Σε διαδικασία λειτουργικού μετασχηματισμού βρίσκεται η ΑΒ Βασιλόπουλος ΑΕ.
Σημείο αιχμής είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία πλέον κερδίζουν έδαφος συνεχώς στα καταστήματα της αλυσίδας. Σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχουν φτάσει στο 30% των συνολικών πωλήσεων της αλυσίδας. Αν αφαιρεθούν τα φρέσκα προϊόντα – μαναβική και κρέας – τότε ανέρχονται στο 22%.
ΑΒ Βασιλόπουλος: Το στοίχημα για επιστροφή στα κέρδη – Τι συμβαίνει με τα καταστήματα
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν κατηγορίες που έχουν δύο ακόμη και τρία προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας – «του πουλιού το γάλα» με διαφορετική σύνθεση.
Σήμερα η αλυσίδα διαθέτει 2.780 κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας και τους αυξάνει συνεχώς. Ο στόχος που έχει βάλει η διοίκηση – κι οι ολλανδοί μέτοχοι της «AB» Ahold – Delhaize -,είναι να στρέψει όσο το δυνατόν περισσότερους καταναλωτές προς τα συγκεκριμένα προϊόντα, που η κερδοφορία τους είναι υψηλότερη. Και φυσικά ο κυριότερος στόχος είναι η ελληνική αλυσίδα να μπορέσει το οικονομικό αποτέλεσμα να αποκτήσει θετικό πρόσημο. Μάλιστα δεν αποκλείεται αυτό, λένε οι πληροφορίες, να επιτευχθεί εντός του 2025.
Οι πωλήσεις
Πάντως οι πωλήσεις του 2024, κινήθηκαν στα επίπεδα του 2023. Επισημαίνεται επίσης πως η απομείωση των παγίων – δηλαδή την μετατροπή μικρών καταστημάτων του δικτύου από ιδιόκτητα σε franchise – επηρεάζει τόσο τις πωλήσεις όσο και την κερδοφορία. Συγκεκριμένα οι πωλήσεις επηρεάζονται διότι η πώληση της ΑΒ προς τον franchisee είναι στην χονδρική και τα κέρδη επηρεάζονται διότι μειώνονται τα πάγια της εταιρείας και γράφονται ζημιές.
Ογδόντα καταστήματα franchise
Σύμφωνα με πληροφορίες, πέρυσι περίπου 42 καταστήματα «γύρισαν» σε franchise και άλλα 6 καταστήματα έκλεισαν, διότι ήταν ζημιογόνα. Για το 2025 πηγές της εταιρείας έλεγαν πως απομένουν ακόμη περίπου 30 καταστήματα να μετατραπούν σε franchise, ενώ παράλληλα στο δίκτυο του franchise θα προστεθούν άλλα 50 καταστήματα – συνολικά 80 καταστήματα «ευκολίας» όπως λέγονται χαρακτηριστικά. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τις έρευνες της Circana ο τύπος του καταστήματος με τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης είναι ο μικρότερος – μέχρι τα 400 τμ.
«Ότι χάσαμε χάσαμε»
Οι ίδιες πηγές ανέφεραν πως «το ξεσκαρτάρισμα έχει πλέον ολοκληρωθεί και το 2025 θα είναι χρονιά ανάπτυξης. Φέτος θέλουμε να κερδίσουμε μερίδιο αγοράς, ότι χάσαμε χάσαμε». Είναι γεγονός ότι η εταιρεία από 2017 και εντεύθεν η εταιρεία κάθε χρόνο χάνει μερίδιο αγορά. Φαίνεται πως οι απώλειες έχουν «πιάσει πάτο…» Από την άλλη πλευρά θα δημιουργηθούν και νέα καταστήματα ΑΒ σε διάφορες περιοχές (Πάρος, Ρόδος κλπ). Οι πληροφορίες λένε πως το 2024 κινήθηκε εντός του πλάνου της διοίκησης κι ως εκ τούτου οι ολλανδοί μέτοχοι είναι ικανοποιημένοι.
Latest News
Η νάρκη στην ελληνική οικονομία – Η απειλή των επιχειρήσεων ζόμπι [γραφήματα]
Σύμφωνα με το ΙΟΒΕ οι επιδράσεις είναι τόσο άμεσες σε επίπεδο εταιρείας, όσο και ευρύτερες σε επίπεδο συνολικής οικονομίας - Τι ισχύει στους κλάδους
Από τα Orchestra και τα DP...am στα Cool Club - Είναι τα παιδικά ο «κρυμμένος θησαυρός» της αγοράς;
Έντονο είναι το αποτύπωμα της ψηφιακής παρουσίας των brands με e-shops, αλλά και της στοχευμένης ανάπτυξης του δικτύου πωλήσεων
Η μάχη των τιμών και ποιος θα γίνει game changer στα ράφια
Το στοίχημα των τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ – Πώς θα αλλάξουν οι συσχετισμοί δυνάμεων
Τι παίζει με το brand της Cosmote - Το παρασκήνιο της επίσκεψης Höttges
Η φετινή επίσκεψη του CEO της Telekom συνοδεύτηκε από την έντονη φημολογία περί επικείμενης μετάβασης του brand Cosmote σε «κάτι» που θα είναι πιο κοντά στο ευρέως αναγνωρίσιμο στο εξωτερικό «T»
Τα σπάνε… τα αμοιβαία κεφάλαια – Γιατί τα επιλέγουν οι αποταμιευτές
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών στο πρώτο μισό του Ιανουαρίου οι εισροές στα ομολογιακά αμοιβαία κεφάλαια έφτασαν τα 132 εκατ. ευρώ
Πού επένδυσαν πάνω από 2 δισ. τα 35 μεγαλύτερα σούπερ μάρκετ
Οι επενδύσεις των 35 μεγαλύτερων σούπερ μάρκετ - Τι πλήρωσαν σε μισθούς- Τα σχέδια Σκλαβενίτη, ΑΒ Βασιλόπουλου, Lidl, My Market και Μασούτη
Με αστερίσκους η ανοδική πορεία της Prada - Η στρατηγική του 2025 και για την Ελλάδα
Ο ιταλικός όμιλος Prada ακολουθεί ανοδική πορεία, αντίθετα με τους κολοσσούς της πολυτέλειας - Τι συμβαίνει στην ελληνική αγορά
ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ: Μέχρι τις 24 Φεβρουαρίου η περίοδος αποδοχής της δημόσιας πρότασης από τη Masdar
Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ενέκρινε το πληροφοριακό δελτίο - Στα 20 ευρώ η τιμή απόκτησης των μετοχών
Υπερκαλύφθηκε η ΑΜΚ του Ομίλου AKTOR
H AMK του Ομίλου AKTOR η οποία υπερκαλύφθηκε θα υποστηρίξει σημαντικές επενδύσεις ύψους 2 δισ., σε υφιστάμενους, αλλά και καινούριους τομείς δραστηριοτήτων
Alter Ego Media: Τη Δευτέρα 27 Ιανουαρίου αρχίζει η διαπραγμάτευση της μετοχής
Το διοικητικό συμβούλιο της Alter Ego Media ευχαριστεί το επενδυτικό κοινό για την ανταπόκριση που έδειξε στη δημόσια προσφορά