
Sainsbury’s, Waitrose και M&S διαστραυρώνουν πλέον καθημερινά τα ξίφη τους στη Βρετανία για να προσελκύσουν το ενδιαφέρον και να κερδίσουν τις λίρες του μέσου καταναλωτή.
Στον «πόλεμο» κατεβαίνουν με όπλα δωρεάν προϊόντα και κεράσματα όπως καφέδες και σνακ. Και ένας δωρεάν americano ή latte, σε μια εποχή που η Sainsbury’s καταργεί τις καφετέριες της, είναι ένα κρίσιμο μέρος της νέας εκστρατείας της Waitrose για να προσελκύσει πίσω τους πελάτες που έχουν φύγει προς τους ανταγωνιστές των σούπερ μάρκετ, ιδίως τα Marks & Spencer.
Βρετανία: Tesco και Lidl… αγάπησαν ξαφνικά τους αγρότες
Οι τολμηρές κινήσεις της Waitrose στη Βρετανία
Την περασμένη εβδομάδα, η Waitrose ανακοίνωσε ότι τα 9 εκατομμύρια μέλη του προγράμματος πιστότητας θα δικαιούνται και πάλι έναν δωρεάν καφέ ή τσάι την ημέρα, χωρίς να χρειάζεται να αγοράσουν τίποτα από το κατάστημα – ένα προνόμιο που είχε καταργηθεί ανάμεσα σε άλλα, κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Η Waitrose ανέτρεψε επίσης την απόφασή της να μειώσει τον αριθμό των φύλλων στο χαρτομάντιλο μπάνιου Essential Waitrose μετά από διαδικτυακή αντίδραση των καταναλωτών που ήταν αναστατωμένοι επειδή τα… ρολά τουαλέτας τους ήταν ανεπαρκή για τη χρήση τους.
Κι όλα αυτά την στιγμή που η M&S αύξησε το μερίδιό της στην αγορά τροφίμων από 3,76% σε 4,03% σε ετήσια βάση, ενώ η Waitrose συρρικνώθηκε από 4,02% σε 3,91%.
H ιδέα της Waitrose, βέβαια, είναι ότι προβάλλεται ως πιο σικ από τα υπόλοιπα, άρα ως πιο premium. Δεν είναι σαν την Tesco, η οποία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το ένα τέταρτο της αγοράς, ή την Sainsbury’s, η οποία έχει περίπου το ένα έκτο.
Ταιριάζει όμως στο λιανεμπόριο να είναι ένας παίκτης τόσο premium; Η ίδια η έννοια του πολυτελούς σούπερ μάρκετ είναι, άλλωστε, ένα είδος οξύμωρου στο οποίο συγκρούονται αμήχανα οι αντίθετες ιδέες της ελίτ και της μάζας, του ιδιαίτερου και του καθημερινού.
H ιδέα της Waitrose είναι ότι προβάλλεται ως πιο σικ από τα υπόλοιπα, άρα ως πιο premium
Τα ήθη στη Βρετανία
Η Βρετανία είναι σχεδόν εξίσου εθισμένη στην καταναλωτική ευκολία όσο και στο κοινωνικό status, οπότε μαίνεται μια μάχη ανάμεσα σε αυτά τα δύο ιδρύματα του υψηλού δρόμου για τις καρδιές, τα μυαλά και τα… στομάχια της μεσαίας τάξης της χώρας.
Είναι αλήθεια ότι οι εισαγωγές και οι συνακόλουθες επιβαρύνσεις έχουν ανεβάσει το κόστος των προϊόντων, όπως το τυρί, τα ψάρια και τα λουκάνικα, αλλά και τα δύο σούπερ μάρκετ έχουν ανακοινώσει μειώσεις τιμών σε μια σειρά από τρόφιμα τον περασμένο χρόνο για να ανταγωνιστούν μεταξύ τους. Και στο πλαίσιο αυτό δεν παίζει ρόλο ο δωρεάν καφές ή το κέρασμα, αλλά η διαφορά στην τιμή, ακόμη κι αν είναι μόνο δύο λίρες.


Latest News

Τρίτη συνεχόμενη μείωση των τουρκικών επιτοκίων
Η κεντρική τράπεζα της Τουρκίας μείωσε το επιτόκιο repos μίας εβδομάδας στο 42,5% από 45

Ενα φάντασμα πλανάται πάλι πάνω από τη διεθνή οικονομία: Στασιμοπληθωρισμός
WSJ, Bloomberg και CNBC συνεκτιμώντας το κοκτέιλ πληθωρισμού και επιβράδυνσης της ανάπτυξης εκτιμούν ότι επιστρέφει ο στασιμοπληθωρισμός

Politico: Ο Τραμπ θέλει να διαλύσει την ΕΕ — και να την ξαναφτιάξει όπως αυτός επιθυμεί
Ο Ντόναλντ Τραμπ δεν θα ασχοληθεί με την ΕΕ και η ΕΕ δεν μπορεί να αντιμετωπίσει τον Τραμπ, τονίζει σε ανάλυσή του το Politico

Stellantis: Όρκοι πίστης στον Τραμπ και υποσχέσεις για περισσότερα «αμερικανικά αυτοκίνητα»
Εκτός από τα εργοστάσιά της στις ΗΠΑ, η Stellantis λειτουργεί εγκαταστάσεις παραγωγής αυτοκινήτων στο Μεξικό και τον Καναδά

Μπορούν οι ευρωπαϊκές αμυντικές βιομηχανίες να τα καταφέρουν χωρίς τις ΗΠΑ;
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές βιομηχανίες έχουν εκτιναχθεί στα ύψη, αλλά οι πολιτικές Τραμπ θα μπορούσαν να τις ενισχύσει περαιτέρω

Κατάργηση 8.000 θέσεων σχεδιάζουν για φέτος τα Γερμανικά Ταχυδρομεία
Οι περικοπές στα Γερμανικά Ταχυδρομεία αφορούν το τμήμα παράδοσης επιστολών και δεμάτων της εταιρίας μεταφορών DHL εντός Γερμανίας, το οποίο απασχολεί 187.000 εργαζόμενους

Στον ΠΟΕ προσφεύγει η Κίνα για τους δασμούς Τραμπ - Τι ζητάει
Η Κίνα μπορεί να ζητήσει εκδίκαση από το όργανο επίλυσης διαφορών του ΠΟΕ εάν δεν βρεθεί λύση σε 60 ημέρες

Προς τρίτη συνεχόμενη μείωση επιτοκίων η Κεντρική Τράπεζα της Τουρκίας
Ο πληθωρισμός στην Τουρκία έπεσε κάτω από το 40% τον Φεβρουάριο, τροφοδοτώντας τις εκκλήσεις για μείωση επιτοκίων

Το τρικ της Hoka - Πώς «χτυπά» Nike, On, Adidas
Η Hoka κατάφερε εκτός από το τρέξιμο να εισέλθει με επιτυχία στην κατηγορία lifestyle - Τώρα «κουμπάει» και την πολυτέλεια

Η τελευταία «εύκολη» μείωση επιτοκίων από την ΕΚΤ - Το επόμενο στοίχημα
Η μείωση κατά 25 μ.β έχει τιμολογηθεί πλήρως από τις αγορές - Πού θα εστιάσουν αγορές και οικονομολόγοι