υπερθέρμανση, είναι ιδιαίτερα εμφανής στους ωκεανούς