Μετά από χρόνια προσπαθειών για να μετατρέψει την αυθεντία της στη μόδα σε αύξηση του κύκλου εργασιών της, η Prada κατάφερε να επιτύχει τον στόχο της με το 2022 να αποδεικνύεται η καλύτερη επιχειρηματική χρονιά όλων των εποχών. Και δεν σταμάτησε εκεί, καθώς συνέχισε να ξεπερνά τους ανταγωνιστές της, αναφέροντας ανοδική πορεία των πωλήσεων, ακόμη και όταν η ευρύτερη αγορά πολυτελείας επιβραδύνθηκε, μπαίνοντας σε ύφεση το 2024.

Στην ανοδική αυτή πορεία, σημαντικός ήταν ο ρόλος της Miu Miu -το brand που θεωρήθηκε από πολλούς ως το μικρό αδερφάκι της Prada-, η οποία έχει τροφοδοτήσει μεγάλο μέρος της πρόσφατης ανάπτυξης του ομίλου, διπλασίασε περίπου τις πωλήσεις της κατά το μεγαλύτερο μέρος του περασμένου έτους χάρη στα δημοφιλή και ενίοτε αμφιλεγόμενα σχέδιά της, που απευθύνθηκαν σε ένα ευρύτερο κοινό.

Prada: Εκτόξευση κερδών με όχημα τη Miu Miu

Η ναυαρχίδα του ομίλου, η μάρκα Prada, συνέχισε επίσης να αναπτύσσεται, αν και με πιο ήπιο ρυθμό, την ώρα που οι ανταγωνιστές της, κολοσσοί της πολυτέλειας LVMH και Kering, ανέφεραν πτώση των πωλήσεων. Η μάρκα έχει αυξήσει τις τιμές – δραματικά σε ορισμένες περιπτώσεις – αλλά δεν έχει ακόμη τιμωρηθεί από τους πελάτες, οι οποίοι συνεχίζουν να ξοδεύουν τόσο για εποχιακά είδη όσο και για best seller όπως η τσάντα Galleria tote και τα νάιλον σακίδια.

Ο Αντρέα Γκουέρα- ο οποίος προηγουμένως ήταν επικεφαλής της Luxottica, της Eataly και του τμήματος φιλοξενίας της LVMH – ανέλαβε τα ηνία στις αρχές του 2023 από την Μιούτσια Πράντα και τον σύζυγό της Πατρίτσιο Μπερτέλι, ως ο πρώτος διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Prada εκτός της οικογένειας των ιδρυτών του.

Prada

H Μιούτσια Πράντα

Η συμβολή της Miu Miu

Η Miu Miu θεωρούνταν πάντα ένα αξιόπιστο brand, που για μερικά χρόνια απομακρύνθηκε από τις διεθνείς τάσεις. Τα πάντα στην πασαρέλα και στο branding εξακολουθούσαν να είναι πολύ ακριβά, αλλά αυτό δεν αντιπροσωπευόταν πάντα στα προϊόντα ή στα καταστήματα. Αυτός ήταν και ο λόγος που πριν από τρία χρόνια, η Μιούτσια Πράντα, αποφάσισε να την επαναφέρει στην πρώτη γραμμή, θέτοντας τις βάσεις για ένα success story.

Ως συνέπεια, κατέγραψε άλμα 105% στις πωλήσεις το τρίμηνο έως τις 30 Σεπτεμβρίου, ωθώντας τις πωλήσεις της μητρικής εταιρείας με έδρα το Μιλάνο να αυξηθούν κατά 18% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Τα καθαρά έσοδα του ομίλου Prada, ο οποίος είναι εισηγμένος στο Χονγκ Κονγκ, αυξήθηκαν κατά 18% στα 3,8 δισ. ευρώ τους πρώτους εννέα μήνες του έτους σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023.

Νέα στρατηγική

Το 2025 η Prada υιοθετεί μια νέα στρατηγική, με στόχο να δώσει ένα πολυποίκιλο χαρακτήρα στη δραστηριότητα του ομίλου. «Πιστεύουμε ότι η ενασχόληση με τις πολιτιστικές πτυχές της κοινωνίας είναι απαραίτητη για την μακροπρόθεσμη επιβίωση των δύο εμπορικών σημάτων μας. Χαράσσουμε τον πολιτισμό, χαράσσουμε την κοινωνία. Αν κοιτάξετε τα καταστήματά μας, είναι πραγματικά μια ανοιχτή πόρτα για να καταλάβετε πού πηγαίνει η αρχιτεκτονική, πού πηγαίνει η τέχνη, πού πηγαίνει η μηχανική. Αυτό αντιπροσωπεύει ο κόσμος της Prada», εξήγησε πριν λίγες ημέρες στο Business Of Fashion ο Γκουέρα.

Στόχος είναι να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο ο «πολύπλευρος» χαρακτήρας της μάρκας και του ομίλου.

