
Η συμφωνία κατάπαυσης του πυρός μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς οδήγησε και στην απελευθέρωση από τους αντάρτες Χούθι του 25μελούς πληρώματος του πλοίου μεταφοράς οχημάτων Galaxy Leader μετά από ομηρία 14 μηνών.
Το ανώτατο συμβούλιο των ανταρτών ανακοίνωσε ότι απελευθέρωσε το πλήρωμα μετά από συζητήσεις με τους διαπραγματευτές της Χαμάς και του Ομάν σε συνέχεια της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός με το Ισραήλ.
Πώς έγινε η ένοπλη επίθεση των Χούτι σε πλοίο στην Υεμένη
Το 5.100 cu. Galaxy Leader (κατασκευής 2002) είχε καταληφθεί τον Νοέμβριο του 2023 σε μια δραματική επιχείρηση με την υποστήριξη ελικοπτέρου και έκτοτε το πλήρωμα του που αποτελείται από Βούλγαρους, Φιλιππινέζους, Ουκρανούς, Μεξικάνους και Ρουμάνους ναυτικούς κρατούνταν από τους Χούθι.
Η κατάληψη από τους αντάρτες Χούθι του Galaxy Leader, το οποίο διαχειρίζεται η Nippon Yusen, ήταν η αφορμή για να αλλάξουν ρότα τα πλοία και να αρχίζουν να αποφεύγουν τη Ερυθρά Θάλασσα.
Η απόφαση αυτή των Χούθι που έρχεται σε συνέχεια και της ανακοίνωσης τους ότι σταματούν τις επιθέσεις σε πλοία στην Ερυθρά όσο διαρκεί η συμφωνία κατάπαυσης του πυρός μεταξύ Χαμάς και Ισραήλ αναμένεται να λειτουργήσει ενισχυτικά στην διαμόρφωση ενός κλίματος ασφάλειας που έχουν ανάγκη οι ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να αρχίσουν σταδιακά να επιστρέφουν στην Ερυθρά Θάλασσα και το Σουέζ.
Ο αναλυτής της Xeneta Peter Sand σημειώνει ότι η συμφωνία μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς δημιουργεί ελπίδες για την προοπτική επιστροφής των ποντοπόρων πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα
Σύμφωνα με τους αναλυτές τα πρώτα πλοία που θα επιστρέψουν στην Ερυθρά θα είναι από τους κλάδους μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενοπλοίων για να ακολουθήσουν και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Σε κάθε περίπτωση η επιστροφή αναμένεται περί τα μέσα του έτους, αν και
Προειδοποιήσεις για… χάος
Ο αναλυτής της Xeneta Peter Sand σημειώνει ότι η συμφωνία μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς για την παύση των συγκρούσεων δημιουργεί ελπίδες για την προοπτική επιστροφής των ποντοπόρων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην Ερυθρά Θάλασσα αλλά προειδοποιεί για «χάος» όσον αφορά τους ναύλους των εμπορευματοκιβωτίων καθώς τα δρομολόγια θα προσαρμόζονται στις διαδρομές μέσω της διώρυγας του Σουέζ, με τις τιμές στην spot αγορά να είναι εξαιρετικά ευμετάβλητες, αλλά με έντονα πτωτική τάση.
Ωστόσο πολλά θα εξαρτηθούν από τη διαχείριση της χωρητικότητας των liners. Μια μεγάλης κλίμακας επιστροφή στην Ερυθρά Θάλασσα θα σημαίνει ότι οι παγκόσμιες μέσες αποστάσεις πλεύσης θα πέσουν στα προ κρίσης επίπεδα, κάτι που θα οδηγήσει σε πτώση της παγκόσμιας ζήτησης σε Teu ανά μίλι, μια σχέση η οποία συνυπολογίζει την απόσταση που μεταφέρεται κάθε εμπορευματοκιβώτιο καθώς και τον αριθμό των μεταφερόμενων εμπορευματοκιβωτίων.
Ακόμη και με προβλεπόμενη αύξηση 3% στον παγκόσμιο όγκο φορτίων το 2025, η ζήτηση σε teu ανά μίλι θα μπορούσε να μειωθεί κατά 11% από το 2024, εάν υπάρξει επιστροφή σε μεγάλη κλίμακα στην Ερυθρά Θάλασσα. Σε συνδυασμό με τις παραδόσεις ρεκόρ νεότευκτων πλοίων, η αγορά θα κατακλυστεί από νέα μεταφορική ικανότητα, με τις ναυτιλιακές να χρειάζεται να αφαιρέσουν περίπου 1,8 εκατ. TEU για να διατηρήσουν το σημερινό status quo, ειδάλλως οι ναύλοι θα καταρρεύσουν.


Latest News

Τα ελληνικά λιμάνια και το παζλ του IMEC
Αλλαγή δεδομένων προκαλεί ο ανταγωνισμός για τον οικονομικό διάδρομο που προωθεί η Ινδία n Οι βλέψεις της Αθήνας και η «σφήνα» Τραμπ υπέρ Ιταλίας

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία