Το τέλος μιας περιόδου «εκθετικής ανάπτυξης» για την Κίνα σήμανε η μείωση στην αγορά πολυτέλειας κατά 18% έως 20% το 2024.

Σε αντιδιαστολή με την εικόνα αυτή, οι πωλήσεις αναμένεται να παραμείνουν αμετάβλητες φέτος, δήλωσε η εταιρεία συμβούλων Bain and Company κατά την παρουσίαση της τελευταίας «China Luxury Report» την Τρίτη.

Πολυτέλεια: Πώς οι εταιρείες θα ενισχύσουν τις πωλήσεις τους – Οι τιμές και ο ρόλος της Κίνας

Τα διακριτικά είδη, συμπεριλαμβανομένων των προσωπικών ειδών πολυτελείας, έχουν πληγεί σκληρά στην Κίνα, η οποία αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο των παγκόσμιων πωλήσεων ειδών πολυτελείας. Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στη δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου παραμένει επίμονα χαμηλή μετά την παρατεταμένη κρίση των ακινήτων και τις ανησυχίες για την ασφάλεια της απασχόλησης.

Η Κίνα αντιπροσωπεύει περίπου το ένα τρίτο των παγκόσμιων πωλήσεων ειδών πολυτελείας

Οι προσδοκίες για το 2025

«Πέρυσι ήταν, φυσικά, ένα μεγάλο πισωγύρισμα σε σχέση με τις προσδοκίες», εξήγησε στο Reuters ο Μπρούνο Λάνες, εταίρος στο γραφείο της Bain & Company στη Σαγκάη και επικεφαλής της πρακτικής της εταιρείας για τα καταναλωτικά προϊόντα, το λιανεμπόριο και την πολυτέλεια στην ευρύτερη Κίνα.

«Ωστόσο, πιστεύουμε ότι το 2025 θα πρέπει να είναι καλύτερο. Ακόμη και αν το πρώτο εξάμηνο αναμένεται να είναι ακόμη αρνητικό, το δεύτερο εξάμηνο θα πάει καλύτερα για ένα επίπεδο έτος», πρόσθεσε.

Στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για το τρίμηνο Δεκεμβρίου την περασμένη εβδομάδα, η ιδιοκτήτρια της Cartier Richemont, ξεπέρασε τις προσδοκίες με αύξηση των εσόδων κατά 10%, αλλά προειδοποίησε για μια ακόμη «δύσκολη» κατάσταση στην Κίνα, όπου οι πωλήσεις του τρίτου τριμήνου μειώθηκαν κατά 18%.

Η έκθεση της Bain and Company διαπίστωσε ότι η πτώση των πωλήσεων στην Κίνα πέρυσι αντισταθμίστηκε εν μέρει από τις πωλήσεις στο εξωτερικό, ιδίως στην Ιαπωνία, όπου οι συναλλαγματικές διαφορές ευνόησαν τους Κινέζους αγοραστές ειδών πολυτελείας, αν και οι παγκόσμιες πωλήσεις σε Κινέζους αγοραστές μειώθηκαν συνολικά κατά 7%.

Τα αφορολόγητα

Οι πωλήσεις στον παράδεισο αφορολόγητων ειδών της Κίνας, το Χαϊνάν, επλήγησαν ιδιαίτερα, σημειώνοντας πτώση 29%, καθώς οι αγοραστές επέλεξαν άλλους αφορολόγητους και φιλικούς προς το νόμισμα προορισμούς.

Οι πωλήσεις της Χαϊνάν παρεμποδίστηκαν επίσης από τις ανταγωνιστικές τιμές στις μεγάλες πλατφόρμες ηλεκτρονικού εμπορίου, όπως η Alibaba της Tmall και η Douyin της ByteDance, που υπονομεύουν τα πλεονεκτήματα τιμών του νησιού, αναφέρει η έκθεση.

Τα μέτρα τόνωσης που ανακοίνωσαν οι κινεζικές αρχές στο τελευταίο μέρος του 2024 βοήθησαν να βελτιωθούν κάπως οι πωλήσεις το τελευταίο τρίμηνο του έτους και μακροπρόθεσμα θετικά στοιχεία θα μπορούσαν να βρεθούν στη χαμηλή διείσδυση των αγορών ειδών πολυτελείας σε μεγάλο μέρος του πληθυσμού της χώρας, επισήμανε ο Λάνες.

Σύμφωνα με τους αναλυτές της Bain, οι καταναλωτές πολυτελείας υψηλού επιπέδου στην Κίνα θα παραμείνουν ένα ζωτικής σημασίας δημογραφικό στοιχείο για τις μάρκες, αντιπροσωπεύοντας το 45% των πωλήσεων πέρυσι, ενώ το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί το επόμενο έτος.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή