
Τις προβλέψεις για τις πωλήσεις της Primark στη Βρετανία μείωσε η μητρική της Associated British Foods (ABF), σαφώς απογοητευμένη από τις χαμηλές της επιδόσεις κατά την κρίσιμη εμπορική περίοδο των Χριστουγέννων, την ίδια στιγμή που τόσο η ίδια όσο και οι ανταγωνιστές της στο λιανικό εμπόριο, προετοιμάζονται για την αύξηση των εργοδοτικών εισφορών εθνικής ασφάλισης και την αύξηση του κατώτατου μισθού από τον Απρίλιο.
Η ABF απέδωσε την πτώση της Primark στο γεγονός ότι οι καταναλωτές ήταν πολλοί «επιφυλακτικοί» και ότι οι καιρικές συνθήκες ήταν δυσμενείς κατά τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου.
Primark: Στροφή στα οικονομικά ρούχα και μυθικά… κέρδη για την εταιρεία
Ένα μόλις χρόνο πριν, Primark είχε εμφανίσει ισχυρές πωλήσεις ενόψει των Χριστουγέννων, καθώς οι Βρετανοί αγοραστές επικεντρώθηκαν σε ρούχα που πωλούνταν σε μειωμένη τιμή εν μέσω επίμονα υψηλού πληθωρισμού, σύμφωνα με το Bloomberg.
Η μητρική της εταιρεία, ABF, απέδωσε την πτώση της Primark στους επιφυλακτικούς καταναλωτές και τον… κακό καιρό
Γιατί χάνει τη λάμψη της η Primark
Ο retailer στοχεύει τώρα σε «χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό» αύξησης των πωλήσεων για την αλυσίδα το 2025, σε σύγκριση με τις προβλέψεις του Νοεμβρίου για «μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό αύξησης».
Η επιχείρηση λιανικής της ABF, η οποία αποτελείται κυρίως από το εμπορικό σήμα «Primark», είδε τις πωλήσεις να μειώνονται κατά 0,4% σε 3,36 δισ. στερλίνες για τις 16 εβδομάδες έως τις 4 Ιανουαρίου. Αυτό αντιπροσώπευε αύξηση 1,9% σε σταθερή συναλλαγματική βάση.
Οι πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία μειώθηκαν κατά 4%, ενώ η αντίστοιχη πτώση ανήλθε σε 6%.
Ο Dan Lane, επικεφαλής αναλυτής της Robinhood UK, δήλωσε: «Η Primark αποτελούσε επί μακρόν το στολίδι στο στέμμα της ABF, αλλά χάνει γρήγορα τη λάμψη της».
Η ανάπτυξη κατά τη διάρκεια των Χριστουγέννων ανακόπηκε από τις «ασθενέστερες φθινοπωρινές συναλλαγές σε ένα δύσκολο περιβάλλον λιανικής πώλησης» σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο. Μάλιστα, ο όμιλος δήλωσε ότι ο ήπιος καιρός του φθινοπώρου επηρέασε τις πωλήσεις ειδών όπως παλτά και σακάκια κατά τη διάρκεια του Οκτωβρίου και του Νοεμβρίου.
Το εξωτερικό
Η αδυναμία στο Ηνωμένο Βασίλειο αντισταθμίστηκε εν μέρει από τα κέρδη στην Ισπανία, την Πορτογαλία, τη Γαλλία, την Ιταλία και τις ΗΠΑ.
Ο Garry White, επικεφαλής επενδυτικός σχολιαστής της Charles Stanley, επισήμανε πως «η όποια αύξηση των πωλήσεων της Primark… πιθανότατα να οφείλεται στα ανοίγματα καταστημάτων και όχι στην οργανική ανάπτυξη. Οι κατευθυντήριες γραμμές για την επιχείρηση τροφίμων της παρέμειναν αμετάβλητες».
Ενώ πρόσθεσε πως «η δήλωση αυτή αντανακλά τις δυσοίωνες προοπτικές για τους λιανοπωλητές του Ηνωμένου Βασιλείου, καθώς οι Βρετανοί περιορίζουν τις δαπάνες και η φορολογική επιβάρυνση των λιανοπωλητών αυξάνεται μετά την αύξηση των εργοδοτικών εισφορών εθνικής ασφάλισης από την καγκελάριο Ρέιτσελ Ριβς στον προϋπολογισμό του Οκτωβρίου.
Ένα όχι και τόσο «χρυσό» τρίμηνο
Οι λιανικές πωλήσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο μειώθηκαν απροσδόκητα τον Δεκέμβριο, αμαυρώνοντας το «χρυσό τρίμηνο» των λιανοπωλητών. Το υποτονικό καταναλωτικό κλίμα φαίνεται ότι θα συνεχίσει να πλήττει τον κλάδο στις αρχές του τρέχοντος έτους.
Ο Lane, της Robinhood UK, σχολίασε σχετικά πως «υπάρχει πραγματική ανησυχία για το ότι η επιβράδυνση της αύξησης του διαθέσιμου εισοδήματος στο Ηνωμένο Βασίλειο θα μπορούσε να έχει υπερβολικό αντίκτυπο στα νοικοκυριά με χαμηλότερο εισόδημα. Αυτό έχει σημασία, δεδομένου ότι το 85% των προϊόντων της Primark κοστίζουν κάτω από 10 λίρες, με το Ηνωμένο Βασίλειο να παράγει σχεδόν το 50% των εσόδων της.
«Υπάρχει επίσης η αυξανόμενη απειλή από τον ανταγωνισμό που είναι φιλικός προς τον προϋπολογισμό. Η Primark εξακολουθεί να μην διαθέτει ηλεκτρονική πλατφόρμα συναλλαγών και, όσο και αν η εταιρεία μπορεί να λέει ότι οι αγορές στο κατάστημα είναι πιο πρακτικές για τα περιθώρια κέρδους της, είναι παράλογο για τους αγοραστές που μπορούν εύκολα να απευθυνθούν σε εταιρείες όπως η Shein για τις ευκαιρίες τους.
Το click-and-collect δεν αρκεί στις μέρες μας και ακόμη και αν οι πωλήσεις βελτιωθούν, θα παραμείνει ένας κίνδυνος για την επιχείρηση, καθώς φθηνότερες κινεζικές πλατφόρμες εισβάλλουν στο χώρο, καθώς και ιστοσελίδες μεταχειρισμένων ειδών όπως η Vinted.


