
Για τη Boeing, εναν βιομηχανικό κολοσσό και μια απο τις δύο μεγαλύτερες εταιρείες αεροσκαφών στον κόσμο, το 2024 ήταν μια πολύ κακή χρονιά.
Η εταιρεία έφτασε να χάνει σχεδόν ένα δισεκατομμύριο δολλάρια κάθε μήνα εξαιτίας προβλήματων σε θέματα ασφάλειας, ποιοτικού ελέγχου και μια μεγάλη απεργία.
Αεροπορικές εταιρείες: Δεν βρίσκουν αεροπλάνα για να καλύψουν την υψηλή ζήτηση σε ταξίδια
Ο αεροδιαστημικός γίγαντας έχασε 11,8 δισ. δολάρια σε όλη τη διάρκεια του έτους, το χειρότερο αποτέλεσμά του από το 2020, όταν η αεροπορική βιομηχανία καθηλώθηκε από την πανδημία του Covid.
Τους τελευταιους τρεις μήνες του έτους, έως το τέλος Δεκεμβρίου, όταν οι απεργίες ήταν σε πλήρη εξέλιξη και επηρέαζαν την επιχείρηση, έχασε 3,8 δισ. δολάρια.
Εκτός του ότι υπέφερε από τα πολυσχολιασμένα προβλήματα στη μονάδα εμπορικών αεροσκαφών της, η Boeing αγωνίστηκε επίσης με ζητήματα που επηρέασαν μια σειρά από αμυντικά προγράμματα.
Ο διευθύνων σύμβουλος Κέλι Όρτμπεργκ δήλωσε ότι η εταιρεία επικεντρώθηκε σε αυτό που αποκάλεσε «θεμελιώδεις αλλαγές» που απαιτούνται για την αποκατάσταση της τύχης της και την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης.
Η αρχή των προβλημάτων
Η Boeing πέρασε μια φοβερή χρονιά από κάθε άποψη. Τον Ιανουάριο του 2024, ένα πάνελ πόρτας έπεσε από ένα ολοκαίνουργιο 737 Max λίγο μετά την απογείωση, αφήνοντας μια τεράστια τρύπα στο πλάι του αεροπλάνου. Οι ερευνητές είπαν ότι δεν είχε βιδωθεί σωστά.
Το περιστατικό ανέδειξε σοβαρές ελλείψεις στον ποιοτικό έλεγχο της εταιρείας – και του κύριου προμηθευτή της, της Spirit Aerosystems. Αναζωπύρωσε επίσης τις ανησυχίες σχετικά με τη στάση της Boeing απέναντι στην ασφάλεια.
Η Boeing προσπαθούσε να βγει από τη «σκιά» δύο δυστυχημάτων υψηλού προφίλ που αφορούσαν ένα διαφορετικό μοντέλο 737, το Max 8, το 2018 και το 2019, στα οποία έχασαν τη ζωή τους 346 άνθρωποι.
Το τελευταίο περιστατικό ανάγκασε την Boeing να περιορίσει την παραγωγή, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές ζήτησαν αλλαγές στο εργοστάσιο και απαίτησαν την εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου σχεδίου ελέγχου ασφάλειας και ποιότητας.
Ο νέος διευθυντής
Τον Αύγουστο, η Boeing διόρισε τον νέο διευθύνοντα σύμβουλό της Κέλι Όρτμπεργκ, έναν βετεράνο μηχανικό που προσλήφθηκε για να σταθεροποιήσει το πλοίο.
Αλλά αμέσως αντιμετώπισε μια σοβαρή πρόκληση. Μια απεργία 33.000 εργαζομένων, οι περισσότεροι από τους οποίους εργάζονταν στην καρδιά της Boeing γύρω από το Σιάτλ, οδήγησε σε παύση δύο από τα σημαντικότερα εργοστάσιά της και σταμάτησε την παραγωγή του 737 Max, του 777 και του φορτηγού 767.
Η επτά εβδομάδων στάση εργασίας, η οποία ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο, αντανακλούσε τη βαθιά ριζωμένη δυσαρέσκεια των εργαζομένων για τους μισθούς και τις συνταξιοδοτικές τους διατάξεις. Η διαμάχη διευθετήθηκε στις αρχές Νοεμβρίου, αλλά κόστισε στην εταιρεία δισεκατομμύρια.
Η Boeing έλαβε μέτρα. Ανακοίνωσε σχέδια για απολύσεις του 10% του εργατικού δυναμικού της και άρχισε να συγκεντρώνει περισσότερα από 20 δισ. δολάρια μέσω ενός συνδυασμού πωλήσεων μετοχών και δανεισμού, προκειμένου να προστατεύσει την πιστοληπτική της ικανότητα.
Στρατιωτικές συμβάσεις
Τα προβλήματα στην αμυντική δραστηριότητα της Boeing ήταν λιγότερο ορατά, αλλά όχι λιγότερο επιζήμια. Η μονάδα έχασε περισσότερα από 5 δισ. δολάρια, κυρίως χάρη στην αύξηση του κόστους των στρατιωτικών συμβάσεων σταθερής τιμής.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, ο CEO της εταιρείας δήλωσε: «Η Boeing δεν έχει καμία σχέση τωρα με την εταιρεία: «Σημειώσαμε πρόοδο σε βασικούς τομείς για τη σταθεροποίηση των δραστηριοτήτων μας κατά τη διάρκεια του τριμήνου και συνεχίσαμε να ενισχύουμε σημαντικές πτυχές του σχεδίου μας για την ασφάλεια και την ποιότητα.
«Η ομάδα μου και εγώ επικεντρωνόμαστε στην πραγματοποίηση των θεμελιωδών αλλαγών που απαιτούνται για την πλήρη ανάκαμψη των επιδόσεων της εταιρείας μας και την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας, τους εργαζόμενους, τους προμηθευτές, τους επενδυτές, τις ρυθμιστικές αρχές και όλους τους άλλους που βασίζονται σε εμάς».


