Κλίμα ανανέωσης, νέων προσδοκιών, συνέχισης επενδύσεων και ενδεχομένως… μετονομασιών δείχνει να επικρατεί στις τηλεπικοινωνίες της χώρας. Ουσιαστικά, στην αρχή του νέου έτους βλέπουμε να εξελίσσεται η αναμόρφωση της αγοράς που είχε εκκινήσει από το 2024.

Την αρχή είχε κάνει ο Όμιλος ΟΤΕ, ο οποίος μετά από 14 χρόνια παρουσίας του Μιχάλη Τσαμάζ στην ηγεσία της εταιρείας απέκτησε νέο πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλος στο πρόσωπο του Κώστα Νεμπή από τον Ιούλιο του 2024. Από τον πρώτη στιγμή της ανάληψης των καθηκόντων του ο Κώστας Νεμπής ξεκαθάρισε τον φιλόδοξο στόχο του, φυσικά και του Ομίλου: να γίνει ο ΟΤΕ ένας από τους κορυφαίους ψηφιακούς τηλεπικοινωνιακούς παρόχους της Ευρώπης.

Από τον χαλκό στην οπτική ίνα – Η νέα εποχή στο διαδίκτυο

Πώς θα το πετύχει αυτό; Όπως έχει ήδη ανακοινώσει με συνέχιση των επενδύσεων στο κομμάτι της οπτικής ίνας (δίκτυο Fiber-to-the-Home) ώστε μέχρι το 2027 να έχει επιτευχθεί κάλυψη του 65% της χώρας, συνέχεια της επέκτασης του δικτύου 5G, περαιτέρω διείσδυση της συνδρομητικής τηλεόρασης ώστε από το 30% σήμερα να φτάσει στο 50% του πληθυσμού, που είναι και ο ευρωπαϊκός μέσος όρος, παροχή προηγμένων λύσεων στους εταιρικούς πελάτες και στη διείσδυση σε νέες αγορές.

Κώστας Νεμπής

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ, Κώστας Νεμπής

Άλλωστε, κατά την πρόσφατη συνάντηση στο Μέγαρο Μαξίμου ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου Telekom, Timotheus Höttges, και παρόντος του Κώστα Νεμπή, ενημέρωσε τον πρωθυπουργό για τα επενδυτικά σχέδια ύψους 3 δισεκατομμυρίων ευρώ που υλοποιεί στην Ελλάδα έως το 2027 ο Όμιλος, με έμφαση στην επέκταση του δικτύου οπτικών ινών και 5G.

Όλα αυτά ενώ ο Όμιλος δείχνει να είναι σε αναμονή καθιέρωσης του brand T που θεωρείται βέβαιο ότι κάποια στιγμή θα έρθει να… αντικαταστήσει το brand Cosmote. Το «T» βρίσκεται ήδη από το 2023 στην πρόσοψη του μεγάρου της Κηφισίας, χρησιμοποιείται στο σύνολο της εταιρικής αλληλογραφίας ενώ η φράση «μέλος του Ομίλου Telekom» συνοδεύει πλέον παντού το brand Cosmote.

Αυτό που μένει να φανεί είναι πώς θα γίνει η μετάβαση ειδικά αφού το «Cosmote» είναι εξαιρετικά αναγνωρίσιμο στην Ελλάδα, ουσιαστικά συνώνυμο για τις κινητές τηλεπικοινωνίες, αλλά και αν θα υπάρξει αλλαγή και στο brand «Όμιλος ΟΤΕ».

O Αχιλλέας Κανάρης, διευθύνων σύμβουλος της Vodafone Ελλάδος από την 1η Απριλίου

Αλλαγών συνέχεια και στη Vodafone όπου μετά από 9 χρόνια παρουσίας του Χάρη Μπρουμίδη στη θέση του CEO ανακοινώθηκε ότι στα τέλη Μαρτίου θα παραδώσει την σκυτάλη στον Αχιλλέα Κανάρη, μέχρι σήμερα CEO της Vodafone Ρουμανίας. Αξιοσημείωτο ότι από τη θέση του στη Vodafone Ρουμανίας ο Αχιλλέας Κανάρης υπέγραψε σχετικό MoU με τον ΟΤΕ για την εξαγορά της Telekom Romania.

Ο Χάρης Μπρουμίδης ήταν ο άνθρωπος που ουσιαστικά «μεταμόρφωσε» τη Vodafone από έναν πάροχο που δραστηριοποιούνταν στις τηλεπικοινωνίες σε οργανισμό τεχνολογίας και έναν ισχυρό converged πάροχο μέσω στρατηγικών συγχωνεύσεων και εξαγορών.

Ήταν ο άνθρωπος που επί των ημερών του η Vodafone δημιούργησε το δικό της σταθερό δίκτυο και έγινε ο πρώτος πάροχος που ανέπτυξε σε μεγάλη κλίμακα δίκτυο FTTH. Επέκτεινε τις υπηρεσίες ICT και εξασφάλισε δημόσια έργα.

Τώρα, ο νέος διευθύνων σύμβουλος Αχιλλέας Κανάρης είναι αυτός που θα αναλάβει να συνεχίσει το επενδυτικό πλάνο της Vodafone στην Ελλάδα, ύψους 1 δισ. ευρώ με ορίζοντα το 2029, τόσο για τη γεωγραφική επέκταση της υποδομής οπτικών ινών, όσο και τη συνέχιση της ανάπτυξης του δικτύου 5G. Σύμφωνα με τον εταιρικό απολογισμό της Vodafone Ελλάδος για το 2024 επιταχύνθηκε η ανάπτυξη του δικτύου σταθερής τηλεφωνίας, έχοντας υλοποιήσει περισσότερες από 300.000 γραμμές οπτικής ίνας απευθείας στο σπίτι (FTTH).

Εντός του 2025, το δίκτυο οπτικών ινών της Vodafone θα καταστεί εμπορικά διαθέσιμο σε 500.000 σπίτια, ενώ στόχος είναι η επέκταση της διαθεσιμότητας σε 850.000 σπίτια έως το 2028. Σε ό,τι αφορά την κινητή, το Vodafone 5G καλύπτει πάνω από το 91% του πληθυσμού και, σύμφωνα με τον σχεδιασμό ανάπτυξης, τον Μάρτιο του 2025 η κάλυψη θα ανέλθει στο 94%. Οπτικές ίνες

Όλα τα παραπάνω συμβαίνουν ενώ στις τηλεπικοινωνίες και στο παιχνίδι της οπτικής ίνας έχει μπει πλέον και η ΔΕΗ μέσω της 100% θυγατρικής FiberGrid. Σύμφωνα με την εταιρεία το δίκτυο Fiber to the Home της ΔΕΗ FiberGrid έχει φτάσει ήδη σε 140.000 σπίτια σε 12 δήμους της Αττικής. Απώτερος στόχος της FiberGrid είναι το δίκτυο FTTH να φτάσει σε 1,7 εκατ. το 2025.

Συνολικά, ο στόχος του Ομίλου ΔΕΗ είναι να προσφέρει κάλυψη με οπτική ίνα μέχρι το σπίτι σε 3 εκατ. νοικοκυριά και επιχειρήσεις σε όλη τη χώρα εντός της επόμενης πενταετίας. Παραμένει το ερώτημα αν η ΔΕΗ θα «μπει» σταδιακά και στο κομμάτι της λιανικής των τηλεπικοινωνιών.

«Αφανής» παίκτης στην ελληνική αγορά των τηλεπικοινωνιών είναι και ο Ίλον Μασκ με το Starlink. Το σύστημα δορυφορικού Internet που έχει αναπτύξει η SpaceX του δισεκατομμυριούχου είναι διαθέσιμο στην Ελλάδα και προσφέρει σε προσιτές τιμές λύσεις εκεί μου το υπάρχον δίκτυο οπτικής ίνας… δυσκολεύεται. Προφανώς το Starlink προσφέρει άλλον έναν γρίφο που θα πρέπει με κάποιο τρόπο να επιλύσουν οι «παραδοσιακοί» παίκτες της ελληνικής τηλεπικοινωνιακής αγοράς.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
ΣτΕ: Προθεσμία 6 μηνών για να κατεδαφιστούν οι αυθαίρετοι όροφοι στο Coco Mat στην περιοχή Μακρυγιάννη
Επιχειρήσεις |

ΣτΕ: Προθεσμία 6 μηνών για να κατεδαφιστούν οι αυθαίρετοι όροφοι στο Coco Mat στην περιοχή Μακρυγιάννη

Το ΣτΕ έδωσε εκ νέου προθεσμία έξι μηνών στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση και το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας, τόσο για τη χρηματοδότηση όσο και για την προκήρυξη του διαγωνισμού ανάθεσης της μελέτης κατεδάφισης

«Χτίζοντας το Αύριο»: Εκδήλωση της Ricardo για τις προκλήσεις στην ενεργειακή αγορά
Επιχειρήσεις |

«Χτίζοντας το Αύριο»: Εκδήλωση της Ricardo για τις προκλήσεις στην ενεργειακή αγορά

Η εκδήλωση συγκέντρωσε κορυφαία στελέχη του ενεργειακού κλάδου, επενδυτές και εκπροσώπους των ΜΜΕ, δημιουργώντας μια δυναμική πλατφόρμα συζήτησης για το μέλλον της αγοράς ενέργειας