
Η Volkswagen είναι ανοιχτή στο να επιτρέψει στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες να αναλάβουν τις πλεονάζουσες γραμμές παραγωγής της στην Ευρώπη, καθώς παλεύει με την πτώση της ζήτησης και τον αυξανόμενο ανταγωνισμό από τις ίδιες εταιρείες που εποφθαλμιούν τα εργοστάσιά της.
Στελέχη της Audi και της ομώνυμης ναυαρχίδας της VW δήλωσαν στους Financial Times ότι η συνεργασία με Κινέζους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, οι οποίοι επιθυμούν να επεκτείνουν το αποτύπωμά τους στην Ευρώπη, ήταν μια επιλογή για την αντιμετώπιση της πτώσης των πωλήσεων στην περιοχή.
Στο πλευρό των αυτοκινητοβιομηχανιών και ο Σολτς – Ποια μέτρα προτείνουν στις Βρυξέλλες
«Σίγουρα, αυτό είναι υπό σκέψη», δήλωσε ο Gernot Döllner, διευθύνων σύμβουλος της Audi. Μια τέτοια κίνηση θα «μείωνε το εμπόδιο εισόδου αυτών των ανταγωνιστών», προσθέτοντας: «Πιστεύω στο ελεύθερο εμπόριο».
Η Audi έχει συνεργαστεί με την κατασκευάστρια εταιρεία MG SAIC για την κατασκευή EVs στην Κίνα που απευθύνονται στους τοπικούς καταναλωτές – ένα είδος συνεργασίας που ο Döllner δήλωσε ότι οι κινεζικές μάρκες θα μπορούσαν επίσης να επιδιώξουν να επαναλάβουν στην Ευρώπη.
Σε ξεχωριστή συνέντευξη, ο David Powels, οικονομικός διευθυντής της μάρκας VW, δεν απέκλεισε επίσης την ιδέα να αναλάβουν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες τις αδρανείς γραμμές παραγωγής στα γερμανικά εργοστάσια της εταιρείας.
«Είμαστε ανοιχτοί σε οποιαδήποτε συζήτηση για οποιοδήποτε θέμα με οποιονδήποτε εταίρο», δήλωσε. «Σε έναν δυναμικό κόσμο, πρέπει να κρατάς όλες τις επιλογές ανοιχτές».
Οι παλαιές αυτοκινητοβιομηχανίες πασχίζουν
Τα σχόλια έρχονται καθώς οι παλαιές αυτοκινητοβιομηχανίες της Ευρώπης κάνουν αγώνα δρόμου για να στραφούν στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ένα τμήμα όπου κινεζικές μάρκες όπως η BYD παράγουν οχήματα που θεωρούνται πιο τεχνολογικά προηγμένα, βοηθούμενες τόσο από τις επιδοτήσεις του Πεκίνου όσο και από τη χαμηλότερη βάση κόστους.
Για δεκαετίες, η Κίνα ήταν η πιο κερδοφόρα αγορά της VW, αλλά τα τελευταία πέντε χρόνια, το μερίδιο αγοράς της ναυαρχίδας της έχει μειωθεί σχεδόν στο μισό λόγω της αδύναμης θέσης της στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά οχημάτων με μπαταρίες.
Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης έχει επίσης πληγεί σκληρά από τη συρρίκνωση της αγοράς αυτοκινήτου στην πατρίδα της, όπου πέρυσι πουλήθηκαν 2 εκατ. λιγότερα αυτοκίνητα σε σύγκριση με πέντε χρόνια νωρίτερα.
Τον περασμένο μήνα, η VW κατέληξε σε συμφωνία με τους εργαζόμενους στη ναυαρχίδα της μάρκας της για τη μείωση της παραγωγικής ικανότητας σε όλη τη Γερμανία, αποφεύγοντας ένα πιο δραστικό σχέδιο που θα περιελάμβανε το κλείσιμο τουλάχιστον τριών εργοστασίων στη χώρα.
Το κλείσιμο των γραμμών παραγωγής σημαίνει ότι η μάρκα VW – η οποία αντιπροσωπεύει περίπου το ήμισυ των πωλήσεων του ομίλου με βάση τον όγκο – επρόκειτο να μειώσει την ετήσια δυναμικότητά της κατά περίπου 730.000 αυτοκίνητα από περίπου 1,5 εκατ. μέχρι το 2030, δήλωσε η αυτοκινητοβιομηχανία.
Η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα άρχισε να αυξάνεται κατά τη διάρκεια της πανδημίας, όταν η VW άρχισε να ακυρώνει νυχτερινές βάρδιες λόγω της χαμηλότερης ζήτησης, με τη μάρκα να παράγει περίπου 900.000 αυτοκίνητα στη Γερμανία το 2024.
Η κινεζική ευκαιρία
Τα εργοστάσια της VW θα πρέπει να επιτύχουν νέους μη γνωστοποιημένους στόχους παραγωγικότητας για να παλέψουν για την εναπομείνασα παραγωγική ικανότητα, και όσα δεν μπορούν να τους επιτύχουν θα εξεταστούν για «εναλλακτική χρήση» – η οποία θα μπορούσε να περιλαμβάνει τη διάθεση προς πώληση.
Ορισμένες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες βλέπουν τη χρήση της πλεονάζουσας παραγωγικής ικανότητας στην Ευρώπη ως έναν τρόπο να ενισχύσουν την παρουσία τους στο μπλοκ.
Η Stellantis, για παράδειγμα, έχει αποκτήσει μερίδιο 20% στην κινεζική startup Leapmotor, δίνοντάς της τα αποκλειστικά δικαιώματα κατασκευής και πώλησης αυτοκινήτων Leapmotor εκτός Κίνας μέσω κοινής επιχείρησης. Εάν οι πωλήσεις της Leapmotor αυξηθούν στην Ευρώπη, η Stellantis θα μπορούσε να αξιοποιήσει περισσότερη πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στα δικά της εργοστάσια και να αποφύγει το πολιτικά αμφιλεγόμενο κλείσιμο.
Η ΕΕ σχεδιάζει επιδότηση για τις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων για να αντιμετωπίσει την Κίνα
Ο Döllner δήλωσε ότι η Audi αντιτίθεται επίσης στους υψηλότερους δασμούς της ΕΕ για τα εισαγόμενα από την Κίνα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λέγοντας ότι τα προστατευτικά μέτρα θα βλάψουν τελικά τη θέση της.
Η Κίνα παραμένει μια κρίσιμη αγορά για πολλές μη κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ενώ αρκετές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της Audi, κατασκευάζουν οχήματα στη χώρα και στη συνέχεια τα εισάγουν πίσω στην Ευρώπη.
«Οι δασμοί θα μπλοκάρουν [τον ανταγωνισμό] μόνο για κάποιο χρονικό διάστημα και θα σας δώσουν μια λανθασμένη [αίσθηση] ασφάλειας. Πρέπει να συμβαδίσουμε», πρόσθεσε ο Döllner.


Latest News

Ο Τραμπ εξετάζει μειώσεις στους δασμούς που επέβαλε στην Κίνα
Σε δημοσίευμα της WSJ σημειώνεται ότι οι δασμοί στην Κίνα πιθανότατα θα μειωθούν σε περίπου 50% με 65%

Απογοητευμένοι οι Αμερικανοί από την οικονομική πολιτική Τραμπ - H δημοσκόπηση του Reuters
Οι Αμερικανοί εξέλεξαν τον Ντόναλντ Τραμπ με την ελπίδα να ενισχύσει την οικονομία, αλλά 3 μήνες μετά την ορκομωσία του πολλοί φαίνονται απογοητευμένοι
![ΔΝΤ: Καμπανάκι για δημόσιο χρέος από δασμούς και αμυντικές δαπάνες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/30859482_Sharone-perlstein-microfinanace-debt-800x500_c-600x375-1-1.jpg)
Καμπανάκι ΔΝΤ για δημόσιο χρέος από δασμούς και αμυντικές δαπάνες - Τι λέει για την Ελλάδα [γράφημα]
Το ΔΝΤ προβλέπει πλέον ότι το παγκόσμιο δημόσιο χρέος θα αυξηθεί κατά 2,8 ποσοστιαίες μονάδες φέτος

Ποιοι θα καλύψουν τις θέσεις εργασίας στον αμερικανικό χάλυβα;
Τι θα χρειαστεί για να επιτύχει το όραμα του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ για έναν ανεπτυγμένο βιομηχανικό τομέα στις ΗΠΑ

H Vetanda σχεδιάζει την εισαγωγή στο χρηματιστήριο για να αναπτυξει ορυχείο χαλκού στη Ζαμπια
H Vetanda χρειάζεται ένα δισ. δολ. για να αναπτύξει το ορυχείο χαλκού στη Ζάμπια - Ελπίζει ότι σε μια πενταετία θα παράγει 300.000 τόνους χαλκού ετησίως

Προειδοποίηση Νάγκελ - Ορατός ο κίνδυνος ύφεσης στη Γερμανία λόγω δασμών
Η Ευρώπη «βρίσκεται σε στάσιμη κατάσταση», είπε ο επικεφαλής της κεντρικής τράπεζας της Γερμανίας Γιοαχίμ Νάγκελ, προσθέτοντας ότι για τη χώρα του είναι ορατός ο κίνδυνος ύφεσης.

Διαπλοκή στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ; Γιατί ξεκίνησε έρευνα κατά του ιδρυτή του
Ανώνυμη επιστολή οδήγησε τον ιδρυτή του, Κλάους Σβαμπ, σε παραίτηση

Για πρώτη φορά από το 1999 η Ιαπωνία εισάγει ρύζι από τη Νότια Κορέα
Η Ιαπωνία προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις αυξανόμενες τιμές αλλά και την αυξανόμενη οργή των καταναλωτών

SAP: Άνοδος 58% στα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας
Η μετοχή του γίγαντα λογισμικού SAP σημειώνει άνοδο 9,3% μετά την αύξηση των κερδών πρώτου τριμήνου

Η Κίνα βοηθά την Danone να αυξήσει τις πωλήσεις της
Η Danone SA παρουσίασε καλύτερη από το αναμενόμενο αύξηση πωλήσεων για το πρώτο τρίμηνο, υποβοηθούμενη από τη ζήτηση των καταναλωτών για προϊόντα με έμφαση στην υγεία