«Είμαστε περήφανοι που ο Μπάρμπα Στάθης εισήλθε στην οικογένειά μας» είπε χθες ο Λάμπρος Παπακωνσταντίνου, πρόεδρος του ΔΣ της Ideal Holdings, ενημερώνοντας τους αναλυτές για τις βασικές παραμέτρους της συμφωνίας εξαγοράς του market leader στην αγορά των κατεψυγμένων ειδών.

Ideal Holdings: Νέο εργοστάσιο και εξαγορές εκτός Ελλάδας για την Μπάρμπα Στάθης

Και πώς να μην είναι περήφανος ο επικεφαλής της εισηγμένης εταιρείας συμμετοχών, αφού κατά την εκτίμησή του με τη συνδρομή της Μπάρμπα Στάθης ο κύκλος εργασιών της Ideal αγγίζει ακόμη και το μισό δισ. ευρώ το 2024, καθώς πριν την εξαγορά, οι πωλήσεις για τον όμιλο αναμένονταν στα επίπεδα των 379 εκατ. ευρώ.

Δείτε όλη την παρουσίαση της Ideal Holdings στους αναλυτές

Παράλληλα, τα EBITDA του ομίλου εκτιμώνται στα επίπεδα των 53 εκατ. ευρώ από 39 εκατ. ευρώ προ του deal, ενώ η εσωτερική αξία μετοχής διαμορφώνεται στα 7,8 ευρώ έναντι 6,12 ευρώ στο ΧΑ.

Ο «βασιλιάς» των κατεψυγμένων και οι προσδοκίες της Ideal

Αποκτώντας η Ideal τον «βασιλιά» των κατεψυγμένων λαχανικών με διείσδυση στα νοικοκυριά στο 66,5%, όχι μόνο προσθέτει ακόμη ένα περιουσιακό στοιχείο υψηλής ποιότητας στο χαρτοφυλάκιό της (σ.σ. η Μπάρμπα Στάθης είναι το τέταρτο ισχυρότερο brand στα ταχυκίνητα προϊόντα και η ένατη ισχυρότερη μάρκα στα τρόφιμα), αλλά εισέρχεται με αξιώσεις και στην ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά της υγιεινής διατροφής αξίας 897 δισεκατομμυρίων δολαρίων εφέτος, η οποία αναμένεται να αυξάνεται με CAGR 9,7% για την επόμενη δεκαετία.

Υπό αυτό το πρίσμα ο Λάμπρος Παπακωνσταντίνου στοχεύει στην περαιτέρω ισχυροποίηση της Μπάρμπα Στάθης εντός και εκτός συνόρων, τόσο οργανικά, διπλασιάζοντας την παραγωγική δυναμικότητα με το νέο εργοστάσιο της Λάρισας, όσο και μέσω εξαγορών εκτός Ελλάδας που θα δώσουν στην εταιρεία άλλον αέρα, καθώς θα επεκταθεί σε νέες προϊοντικές κατηγορίες.

Πιο αναλυτικά, το επιχειρηματικό σχέδιο για την ανάπτυξη της Μπάρμπα Στάθης, που θα απαιτήσει κεφάλαια περίπου 30 εκατ. ευρώ ή 20-25 εκατ. εάν αξιοποιηθούν αναπτυξιακά προγράμματα, βασίζεται σε τέσσερις βασικούς άξονες: επέκταση του προϊοντικού της χαρτοφυλακίου σε καινοτόμες κατηγορίες με στόχο την ενίσχυση των μεριδίων αγοράς και την τόνωση των εξαγωγών, αναβάθμιση των υφιστάμενων μονάδων παραγωγής και ενίσχυση του δικτύου logistics σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Λάρισα, αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας και εξωστρέφεια.

Η Μπάρμπα Στάθης διαθέτει αυτή τη στιγμή 220 κωδικούς προϊόντων, τα οποία διατίθενται σε 11.000 σημεία πώλησης. Απασχολεί 664 άτομα προσωπικό και εξάγει σε περισσότερες από 20 χώρες. Συνεργάζεται με 1.000 παραγωγούς και αξιοποιεί περίπου 30.000 στρέμματα αγροτικής γης, από τα οποία συλλέγει τα προϊόντα της.

Η συναλλαγή αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του δευτέρου τριμήνου του 2025, όταν και θα έχουν δοθεί οι απαραίτητες εγκρίσεις από τις Επιτροπές Ανταγωνισμού σε Ελλάδα και Κύπρο, ενώ όσον αφορά τη χρηματοδότησή της σύμφωνα με τον κύριο Παπακωνσταντίνου, υπάρχει σκέψη χωρίς όμως να έχει αποφασιστεί κάτι, μέρος του τιμήματος, περίπου 30%, να καλυφθεί με δανεισμό.

Ποια είναι τελικά η αγοραία αξία των εταιρειών τροφίμων

Το τίμημα για την εξαγορά της Μπάρμπα Στάθης, με βάση τα λεγόμενα του Λάμπρου Παπακωνσταντίνου, υπολογίστηκε λαμβάνοντας υπόψη τις επιδόσεις της εταιρείας στο 12μηνο έως τον Ιούνιο του 2024, καθώς και με τις προβλέψεις για την πορεία της έως το τέλος της προηγούμενης χρονιάς.

Με αυτούς τους υπολογισμούς το Enterprise Value (αγοραία αξία) της εταιρείας ανήλθε σε 166 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχεί σε 11,8 φορές τα προσαρμοσμένα EBITDA της.

Δηλαδή, σύμφωνα με τον επικεφαλής της Ideal, κινήθηκε εντός της περιμέτρου που συνήθως πραγματοποιούνται οι συμφωνίες εξαγορών στον κλάδο με βάση την εμπειρία του πρόσφατου παρελθόντος.

Προς επίρρωση τούτου, ο ίδιος παρουσίασε και έναν πίνακα με παλαιότερες σημαντικές εξαγορές που έχουν υλοποιηθεί στον κλάδο τροφίμων.

Από τα εν λόγω στοιχεία προκύπτει ότι ο πολλαπλασιαστής του EBITDA κινείται από το 10x, όπως έγινε στην περίπτωση της εξαγοράς της Vivartia από το αμερικανικό fund CVC, έως το 22x π.χ. η εξαγορά της Arivia από την Upfield.

Στην περίπτωση της εξαγοράς της Chipita από τη Mondelez το 2022, με την αξία συναλλαγής στο 1,640 δισ. ευρώ, ο πολλαπλασιαστής EBITDA ήταν 19, ενώ η απόκτηση της ΙΟΝ από τη Bespoke του Σπύρου Θεοδωρόπουλου, με αξία συναλλαγής 230 εκατ. ευρώ, έγινε με πολλαπλασιαστή EBITDA στο 20.

Για την εξαγορά της Terra Creta από τη Μέλισσα Κίκιζας ο πολλαπλασιαστής EBITDA ήταν 12.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις