Sainsbury’s, Waitrose και M&S διαστραυρώνουν πλέον καθημερινά τα ξίφη τους στη Βρετανία για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον και να κερδίσουν τις λίρες του μέσου καταναλωτή.
Στον «πόλεμο» κατεβαίνουν με όπλα δωρεάν προϊόντα και κεράσματα όπως καφέδες και σνακ. Και ένας δωρεάν americano ή latte, σε μια εποχή που η Sainsbury’s καταργεί τις καφετέριες της, είναι ένα κρίσιμο μέρος της νέας εκστρατείας της Waitrose για να προσελκύσει πίσω τους πελάτες που έχουν φύγει προς τους ανταγωνιστές των σούπερ μάρκετ, ιδίως τα Marks & Spencer.
Βρετανία: Tesco και Lidl… αγάπησαν ξαφνικά τους αγρότες
Οι τολμηρές κινήσεις της Waitrose στη Βρετανία
Την περασμένη εβδομάδα, η Waitrose ανακοίνωσε ότι τα 9 εκατομμύρια μέλη του προγράμματος πιστότητας θα δικαιούνται και πάλι έναν δωρεάν καφέ ή τσάι την ημέρα, χωρίς να χρειάζεται να αγοράσουν τίποτα από το κατάστημα – ένα προνόμιο που είχε καταργηθεί ανάμεσα σε άλλα, κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Η Waitrose ανέτρεψε επίσης την απόφασή της να μειώσει τον αριθμό των φύλλων στο χαρτομάντιλο μπάνιου Essential Waitrose μετά από διαδικτυακή αντίδραση των καταναλωτών που ήταν αναστατωμένοι επειδή τα… ρολά τουαλέτας τους ήταν ανεπαρκή για τη χρήση τους.
Κι όλα αυτά την στιγμή που η M&S αύξησε το μερίδιό της στην αγορά τροφίμων από 3,76% σε 4,03% σε ετήσια βάση, ενώ η Waitrose συρρικνώθηκε από 4,02% σε 3,91%.
H ιδέα της Waitrose, βέβαια, είναι ότι προβάλλεται ως πιο σικ από τα υπόλοιπα, άρα ως πιο premium. Δεν είναι σαν την Tesco, η οποία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το ένα τέταρτο της αγοράς, ή την Sainsbury’s, η οποία έχει περίπου το ένα έκτο.
Ταιριάζει όμως στο λιανεμπόριο να είναι ένας παίκτης τόσο premium; Η ίδια η έννοια του πολυτελούς σούπερ μάρκετ είναι, άλλωστε, ένα είδος οξύμωρου στο οποίο συγκρούονται αμήχανα οι αντίθετες ιδέες της ελίτ και της μάζας, του ιδιαίτερου και του καθημερινού.
H ιδέα της Waitrose είναι ότι προβάλλεται ως πιο σικ από τα υπόλοιπα, άρα ως πιο premium
Τα ήθη στη Βρετανία
Η Βρετανία είναι σχεδόν εξίσου εθισμένη στην καταναλωτική ευκολία όσο και στο κοινωνικό status, οπότε μαίνεται μια μάχη ανάμεσα σε αυτά τα δύο ιδρύματα του υψηλού δρόμου για τις καρδιές, τα μυαλά και τα… στομάχια της μεσαίας τάξης της χώρας.
Είναι αλήθεια ότι οι εισαγωγές και οι συνακόλουθες επιβαρύνσεις έχουν ανεβάσει το κόστος των προϊόντων, όπως το τυρί, τα ψάρια και τα λουκάνικα, αλλά και τα δύο σούπερ μάρκετ έχουν ανακοινώσει μειώσεις τιμών σε μια σειρά από τρόφιμα τον περασμένο χρόνο για να ανταγωνιστούν μεταξύ τους. Και στο πλαίσιο αυτό δεν παίζει ρόλο ο δωρεάν καφές ή το κέρασμα, αλλά η διαφορά στην τιμή, ακόμη κι αν είναι μόνο δύο λίρες.
Latest News
Τι θέλει η Ryanair από την συνάντηση με την Boeing
Η Ryanair έχει ταλαιπωρηθεί από τις καθυστερήσεις παραδόσεων αεροσκαφών της Boeing
Κέρδη χαμηλότερα των προσδοκιών στη Deutsche Bank - Η επιβάρυνση της PostBank
Τα καθαρά κέρδη που αποδίδονται στους μετόχους της Deutsche Bank έφθασαν τα 106 εκατομμύρια ευρώ το τέταρτο τρίμηνο
Γιατί η Barclays αυστηροποιεί τους κανόνες εργασίας από το σπίτι
Η Barclays γίνεται η τελευταία εταιρεία που απαιτεί περισσότερες ημέρες παρουσίας στο γραφείο
Η δεύτερη ανάγνωση της «Πυξίδας Ανταγωνιστικότητας» - Τι προσδοκά η Κομισιόν
Ποιο είναι το πλάνο της Κομισιόν για τις ευρωπαϊκές νεοφυείς επιχειρήσεις για τα επόμενα χρόνια - Η αντιμετώπιση του ανταγωνισμού με ΗΠΑ και Κίνα
Εργαζόμενοι σχηματίζουν το πρώτο συνδικάτο στην Whole Foods
Αυτή είναι η πρώτη επιτυχημένη συνδικαλιστική ενέργεια από τότε που η Amazon εξαγόρασε την Whole Foods το 2017
Η Κίνα πρωταγωνίστρια στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Αν και παραμένει ο μεγαλύτερος ρυπαντής παγκοσμίως, πέρυσι ο ασιατικός γίγαντας αύξησε κατά 28% την παραγωγή ηλιακής ενέργειας
Έκανε «Sieg Heil» ο Ίλον; - Οι μέτοχοι θέλουν να μάθουν
Η έκθεση αποτελεσμάτων τέταρτου τριμήνου της Tesla έρχεται λίγο περισσότερο από μια εβδομάδα αφότου ο Πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ξεκίνησε τη δεύτερη θητεία του στον Λευκό Οίκο, με τον Μασκ δίπλα του
Ο Γάλλος μεγιστάνας που εκθειάζει τις πολιτικές Τραμπ
Ο Μπερνάρ Αρνό που θεωρεί προσωπικό φίλο τον Ντόναλντ Τραμπ εκθείασε τις εξαγγελίες του για περιορισμό δημοσίων εξόδων
Έχασε τις εκτιμήσεις για το περιθώριο κέρδους η Tesla
Η Tesla προσπάθησε να αυξήσει τη ζήτηση για τα οχήματά της μέσω χρηματοδοτήσεων, μειώνοντας τα περιθώρια κέρδους της
Ξεπέρασε τις προσδοκίες για τα κέρδη η Microsoft - Κάτω από τις εκτιμήσεις το Azure
Η μονάδα cloud Azure της Microsoft ανακοίνωσε αύξηση εσόδων 31% στο τρίμηνο, χάνοντας τις εκτιμήσεις της Visible Alpha για 31,8%