
Μέχρι και πέντε χρόνια πίσω γύρισαν οι ναύλοι στα πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου. Η αγορά χύδην ξηρού φορτίου γνώρισε απότομη πτώση των ναύλων σε διάφορα τμήματα ενόψει της κινεζικής πρωτοχρονιάς.
Οι Κινέζοι υποδέχονται το Έτος του Φιδιού από σήμερα 29 Ιανουαρίου και παραδοσιακά ενόψει της πρωτοχρονιάς μπαίνουν σε μια περίοδο διακοπών σε όλες τις επιχειρήσεις και τις βιομηχανίες.
Πράσινη μετάβαση: Οι κίνδυνοι που απειλούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία
Πώς κινούνται οι ναύλοι
Οι ναύλοι Capesize αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv, δέχθηκαν σημαντικό πλήγμα, με το δρομολόγιο 5TC Average να κλείνει την εβδομάδα στα 8.156 δολ/ημέρα, μια μείωση 29% σε σύγκριση με την προηγούμενη εβδομάδα, και ένα επίπεδο που έχει να παρατηρηθεί από την 1η Μαρτίου 2023.
Ομοίως, οι τιμές των Handysize έχουν επίσης αποδυναμωθεί, με τη Μέση τιμή του 7TC να βρίσκεται σήμερα στα 7.406 δολ/ημέρα, μια μείωση 9% σε σχέση με την εβδομάδα και το χαμηλότερο επίπεδο από την 11η Αυγούστου 2023.
Η κατάσταση είναι ακόμη πιο άσχημη για τα πλοία Supramax και Kamsarmax, με τους ναύλους να βυθίζονται στα χαμηλότερα επίπεδα από το 2020. Η μέση τιμή Kamsarmax 5TC έπεσε κατακόρυφα στα 6.969 δολ/ημέρα, σημειώνοντας πτώση 14% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, σηματοδοτώντας το χαμηλότερο σημείο από τις 29 Μαΐου 2020.
Ομοίως, ο Μέσος Όρος Supramax 10TC υπέστη επίσης ζημία, φθάνοντας στα 6.044 δολ/ημέρα, σημειώνοντας μείωση 18% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα και το χαμηλότερο επίπεδο από τις 9 Ιουνίου 2020.
Τα τάνκερ
Στα δεξαμενόπλοια η τάση ήταν παρόμοια κατά τη διάρκεια της προηγούμενης εβδομάδας, με το VLCC TC Equivalent και το MR Pacific Basket να παρουσιάζουν τις σημαντικότερες μειώσεις. Το VLCC TCE έκλεισε την εβδομάδα στα 36.265 δολ/ημέρα, σημειώνοντας πτώση 36% σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.
Το MR Pacific Basket μειώθηκε κατά 29%, στα 16.268 δολ/ημέρα. Το Suezmax TCE και το Aframax TCE παρουσίασαν μείωση 9% και 4%, αντίστοιχα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, κλείνοντας στα 27.578 δολ/ημέρα και 24.133 δολ/ημέρα αντίστοιχα.
Οι προοπτικές για την περίοδο 2025, τόσο για τις αγορές ξηρού χύδην φορτίου όσο και για τις αγορές δεξαμενόπλοιων, είναι αβέβαιες και εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τις πολιτικές της προεδρίας Τραμπ, αναφέρει η Xclusiv.


Latest News

Η ναυτιλία εμπλέκεται όλο και περισσότερο
Μεταξύ των μεγάλων υπερδυνάμεων η ΕΕ έχει το στρατηγικό πλεονέκτημα στον τομέα, καθώς ελέγχει το 40% του παγκόσμιου στόλου

Η επιβολή τελών στα κινεζικά πλοία θα πλήξει όλες τις ναυτιλιακές, λέει η CMA CGM
Η Κίνα κατασκευάζει περισσότερα από τα μισά από όλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο

Η Costamare κάνει spin off και βάζει τον τομέα bulk carrier στον NYSE
Η Costamare θα αποσχίσει τον κλάδο των bulk carriers σε ανεξάρτητη εταiρεία - Οι πέντε σταθμοί στην πορεία της και ο τζίρος των 2 δισ. δολ

Σαφείς κανονισμούς για πλήρη αξιοποίηση του LNG ως καυσίμου ζητά η ναυτιλία
Ηγέτες του κλάδου παροτρύνουν την ΕΕ να πρωτοστατήσει στη μείωση του μεθανίου στη ναυτιλία

Έλλειμμα πλοίων μεταφοράς LNG από το 2027
Θα ασκήσει μεγάλη πίεση στον υπάρχοντα στόλο, εκτιμά η Braemar εξετάζοντας την προθεσμιακή αγορά

Στυλιανίδης: Ένα δισ. ευρώ για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις
Τι είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης απαντώτας σε σχετική ερώτηση στη Βουλή

Ναυτιλία: «Θαλασσοταραχή» απο τις προτάσεις Τραμπ για φόρο στα κινεζικής κατασκευής πλοία
Θέση πήρε και ο Κινέζος πρέσβης στην Αθήνα

Παύλος Ξηραδάκης: Τα ρυμουλκά ζητούν ένταξη στον αναπτυξιακό νόμο
«Δεν γίνεται κατανοητός ο λόγος του αποκλεισμού του κλάδου μας από την πρόσβαση σε χρηματοδοτικά εργαλεία, όταν άλλοι επαγγελματικοί κλάδοι έχουν ενταχθεί σε αυτά» είπε ο κ. Ξηραδάκης

ΕΤΑΔ: Στρατηγικό deal με την D-Marin για την Μαρίνα Ζέας
Τι περιλαμβάνει η συμφωνία της ΕΤΑΔ για την πώληση της συμμετοχής της στην μαρίνα Ζέας - Τι αλλάζει στο μίσθωμα

Παγκόσμιος κανονισμός για ένα πρότυπο καυσίμου
Διαφωνίες στην πρόταση για έναν καθολικό «φόρο» στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου