
Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα συζητά στην Αθήνα για την ενεργειακή μετάβαση του κλάδου, με την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) σε ηγετικό ρόλο καθώς φιλοξενεί σήμερα στα γραφεία της την Ομάδα Εργασίας του Διεθνούς Ναυτικού Επιμελητηρίου (ICS) για την απανθρακοποίηση του κλάδου.
Όπως αναφέρει στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης η ΕΕΕ η συζήτηση οργανώθηκε ενόψει της συνεδρίασης της αρμόδιας Επιτροπής του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που αναμένεται να εγκρίνει έναν παγκόσμιο μηχανισμό προσδιορισμού τιμής εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία.
Η διεθνής ναυτιλιακή κοινότητα μαζί με πάνω από 50 κράτη που εκπροσωπούν περίπου τα 2/3 της παγκόσμιας χωρητικότητας έχει ήδη καταθέσει κοινή πρόταση που μπορεί να αποτελέσει βασικό πυλώνα της επιδιωκόμενης οικουμενικής συμφωνίας στις προσεχείς κρίσιμες διαπραγματεύσεις στον ΙΜΟ.
Ναυτιλία – ρύποι: Κοινή πρόταση 50 χωρών του IMO – Η συμβολή των Ελλήνων εφοπλιστών
Όπως έχει ήδη γράψει ο ot.gr o IMO βρίσκεται πολύ κοντά στην επίτευξη μίας ιστορικής σημασίας συμφωνία για το πώς θα μειωθούν οι ρύποι στη ναυτιλία, με την αποφασιστική συμβολή της χώρας μας σε διπλωματικό επίπεδο και της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών σε επίπεδο ναυτιλιακών φορέων.
Η συμβολή της ΕΕΕ
Σχεδόν 50 χώρες μέλη του ΙΜΟ μεταξύ των οποίων η Ελλάδα και η Ιαπωνία που εκπροσωπούν τους μεγαλύτερους εμπορικούς στόλους στον κόσμο (πρώτη και τρίτη θέση σε μερίδιο αγοράς), οι υπόλοιπες χώρες της ΕΕ αλλά και μεγάλα νηολόγια όπως ο Παναμάς, οι Μπαχάμες, οι Νήσοι Μάρσαλ και η Λιβερία, μαζί με το Ηνωμένο Βασίλειο υπογράφουν ένα κείμενο που προβλέπει έναν ενιαίο φόρο για κάθε τόνο εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου του κλάδου.
Η πρόταση, που ολοκληρώθηκε τον περασμένο μήνα, σύμφωνα με τους Financial Times, σημαίνει ότι ο φόρος θα έχει την υποστήριξη των χωρών που εκπροσωπούν ένα εμπορικό στόλο 1,6 δισ. τόνων νεκρού βάρους (dwt) ήτοι το 66% της παγκόσμιας μεταφορικής ικανότητας, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΗΕ.
Η κοινή δήλωση, αναδεικνύει το διπλωματικό βάρος που στοιχίζεται πίσω από έναν φόρο εκπομπών για μια βιομηχανία που παραμένει σχεδόν εξ ολοκλήρου εξαρτημένη από τα ορυκτά καύσιμα, σημειώνουν οι αναλυτές.


Latest News

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Κίνα: Ξένοι αγοραστές τροφοδοτούν τον ναυπηγικό τομέα και τη ναυτική της άνοδο
Η Κίνα διαθέτει κυρίαρχο εμπορικό ναυπηγικό τομέα και σημαντική ανάπτυξη στις ικανότητες ναυπήγησης για το πολεμικό ναυτικό της

ΗΠΑ: Ρωσία και Ουκρανία συμφωνούν για εκεχειρία στη Μαύρη Θάλασσα
Ρωσία και η Ουκρανία συμφώνησαν να διασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση των εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα.

Μελίνα Τραυλού: «Η ναυτιλία θεμέλιο της οικονομικής και γεωπολιτικής σταθερότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης»
Ηγετική παρουσία της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών στην Ευρώπη, στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Διάσκεψης στις Βρυξέλλες για τη Ναυτιλία «European Shipping Summit 2025»

ECSA: Καμπανάκι για την πρόταση Τραμπ για τέλη στα κινεζικής κατασκευής πλοία
Επιστολή έστειλε η ECSA που εκπροσωπεί τον ευρωπαϊκό στόλο στο πλαίσιο της δημόσιας διαβούλευσης στις ΗΠΑ

Ευρωπαϊκή Ναυτιλία: Πόσα προσφέρει στην «πίτα» της ευρωπαϊκής οικονομίας
Ο ευρωπαϊκός ναυτιλιακός κλάδος παρείχε θέσεις εργασίας σε 219.000 εργαζομένους σύμφωνα με μελέτη της Delloitte και του Ινστιτούτου CE Delft

24ωρη απεργία στα πλοία ανακοίνωσε η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία
Η απεργία της ΠΝΟ έχει πανελλαδικό χαρακτήρα και αφορά όλες τις κατηγορίες πλοίων.

Μελίνα Τραυλού: Η ΕΕ πρέπει να θωρακίσει την ηγετική θέση της ευρωπαϊκής ναυτιλίας
«Ανταγωνιστικότητα και βιωσιμότητα δεν είναι αντίρροπες δυνάμεις, αλλά ομόρροπες» τονίζει η κα Τραυλού

«Κανονικότητα» στην Ερυθρά Θάλασσα με πτώση των ναύλων - Τι αναφέρει η Intermodal
Mε την επιστροφή των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα, οι αποστάσεις των ταξιδιών σε βασικές διαδρομές, όπως Ασία - Ευρώπη, θα συντόμευαν