
Η τάση λιτότητας που ξεκίνησε στην Κίνα κατά τη διάρκεια της οικονομικής αναταραχής της πανδημίας και στερεοποιήθηκε εν μέσω της κρίσης στην αγορά ακινήτων εντείνεται καθώς η Gen Z αποφεύγει τις κυβερνητικές εκκλήσεις να ξοδέψει και να διπλασιάσει την αποταμίευση.
Στην σελίδα κοινωνικής δικτύωσης Xiaohongshu της Κίνας, ή RedNote όπως είναι γνωστό στη Δύση, που μοιάζει με το Instagram, πολλοί κάτω των 30 ανταλλάσσουν σημειώσεις για το πώς να ξοδέψουν λιγότερα σε γεύματα και να ψωνίσουν φθηνά, παρατηρεί το Reuters.
Κίνα: Ο πληθυσμός μειώνεται για τρίτη συνεχόμενη χρονιά
Οι influencers μοιράζονται επίσης συμβουλές για τη μετατροπή της οικονομικής πειθαρχίας σε τρόπο ζωής. Οι αναρτήσεις σχετικά με τον τρόπο εξοικονόμησης χρημάτων ξεπερνούν συνολικά το 1,5 εκατομμύριο με περισσότερες από 130 εκατομμύρια προβολές.
Οικονομικές δυσχέρειες
«Αισθάνομαι ότι η οικονομία είναι πολύ κακή και φαίνεται ότι είναι δύσκολο για όλους να βγάλουν χρήματα, επομένως νομίζω ότι είναι σημαντικό να προστατεύσω το πορτοφόλι μου», είπε στο Reuters η Άβα Σου, η οποία εντάχθηκε στην Alibaba μετά την αποφοίτησή της πριν από έξι μήνες και κερδίζει σχετικά άνετο μισθό.
Η Σου, 26 ετών, που βλέπει τη βιομηχανία του Διαδικτύου ως «ασταθή», είπε ότι είχε περικόψει τις παρορμητικές δαπάνες και είχε ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο να εξοικονομήσει 2 εκατομμύρια γιουάν (273.512 δολάρια), δηλαδή 100 φορές το μηνιαίο μισθό της.
Σύμφωνα με στοιχεία από το Yu’e Bao, ένα δημοφιλές διαδικτυακό ταμείο χρηματαγοράς στην εφαρμογή πληρωμών Alipay, οι χρήστες που γεννήθηκαν μετά το 2000 έκαναν κατά μέσο όρο 20 καταθέσεις το μήνα από το τέλος του 2024, διπλάσιο από τον αριθμό του Μαΐου.
Ο αριθμός του Μαΐου ήταν 10% υψηλότερος από τον προηγούμενο χρόνο. Η Yu’e Bao είπε επίσης ότι τα χρήματα που είχε κάθε άτομο στον λογαριασμό του εκείνο τον μήνα ήταν σχεδόν 3.000 γιουάν, 50% περισσότερα από τον ίδιο μήνα του προηγούμενου έτους.
Ορισμένοι οικονομολόγοι προειδοποιούν ότι η σταθερή αποταμίευση θα μπορούσε να μειώσει τη ζήτηση, καθώς οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής βασίζονται στην εγχώρια κατανάλωση για να ενισχύσουν το ΑΕΠ της Κίνας. Η παρατεταμένη απαισιοδοξία, η οποία έχει ήδη οδηγήσει σε πτώση των τιμών καταναλωτή από τα αυτοκίνητα έως το bubble tea, θα επηρεάσει επίσης τις μακροπρόθεσμες δυνατότητες της δεύτερης μεγαλύτερης οικονομίας στον κόσμο.
Η σπάταλη προηγούμενη γενιά
Η κατάσταση έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τη στάση της λεγόμενης γενιάς του «σεληνόφωτος» για ελεύθερα έξοδα, όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει όσους γεννήθηκαν τις δεκαετίες του 1980 και του 1990.
Εκείνη η γενιά είδε να διευρύνονται οι ευκαιρίες εργασίας, να αυξάνονται τα εισοδήματα και μια ποιότητα ζωής που συνέχιζε να βελτιώνεται, είπε στο Reuters ο Χο-Φουνγκ Χουνγκ, καθηγητής πολιτικής οικονομίας στο Πανεπιστήμιο Johns Hopkins, και ήταν γνωστοί για το ότι ξόδευαν ολόκληρο τον μισθό τους μέχρι το τέλος κάθε μήνα.
Ωστόσο, η πανδημία, η οικονομική επιβράδυνση και η καταστολή της κυβέρνησης στις εταιρείες τεχνολογίας και σε άλλα μέρη του ιδιωτικού τομέα έκαναν τους σημερινούς νέους να αισθάνονται ότι έπρεπε να προετοιμαστούν για το χειρότερο, πρόσθεσε.
«Αυτή η απώλεια αισιοδοξίας είναι η πρώτη από την αρχή της μεταρρύθμισης της αγοράς (της Κίνας) το 1978», είπε ο Χουνγκ.
Η απαισιοδοξία σημαίνει ότι πολλοί νέοι αναζητούν θέσεις εργασίας σε κυβερνητικά τμήματα ή κρατικές επιχειρήσεις που πιστεύουν ότι προσφέρουν μεγαλύτερη ασφάλεια εργασίας.
Η ανεργία μεταξύ των περίπου 100 εκατομμυρίων Κινέζων ηλικίας 16-24 ετών παρέμεινε αυξημένη τα τελευταία δύο χρόνια.
Το ποσοστό ανεργίας των νέων έφτασε στο ιστορικό υψηλό του 21,3% τον Ιούνιο του 2023, ωθώντας τους αξιωματούχους να σταματήσουν την κυκλοφορία της σειράς δεδομένων και να «επανεκτιμήσουν» τον τρόπο με τον οποίο συγκεντρώθηκαν οι αριθμοί. Το αναβαθμονομημένο ποσοστό ανεργίας των νέων διαμορφώθηκε στο 15,7% τον Δεκέμβριο του περασμένου έτους.
Σε αντίθεση με τη φιλοσοφία της απόλαυσης της ζωής στο έπακρο των millenials, η υπαρξιακή αγωνία των Gen Z της Κίνας έχει βαθύνει παράλληλα με την οικονομική δυσφορία της χώρας.
Το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν της Κίνας το 2024 αυξήθηκε κατά 5,0%, έδειξαν τα στοιχεία της Παρασκευής, αλλά η αύξηση του ΑΕΠ αναμένεται να υποχωρήσει τα επόμενα δύο χρόνια.


Latest News

Lazard: Προσλαμβάνει πρώην πρόεδρο της Επιτροπής Οικονομικών Υπηρεσιών της Αμερικανικής Βουλής
Το νέο απόκτημα της Lazard, Πάτρικ ΜακΧένρι, ήταν γνωστός ως σύμμαχος της βιομηχανίας κρυπτονομισμάτων στο Κογκρέσο

«Παζάρια» της Uber για την απόκτηση της τουρκικής πλατφόρμας delivery Trendyol Go
Η Uber Eats δραστηριοποιείται επί του παρόντος σε περίπου 45 χώρες και σε περισσότερες από 6.000 πόλεις, δημιουργώντας έσοδα 13,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024.

Το Plan B των πλούσιων Αμερικανών - Γιατί ανοίγουν μαζικά λογαριασμούς στην Ελβετία
Η ουδέτερη πολιτική της Ελβετίας, η σταθερή οικονομία, το ισχυρό νόμισμα και το αξιόπιστο νομικό σύστημα προσελκύουν πελάτες

Οι τουρίστες αποφεύγουν τις ΗΠΑ και... στριμώχνουν την αγορά πετρελαίου
Μια πτώση του τουρισμού προς τις ΗΠΑ φαίνεται στα στοιχεία για τη ζήτηση πετρελαίου

Μπορούν 1,6 τρισ. δολάρια να λύσουν το πρόβλημα του κρυφού χρέους της Κίνας;
Το πακέτο μέτρο που ανακοίνωσε η Κίνα τον Νοέμβριο για να στηρίξει τις υπερχρεωμένες τοπικές κυβερνήσεις είναι σε εξέλιξη

Θα μπορούσε ο Τραμπ να απολύσει τον πρόεδρο της Ομοσπονδιακής Τράπεζας;
Στο προσκήνιο μετά από 90 χρόνια η απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου, που έμεινε στην ιστορία ως «Εκτελεστής του Χάμφρεϊ εναντίον ΗΠΑ»

H δυναμική επιστροφή της Puma με αθλητικά τρεξίματος
Με το λανσάρισμα αυτό, στον Μαραθώνιο της Βοστώνης, η Puma προσπαθεί να αναβιώσει το brand, σε ένα άθλημα που βοήθησε να διαδοθεί

Ελ Εριάν: Η οικονομία σε ένα επικίνδυνο ταξίδι σε αχαρτογράφητα νερά
Ο κορυφαίος οικονομολόγος Μοχάμεντ Ελ Εριάν βλέπει τις ρωγμές στην οικονομική πολιτική των ΗΠΑ και

Η Coca Cola επαναλανσάρει το BodyArmor με στόχο την αναζωογόνηση των πωλήσεων
To προϊόν BodyArmor της Coca Cola θα αρχίζει να εμφανίζεται στα ράφια με τη νέα εφμάνιση αυτό τον μήνα

Προσεχώς και... Αudi θα κατασκευάζονται στις ΗΠΑ - Το σχέδιο της VW
Η παραγωγή αυτοκινήτων Audi στις ΗΠΑ θα αποτελέσει ένα βήμα ανάπτυξης στο πλαίσιο της στρατηγικής του ομίλου VW