Η Ευρώπη αναμένεται να δει μια ανάκαμψη στην ηλεκτροκίνηση, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να παραδίδουν περισσότερα από 160 μοντέλα στην αγορά, αλλά στελέχη προειδοποιούν ότι τα κέρδη μπορεί να μειωθούν περαιτέρω λόγω του ρυθμιστικού κόστους και των εκπτώσεων, όπως αναφέρουν οι Financial Times.
Η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων σε όλες τις βασικές ευρωπαϊκές αγορές σταμάτησε πέρυσι, καθώς οι κυβερνήσεις μείωσαν τις επιδοτήσεις τους και οι εταιρείες απέφυγαν να παρουσιάσουν νέα μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2025, εν αναμονή των νέων αυστηρότερων κανόνων της ηπείρου για τις εκπομπές ρύπων.
Η Βρετανία έγινε η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη – Ξεπέρασε τη Γερμανία
Ο Ματίας Σμιντ, ανεξάρτητος αναλυτής αυτοκινήτων, προέβλεψε ότι το 2025 οι πωλήσεις EV στη δυτική Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, θα εκτιναχθούν κατά 40% σε 2,7 εκατ. οχήματα, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες έσπευσαν να εκπληρώσουν τους στόχους CO₂. Προέβλεψε επίσης ότι το μερίδιο των αυτοκινήτων που λειτουργούν με μπαταρίες θα αυξηθεί από το 15-17%, στο 22% της συνολικής αγοράς φέτος. «Αναμένουμε βεβαίως ότι η αγορά θα ανακάμψει το 2025 λόγω της ρυθμιστικής ώθησης από την ΕΕ», δήλωσε.
Τα εμπόδια στην ηλεκτροκίνηση
Αλλά η επιστροφή της αύξησης των πωλήσεων EV θα έρθει επίσης με το υψηλό κόστος της συμμόρφωσης με τους αυστηρότερους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων και με περισσότερες εκπτώσεις, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν προσιτά αυτοκίνητα, σημειώνουν οι FT. Με την υποκείμενη ζήτηση να παραμένει αδύναμη, τα στελέχη δήλωσαν ότι οι συνολικές προοπτικές για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία παραμένουν δύσκολες σε μια εποχή αυξανόμενου κινεζικού ανταγωνισμού και προστατευτισμού στις ΗΠΑ.
«Όσον αφορά την προσφορά μεταξύ των ηλεκτρικών και των υβριδικών οχημάτων, είμαστε έτοιμοι», δήλωσε ο Φαμπρίς Καμπολίβ, επικεφαλής της μάρκας Renault, όπου το 13% των πωλήσεών της είναι ηλεκτρικά. «Όσον αφορά τη ζήτηση, βλέπουμε σήματα που είναι πολύ ευμετάβλητα. Το επίπεδο δισταγμού είναι πραγματικά υψηλό μεταξύ των πελατών μας».
Ο ευρωπαϊκός οργανισμός της αυτοκινητοβιομηχανίας Acea εκτίμησε ότι τα πρόστιμα, το κόστος των πιστώσεων άνθρακα ή οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων με ζημία θα μπορούσαν να κοστίσουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες 16 δισ. ευρώ, εάν δεν καθυστερήσουν τα πρόστιμα για το 2025. Τα προκαταρκτικά στοιχεία έδειξαν ότι οι νέες ταξινομήσεις EV στην Ευρώπη μειώθηκαν σχεδόν κατά 6% πέρυσι.
Οι μετοχές της κατασκευάστριας ηλεκτρικών αυτοκινήτων Polestar υποχώρησαν κατά 11% την Πέμπτη, αφού αποκάλυψε ότι θα χρειαστούν άλλα δύο χρόνια για να γίνουν θετικές οι ελεύθερες ταμειακές ροές της και μείωσε τα σχέδια επέκτασης στην αγορά.
Ο Σμιντ ανέμενε ότι περισσότερα από 160 ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι διαθέσιμα φέτος στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων φθηνότερων προσφορών κάτω των 25.000 ευρώ, όπως το Renault 5 και το Citroën ë-C3. Η γκάμα περιλαμβάνει επίσης 20 νέα μοντέλα, όπως το ηλεκτρικό σπορ όχημα Neue Klasse της BMW και το νέο ηλεκτρικό CLA της Mercedes-Benz, ενώ το ανανεωμένο Model Y της Tesla που κυκλοφόρησε στην Κίνα την Παρασκευή θα κατευθυνθεί επίσης στην Ευρώπη.
Φιλόδοξοι στόχοι
Με τον αριθμό ρεκόρ λανσαρίσματος προϊόντων στην ιστορία της εταιρείας να ξεκινά από το 2025, ο Όλα Καλένιους, διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, δήλωσε ότι η εταιρεία θα «λανσάρει ένα πυροτέχνημα προϊόντων, τα περισσότερα από τα οποία θα είναι πλήρως ηλεκτρικά».
Ωστόσο, προειδοποίησε ότι η «φυσική ζήτηση» των καταναλωτών είναι απίθανο να αυξηθεί το 2025 σε επίπεδο που θα επιτρέψει στη βιομηχανία να πουλάει αυτοκίνητα με μπαταρίες με υγιή περιθώρια κέρδους.
Από φέτος, η ΕΕ θα απαιτήσει από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αυξάνοντας το ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλούνται. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι αναλυτές παρακολουθούν στενά το Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο ξεκίνησε πέρυσι το πρόγραμμα ποσόστωσης EV που απαιτεί το 80% των πωλήσεων αυτοκινήτων να είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Αντίστοιχο στόχο για την κυκλοφορία θέτει και η ΕΕ, αν και αρκετοί αναλυτές δηλώνουν πως είναι ιδιαίτερα δύσκολο να επιτευχθεί.
Latest News
Φεύγει από το «κλαμπ των οικολόγων» η Fed - Τι σημαίνει για την ΕΚΤ
Πώς ερμηνεύουν την αποχώρηση της Fed
«Εξοικονομώ» για παιδικούς σταθμούς, νηπιαγωγεία και δημοτικά - Άνοιξαν οι πλατφόρμες για αιτήσεις
Ο προϋπολογισμός και οι δικαιούχοι του προγράμματος «Εξοικονομώ» - Στόχος η βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας
Κορυφαίες τράπεζες του κόσμου «αποχαιρετούν» τη συμμαχία για το κλίμα
Ο Καναδάς είδε τέσσερις κορυφαίες τράπεζες - BMO, National Bank, TD Bank Group και CIBC - να κάνουν ένα βήμα πίσω για το κλίμα
Άτοκα μικροδάνεια έως 25.000€ για την ενεργειακή αναβάθμιση ακινήτων
Τα προγράμματα για την ενεργειακή αναβάθμιση στα ακίνητα - Τι ετοιμάζεται από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας
Χαμόγελα στις εταιρείες εξόρυξης για Γροιλανδία - «Τεράστια χάρη» το λιώσιμο των πάγων
Η Γροιλανδία, που βρίσκεται ανάμεσα στον Αρκτικό και τον Βόρειο Ατλαντικό Ωκεανό, έχει μεταμορφωθεί από την κλιματική κρίση
Νέα εξαγορά από τη Sunlight στη Γερμανία – «Βουτά» στις μπαταρίες ναυτιλίας
Η Sunlight Group συνεχίζει το επενδυτικό της πρόγραμμα με άλλα 100 εκατ. στο εργοστάσιο του Κιλκίς και νέο project
Με ξεχωριστά κίνητρα η ένταξη των πληγέντων Στερεάς Ελλάδας και Κρήτης στο «Εξοικονομώ 2025»
Για τους πληγέντες μάλιστα προβλέπονται στο Εξοικονομώ 2025 αυξημένα ποσοστά επιχορηγήσεων (80% - 100%) και ειδικός προϋπολογισμός (91,3 εκατ. ευρώ)
Θέρμανση με κλιματιστικό: Συμβουλές για μέγιστη απόδοση και οικονομία!
Επιλέγοντας κλιματιστικά Fujitsu επιλέγετε υψηλή ενεργειακή απόδοση και διευρυμένο εύρος λειτουργίας
nrg: Λύσεις ηλεκτροκίνησης για επιχειρήσεις με το incharge – Η συνεργασία με την Astrazeneca
Η nrg με το incharge παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης για τις επιχειρήσεις
Τίτλοι τέλους για το Gigafactory της Sunlight στη Δ. Μακεδονία – Τα εμπόδια
Η Sunlight Group δεν θα κατασκευάσει το εργοστάσιο μπαταριών λιθίου – Η αποχώρηση Μαντζούφα – Η επιδότηση των 245 εκατ. ευρώ