Σημάδια ανάκαμψης, σύμφωνα με έκθεση της Counterpoint Research, ειδικά μετά το 2023, που αποτέλεσε τη χειρότερη χρονιά της τελευταίας δεκαετίας για τον κλάδο, δείχνει η αγορά smartphones με τις πωλήσεις να αυξάνονται- σε όγκο – κατά 4% το 2024, καταγράφοντας την πρώτη ετήσια αύξηση από το 2021. Οι προβλέψεις για το 2025 «βλέπουν» το ίδιο ρυθμό ανάπτυξης (+4%) σε όγκο, αλλά με άνοδο 8% σε αξία, καθώς η μέση τιμή πώλησης (ASP) θα συνεχίσει να κινείται ανοδικά.

Kaspersky: Αυξήθηκε κατά 135% το ενδιαφέρον για λογισμικό κλοπής κρυπτονομισμάτων στο dark web

Τα smartphones συνεχίζουν να αποτελούν απαραίτητο προϊόν, κρίσιμο για την καθημερινή ζωή των ανθρώπων και καθώς οι μακροοικονομικές πιέσεις μειώθηκαν, η αγορά άρχισε να δείχνει σημάδια ανάκαμψης από το 4ο τρίμηνο του 2023, με πέντε συνεχόμενα τρίμηνα ανάπτυξης. Σχεδόν όλες οι αγορές παρουσίασαν ανάπτυξη, με πρωτοπόρες την Ευρώπη, την Κίνα και τη Λατινική Αμερική, αναφέρει η Counterpoint Research.

Η ανάπτυξη της παγκόσμιας αγοράς ήρθε, κυρίως, από κινεζικές εταιρείες, όπως η Xiaomi, η Honor, η Huawei και η Motorola (Lenovo), που παρουσίασαν σημαντικές αυξήσεις στις πωλήσεις τους

Τα κορυφαία brands στα smartphones

Σε επίπεδο κατασκευαστών smartphones, οι Samsung και Apple παρέμειναν τα κορυφαία brands σε όγκο πωλήσεων συσκευών το 2024, με μερίδια αγοράς 19% και 18%, αντίστοιχα.

Ωστόσο, η ανάπτυξη ήρθε, κυρίως, από κινεζικές εταιρείες, όπως η Xiaomi, η Honor, η Huawei και η Motorola (Lenovo), που παρουσίασαν σημαντικές αυξήσεις στις πωλήσεις τους.

Σύμφωνα με τους αναλυτές, η Xiaomi σημείωσε εντυπωσιακή άνοδο 12%, γεγονός που αποδίδεται στην επανατοποθέτηση του χαρτοφυλακίου της, την έμφαση σε premium προϊόντα και την επιθετική στρατηγική επέκτασης.

Αντίθετα, η Oppo κατέγραψε τη μεγαλύτερη πτώση από τους κορυφαίους πέντε παίκτες, με μείωση 8%, αν και στο τέλος του έτους παρουσίασε ενισχυμένη δυναμική. Η Samsung κατέγραψε μικρή αύξηση στις πωλήσεις, ενισχυμένη από την επιτυχία της ναυαρχίδας Galaxy S24 στις αγορές των ΗΠΑ και της Δυτικής Ευρώπης.

Αντίθετα, η Apple είδε πτώση 2% στις πωλήσεις της νέας σειράς iPhone 16, κυρίως λόγω περιορισμένης διαθεσιμότητας χαρακτηριστικών «Apple Intelligence» κατά την κυκλοφορία.

Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία επωφελήθηκε από τη στροφή των καταναλωτών προς τα ultra-premium προϊόντα της, γεγονός που βοήθησε να αντισταθμίσει τις συνολικές απώλειες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή