Sainsbury’s, Waitrose και M&S διαστραυρώνουν πλέον καθημερινά τα ξίφη τους στη Βρετανία για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον και να κερδίσουν τις λίρες του μέσου καταναλωτή.

Στον «πόλεμο» κατεβαίνουν με όπλα δωρεάν προϊόντα και κεράσματα όπως καφέδες και σνακ. Και ένας δωρεάν americano ή latte, σε μια εποχή που η Sainsbury’s καταργεί τις καφετέριες της, είναι ένα κρίσιμο μέρος της νέας εκστρατείας της Waitrose για να προσελκύσει πίσω τους πελάτες που έχουν φύγει προς τους ανταγωνιστές των σούπερ μάρκετ, ιδίως τα Marks & Spencer.

Βρετανία: Tesco και Lidl… αγάπησαν ξαφνικά τους αγρότες

Οι τολμηρές κινήσεις της Waitrose στη Βρετανία

Την περασμένη εβδομάδα, η Waitrose ανακοίνωσε ότι τα 9 εκατομμύρια μέλη του προγράμματος πιστότητας θα δικαιούνται και πάλι έναν δωρεάν καφέ ή τσάι την ημέρα, χωρίς να χρειάζεται να αγοράσουν τίποτα από το κατάστημα – ένα προνόμιο που είχε καταργηθεί ανάμεσα σε άλλα, κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Η Waitrose ανέτρεψε επίσης την απόφασή της να μειώσει τον αριθμό των φύλλων στο χαρτομάντιλο μπάνιου Essential Waitrose μετά από διαδικτυακή αντίδραση των καταναλωτών που ήταν αναστατωμένοι επειδή τα… ρολά τουαλέτας τους ήταν ανεπαρκή για τη χρήση τους.

Κι όλα αυτά την στιγμή που η M&S αύξησε το μερίδιό της στην αγορά τροφίμων από 3,76% σε 4,03% σε ετήσια βάση, ενώ η Waitrose συρρικνώθηκε από 4,02% σε 3,91%.

H ιδέα της Waitrose, βέβαια, είναι ότι προβάλλεται ως πιο σικ από τα υπόλοιπα, άρα ως πιο premium. Δεν είναι σαν την Tesco, η οποία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το ένα τέταρτο της αγοράς, ή την Sainsbury’s, η οποία έχει περίπου το ένα έκτο.

Ταιριάζει όμως στο λιανεμπόριο να είναι ένας παίκτης τόσο premium; Η ίδια η έννοια του πολυτελούς σούπερ μάρκετ είναι, άλλωστε, ένα είδος οξύμωρου στο οποίο συγκρούονται αμήχανα οι αντίθετες ιδέες της ελίτ και της μάζας, του ιδιαίτερου και του καθημερινού.

H ιδέα της Waitrose είναι ότι προβάλλεται ως πιο σικ από τα υπόλοιπα, άρα ως πιο premium

Τα ήθη στη Βρετανία

Η Βρετανία είναι σχεδόν εξίσου εθισμένη στην καταναλωτική ευκολία όσο και στο κοινωνικό status, οπότε μαίνεται μια μάχη ανάμεσα σε αυτά τα δύο ιδρύματα του υψηλού δρόμου για τις καρδιές, τα μυαλά και τα… στομάχια της μεσαίας τάξης της χώρας.

Είναι αλήθεια ότι οι εισαγωγές και οι συνακόλουθες επιβαρύνσεις έχουν ανεβάσει το κόστος των προϊόντων, όπως το τυρί, τα ψάρια και τα λουκάνικα, αλλά και τα δύο σούπερ μάρκετ έχουν ανακοινώσει μειώσεις τιμών σε μια σειρά από τρόφιμα τον περασμένο χρόνο για να ανταγωνιστούν μεταξύ τους. Και στο πλαίσιο αυτό δεν παίζει ρόλο ο δωρεάν καφές ή το κέρασμα, αλλά η διαφορά στην τιμή, ακόμη κι αν είναι μόνο δύο λίρες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή