
Η Ευρώπη αναμένεται να δει μια ανάκαμψη στην ηλεκτροκίνηση, με τις αυτοκινητοβιομηχανίες να παραδίδουν περισσότερα από 160 μοντέλα στην αγορά, αλλά στελέχη προειδοποιούν ότι τα κέρδη μπορεί να μειωθούν περαιτέρω λόγω του ρυθμιστικού κόστους και των εκπτώσεων, όπως αναφέρουν οι Financial Times.
Η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων σε όλες τις βασικές ευρωπαϊκές αγορές σταμάτησε πέρυσι, καθώς οι κυβερνήσεις μείωσαν τις επιδοτήσεις τους και οι εταιρείες απέφυγαν να παρουσιάσουν νέα μοντέλα ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2025, εν αναμονή των νέων αυστηρότερων κανόνων της ηπείρου για τις εκπομπές ρύπων.
Η Βρετανία έγινε η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη – Ξεπέρασε τη Γερμανία
Ο Ματίας Σμιντ, ανεξάρτητος αναλυτής αυτοκινήτων, προέβλεψε ότι το 2025 οι πωλήσεις EV στη δυτική Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, θα εκτιναχθούν κατά 40% σε 2,7 εκατ. οχήματα, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες έσπευσαν να εκπληρώσουν τους στόχους CO₂. Προέβλεψε επίσης ότι το μερίδιο των αυτοκινήτων που λειτουργούν με μπαταρίες θα αυξηθεί από το 15-17%, στο 22% της συνολικής αγοράς φέτος. «Αναμένουμε βεβαίως ότι η αγορά θα ανακάμψει το 2025 λόγω της ρυθμιστικής ώθησης από την ΕΕ», δήλωσε.
Τα εμπόδια στην ηλεκτροκίνηση
Αλλά η επιστροφή της αύξησης των πωλήσεων EV θα έρθει επίσης με το υψηλό κόστος της συμμόρφωσης με τους αυστηρότερους κανόνες για τις εκπομπές ρύπων και με περισσότερες εκπτώσεις, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν προσιτά αυτοκίνητα, σημειώνουν οι FT. Με την υποκείμενη ζήτηση να παραμένει αδύναμη, τα στελέχη δήλωσαν ότι οι συνολικές προοπτικές για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία παραμένουν δύσκολες σε μια εποχή αυξανόμενου κινεζικού ανταγωνισμού και προστατευτισμού στις ΗΠΑ.
«Όσον αφορά την προσφορά μεταξύ των ηλεκτρικών και των υβριδικών οχημάτων, είμαστε έτοιμοι», δήλωσε ο Φαμπρίς Καμπολίβ, επικεφαλής της μάρκας Renault, όπου το 13% των πωλήσεών της είναι ηλεκτρικά. «Όσον αφορά τη ζήτηση, βλέπουμε σήματα που είναι πολύ ευμετάβλητα. Το επίπεδο δισταγμού είναι πραγματικά υψηλό μεταξύ των πελατών μας».

Ο ευρωπαϊκός οργανισμός της αυτοκινητοβιομηχανίας Acea εκτίμησε ότι τα πρόστιμα, το κόστος των πιστώσεων άνθρακα ή οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων με ζημία θα μπορούσαν να κοστίσουν στις αυτοκινητοβιομηχανίες 16 δισ. ευρώ, εάν δεν καθυστερήσουν τα πρόστιμα για το 2025. Τα προκαταρκτικά στοιχεία έδειξαν ότι οι νέες ταξινομήσεις EV στην Ευρώπη μειώθηκαν σχεδόν κατά 6% πέρυσι.
Οι μετοχές της κατασκευάστριας ηλεκτρικών αυτοκινήτων Polestar υποχώρησαν κατά 11% την Πέμπτη, αφού αποκάλυψε ότι θα χρειαστούν άλλα δύο χρόνια για να γίνουν θετικές οι ελεύθερες ταμειακές ροές της και μείωσε τα σχέδια επέκτασης στην αγορά.
Ο Σμιντ ανέμενε ότι περισσότερα από 160 ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι διαθέσιμα φέτος στην Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένων φθηνότερων προσφορών κάτω των 25.000 ευρώ, όπως το Renault 5 και το Citroën ë-C3. Η γκάμα περιλαμβάνει επίσης 20 νέα μοντέλα, όπως το ηλεκτρικό σπορ όχημα Neue Klasse της BMW και το νέο ηλεκτρικό CLA της Mercedes-Benz, ενώ το ανανεωμένο Model Y της Tesla που κυκλοφόρησε στην Κίνα την Παρασκευή θα κατευθυνθεί επίσης στην Ευρώπη.
Φιλόδοξοι στόχοι
Με τον αριθμό ρεκόρ λανσαρίσματος προϊόντων στην ιστορία της εταιρείας να ξεκινά από το 2025, ο Όλα Καλένιους, διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz, δήλωσε ότι η εταιρεία θα «λανσάρει ένα πυροτέχνημα προϊόντων, τα περισσότερα από τα οποία θα είναι πλήρως ηλεκτρικά».
Ωστόσο, προειδοποίησε ότι η «φυσική ζήτηση» των καταναλωτών είναι απίθανο να αυξηθεί το 2025 σε επίπεδο που θα επιτρέψει στη βιομηχανία να πουλάει αυτοκίνητα με μπαταρίες με υγιή περιθώρια κέρδους.
Από φέτος, η ΕΕ θα απαιτήσει από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αυξάνοντας το ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων που πωλούνται. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες και οι αναλυτές παρακολουθούν στενά το Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο ξεκίνησε πέρυσι το πρόγραμμα ποσόστωσης EV που απαιτεί το 80% των πωλήσεων αυτοκινήτων να είναι οχήματα μηδενικών εκπομπών μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Αντίστοιχο στόχο για την κυκλοφορία θέτει και η ΕΕ, αν και αρκετοί αναλυτές δηλώνουν πως είναι ιδιαίτερα δύσκολο να επιτευχθεί.


Latest News

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X