Latest News

Η Κίνα αντικαθιστά τον κορυφαίο διεθνή εμπορικό διαπραγματευτή της
Ποιος είναι ο νέος επικεφαλής για την Κίνα στις εμπορικές διαπραγματεύσεις - Τι σηματοδοτεί η αλλαγή

Η Nvidia θα «χάσει» 5,5 δισ. καθώς οι ΗΠΑ περιορίζουν τις πωλήσεις chip στην Κίνα
Η Nvidia ανακοίνωσε ότι οι ΗΠΑ έχουν ξεκαθαρίσει ότι οι νέοι περιορισμοί είναι απαραίτητοι για την αντιμετώπιση του κινδύνου χρήσης τσιπ H20 σε «έναν υπερυπολογιστή στην Κίνα»

Οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες κατηγορίες FMCG στην Ευρώπη - Έρευνα Circana
Η Circana δημοσιεύει σε συνεργασία με το περιοδικό ESM τις κατηγορίες προϊόντων που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη ανάπτυξη τον τελευταίο χρόνο

Το Εμπορικό Επιμελητήριο της ΕΕ στην Κίνα ζητάει από το Πεκίνο να αλλάξει εμπορική πολιτική
Τι ζητούν οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Κίνα, στον απόηχο του εμπορικού πολέμου που κήρυξε ο Τραμπ

Οι ΗΠΑ αντιδρούν, αλλά συνεχίζουν τις συζητήσεις για τον παγκόσμιο φόρο - Τι λέει ο ΟΟΣΑ
Περισσότερες από 135 χώρες υπέγραψαν τη μεγαλύτερη εταιρική φορολογική μεταρρύθμιση εδώ και περισσότερα από τέσσερα χρόνια πριν

Η PwC αποχωρεί από την Αφρική για να αποφύγει τα σκάνδαλα
Ο παγκόσμιος πρόεδρος της PwC, Mohamed Kande, αντιμετωπίζει τις συνέπειες των σκανδάλων σε πολλές ηπείρους από τότε που ανέλαβε τον ρόλο τον Ιούλιο

Και τα κρίσιμα ορυκτά στο έλεος των δασμών Τραμπ
Η έρευνα που ξεκινούν οι Ηνωμένες Πολιτείες απειλεί να πυροδοτήσει έναν νέο κρίσιμο εμπορικό πόλεμο ορυκτών

Με ρυθμό 5,4% έτρεξε η κινεζική οικονομία το α' τρίμηνο
Η UBS εκτίμησε ότι λίγο λιγότερο από το 60% των εισαγωγών των ΗΠΑ από την Κίνα υπόκεινται σε μέγιστο δασμό 145%

Κίνα για δασμούς: «Δεν θα πέσει δα και ο ουρανός να μας πλακώσει»
Η Κίνα δεν τρομάζει από τον εμπορικό πόλεμο με τις ΗΠΑ και βασίζεται στην «τεράστια εσωτερική αγορά» των 1,4 δισ. καταναλωτών

Τράπεζες: Τα γραφεία συναλλαγών βγάζουν τρελό χρήμα από το χάος των δασμών του Τραμπ
Οι τράπεζες Goldman Sachs, JPMorgan και Morgan Stanley σημείωσαν τεράστια άλματα στα έσοδα από συναλλαγές