Εξάλλου, όπως επισήμανε ο Γκουέρα «το 2025 θα είναι, τουλάχιστον για τους πρώτους έξι μήνες, μια δύσκολη χρονιά, όπως ήταν και οι τελευταίοι 12 με 15 μήνες. Η ζήτηση εξακολουθεί να υπάρχει- οι άνθρωποι εξακολουθούν να επιθυμούν και να ονειρεύονται την πολυτέλεια. Στην Prada, θα πρέπει να κάνουμε ακόμη καλύτερη δουλειά προκειμένου να συνεχίσουμε να αναπτυσσόμαστε πάνω από τον μέσο όρο του κλάδου και να κερδίσουμε ξανά το μερίδιο αγοράς που νομίζω ότι μας αξίζει».

Τα καθαρά έσοδα του ομίλου Prada, ο οποίος είναι εισηγμένος στο Χονγκ Κονγκ, αυξήθηκαν κατά 18% στα 3,8 δισ. ευρώ τους πρώτους εννέα μήνες του έτους σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2023

Οι προκλήσεις του 2025

Για όλο τον κλάδο υπάρχουν μερικές πολύ συγκεκριμένες προκλήσεις, με πρώτη απ’ όλες την Κίνα. «Πιστεύουμε ακράδαντα στο μακροπρόθεσμο δυναμικό των Κινέζων καταναλωτών, αλλά το 2024 και νομίζω ότι ένα μέρος του 2025 δεν θα είναι εύκολο σε αυτό το μέρος του κόσμου».

Ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου όμως εξηγεί πως υπάρχει ακόμη ένας τομέας, που επηρεάζει όλη την πολυτέλεια. «Πολλές είναι οι εταιρείες που αλλάζουν τους δημιουργικούς διευθυντές τους και τους διευθύνοντες συμβούλους τους, καθώς υπάρχει μια αλλαγή και ένα σημείο καμπής».

«Ο τομέας έχει μάλλον κακομάθει από την πορεία που ακολούθησαν τα δερμάτινα είδη το προηγούμενο διάστημα. Η συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων αυξήθηκε σε όγκο και τιμές και έδωσε μια πολύ πιο εύκολη ώθησε σε brands, σε σχέση με τα έτοιμα ενδύματα ή τα υποδήματα», πρόσθεσε ο Γκουέρα, επισημαίνοντας πως «σε ορισμένες περιπτώσεις, υπήρξε όντως υπερπληθωρισμός όπως για παράδειγμα στην τιμολόγηση των τσαντών, ο οποίος δεν συνδεόταν με την αξία του ονείρου που έδιναν οι μάρκες στους καταναλωτές».

Prada

Το πρώτο own-branded κατάστημα Miu Miu άνοιξε το καλοκαίρι του 2024 στο Nammos Village, στη Μύκονο

Ανθεκτική με αστερίσκους η ελληνική αγορά

Παρόμοιες είναι οι προκλήσεις και οι λύσεις στρατηγικής -ψηφιακός μετασχηματισμός, πολυκαναλική παρουσία προϊόντων- που αντιμετωπίζει και η Prada Hellas, ο ελληνικός βραχίονας του ιταλικού brand με παρουσία πάνω από 15 χρόνια στην εγχώρια αγορά. Οι Έλληνες αποδεικνύονται για ακόμη μια χρονιά μια αξιόπιστη βάση, παρά τις γεωπολιτικές εξελίξεις σύμφωνα και με τις οικονομικές καταστάσεις του 2023.

Οι πωλήσεις της ελληνικής θυγατρικής του πολυτελούς οίκου μόδας το 2023 έκλεισαν με ισχυρή αύξηση (+27%) σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, με την προσοχή της διοίκησης υπό την Mara Brognoli και την Maria Viola Grimaldi, ως νόμιμους εκπροσώπους και διαχειριστές, να εστιάζεται στην εικόνα υποχώρησης του δεύτερου εξαμήνου των διεθνών πελατών.

Ειδικότερα, οι τοπικοί πελάτες που αντιπροσωπεύουν το 48% των συνολικών πωλήσεων, παρουσίασαν σημαντική αύξηση 32% – το 50% προέρχεται από το πρώτο εξάμηνο και το 20% από το δεύτερο εξάμηνο σε σύγκριση με το 2022.

Ισχυρή συνεισφορά έχουν επίσης οι διεθνείς πελάτες, οι οποίοι αντιπροσωπεύουν το 52% των συνολικών πωλήσεων, αυξάνοντας κατά 24% κατά τη διάρκεια του έτους με τη μεγαλύτερη συνεισφορά να προέρχεται από την Αμερική, την Ευρώπη και τους Άραβες, εκ των οποίων το 59% προέρχεται από το πρώτο εξάμηνο και το 8% από το δεύτερο.

Η εικόνα του δεύτερου εξαμήνου επηρεάστηκε πολύ από τις συγκρούσεις στη Μέση Ανατολή, που επιβράδυναν την παρουσία των Αμερικανών και των Αράβων. Ωστόσο, σε επίπεδο πλήρους έτους, η διοίκηση επισημαίνει την ανάκαμψη των Κινέζων πελατών στο 4%, όπως και στο άνοιγμα του πρώτου own-branded καταστήματος της Miu Miu στο Nammos Village της Μυκόνου, αλλά και στην ενίσχυση του δικτύου καταστημάτων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις