Η Volkswagen είναι ανοιχτή στο να επιτρέψει στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να αναλάβουν τις πλεονάζουσες γραμμές παραγωγής της στην Ευρώπη, καθώς παλεύει με την πτώση της ζήτησης και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από τις ίδιες εταιρείες που εποφθαλμιούν τα εργοστάσιά της.
Στελέχη της Audi και της ομώνυμης ναυαρχίδας της VW δήλωσαν στους Financial Times ότι η συνεργασία με Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίοι επιθυμούν να επεκτείνουν το αποτύπωμά τους στην Ευρώπη, ήταν μια επιλογή για την αντιμετώπιση της πτώσης των πωλήσεων στην περιοχή.
Στο πλευρό των αυτοκινητοβιομηχανιών και ο Σολτς – Ποια μέτρα προτείνουν στις Βρυξέλλες
«Σίγουρα, αυτό είναι υπό σκέψη», δήλωσε ο Gernot Döllner, διευθύνων σύμβουλος της Audi. Μια τέτοια κίνηση θα «μείωνε το εμπόδιο εισόδου αυτών των ανταγωνιστών», προσθέτοντας: «Πιστεύω στο ελεύθερο εμπόριο».
Η Audi έχει συνεργαστεί με την κατασκευάστρια εταιρεία MG SAIC για την κατασκευή EVs στην Κίνα που απευθύνονται στους τοπικούς καταναλωτές – ένα είδος συνεργασίας που ο Döllner δήλωσε ότι οι κινεζικές μάρκες θα μπορούσαν επίσης να επιδιώξουν να επαναλάβουν στην Ευρώπη.
Σε ξεχωριστή συνέντευξη, ο David Powels, οικονομικός διευθυντής της μάρκας VW, δεν απέκλεισε επίσης την ιδέα να αναλάβουν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες τις αδρανείς γραμμές παραγωγής στα γερμανικά εργοστάσια της εταιρείας.
«Είμαστε ανοιχτοί σε οποιαδήποτε συζήτηση για οποιοδήποτε θέμα με οποιονδήποτε εταίρο», δήλωσε. «Σε έναν δυναμικό κόσμο, πρέπει να κρατάς όλες τις επιλογές ανοιχτές».
Οι παλαιές αυτοκινητοβιομηχανίες πασχίζουν
Τα σχόλια έρχονται καθώς οι παλαιές αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης κάνουν αγώνα δρόμου για να στραφούν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ένα τμήμα όπου κινεζικές μάρκες όπως η BYD παράγουν οχήματα που θεωρούνται πιο τεχνολογικά προηγμένα, βοηθούμενες τόσο από τις επιδοτήσεις του Πεκίνου όσο και από τη χαμηλότερη βάση κόστους.
Για δεκαετίες, η Κίνα ήταν η πιο κερδοφόρα αγορά της VW, αλλά τα τελευταία πέντε χρόνια, το μερίδιο αγοράς της ναυαρχίδας της έχει μειωθεί σχεδόν στο μισό λόγω της αδύναμης θέσης της στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά οχημάτων με μπαταρίες.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης έχει επίσης πληγεί σκληρά από τη συρρίκνωση της αγοράς αυτοκινήτου στην πατρίδα της, όπου πέρυσι πουλήθηκαν 2 εκατ. λιγότερα αυτοκίνητα σε σύγκριση με πέντε χρόνια νωρίτερα.
Τον περασμένο μήνα, η VW κατέληξε σε συμφωνία με τους εργαζόμενους στη ναυαρχίδα της μάρκας της για τη μείωση της παραγωγικής ικανότητας σε όλη τη Γερμανία, αποφεύγοντας ένα πιο δραστικό σχέδιο που θα περιελάμβανε το κλείσιμο τουλάχιστον τριών εργοστασίων στη χώρα.
Το κλείσιμο των γραμμών παραγωγής σημαίνει ότι η μάρκα VW – η οποία αντιπροσωπεύει περίπου το ήμισυ των πωλήσεων του ομίλου με βάση τον όγκο – επρόκειτο να μειώσει την ετήσια δυναμικότητά της κατά περίπου 730.000 αυτοκίνητα από περίπου 1,5 εκατ. μέχρι το 2030, δήλωσε η αυτοκινητοβιομηχανία.
Η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα άρχισε να αυξάνεται κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν η VW άρχισε να ακυρώνει νυχτερινές βάρδιες λόγω της χαμηλότερης ζήτησης, με τη μάρκα να παράγει περίπου 900.000 αυτοκίνητα στη Γερμανία το 2024.
Η κινεζική ευκαιρία
Τα εργοστάσια της VW θα πρέπει να επιτύχουν νέους μη γνωστοποιημένους στόχους παραγωγικότητας για να παλέψουν για την εναπομείνασα παραγωγική ικανότητα, και όσα δεν μπορούν να τους επιτύχουν θα εξεταστούν για «εναλλακτική χρήση» – η οποία θα μπορούσε να περιλαμβάνει τη διάθεση προς πώληση.
