
Η συμφωνία κατάπαυσης του πυρός μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς οδήγησε και στην απελευθέρωση από τους αντάρτες Χούθι του 25μελούς πληρώματος του πλοίου μεταφοράς οχημάτων Galaxy Leader μετά από ομηρία 14 μηνών.
Το ανώτατο συμβούλιο των ανταρτών ανακοίνωσε ότι απελευθέρωσε το πλήρωμα μετά από συζητήσεις με τους διαπραγματευτές της Χαμάς και του Ομάν σε συνέχεια της συμφωνίας κατάπαυσης του πυρός με το Ισραήλ.
Πώς έγινε η ένοπλη επίθεση των Χούτι σε πλοίο στην Υεμένη
Το 5.100 cu. Galaxy Leader (κατασκευής 2002) είχε καταληφθεί τον Νοέμβριο του 2023 σε μια δραματική επιχείρηση με την υποστήριξη ελικοπτέρου και έκτοτε το πλήρωμα του που αποτελείται από Βούλγαρους, Φιλιππινέζους, Ουκρανούς, Μεξικάνους και Ρουμάνους ναυτικούς κρατούνταν από τους Χούθι.
Η κατάληψη από τους αντάρτες Χούθι του Galaxy Leader, το οποίο διαχειρίζεται η Nippon Yusen, ήταν η αφορμή για να αλλάξουν ρότα τα πλοία και να αρχίζουν να αποφεύγουν τη Ερυθρά Θάλασσα.
Η απόφαση αυτή των Χούθι που έρχεται σε συνέχεια και της ανακοίνωσης τους ότι σταματούν τις επιθέσεις σε πλοία στην Ερυθρά όσο διαρκεί η συμφωνία κατάπαυσης του πυρός μεταξύ Χαμάς και Ισραήλ αναμένεται να λειτουργήσει ενισχυτικά στην διαμόρφωση ενός κλίματος ασφάλειας που έχουν ανάγκη οι ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να αρχίσουν σταδιακά να επιστρέφουν στην Ερυθρά Θάλασσα και το Σουέζ.
Ο αναλυτής της Xeneta Peter Sand σημειώνει ότι η συμφωνία μεταξύ Ισραήλ και Χαμάς δημιουργεί ελπίδες για την προοπτική επιστροφής των ποντοπόρων πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα
Σύμφωνα με τους αναλυτές τα πρώτα πλοία που θα επιστρέψουν στην Ερυθρά θα είναι από τους κλάδους μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και δεξαμενοπλοίων για να ακολουθήσουν και τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Σε κάθε περίπτωση η επιστροφή αναμένεται περί τα μέσα του έτους, αν και
Προειδοποιήσεις για… χάος
Ο αναλυτής της Xeneta Peter Sand σημειώνει ότι η συμφωνία μεταξύ του Ισραήλ και της Χαμάς για την παύση των συγκρούσεων δημιουργεί ελπίδες για την προοπτική επιστροφής των ποντοπόρων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στην Ερυθρά Θάλασσα αλλά προειδοποιεί για «χάος» όσον αφορά τους ναύλους των εμπορευματοκιβωτίων καθώς τα δρομολόγια θα προσαρμόζονται στις διαδρομές μέσω της διώρυγας του Σουέζ, με τις τιμές στην spot αγορά να είναι εξαιρετικά ευμετάβλητες, αλλά με έντονα πτωτική τάση.
Ωστόσο πολλά θα εξαρτηθούν από τη διαχείριση της χωρητικότητας των liners. Μια μεγάλης κλίμακας επιστροφή στην Ερυθρά Θάλασσα θα σημαίνει ότι οι παγκόσμιες μέσες αποστάσεις πλεύσης θα πέσουν στα προ κρίσης επίπεδα, κάτι που θα οδηγήσει σε πτώση της παγκόσμιας ζήτησης σε Teu ανά μίλι, μια σχέση η οποία συνυπολογίζει την απόσταση που μεταφέρεται κάθε εμπορευματοκιβώτιο καθώς και τον αριθμό των μεταφερόμενων εμπορευματοκιβωτίων.
Ακόμη και με προβλεπόμενη αύξηση 3% στον παγκόσμιο όγκο φορτίων το 2025, η ζήτηση σε teu ανά μίλι θα μπορούσε να μειωθεί κατά 11% από το 2024, εάν υπάρξει επιστροφή σε μεγάλη κλίμακα στην Ερυθρά Θάλασσα. Σε συνδυασμό με τις παραδόσεις ρεκόρ νεότευκτων πλοίων, η αγορά θα κατακλυστεί από νέα μεταφορική ικανότητα, με τις ναυτιλιακές να χρειάζεται να αφαιρέσουν περίπου 1,8 εκατ. TEU για να διατηρήσουν το σημερινό status quo, ειδάλλως οι ναύλοι θα καταρρεύσουν.


Latest News

Τραμπ: Εντολή στις υπηρεσίες να σχεδιάσουν τη Ναυτική Αναγέννηση των ΗΠΑ
Το εκτελεστικό διάταγμα του Τραμπ αποσκοπεί στην αντιμετώπιση της κυριαρχίας της Κίνας στη ναυτιλία των ωκεανών

Το στοίχημα Κικίλια για μείωση των τιμών
Οι αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Ναυτιλίας θα πρέπει να καταγράψουν τις τιμές που ισχύουν αυτή τη στιγμή για όλες τις γραμμές και όλα τα πλοία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετικά και αρνητικά σημεία στην απόφαση του ΙΜΟ για την πράσινη μετάβαση της ναυτιλίας
Η πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστώ, Μελίνα Τραυλού μιλάει για άδικη μεταχείριση του LNG που υπονομεύει τις επενδύσεις που έχουν πραγματοποιηθεί

Οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν τη συμφωνία για τις ανθρακούχες εκπομπές
Η συμφωνία επιτεύχθηκε μετά από ψηφοφορία, ένα γεγονός σπάνιο στον ΙΜΟ όπου πάντα επιδιώκεται η ομοφωνία

Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: +100 υποτροφίες για το Ακαδημαϊκό Έτος 2025-2026
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών χορηγεί και φέτος +100 Υποτροφίες, καθώς και την υποτροφία με τη συμβολική ονομασία «Αριστεία»

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Β. Κικίλιας: Κλειστός διαγωνισμός 4 χρόνων για τις άγονες γραμμές
Ο κ. Κικίλιας έκανε λόγο για οριζόντιο τρόπο συγκράτησης των τιμών στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τη μείωση κατά 50% των λιμενικών τελών

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Frederiksen (AEC) – Σημαντικός ο ρόλος των Ελλήνων εφοπλιστών στην Αρκτική
Για την ελληνική ναυτιλία μίλησε στο ΟΤ Delphi Economic Forum X ο Mads Frederiksen, εκτελεστικός διευθυντής στο Arctic Economic Council

Κικίλιας: Τι ζητεί να αλλάξει στο επιβατικό λιμάνι Πειραιά
«Η άμεση αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός των υπηρεσιών του με παράλληλη επίλυση των όποιων προβλημάτων έχουν ανακύψει είναι πρώτη προτεραιότητα» δηλώνει στα «ΝΕΑ»

«Φρένο» στις τιμές των εισιτήριων μέσω της μείωσης των λιμενικών τελών
Μειώνονται κατά 50% από την 1η Μαΐου του τρέχοντος έτους και για ένα χρόνο τα λιμενικά τέλη για τους επιβάτες

Πράσινη μετάβαση: Κανονιστικές εξελίξεις στις θαλασσιες μεταφορές
Με κοινό κείμενο 10 από τους μεγαλύτερους ομιλους διεθνώς ζητούν από τον ΙΜΟ δίκαιο και επιστημονικά τεκμηριωμένο πλαίσιο