«Η κατηγορία του καφέ είναι μαραθώνιος και όχι σπριντ» είχε πει πριν περίπου ένα χρόνο ο Zoran Bogdanovic, διευθύνων σύμβουλος της Coca-Cola HBC, παραδεχόμενος ότι χρειάζεται χρόνος για να χτιστούν μερίδια και αποδόσεις σε μια υποσχόμενη αγορά.

Costa Coffee: Εκτός σούπερ μάρκετ η κάψουλα – Tι αποφάσισε η Coca-Cola

Και επειδή στον μαραθώνιο η στρατηγική είναι το κλειδί της επιτυχίας, η εταιρεία αποφάσισε να βάλει τέλος στην παρουσία του καφέ Costa Coffee στα ράφια των σούπερ μάρκετ και να επικεντρώσει την ανάπτυξη του σήματος αποκλειστικά στην αγορά του HoReCa.

Το γεγονός ότι η Coca-Cola HBC αποφάσισε να αποσύρει τον καφέ Costa Coffee μόνο από το ελληνικό οργανωμένο λιανεμπόριο έχει τη δική του σημασία, καθώς αποτυπώνει τον υψηλό ανταγωνισμό στην εγχώρια αγορά όπου καταναλώθηκαν πάνω από 41.000 τόνοι καφέ το 2024.

Υποχώρηση 45% στο μερίδιο αγοράς του Costa Coffee στα σούπερ μάρκετ

Προφανώς η απογοητευτική πορεία του brand στο ράφι βάρυνε σε αυτή την απόφαση.

Με βάση τα στοιχεία που είχε μοιραστεί η διοικητική ομάδα της Coca-Cola Τρία Έψιλον, το σήμα Costa Coffee στα σούπερ μάρκετ είχε στις αρχές του 2023 μερίδιο αγοράς της τάξης του 5,5% στις κάψουλες και 8% στον αλεσμένο καφέ, με στόχο και στις δύο περιπτώσεις να έφτανε το 10%.

Σήμερα οι κάψουλες Costa Coffee διαθέτουν μερίδιο 3% σε όγκο με πτωτική τάση παρότι η συνολική κατανάλωση αυξήθηκε. «Σε κάθε περίπτωση πρόκειται για μία κατηγορία πολύ δυναμική, με διαρκείς εισόδους νέων παικτών και ανάπτυξης εύρους κωδικολογίου, που πρέπει να ληφθεί υπόψη», επισημαίνουν πηγές της εταιρείας στον ΟΤ.

Ας σημειωθεί ότι οι κάψουλες καφέ αποτελούν μια αναπτυσσόμενη αγορά στα σούπερ μάρκετ, με εδραιωμένα brands, όπως Starbucks και L’Or να ηγούνται της αγοράς, ενώ σημαντική παρουσία έχουν και άλλα σήματα: Lavazza, Illy, Jacobs, Dimello, Nescafe. Ταυτόχρονα ελληνικές εταιρείες, όπως η Coffeeway, η Coffee Island και εσχάτως η Coffee Lab έχουν λανσάρει τα δικά τους προϊόντα, ενώ ταχύτατα ανεβαίνουν οι πωλήσεις σε όγκο για τις κάψουλες καφέ ιδιωτικής ετικέτας.

Συνολικά ο τζίρος της κάψουλας καφέ στα σούπερ μάρκετ εκτιμάται σε περίπου 60 εκατ. ευρώ με βάση τα στοιχεία της Ελληνικής Ένωσης Καφέ.

Τι «βλέπει» στο HoReCa η Coca-Cola

«Η κατηγορία του καφέ στην αγορά HoReCa είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστική, παράλληλα όμως και ιδιαίτερα ελκυστική καθώς αναπτύσσεται σταθερά τα τελευταία χρόνια, με εκτίμηση επιπλέον ανάπτυξης για το 2025-2026», επισημαίνεται από πηγές της εταιρείας στον ΟΤ, εξηγώντας την απόφαση να επικεντρωθούν σε αυτό το κανάλι.

Σε ό,τι αφορά τους παράγοντες που οδηγούν αυτή την ανάπτυξη, η εταιρεία αναφέρει τη συνεχή εξέλιξη και καινοτομία στα προϊόντα καφέ, ώστε να ανταποκρίνονται διαρκώς στις εξελισσόμενες καταναλωτικές προτιμήσεις, την αύξηση του τουρισμού αλλά και την προτίμηση των καταναλωτών για υψηλότερης ποιότητας καφέ σε επαγγελματικούς χώρους.

«Με τον καφέ να είναι σημαντική κατηγορία εντός του 24/7 χαρτοφυλακίου της εταιρείας μας, οι ευκαιρίες ανάπτυξης που προσφέρει το κανάλι αυτό, το καθιστούν σαφή προτεραιότητα», τονίζεται.

Σύμφωνα με την εταιρεία, οι πωλήσεις της στην κατηγορία του καφέ στο HoReCa αυξήθηκαν 30% σε όγκο και αντίστοιχα σε αξία το 2024 σε σχέση με το 2023, ενώ ο αριθμός των σημείων που διατίθενται τα σήματα Costa Coffee και Caffè Vergnano (σ.σ. η premium μάρκα καφέ που διαθέτει η Coca-Cola HBC) πέρσι διπλασιάστηκαν.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις