Η Ikea σκοπεύει να επεκτείνει την αγορά για μεταχειρισμένα έπιπλα σε όλη την Ευρώπη μετά από επιτυχημένες πιλοτικές εφαρμογές στη Μαδρίτη και το Όσλο, καθώς η σουηδική εταιρεία λιανικής πώλησης οικιακού εξοπλισμού εντείνει τον ανταγωνισμό με τις εταιρείες eBay και Depop.

Ο Τζέσπερ Μπρόντιν, διευθύνων σύμβουλος της Ingka, του κύριου διαχειριστή των καταστημάτων Ikea, δήλωσε στους Financial Times ότι οι δοκιμές της υπηρεσίας Ikea Preowned έχουν πλέον επεκταθεί σε όλη την Ισπανία και τη Νορβηγία και θα διαρκέσουν μέχρι τον Αύγουστο. «Λειτουργεί – αρέσει στον κόσμο», είπε. «Αποφασίσαμε να την επεκτείνουμε από τη Μαδρίτη στην Ισπανία και από το Όσλο στη Νορβηγία. Σε δύο χρόνια, θέλουμε να την επεκτείνουμε σε όλες τις αγορές της Ευρώπης».

LC Waikiki, Penti, Madame Coco – Τι ταμείο κάνουν οι Τούρκοι στην Ελλάδα

Αυξάνεται το ενδιαφέρον για μεταχειρισμένα

Το ενδιαφέρον για την οικονομία των μεταχειρισμένων προϊόντων γνωρίζει μεγάλη άνθηση, με εξειδικευμένες ιστοσελίδες όπως η Vinted και η Depop να ανταγωνίζονται μερικά από τα μεγαλύτερα brands παγκοσμίως, όπως η Shein, η Zara, η H&M και η Lego, για να παρέχουν επιλογές στους πελάτες να αγοράζουν και να πωλούν τα μεταχειρισμένα προϊόντα τους.

Ωστόσο, υπάρχει ανησυχία σχετικά με το επιχειρηματικό μοντέλο για το λιανικό εμπόριο μεταχειρισμένων ειδών, με λίγες εξειδικευμένες ιστοσελίδες να είναι σε θέση να αποφέρουν κέρδη, εκτός από τη Vinted, μια λιθουανική νεοφυή επιχείρηση που αποτιμήθηκε πρόσφατα σε 5 δισ. ευρώ και η οποία κινείται πέρα από τα μεταχειρισμένα ρούχα σε βιβλία, ηλεκτρονικά είδη και παιχνίδια.

Η πιλοτική εφαρμογή της Ikea στη Μαδρίτη και το Όσλο οδήγησε σε περίπου 200.000 πελάτες που επισκέφθηκαν τον ιστότοπο Ikea Preowned και σε «μερικές χιλιάδες δεσμεύσεις», σύμφωνα με τον Μπρόντιν.

Η Ikea παρέχει στους πωλητές μετρήσεις, φωτογραφίες, εγχειρίδια, συνιστώμενη τιμή και πρόσβαση σε ανταλλακτικά όταν καταχωρούν κάποια έπιπλα, καθώς και τη δυνατότητα πληρωμής με κουπόνια καταστημάτων αξίας 15% μεγαλύτερης από την τιμή πώλησης.

Ετοιμάζει επέκταση η ΙΚΕΑ

Ο Μπρόντιν δήλωσε ότι ήταν «έκπληκτος» από το μεγάλο ενδιαφέρον, συμπεριλαμβανομένου του μεγάλου αριθμού που επέλεξε να λάβει πληρωμή σε κουπόνια της Ikea.

Ενώ «δεν μπορούσε να πει» ποια ήταν η οικονομική συνεισφορά της υπηρεσίας, δήλωσε ότι «η πλευρά της δέσμευσης των πελατών είναι αρκετά ισχυρή. Μερικές φορές πρέπει να ακολουθήσετε το ένστικτό σας. Πρόκειται για μια αγορά και ένα κίνημα στην κοινωνία, και αν μέναμε εκτός δεν θα μπορούσαμε να λάβουμε μέρος σε αυτό».

Η Ikea έχει προσπαθήσει να αναλάβει ηγετικό ρόλο στη βιωσιμότητα, όχι μόνο στις δικές της δραστηριότητες, αλλά και πιέζοντας τους πελάτες της για πιο πράσινα προϊόντα, για παράδειγμα, λαμβάνοντας έγκαιρα αποφάσεις να πωλεί μόνο πιο ενεργειακά αποδοτικούς λαμπτήρες LED και προσφέροντας φτηνά ηλιακά πάνελ.

Ο Μπρόντιν δήλωσε ότι από το 2016 η Ikea αύξησε τα έσοδά της κατά 24%, ενώ μείωσε τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 30%.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Alpha Bank: Η βρετανική οικονομία και η πολιτική Τραμπ [γραφήματα]
Διεθνή |

Η βρετανική οικονομία και η πολιτική Τραμπ - Η ανάλυση της Alpha Bank [γραφήματα]

Το πρώτο μισό του 2024, το Ηνωμένο Βασίλειο ξεχώρισε ως μία από τις οικονομίες της ομάδας των 7 (G7) με τις κορυφαίες επιδόσεις, αλλά αυτή η δυναμική εξασθένησε γρήγορα, κυρίως ως αποτέλεσμα των παγκόσμιων αβεβαιοτήτων, καθώς και των πολιτικών εξελίξεων στο εσωτερικό της χώρας. Στοιχεία του National Institute of Economic and Social Research (NIESR) που […]