Latest News
![WSJ: Πώς το διαδίκτυο άλλαξε την εμπειρία αγορών σε φυσικά καταστήματα [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/internet-retail-2-600x400.jpg)
Το διαδίκτυο άλλαξε την εμπειρία αγορών σε φυσικά καταστήματα - Οι εκτιμήσεις της WSJ [γράφημα]
Ο μεγάλος ανταγωνισμός στο διαδίκτυο έφερε και ελλείψεις προϊόντων και μειωμένο προσωπικό - Ποια είναι τα μεγαλύτερα παράπονα

Ο άνθρωπος του Πούτιν που θέλει να φέρει αμερικανικά κεφάλαια πίσω στη Ρωσία - Ποιος είναι ο Κίριλ Ντμίτριεφ
Ο Κίριλ Ντμίτριεφ έπαιξε κομβικό ρόλο στις διαπραγματεύσεις ΗΠΑ-Ρωσίας στη Σαουδική Αραβία, αναφέρει ο Economist

Γιατί ο Ντίμον εύχεται να πάει καλά το DOGE
Ο διευθύνων σύμβουλος της JPMorgan, Τζέιμι Ντίμον, δήλωσε ότι υποστηρίζει τις προσπάθειες του DOGE για να γίνει η κυβέρνηση πιο αποτελεσματική.

Ποιοι έχουν αντιρρήσεις για εξόρυξη στη Σελήνη αξίας εκατοντάδων δισεκατομμυρίων
Πολλοί θέλουν να καρπωθούν τα οφέλη της εξόρυξης στη Σελήνη, αλλά κάποιοι έχουν βάσιμες αντιρρήσεις

Η Ουκρανία είπε «ναι» στο deal για τα ορυκτά με τις ΗΠΑ
Ουκρανοί αξιωματούχοι δηλώνουν ότι το Κίεβο είναι πλέον έτοιμο να υπογράψει τη συμφωνία - Σε τι ελπίζουν

Και κρουαζιέρα με υπογραφή πολυτελείας - Οι κινήσεις του Φρανσουά Πινό της Kering
Δέκα χρόνια μετά την εξαγορά της Ponant, ο Φρανσουά Πινό απέκτησε την premium Aqua Expeditions του Φραντσέσκο Γκάλι Τζούγκαρο

Γίγαντας του αλουμινίου προειδοποιεί για απώλεια 100.000 θέσεων εργασίας λόγω των δασμών
«Θεωρούμε τους δασμούς στο αλουμίνιο ως κακούς για τις ΗΠΑ», είπε ο Bill Oplinger, Διευθύνων Σύμβουλος της Alcoa

Τις πρώτες ζημιές από το 1979 κατέγραψε η Bundesbank
Η Bundesbank έχασε περίπου 19,2 δισ. ευρώ το 2024 - Προειδοποίησε για πιθανές περαιτέρω απώλειες το επόμενο έτος

Βουτιά στην καταναλωτική εμπιστοσύνη στις ΗΠΑ, σε χαμηλό 3,5 ετών
Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης (Consumer Confidence Index) του Conference Board μειώθηκε κατά 7,0 μονάδες

Στην Κομισιόν στις 4 Μαρτίου το σχέδιο δράσης για τον χάλυβα
Ειδικό σχέδιο δράσης της Κομισιόν για χάλυβα και μέταλλα – Στόχος η αυτονομία της ΕΕ