
Για τη Boeing, εναν βιομηχανικό κολοσσό και μια απο τις δύο μεγαλύτερες εταιρείες αεροσκαφών στον κόσμο, το 2024 ήταν μια πολύ κακή χρονιά.
Η εταιρεία έφτασε να χάνει σχεδόν ένα δισεκατομμύριο δολλάρια κάθε μήνα εξαιτίας προβλήματων σε θέματα ασφάλειας, ποιοτικού ελέγχου και μια μεγάλη απεργία.
Αεροπορικές εταιρείες: Δεν βρίσκουν αεροπλάνα για να καλύψουν την υψηλή ζήτηση σε ταξίδια
Ο αεροδιαστημικός γίγαντας έχασε 11,8 δισ. δολάρια σε όλη τη διάρκεια του έτους, το χειρότερο αποτέλεσμά του από το 2020, όταν η αεροπορική βιομηχανία καθηλώθηκε από την πανδημία του Covid.
Τους τελευταιους τρεις μήνες του έτους, έως το τέλος Δεκεμβρίου, όταν οι απεργίες ήταν σε πλήρη εξέλιξη και επηρέαζαν την επιχείρηση, έχασε 3,8 δισ. δολάρια.
Εκτός του ότι υπέφερε από τα πολυσχολιασμένα προβλήματα στη μονάδα εμπορικών αεροσκαφών της, η Boeing αγωνίστηκε επίσης με ζητήματα που επηρέασαν μια σειρά από αμυντικά προγράμματα.
Ο διευθύνων σύμβουλος Κέλι Όρτμπεργκ δήλωσε ότι η εταιρεία επικεντρώθηκε σε αυτό που αποκάλεσε «θεμελιώδεις αλλαγές» που απαιτούνται για την αποκατάσταση της τύχης της και την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης.
Η αρχή των προβλημάτων
Η Boeing πέρασε μια φοβερή χρονιά από κάθε άποψη. Τον Ιανουάριο του 2024, ένα πάνελ πόρτας έπεσε από ένα ολοκαίνουργιο 737 Max λίγο μετά την απογείωση, αφήνοντας μια τεράστια τρύπα στο πλάι του αεροπλάνου. Οι ερευνητές είπαν ότι δεν είχε βιδωθεί σωστά.
Το περιστατικό ανέδειξε σοβαρές ελλείψεις στον ποιοτικό έλεγχο της εταιρείας – και του κύριου προμηθευτή της, της Spirit Aerosystems. Αναζωπύρωσε επίσης τις ανησυχίες σχετικά με τη στάση της Boeing απέναντι στην ασφάλεια.
Η Boeing προσπαθούσε να βγει από τη «σκιά» δύο δυστυχημάτων υψηλού προφίλ που αφορούσαν ένα διαφορετικό μοντέλο 737, το Max 8, το 2018 και το 2019, στα οποία έχασαν τη ζωή τους 346 άνθρωποι.
Το τελευταίο περιστατικό ανάγκασε την Boeing να περιορίσει την παραγωγή, καθώς οι ρυθμιστικές αρχές ζήτησαν αλλαγές στο εργοστάσιο και απαίτησαν την εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου σχεδίου ελέγχου ασφάλειας και ποιότητας.
Ο νέος διευθυντής
Τον Αύγουστο, η Boeing διόρισε τον νέο διευθύνοντα σύμβουλό της Κέλι Όρτμπεργκ, έναν βετεράνο μηχανικό που προσλήφθηκε για να σταθεροποιήσει το πλοίο.
Αλλά αμέσως αντιμετώπισε μια σοβαρή πρόκληση. Μια απεργία 33.000 εργαζομένων, οι περισσότεροι από τους οποίους εργάζονταν στην καρδιά της Boeing γύρω από το Σιάτλ, οδήγησε σε παύση δύο από τα σημαντικότερα εργοστάσιά της και σταμάτησε την παραγωγή του 737 Max, του 777 και του φορτηγού 767.
Η επτά εβδομάδων στάση εργασίας, η οποία ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο, αντανακλούσε τη βαθιά ριζωμένη δυσαρέσκεια των εργαζομένων για τους μισθούς και τις συνταξιοδοτικές τους διατάξεις. Η διαμάχη διευθετήθηκε στις αρχές Νοεμβρίου, αλλά κόστισε στην εταιρεία δισεκατομμύρια.
Η Boeing έλαβε μέτρα. Ανακοίνωσε σχέδια για απολύσεις του 10% του εργατικού δυναμικού της και άρχισε να συγκεντρώνει περισσότερα από 20 δισ. δολάρια μέσω ενός συνδυασμού πωλήσεων μετοχών και δανεισμού, προκειμένου να προστατεύσει την πιστοληπτική της ικανότητα.
Στρατιωτικές συμβάσεις
Τα προβλήματα στην αμυντική δραστηριότητα της Boeing ήταν λιγότερο ορατά, αλλά όχι λιγότερο επιζήμια. Η μονάδα έχασε περισσότερα από 5 δισ. δολάρια, κυρίως χάρη στην αύξηση του κόστους των στρατιωτικών συμβάσεων σταθερής τιμής.
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα, ο CEO της εταιρείας δήλωσε: «Η Boeing δεν έχει καμία σχέση τωρα με την εταιρεία: «Σημειώσαμε πρόοδο σε βασικούς τομείς για τη σταθεροποίηση των δραστηριοτήτων μας κατά τη διάρκεια του τριμήνου και συνεχίσαμε να ενισχύουμε σημαντικές πτυχές του σχεδίου μας για την ασφάλεια και την ποιότητα.
«Η ομάδα μου και εγώ επικεντρωνόμαστε στην πραγματοποίηση των θεμελιωδών αλλαγών που απαιτούνται για την πλήρη ανάκαμψη των επιδόσεων της εταιρείας μας και την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης με τους πελάτες μας, τους εργαζόμενους, τους προμηθευτές, τους επενδυτές, τις ρυθμιστικές αρχές και όλους τους άλλους που βασίζονται σε εμάς».


Latest News

Ενα φάντασμα πλανάται πάλι πάνω από τη διεθνή οικονομία: Στασιμοπληθωρισμός
WSJ, Bloomberg και CNBC συνεκτιμώντας το κοκτέιλ πληθωρισμού και επιβράδυνσης της ανάπτυξης εκτιμούν ότι επιστρέφει ο στασιμοπληθωρισμός

Politico: Ο Τραμπ θέλει να διαλύσει την ΕΕ — και να την ξαναφτιάξει όπως αυτός επιθυμεί
Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν θα ασχοληθεί με την ΕΕ και η ΕΕ δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τον Τραμπ, τονίζει σε ανάλυσή του το Politico

Stellantis: Όρκοι πίστης στον Τραμπ και υποσχέσεις για περισσότερα «αμερικανικά αυτοκίνητα»
Εκτός από τα εργοστάσιά της στις ΗΠΑ, η Stellantis λειτουργεί εγκαταστάσεις παραγωγής αυτοκινήτων στο Μεξικό και τον Καναδά

Μπορούν οι ευρωπαϊκές αμυντικές βιομηχανίες να τα καταφέρουν χωρίς τις ΗΠΑ;
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές βιομηχανίες έχουν εκτιναχθεί στα ύψη, αλλά οι πολιτικές Τραμπ θα μπορούσαν να τις ενισχύσει περαιτέρω

Κατάργηση 8.000 θέσεων σχεδιάζουν για φέτος τα Γερμανικά Ταχυδρομεία
Οι περικοπές στα Γερμανικά Ταχυδρομεία αφορούν το τμήμα παράδοσης επιστολών και δεμάτων της εταιρίας μεταφορών DHL εντός Γερμανίας, το οποίο απασχολεί 187.000 εργαζόμενους

Στον ΠΟΕ προσφεύγει η Κίνα για τους δασμούς Τραμπ - Τι ζητάει
Η Κίνα μπορεί να ζητήσει εκδίκαση από το όργανο επίλυσης διαφορών του ΠΟΕ εάν δεν βρεθεί λύση σε 60 ημέρες

Προς τρίτη συνεχόμενη μείωση επιτοκίων η Κεντρική Τράπεζα της Τουρκίας
Ο πληθωρισμός στην Τουρκία έπεσε κάτω από το 40% τον Φεβρουάριο, τροφοδοτώντας τις εκκλήσεις για μείωση επιτοκίων

Το τρικ της Hoka - Πώς «χτυπά» Nike, On, Adidas
Η Hoka κατάφερε εκτός από το τρέξιμο να εισέλθει με επιτυχία στην κατηγορία lifestyle - Τώρα «κουμπάει» και την πολυτέλεια

Η τελευταία «εύκολη» μείωση επιτοκίων από την ΕΚΤ - Το επόμενο στοίχημα
Η μείωση κατά 25 μ.β έχει τιμολογηθεί πλήρως από τις αγορές - Πού θα εστιάσουν αγορές και οικονομολόγοι

Νέο ρεκόρ αποχωρήσεων CEO - Γιατί εγκαταλείπουν τις θέσεις τους
Οι εταιρείες παύουν τα κορυφαία τους στελέχη λόγω πολιτικών και οικονομικών αναταραχών