Σε διαδικασία λειτουργικού μετασχηματισμού βρίσκεται η ΑΒ Βασιλόπουλος ΑΕ.

Σημείο αιχμής είναι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία πλέον κερδίζουν έδαφος συνεχώς στα καταστήματα της αλυσίδας. Σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, οι πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχουν φτάσει στο 30% των συνολικών πωλήσεων της αλυσίδας. Αν αφαιρεθούν τα φρέσκα προϊόντα – μαναβική και κρέας – τότε ανέρχονται στο 22%.

ΑΒ Βασιλόπουλος: Το στοίχημα για επιστροφή στα κέρδη – Τι συμβαίνει με τα καταστήματα

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Αξίζει να σημειωθεί ότι υπάρχουν κατηγορίες που έχουν δύο ακόμη και τρία προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας – «του πουλιού το γάλα» με διαφορετική σύνθεση.

Σήμερα η αλυσίδα διαθέτει 2.780 κωδικούς ιδιωτικής ετικέτας και τους αυξάνει συνεχώς. Ο στόχος που έχει βάλει η διοίκηση – κι οι ολλανδοί μέτοχοι της «AB» Ahold – Delhaize -,είναι να στρέψει όσο το δυνατόν περισσότερους καταναλωτές προς τα συγκεκριμένα προϊόντα, που η κερδοφορία τους είναι υψηλότερη. Και φυσικά ο κυριότερος στόχος είναι η ελληνική αλυσίδα να μπορέσει  το οικονομικό αποτέλεσμα να αποκτήσει θετικό πρόσημο. Μάλιστα δεν αποκλείεται αυτό, λένε οι πληροφορίες, να επιτευχθεί εντός του 2025.

Οι πωλήσεις

Πάντως οι πωλήσεις του 2024, κινήθηκαν στα επίπεδα του 2023. Επισημαίνεται επίσης πως η απομείωση των παγίων – δηλαδή την μετατροπή μικρών καταστημάτων του δικτύου από ιδιόκτητα σε franchise – επηρεάζει τόσο τις πωλήσεις όσο και την κερδοφορία. Συγκεκριμένα οι πωλήσεις επηρεάζονται διότι η πώληση της ΑΒ προς τον franchisee είναι στην χονδρική και τα κέρδη επηρεάζονται διότι μειώνονται τα πάγια της εταιρείας και γράφονται ζημιές.

Ογδόντα καταστήματα franchise

Σύμφωνα με πληροφορίες, πέρυσι περίπου 42 καταστήματα «γύρισαν» σε  franchise και άλλα 6 καταστήματα έκλεισαν, διότι ήταν ζημιογόνα. Για το 2025 πηγές της εταιρείας έλεγαν πως απομένουν ακόμη περίπου 30 καταστήματα να μετατραπούν σε franchise, ενώ παράλληλα στο δίκτυο του franchise θα προστεθούν άλλα 50 καταστήματα – συνολικά 80 καταστήματα «ευκολίας» όπως λέγονται χαρακτηριστικά. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τις έρευνες της Circana ο τύπος του καταστήματος με τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης είναι ο μικρότερος – μέχρι τα 400 τμ.

«Ότι χάσαμε χάσαμε»

Οι ίδιες πηγές ανέφεραν πως «το ξεσκαρτάρισμα έχει πλέον ολοκληρωθεί και το 2025 θα είναι χρονιά ανάπτυξης. Φέτος θέλουμε να κερδίσουμε μερίδιο αγοράς, ότι χάσαμε χάσαμε». Είναι γεγονός ότι η εταιρεία από 2017 και εντεύθεν η εταιρεία κάθε χρόνο χάνει μερίδιο αγορά. Φαίνεται πως οι απώλειες έχουν «πιάσει πάτο…» Από την άλλη πλευρά θα δημιουργηθούν και νέα καταστήματα ΑΒ σε διάφορες περιοχές (Πάρος, Ρόδος κλπ). Οι πληροφορίες λένε πως το 2024 κινήθηκε εντός του πλάνου της διοίκησης κι ως εκ τούτου οι ολλανδοί μέτοχοι είναι ικανοποιημένοι.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις