Λίγο πριν από την συμφωνία βρίσκονται οι συζητήσεις μεταξύ του Γιάννη Μασούτη και του Άγγελου Κρητικού για την εξαγορά της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Κρητικός από την εταιρεία Μασούτης.

Τι σχεδιάζει η Κρητικός – Γιατί θάβει το τσεκούρι των… εξαγορών

Τι ζητά ο Κρητικός, τι δίνει ο Μασούτης

Πληροφορίες από έγκυρες πηγές της αγοράς κάνουν λόγο πως παρά το γεγονός πως υπάρχει μία εμφανής απόσταση στο τίμημα «η δουλειά δεν θα χαλάσει». Προσθέτουν μάλιστα ότι ο κ. Μασούτης δίνει για την εξαγορά της Κρητικός 150 εκατ. ευρώ, ενώ αντιθέτως ο κ. Κρητικός ζητά 180 εκατ. ευρώ.

Η διαφορά και γιατί η συμφωνία δεν θα χαλάσει

Ωστόσο προχωρούν όλες οι παράπλευρες εργασίες για την ολοκλήρωση της εξαγοράς, γεγονός που σημαίνει πως η διαφορά δεν θα αργήσει να εκμηδενιστεί.

Την βεβαιότητα τους αυτή οι ίδιες πηγές την αποδίδουν πρώτον, στην ανάγκη του κ. Μασούτη να «τοποθετηθεί» στην αγορά στην Αττικής με ένα μερίδιο που να προσιδιάζει στο μέγεθος των φιλοδοξιών του – σήμερα βρίσκεται στην πέμπτη θέση του κλάδου κι απλώς διαθέτει μία ισχνή για το μέγεθος της αγοράς παρουσία στην Αττική.

Και δεύτερον, η οικογένεια Κρητικού θέλει σε κάθε περίπτωση να πουλήσει, διότι πλέον να αισθάνεται ασφυκτική την πίεση του ανταγωνισμού των μεγάλων του κλάδου – οι κινήσεις το τελευταίο διάστημα των εταιρειών ασφάλισης πιστώσεων είναι ενδεικτικές.

Τα ετήσια κέρδη και το τεράστιο ποσό

Θεωρούν ότι οι ανάγκες των δύο πλευρών είναι ισχυρές και θα υπερκεράσουν την διαφορά του τιμήματος. Κι όπως τόνιζαν χαρακτηριστικά «η Κρητικός έχει κέρδη περίπου 2 εκατ. ευρώ τον χρόνο κι όχι συγκυριακά, αλλά εδώ και χρόνια και τα 150 εκατ. ευρώ που της προσφέρονται είναι ένα τεράστιο ποσό»!

Από την άλλη πλευρά σημείωναν ότι το μειονέκτημα του δικτύου της Κρητικός είναι ότι διαθέτει εκατοντάδες μικρά σημεία πώλησης, τα οποία χρειάζονται ειδική διαχείριση, αλλά σε τελευταία ανάλυση η Μασούτης επίσης έχει «τεχνογνωσία» για την αποτελεσματική διαχείριση τέτοιων σημείων κι ως εκ τούτου αυτό δεν είναι ιδιαίτερο πρόβλημα για την βορειοελλαδίτικη αλυσίδα σούπερ μάρκετ.

Αλλάζει επίπεδο ο Μασούτης

Βέβαια εφόσον ολοκληρωθεί η εξαγορά η Μασούτης ΑΕ αλλάζει «πίστα» και θα «στριμωχτεί» στη δεύτερη θέση μαζί με την ΑΒ Βασιλόπουλος και την Lidl Hellas. Αυτή είναι και η φιλοδοξία του κ. Μασούτη, να διεκδικήσει την δεύτερη θέση της αγοράς.

Πάντως χρειάζεται πολλά πράγματα ακόμη να κάνει, αναφέρουν οι ίδιες πηγές, προκειμένου να κάνει αισθητή την παρουσία του στην αγορά της Αττικής, που συγκεντρώνει το 50% του ελληνικού λιανεμπορίου.

Το υπερ-κατάστημα στις Τρεις Γέφυρες

Στα assets του είναι η επικείμενη ολοκλήρωση του μεγάλου ομώνυμου καταστήματος στις Τρεις Γέφυρες, που μαζί με το κατάστημα της Γλυφάδας και την πρόθεση του να ανοίξει ένα ακόμη στα βόρεια προάστια της Αττικής, θα του δώσει την «ορατότητα» στο λεκανοπέδιο. Που φυσικά την έχει ανάγκη.

Κι όπως έλεγαν χαρακτηριστικά η «ορατότητα» στο ευρύ καταναλωτικό κοινό της Αττικής αποκτάται με κανονικά ή μεγάλα καταστήματα. Πάντως είναι βέβαιο ότι η επικείμενη εξαγορά θα «ταράξει τα νερά» στον κλάδο και φυσικά θα αλλάξει τα δεδομένα. Κι ίσως να αποτελέσει την αφετηρία ενός νέου κύκλου συγκέντρωσης του λιανεμπορίου των τροφίμων…

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Τραμπ: Γιατί η Ελλάδα δεν πρέπει να φοβάται την επιστροφή του στον Λευκό Οίκο
Επιχειρήσεις |

Γιατί η Ελλάδα δεν πρέπει να φοβάται την επιστροφή Τραμπ

Τι λένε στον ΟΤ κορυφαίοι εκπρόσωποι του επιχειρείν για τη δεύτερη θητεία του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο – Πώς αξιολογούν την πιθανή επιβολή δασμών, τον αντίκτυπο στην Ευρώπη και τη θέση της Ελλάδας

Daniele Mancuso (Sparkle): Αξιολογούμε νέες ευκαιρίες σε data centers και οπτικές ίνες
Επιχειρήσεις |

Στο κυνήγι νέων ευκαιριών σε data centers και οπτικές ίνες - Τι είπε στον ΟΤ ο CEO της Sparkle

Ο CEO της Sparkle Greece, Daniele Mancuso, μίλησε στον Οικονομικό Ταχυδρόμο για την προοπτική νέων επενδύσεων ενώ τόνισε ότι προσέγγιση της εταιρείας είναι να ενισχύσει και να επεκτείνει το φάσμα των υπηρεσιών της

Telekom: Σε ύψος-ρεκόρ η αξία του brand
Διεθνή |

Η Apple παραμένει το πολυτιμότερο brand στον κόσμο - Πρώτο ευρωπαϊκό brand η Telekom

Η Telekom, στον όμιλο της οποίας μέλος είναι η COSMOTE, είναι μία από τις πιο επιτυχημένες και πολύτιμες μάρκες παγκοσμίως, σύμφωνα με τη μελέτη «Brand Finance Global 500» - Στην πρώτη θέση παραμένει η Apple