Σε τροχιά αναθεώρησης μπαίνει το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής με το οποίο θα αντιμετωπιστούν οι νέες προκλήσεις για την πρωτεύουσα όπως είναι η προσθήκη μιας νέας πόλης 30.000 κατοίκων στο Ελληνικό, το κυβερνητικό πάρκο της ΠΥΡΚΑΛ στη Δάφνη αλλά και νέες επενδύσεις στον τομέα του τουρισμού, της βιομηχανίας ή της κτηματαγοράς.
Ελληνικό: Οι 10+1 πρωτιές του έργου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
Ειδικότερα, εντός του Φεβρουαρίου θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για το έργο της αξιολόγησης και αναθεώρησης του ισχύοντος Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας του 2014, προϋπολογισμού 1.116.000 ευρώ (με ΦΠΑ) το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από το Πράσινο Ταμείο, με ορίζοντα ολοκλήρωσης στα τέλη Αυγούστου. Το έργο έχει ανατεθεί από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του Υπερταμείου.
Ρυθμιστικό σχέδιο Αθήνας – Αττικής: Στο επίκεντρο ο Μητροπολιτικός Πόλος του Ελληνικού
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε χθες ο Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ κ. Ευθύμιος Μπακογιάννης, μιλώντας στο 8ο συνέδριο ηλεκτροκίνησης, το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για την Αττική θα καθορίσει κρίσιμα ζητήματα στον τομέα υποδομών και των μεταφορών. «Πρωτίστως θα καθορίσει τι θα γίνει με τον πόλο του Ελληνικού και τις σημαντικές ανάγκες που θα προκύψουν μετά την εγκατάσταση των 30.000 κατοίκων που προβλέπονται από τις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων», σημείωσε ο ίδιος. Καταρχάς, όπως εξήγησε, θα εξεταστεί το πόσο θα επιβαρυνθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος στο οδικό δίκτυο της Αττικής με την επένδυση στο Ελληνικό και ειδικότερα των οδικών αξόνων που καταλήγουν εκεί και «πως θα λειτουργήσει ένα μοντέλο με συνδυασμό τραμ, λεωφορείων αλλά και της επέκτασης του Μετρό που είναι στο τραπέζι της συζήτησης».
Ρυθμιστικό σχέδιο Αθήνας – Αττικής: Οι πληθυσμιακές τάσεις
Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα, έχει ήδη ολοκληρωθεί η διαδικασία σύνταξης των τευχών για τη δημοπράτηση του έργου της αναθεώρησης του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αττικής – Αθήνας. Οι μελετητές, εκτός από τις μεγάλες παρεμβάσεις στον αστικό ιστό όπως είναι τα projects στο Ελληνικό ή του κυβερνητικού πάρκου στις εγκαταστάσεις της ΠΥΡΚΑΛ , θα εξετάσουν τις πληθυσμιακές τάσεις, τις μεταναστευτικές ροές και τις κοινωνικοοικονομικές μεταβολές που επιφέρουν, τις υποβαθμισμένες περιοχές της πρωτεύουσας, την ανάπτυξη αστικού τουρισμού, θα προτείνουν λύσεις για το γηρασμένο κτιριακό δυναμικό, τα κενά και εγκαταλελειμμένα κτίρια κλπ. Ουσιαστικά πρόκειται για μια μελέτη που αφορά τη χωροταξική και πολεοδομική οργάνωση της Αττικής και την προστασία του περιβάλλοντος του Λεκανοπεδίου.
Στόχος η πόλη των 15 λεπτών
Παράλληλα, ο κ. Μπακογιάννης μιλώντας για τη βιώσιμη κινητικότητα, επεσήμανε ότι προτεραιότητα θα πρέπει να αποτελέσει η δημόσια συγκοινωνία. «Στο πλαίσιο του σχεδιασμού θα προβλεφθούν οι ανάγκες επεκτάσεων των δικτύων για τα επόμενα 30 χρόνια. Τα τελευταία υπήρχε στασιμότητα, καθώς μπορεί να έχουμε σημαντική χρήση του Μετρό, αλλά το μήκος των λεωφορειακών γραμμών έχει διατηρηθεί το ίδιο από την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων. Έχουμε δώσει στους δήμους τα χρήματα για να κάνουν τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και ακολουθεί η χρηματοδότηση για την υλοποίηση των έργων».
Όπως ανέφερε, σε χώρες που είναι προηγμένες σε σχέση με τα ζητήματα της μικρο-κινητικότητας (περπάτημα, ποδήλατο, πατίνι) και διαθέτουν έναν κορμό δημόσιας συγκοινωνίας διαπιστώνεται ότι τα κράσπεδα χαμηλώνουν και γίνονται ένα με το οδόστρωμα. Αντιθέτως, σε χώρες που επικρατούν συνθήκες «ζούγκλας» όπως στο Κάιρο, τα κράσπεδα φτάνουν τα 30 εκατοστά για να προστατεύουν τους πεζούς. «Στο πρώτο μοντέλο πόλης θέλουμε να πάμε. Θέλουμε να εφαρμόσουμε την πόλη των 15 λεπτών – μέσω των νέων τοπικών πολεοδομικών σχεδίων. Να μπορείς σε μια ακτίνα 1,5 χλμ. με τα πόδια να εργάζεσαι και να μένεις ή σε ακτίνα 3,5 χλμ. με το ποδήλατο ή σε 5 με 8 χλμ. εάν υπάρχει καλή δημόσια συγκοινωνία», υπογράμμισε, επισημαίνοντας ότι στις ελληνικές πόλεις οι χρήστες της μικρο-κινητικότητας «αντιμετωπίζονται ως παρείσακτοι από τους χρήστες της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας που θεωρούν ότι ο δρόμος είναι δικός τους».
Latest News
Έρχεται το «Price Map» - Νέος ψηφιακός χάρτης με τις πραγματικές τιμές των ακινήτων
Αγοραστές και πωλητές ακινήτων θα έχουν τη δυνατότητα να συγκρίνουν ανά περιοχή τις τιμές των συμβολαίων με αυτές που εμφανίζονται σε αγγελίες και μεσιτικά γραφεία
Αλλάζουν οι προδιαγραφές για τα Airbnb – Ποιοι κινδυνεύουν με πρόστιμα
Τι προβλέπει εγκύκλιος της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων για τα Airbnb
Δεν βρίσκουν στέγη οι δημόσιοι υπάλληλοι - Η μεγαλύτερη τουριστική περίοδος οξύνει το πρόβλημα
Να δοθεί λύση στο στεγαστικό πρόβλημα ζητεί με επιστολή του στον πρωθυπουργό ο δήμαρχος Αστυπάλαιας Νίκος Κομηνέας
Στο «κυνήγι» φθηνής στέγης με διαβατήριο το «Σπίτι 2»- Που υπάρχουν διαθέσιμα ακίνητα [πίνακες]
Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία για το Σπίτι μου 2 και ποια ακίνητα είναι διαθέσιμα ανά τις περιοχές στην Αθήνα
Ακάθεκτη η οικοδομή - Άνοδος 5,2% στις άδειες και 46,7% στον όγκο τον Οκτώβριο [γραφήματα]
Κατά την περίοδο των τελευταίων δώδεκα μηνών παρατηρήθηκε αύξηση κατά 12,8% στον αριθμό των οικοδομικών αδειών, αύξηση κατά 16,2% στην επιφάνεια και αύξηση κατά 13,3% στον όγκο
Μόλις ένας στους επτά Έλληνες δηλώνει επάρκεια εσόδων - Τι δείχνει έρευνα
Τι δείχνει έρευνα της Focus Bari για τα ακίνητα
Σκυλακάκης στον ΟΤ: Έρχονται αποζημιώσεις στην οικοδομή για τις αποφάσεις των μπόνους δόμησης
Ο υπουργός Περιβάλλοντος Θ. Σκυλακάκης μιλώντας στον ΟΤ λέει ότι στόχος της ρύθμισης είναι να μετριάσει τις επιπτώσεις των αποφάσεων του ΣτΕ για τα μπόνους δόμησης
Πώς θα πάρετε άτοκο δάνειο έως 25.000 ευρώ με το «Αναβαθμίζω το Σπίτι μου»
Ανοίγει η αυλαία του προγράμματος για 20.000 νοικοκυριά – ποιες δαπάνες χρηματοδοτούν οι τράπεζες
Έρχεται τον Φεβρουάριο ο «Μεγάλος Αδερφός» στην αγορά ακινήτων
Ποια στοιχεία θα πρέπει να δηλώσουν οι φορολογούμενοι – Νέες πλατφόρμες για αγροτεμάχια και μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα
«Σπάει» όλα τα ρεκόρ το ενδιαφέρον για το πρόγραμμα «Σπίτι μου 2»
Μέχρι στιγμής έχουν υποβληθεί πάνω από 50.000 αιτήσεις για το Σπίτι μου 2 και στις τράπεζες έφτασαν τις 10.000