Με γρήγορους ρυθμούς κινείται η ανταγωνιστική αγορά παιδικών ρούχων, όπου παίκτες όπως η Orchestra, η Mothercare, η Lapin House, η DP…am και η Cool Club αγωνίζονται να αυξήσουν τα μερίδιά τους.
Στη πορεία εξέλιξης των brands που διαμόρφωσαν την αγοραστική συνείδηση των γονέων από το 2000, έντονο είναι το αποτύπωμα της ψηφιακής τους παρουσίας με ηλεκτρονικά καταστήματα, η «πράσινη» φιλοσοφία που εναρμονίζεται με τις τάσεις των νεότερων κηδεμόνων, η μετατόπιση των προϊόντων σε μεγαλύτερες ηλικίες -συνεπεία και της κρίσης υπογεννητικότητας στην Ελλάδα-, με πρωτίστως η ανάγκη άμεσου ανταγωνισμού με πλατφόρμες και apps από το εξωτερικό – παράγοντες που κατακερματίζουν την αγορά.
Λιανικό εμπόριο: Γιατί η συγκατοίκηση ταιριάζει… στα brands – Το νέο trend στο ελληνικό retail
Εν αρχή ην τα premium Lapin House
H εταιρεία που δημιουργήθηκε το 1976 από τον Σταύρο Παπαϊωάννου με το πρώτο flagship store στην οδό Ερμού, εξελίχθηκε μέσα από το πέρασμα του χρόνου με τη βοήθεια του franchise στη μεγαλύτερη αλυσίδα καταστημάτων premium παιδικών ενδυμάτων. Το καλοκαίρι του 2024, ωστόσο, πραγματοποίησε μια σημαντική στροφή, κλείνοντας τον κύκλο της δικαιόχρησης για το brand, δίνοντας πλέον έμφαση μόνο στα εταιρικά σημεία.
Η χρήση 2023 έκλεισε με τον κύκλο εργασιών να διαμορφώνεται στα 39 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 13,58% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο. Σήμερα διαθέτει 46 καταστήματα Lapin House, Lapin Magicland, Frattina, Mams & Papas, Loriot χωρίς τα corner σημεία (που εξελίσσονται σταδιακά σε shop-in-shop) ενώ έχει δημιουργήσει σημεία για τη γαλλική εταιρεία μαγιό και beachwear Vilebrequin, που αντιπροσωπεύει στην Ελλάδα, ενώ λειτουργεί ήδη 3 Polo Ralph Lauren καταστήματα.
Η εταιρεία συνεργάζεται με τους μεγαλύτερους ευρωπαϊκούς οίκους σε ένδυμα όπως Burberry, Ralph Lauren, Timberland, DKNY, Gucci, Hugo Boss, Scotch & Soda, Blumarine, Moschino, σε υπόδημα όπως Prada, Tod’s, Hogan και είδη βρεφανάπτυξης και βρεφικού επίπλου όπως Mamas & Papas, Bebe Comfort, Babideal, Maxi-Cosi, Safety First, Praia, Quinny, Childwood.
Η μεσαία κατηγορία από τη DP…am
Από το 2007 όταν η Λήδα Φουρλή, ως πρόεδρος της Trade Status, εταιρείας του ομίλου Fourlis, αποφάσισε να εισάγει στην Ελλάδα και να «τρέξει» στην εγχώρια αγορά το concept της γαλλικής μάρκας DP…am, εγκαινιάζοντας έτσι μια νέα μεσαία κατηγορία, που συνδύαζε τα casual με τα πιο επίσημα ρούχα και παπούτσια για παιδιά.
H εταιρεία παρουσίασε αύξηση των πωλήσεων κατά 13,64% σε σχέση με το 2022. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού σύναψε νέες συμφωνίες με προμηθευτές και αύξησε τηn ποικιλία των προϊόντων που διατίθενται στα καταστήματά της. Παράλληλα, μη εγκαταλείποντας τη στρατηγική για παρουσία σε σημαντικά σημεία λιανικής πώλησης, άνοιξε ένα νέο κατάστημα στο Avenue Mall.
Σήμερα διαθέτει 25 σημεία σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ το γεγονός ότι από αρκετά νωρίς έθεσε το e-shop σε λειτουργία, οδήγησε σε ένα σημαντικό μερίδιο 14-15% στο σύνολο των πωλήσεων.
Με την κάρτα προνομίων από τα Orchestra
Η Chantal και ο Pierre Mestre ίδρυσαν την Orchestra το 1995 με σκοπό να δημιουργήσουν μια μάρκα παιδικών ρούχων και μια μοναδική ιδέα λιανικής πώλησης που θα διευκόλυνε τη ζωή των γονέων. Το 2008, η Orchestra καινοτόμησε δημιουργώντας το Club Orchestra, ένα μοναδικό μοντέλο επιβράβευσης που προσφέρει στα μέλη 50% έκπτωση όλο το χρόνο σε όλα τα ρούχα και αξεσουάρ της μάρκας Orchestra μέσω της αγοράς μιας κάρτας Club. Η εταιρεία διαθέτει πάνω από 400 καταστήματα σε σχεδόν 30 χώρες, ανάμεσά τους και η Ελλάδα όπου λειτουργεί θυγατρική της από το 2011, με έδρα το Αιγάλεω.
Με CEO τον Θεόδωρο Ρωξάνη, και ένα ευρύ δίκτυο 29 καταστημάτων και megastores, η Orchestra Hellas κατέγραψε αύξηση του κύκλου εργασιών της κατά 11,6%, ξεπερνώντας τα 51.517.530,80 ευρώ του 2022.
Το 2023 η Εταιρεία εμφάνισε κέρδη με περιθώριο καθαρού κέρδους 2,34%, σε αντίθεση με την προηγούμενη χρήση κατά την οποία εμφάνισε κέρδη με περιθώριο καθαρού κέρδους 1,96%. Το 2023, η εταιρεία διενήργησε επενδύσεις συνολικού ποσού 441 χιλιάδων ευρώ οι οποίες αφορούν κυρίως στη διαμόρφωση και τον εξοπλισμό νέων και στην ανακαίνιση υφιστάμενων καταστημάτων.
Η… κουλ φιλοσοφία της Cool Club
Η Cool Club ιδρύθηκε στη Πολωνία το 2001, από σχεδιαστές της εταιρείας SMYK, μια διεθνή εταιρεία με προϊόντα για παιδιά, βάζοντας τα θεμέλια για μια αλυσίδα λιανικής με κεντρικά γραφεία που εδρεύουν στην Βαρσοβία, με περισσότερα από 300 καταστήματα παγκοσμίως.
Το 2019 η εταιρεία Sakarino Ελλάς, υπό τον Σταύρο Καφούνη, πρόεδρο της ΕΣΕΕ, ξεκίνησε την αντιπροσώπευση της πολωνικής μάρκας δημιουργώντας σταδιακά ένα δίκτυο καταστημάτων που σήμερα αγγίζουν τα 17 σε όλη την Ελλάδα, με την εταιρεία κατά τη χρήση του 2023, να παρουσιάζει έναν κύκλο εργασιών που διαμορφώθηκε στα 4,6 εκατ. ευρώ. Σε κάποιες περιπτώσεις, μάλιστα, κάποια σημεία λειοτουργούν «συμπληρωματικά» ως προς το προϊοντικό χαρτοφυλάκιο με το έτερο brand και την εταιρεία, Kidscom.
Η πολυτάραχη Mothercare
Η εξαγορά το 1999 από την Ι. Κλουκίνας – Ι. Λάππας της εταιρείας Υιοί Ευθ. Παπαγιάννη Α.Ε. που από το 1977 είχε την αποκλειστική αντιπροσωπεία του βρετανικού brand βρεφικών ειδών Mothercare στην ελληνική αγορά, δημιούργησε έναν αναπτυσσόμενο τότε παίκτη, που αργότερα πέρασε από… σαράντα κύματα.
Η αλυσίδα που ξεκίνησε με εφτά σημεία στα τέλης της δεκαετίας του’90 έφτασε τα 33 καταστήματα στις αρχές του 2005, με τη χρονιά των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, η Υιοί Ευθ. Παπαγιάννη να περνά εξ ολοκλήρου στον όμιλο Κλουκίνα – Λάππα, μετά τις αντιπροσωπείες της Early learning Center, όπως και της Mothercare για όλα τα Βαλκάνια, που οδήγησαν στην ίδρυση θυγατρικών σε αντίστοιχες χώρες που «έτρεξαν» την ανάπτυξη αντίστοιχων δικτύων.
Εν μέω οικονομικής κρίσης και μετά την αποχώρηση της οικογένειας Κλουκίνα το 2014, μια σειρά από προβλήματα και νομικές αντιδικίες κατέληξαν στην εξαγορά του ομίλου μαζί με την πολύτιμη κληρονομιά σε ακίνητα, από την Intracom.
Latest News
Μεγαλύτερο άνοιγμα από το efood στα φαρμακεία – Υπό σκέψη το fashion
Έμφαση στα προϊόντα φαρμακείου από το efood που συνεχίζει να αναπτύσσεται με εκθετικό ρυθμό – Πώς πάει το project της μικρής λιανικής
Πόσα θα κερδίσει ο Μασούτης από την εξαγορά του Κρητικού
Ομαλά φαίνεται να εξελίσσονται οι διαπραγματεύσεις του Μασούτη με την Κρητικός – Πώς αντιδρούν οι προμηθευτές, τι φοβούνται
Τι εκκρεμεί για να κλείσει οριστικά η συμφωνία ETAΔ με Μαντωνανάκη
Τι προβλέπει η συμφωνία ανάμεσα στον Όμιλο Μαντωνανάκη και την ΕΤΑΔ – Το σχέδιο του επιχειρηματία για την επόμενη μέρα
Η νάρκη στην ελληνική οικονομία – Η απειλή των επιχειρήσεων ζόμπι [γραφήματα]
Σύμφωνα με το ΙΟΒΕ οι επιδράσεις είναι τόσο άμεσες σε επίπεδο εταιρείας, όσο και ευρύτερες σε επίπεδο συνολικής οικονομίας - Τι ισχύει στους κλάδους
Η μάχη των τιμών και ποιος θα γίνει game changer στα ράφια
Το στοίχημα των τιμών στα ράφια των σούπερ μάρκετ – Πώς θα αλλάξουν οι συσχετισμοί δυνάμεων
Τι παίζει με το brand της Cosmote - Το παρασκήνιο της επίσκεψης Höttges
Η φετινή επίσκεψη του CEO της Telekom συνοδεύτηκε από την έντονη φημολογία περί επικείμενης μετάβασης του brand Cosmote σε «κάτι» που θα είναι πιο κοντά στο ευρέως αναγνωρίσιμο στο εξωτερικό «T»
Τα σπάνε… τα αμοιβαία κεφάλαια – Γιατί τα επιλέγουν οι αποταμιευτές
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών στο πρώτο μισό του Ιανουαρίου οι εισροές στα ομολογιακά αμοιβαία κεφάλαια έφτασαν τα 132 εκατ. ευρώ
Πού επένδυσαν πάνω από 2 δισ. τα 35 μεγαλύτερα σούπερ μάρκετ
Οι επενδύσεις των 35 μεγαλύτερων σούπερ μάρκετ - Τι πλήρωσαν σε μισθούς- Τα σχέδια Σκλαβενίτη, ΑΒ Βασιλόπουλου, Lidl, My Market και Μασούτη
Με αστερίσκους η ανοδική πορεία της Prada - Η στρατηγική του 2025 και για την Ελλάδα
Ο ιταλικός όμιλος Prada ακολουθεί ανοδική πορεία, αντίθετα με τους κολοσσούς της πολυτέλειας - Τι συμβαίνει στην ελληνική αγορά
Η κρίσιμη «παρτίδα» για το turn around της ΑΒ Βασιλόπουλος – Οι 2 κινήσεις
Η ΑΒ Βασιλόπουλος ποντάρει στα PL και τα franchise για να γυρίσει σε θετικά αποτελέσματα – Η αισιοδοξία για το 2025