Ορισμένες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες βλέπουν τη χρήση της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας στην Ευρώπη ως έναν τρόπο να ενισχύσουν την παρουσία τους στο μπλοκ.
Η Stellantis, για παράδειγμα, έχει αποκτήσει μερίδιο 20% στην κινεζική startup Leapmotor, δίνοντάς της τα αποκλειστικά δικαιώματα κατασκευής και πώλησης αυτοκινήτων Leapmotor εκτός Κίνας μέσω κοινής επιχείρησης. Εάν οι πωλήσεις της Leapmotor αυξηθούν στην Ευρώπη, η Stellantis θα μπορούσε να αξιοποιήσει περισσότερη πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στα δικά της εργοστάσια και να αποφύγει το πολιτικά αμφιλεγόμενο κλείσιμο.
Η ΕΕ σχεδιάζει επιδότηση για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων για να αντιμετωπίσει την Κίνα
Ο Döllner δήλωσε ότι η Audi αντιτίθεται επίσης στους υψηλότερους δασμούς της ΕΕ για τα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λέγοντας ότι τα προστατευτικά μέτρα θα βλάψουν τελικά τη θέση της.
Η Κίνα παραμένει μια κρίσιμη αγορά για πολλές μη κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ αρκετές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Audi, κατασκευάζουν οχήματα στη χώρα και στη συνέχεια τα εισάγουν πίσω στην Ευρώπη.
«Οι δασμοί θα μπλοκάρουν [τον ανταγωνισμό] μόνο για κάποιο χρονικό διάστημα και θα σας δώσουν μια λανθασμένη [αίσθηση] ασφάλειας. Πρέπει να συμβαδίσουμε», πρόσθεσε ο Döllner.
Latest News
Με πρόστιμα 15 δισ. ευρώ απειλούνται οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες
Παρέμβαση στην Κομισιόν από τρεις Γάλλους υπουργούς που κρίνουν «ξεπερασμένους από τη συγκυρία» τους στόχους της Πράσινης Συμφωνίας για τον άνθρακα
UBS: Ποια εφαρμογή των ελληνικών τραπεζών πήρε το «χρυσό» στα... downloads [γραφήματα]
Στο επίκεντρο η εταιρική πίστη - Μεθοδολογία
Σκληρό πόκερ στον τραπεζικό κλάδο της Ιταλίας - Οι μεγάλοι «παίκτες» [γράφημα]
Η τρίτη μεγαλύτερη ευρωπαϊκή οικονομία έχει βρεθεί στο επίκεντρο των εξελίξεων του χρηματοπιστωτικού κλάδου από πέρσι
Ανάκληση της Coca-Cola στην Κεντρική Ευρώπη - Ποια προϊόντα αφορά
Δεν είναι γνωστός ο αριθμός των προϊόντων, σύμφωνα με την Coca-Cola Europacific Partners Belgium
Καναδάς: Η ηλεκτρική ενέργεια ως μοχλός πίεσης σε ενδεχόμενο εμπορικό πόλεμο με ΗΠΑ
Ο περιορισμός της ροής ενέργειας προς τις ΗΠΑ είναι ένα μέτρο που συζητείται στον Καναδά σε περίπτωση εμπορικού πολέμου
Μαζική ανάκληση προϊόντων Coca Cola στην Ευρώπη
Η ανάκληση αφορά γυάλινα μπουκάλια και σχετίζεται με υπερβολική περιεκτικότητα σε χλωρικό άλας
«Η Γροιλανδία είναι σύμμαχος, όχι asset» - Χτύπημα εκ των... έσω στον Τραμπ
Μια αμερικανή γερουσιαστής και μία δανή βουλευτής δήλωσαν ότι η Γροιλανδία είναι «ανοιχτή για επιχειρήσεις, αλλά όχι προς πώληση»
Η απόφαση Τραμπ για την Κολομβία , «ρίχνει» το μεξικάνικο πέσος
Η απόφαση Τραμπ για την Κολομβία , «ρίχνει» το μεξικάνικο πέσος - Στροφή των επενδυτών απο τις αναδυόμενες σε μικρότερες αγορές
Τι συστήνει ο πρόεδρος της Παγκόσμιας Τράπεζας ως αντίδραση στα Trumponomics
Ο πρόεδρος της Παγκόσμιας Τράπεζας εκτιμά ότι ο Ντόναλντ Τραμπ είναι πολύ πρακτικός άνθρωπος και καταλαβαίνει τους αριθμούς
Ιστορική στροφή των Γερμανών ψηφοφόρων - Ζητούν περισσότερο δανεισμό για χρηματοδότηση επενδύσεων
Το 46% των ερωτηθέντων στη Γερμανία απάντησε ότι θα πρέπει να τροποποιηθεί - Ανεβαίνει και το ποσοστό που ζητά κατάργηση