Με επενδύσεις και δημιουργία νέων θέσεων εργασίας επιχειρεί η Coca-Cola HBC να «γυρίσει» το αρνητικό κλίμα στην Αίγυπτο, όπου το μποϊκοτάζ των μουσουλμάνων καταναλωτών κατά των δυτικών εμπορικών σημάτων, λόγω του πολέμου στη Γάζα, έχει κοστίσει σημαντικά στον κορυφαίο εμφιαλωτή των προϊόντων της The Coca-Cola Company.
Coca-Cola HBC: Οι πολύτιμες κατηγορίες προϊόντων το 2024 και το μποϊκοτάζ στην Αίγυπτο
Υπό αυτό το πρίσμα, χθες εγκαινιάστηκε μια υπερσύγχρονη γραμμή παραγωγής αναψυκτικών σε κουτί αλουμινίου στο εργοστάσιο της Coca-Cola HBC στην πόλη Sadat, περίπου 94 χιλιόμετρα βορειοδυτικά του Καΐρου.
Υπενθυμίζεται ότι στην Αίγυπτο ο όμιλος Coca-Cola HBC εισήλθε στις αρχές του 2022 μέσω της εξαγοράς της Coca-Cola Bottling Company of Egypt (CCBCE).
Επένδυση 31,5 εκατ. δολαρίων από την Coca-Cola HBC
Η νέα επένδυση της Coca-Cola HBC στην Αίγυπτο αφορά τη δημιουργία της ταχύτερης (παράγει 120.000 κουτιά αναψυκτικού την ώρα) και πιο προηγμένης γραμμής παραγωγής στη Μέση Ανατολή και σε ολόκληρο το παγκόσμιο δίκτυο του ομίλου για την οποία απαιτήθηκαν κεφάλαια της τάξης των 31,5 εκατ. δολαρίων.
«Αυτή η επένδυση υπογραμμίζει την ακλόνητη δέσμευσή μας στους πελάτες και τους καταναλωτές μας στην Αίγυπτο, καθώς και στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας», σημειώνεται από την εταιρεία.
Το εργοστάσιο στην πόλη Sadat, ένα από τα μεγαλύτερα του ομίλου διεθνώς το οποίο ξεκίνησε τη λειτουργία του το 2014, διαθέτει ετήσια δυναμικότητα 172 εκατ. λίτρων και διαχειρίζεται την παραγωγή των σημάτων Coca-Cola, Fanta, Sprite και Schweppes.
Το εργοστάσιο που λειτουργεί εν μέρει με «πράσινη» ενέργεια έχει δημιουργήσει 300 θέσεις εργασίας.
Στα εγκαίνια παρουσία του Zoran Bogdanovic, διευθύνοντος συμβούλου της Coca-Cola HBC, παρευρέθηκαν ο υπουργός Βιομηχανίας και Μεταφορών της Αιγύπτου, Kamel El-Wazir, ο Έλληνας πρέσβης στην Αίγυπτο, Νικόλαος Παπαγεωργίου, ο πρόεδρος του Συνδέσμου αιγυπτιακών βιομηχανιών, του Επιμελητηρίου των βιομηχανιών τροφίμων και ποτών της χώρας, καθώς και πλήθος επισήμων.
Μάλιστα ο υπουργός El-Wazir στο πλαίσιο της αύξηση της συμβολής του βιομηχανικού τομέα στο ακαθάριστο εθνικό προϊόν της χώρας, κάλεσε την Coca-Cola HBC να επεκτείνει την παραγωγική της ικανότητα στην Αίγυπτο, να αυξήσει τις εξαγωγές και να συνεργαστεί σε πρωτοβουλίες ανάπτυξης εργατικού δυναμικού, συμπεριλαμβανομένης της πιθανής ίδρυσης μιας τεχνολογικής σχολής στην Αίγυπτο.
Νέο Digital Hub
Ο Zoran Bogdanovic, επαινώντας το φιλικό προς τις επενδύσεις περιβάλλον της Αιγύπτου, ανακοίνωσε επίσης το άνοιγμα ενός νέου κέντρου ψηφιακών υπηρεσιών στη χώρα.
Το νέο Digital Hub του ομίλου στην Αίγυπτο θα εξυπηρετεί 27 διεθνείς αγορές και θα δημιουργήσει 450 επιπλέον θέσεις εργασίας.
Διψήφια πτώση για την Coca-Cola
Το τρίτο τρίμηνο του 2024, εν μέσω σφοδρών πολεμικών συγκρούσεων μεταξύ Ισραήλ και Παλαιστίνης, που είχε αναζωπυρώσει το μποϊκοτάζ των καταναλωτών κατά εμβληματικών δυτικών brands, κυρίως αμερικανικών, η Coca-Cola HBC είδε τα μεγέθη της Αιγύπτου να υποχωρούν.
Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις σε όγκο μειώθηκαν σε χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό, με το σήμα Coke να καταγράφει πτώση σε διψήφιο ποσοστό ακριβώς λόγω του μποϊκοτάζ.
Υποχώρηση εμφάνισαν και οι πωλήσεις των μη ανθρακούχων προϊόντων κατά μονοψήφιο ποσοστό λόγω των δύσκολων συγκριτικών στοιχείων στον τομέα του νερού, ενώ αντίθετα τα ενεργειακά ποτά συνέχισαν να επιδεικνύουν πολύ ισχυρή απόδοση.
Ας σημειωθεί ότι η αιγυπτιακή αγορά είναι η τρίτη πιο σημαντική μετά τη Νιγηρία και τη Ρωσία για την Coca-Cola HBC.
Πάντως ο όμιλος και παρά τις προκλήσεις σε βασικές του αγορές, κατά το τρίτο τρίμηνο του 2024 είχε προχωρήσει σε νέα αναθεώρηση προς τα πάνω των προβλέψεών του.
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα που είχε ανακοινώσει ο όμιλος, οι πωλήσεις του στο εννεάμηνο της περσινής χρονιάς διαμορφώθηκαν σε 8,22 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 5,2% σε δημοσιευμένη βάση και κατά 13,7% σε οργανική βάση. Ο όγκος πωλήσεων διαμορφώθηκε στο εννεάμηνο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2024 σε 2,24 δισ. κιβώτια, καταγράφοντας αύξηση 3,5%.
Latest News
Αλλαγές προσώπων, επενδύσεις και στο βάθος... rebranding στις τηλεπικοινωνίες
Στην αρχή του νέου έτους βλέπουμε να εξελίσσεται η αναμόρφωση της αγοράς στις τηλεπικοινωνίες που είχε εκκινήσει από το 2024
Costa Coffee: Γιατί η Coca-Cola HBC «βλέπει» ευκαιρίες στο HoReCa
Πόσο υποχώρησε το μερίδιο του Costa Coffee στα σούπερ μάρκετ - Με +30% «τρέχουν» οι πωλήσεις καφέ της Coca-Cola στο HoReCa
Η Ελλάδα 45η παγκοσμίως στην καινοτομία - Δύο μεγάλα εμπόδια δείχνει μελέτη του ΚΕΦΙΜ
Οι αυστηροί κανονισμοί και η υποανάπτυκτη χρηματοπιστωτική αγορά βάζουν εμπόδια στην καινοτομία, εκτιμά μελέτη του ΚΕΦΙΜ
Γιατί δεν προχώρησε η εξαγορά της Axel Accessories - Τι λέει ο Ματεμτζής της Intrafashion στον ΟΤ
Τα πλάνα ανάπτυξης της Intrafashion μετά την από κοινού διακοπή της εξαγοράς της Axel Accessories
Τα «στοιχήματα» για την Δωδώνη – Γιατί ξαναγίνεται… πολύφερνη νύφη
Οι προηγούμενες φορές που βγήκε στο σφυρί η Δωδώνη – Ποιες πληροφορίες κυκλοφορούν στην αγορά
Ποιες εξαγορές σχεδιάζουν τώρα οι τράπεζες – Οι νέες business και πηγές εσόδων
Πώς οι τράπεζες θέλουν να αξιοποιήσουν τα πλεονάζοντα κεφάλαιά τους - Οι νέες πηγές εσόδων πέρα από δάνεια
Εθνική Τράπεζα: Παραιτήθηκε ο Αθανάσιος Ζαρκαλής από ανεξάρτητο μέλος του ΔΣ
Ο Αθανάσιος Ζαρκαλής παραιτήθηκε για προσωπικούς λόγους
Motor Oil: Από τη MORE Energy στην NRG το 35% της «Κόρινθος Power»
Ο Όμιλος της Motor Oil παρείχε άδεια για τη μεταβίβαση του μεριδίου της μονάδας ηλεκτροπαραγωγής μεταξύ των θυγατρικών MORE και NRG
Alter Ego Media: Στο 75% το ποσοστό του Βαγγέλη Μαρινάκη
Ο ιδρυτής και κύριος μέτοχος της «ΑΕΜ» κατά την έναρξη της διαπραγμάτευσης των μετοχών της εταιρείας κατείχε άμεσα το 53,14% και μέσω της εταιρείας POMACON LIMITED το 21,86%
Νέος Γενικός Διευθυντής στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία ο Sebastian Sanchez
Αλλαγή σκυτάλης στην Αθηναϊκή Ζυθοποιία με τον Sebastian Sanchez να διαδέχεται τον Αλέξανδρο Δανιηλίδη