
Σε τροχιά αναθεώρησης μπαίνει το Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής με το οποίο θα αντιμετωπιστούν οι νέες προκλήσεις για την πρωτεύουσα όπως είναι η προσθήκη μιας νέας πόλης 30.000 κατοίκων στο Ελληνικό, το κυβερνητικό πάρκο της ΠΥΡΚΑΛ στη Δάφνη αλλά και νέες επενδύσεις στον τομέα του τουρισμού, της βιομηχανίας ή της κτηματαγοράς.
Ελληνικό: Οι 10+1 πρωτιές του έργου σε εθνικό και διεθνές επίπεδο
Ειδικότερα, εντός του Φεβρουαρίου θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για το έργο της αξιολόγησης και αναθεώρησης του ισχύοντος Ρυθμιστικού Σχεδίου της Αθήνας του 2014, προϋπολογισμού 1.116.000 ευρώ (με ΦΠΑ) το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από το Πράσινο Ταμείο, με ορίζοντα ολοκλήρωσης στα τέλη Αυγούστου. Το έργο έχει ανατεθεί από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας (ΥΠΕΝ) στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του Υπερταμείου.
Ρυθμιστικό σχέδιο Αθήνας – Αττικής: Στο επίκεντρο ο Μητροπολιτικός Πόλος του Ελληνικού
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα όσα ανέφερε χθες ο Γενικός Γραμματέας Χωρικού Σχεδιασμού και Αστικού Περιβάλλοντος του ΥΠΕΝ κ. Ευθύμιος Μπακογιάννης, μιλώντας στο 8ο συνέδριο ηλεκτροκίνησης, το νέο ρυθμιστικό πλαίσιο για την Αττική θα καθορίσει κρίσιμα ζητήματα στον τομέα υποδομών και των μεταφορών. «Πρωτίστως θα καθορίσει τι θα γίνει με τον πόλο του Ελληνικού και τις σημαντικές ανάγκες που θα προκύψουν μετά την εγκατάσταση των 30.000 κατοίκων που προβλέπονται από τις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων», σημείωσε ο ίδιος. Καταρχάς, όπως εξήγησε, θα εξεταστεί το πόσο θα επιβαρυνθεί ο κυκλοφοριακός φόρτος στο οδικό δίκτυο της Αττικής με την επένδυση στο Ελληνικό και ειδικότερα των οδικών αξόνων που καταλήγουν εκεί και «πως θα λειτουργήσει ένα μοντέλο με συνδυασμό τραμ, λεωφορείων αλλά και της επέκτασης του Μετρό που είναι στο τραπέζι της συζήτησης».
Ρυθμιστικό σχέδιο Αθήνας – Αττικής: Οι πληθυσμιακές τάσεις
Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα, έχει ήδη ολοκληρωθεί η διαδικασία σύνταξης των τευχών για τη δημοπράτηση του έργου της αναθεώρησης του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αττικής – Αθήνας. Οι μελετητές, εκτός από τις μεγάλες παρεμβάσεις στον αστικό ιστό όπως είναι τα projects στο Ελληνικό ή του κυβερνητικού πάρκου στις εγκαταστάσεις της ΠΥΡΚΑΛ , θα εξετάσουν τις πληθυσμιακές τάσεις, τις μεταναστευτικές ροές και τις κοινωνικοοικονομικές μεταβολές που επιφέρουν, τις υποβαθμισμένες περιοχές της πρωτεύουσας, την ανάπτυξη αστικού τουρισμού, θα προτείνουν λύσεις για το γηρασμένο κτιριακό δυναμικό, τα κενά και εγκαταλελειμμένα κτίρια κλπ. Ουσιαστικά πρόκειται για μια μελέτη που αφορά τη χωροταξική και πολεοδομική οργάνωση της Αττικής και την προστασία του περιβάλλοντος του Λεκανοπεδίου.
Στόχος η πόλη των 15 λεπτών
Παράλληλα, ο κ. Μπακογιάννης μιλώντας για τη βιώσιμη κινητικότητα, επεσήμανε ότι προτεραιότητα θα πρέπει να αποτελέσει η δημόσια συγκοινωνία. «Στο πλαίσιο του σχεδιασμού θα προβλεφθούν οι ανάγκες επεκτάσεων των δικτύων για τα επόμενα 30 χρόνια. Τα τελευταία υπήρχε στασιμότητα, καθώς μπορεί να έχουμε σημαντική χρήση του Μετρό, αλλά το μήκος των λεωφορειακών γραμμών έχει διατηρηθεί το ίδιο από την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων. Έχουμε δώσει στους δήμους τα χρήματα για να κάνουν τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας και ακολουθεί η χρηματοδότηση για την υλοποίηση των έργων».
Όπως ανέφερε, σε χώρες που είναι προηγμένες σε σχέση με τα ζητήματα της μικρο-κινητικότητας (περπάτημα, ποδήλατο, πατίνι) και διαθέτουν έναν κορμό δημόσιας συγκοινωνίας διαπιστώνεται ότι τα κράσπεδα χαμηλώνουν και γίνονται ένα με το οδόστρωμα. Αντιθέτως, σε χώρες που επικρατούν συνθήκες «ζούγκλας» όπως στο Κάιρο, τα κράσπεδα φτάνουν τα 30 εκατοστά για να προστατεύουν τους πεζούς. «Στο πρώτο μοντέλο πόλης θέλουμε να πάμε. Θέλουμε να εφαρμόσουμε την πόλη των 15 λεπτών – μέσω των νέων τοπικών πολεοδομικών σχεδίων. Να μπορείς σε μια ακτίνα 1,5 χλμ. με τα πόδια να εργάζεσαι και να μένεις ή σε ακτίνα 3,5 χλμ. με το ποδήλατο ή σε 5 με 8 χλμ. εάν υπάρχει καλή δημόσια συγκοινωνία», υπογράμμισε, επισημαίνοντας ότι στις ελληνικές πόλεις οι χρήστες της μικρο-κινητικότητας «αντιμετωπίζονται ως παρείσακτοι από τους χρήστες της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας που θεωρούν ότι ο δρόμος είναι δικός τους».


Latest News
![Μετακόμιση: Ποια είναι τα κίνητρα και τα κριτήρια των Ελλήνων [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/ot_metakomisi-600x352.png)
Γιατί μετακομίζουν οι Έλληνες και οι Ευρωπαίοι – Οι νέες τάσεις [γραφήματα]
Τι δείχνει πανευρωπαϊκή έρευνα «European Housing Trend Report 2024» που πραγματοποίησε το κτηματομεσιτικό δίκτυο RE/MAX Europe για την μετακόμιση σε Ελλάδα και Ευρώπη

Πώς θα «πέσουν» περισσότερα ακίνητα στην αγορά – Τι ζητούν οι servicers
Ποιες λύσεις προτείνουν οι servicers για την αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης – Τα κίνητρα στους αγοραστές ακινήτων
![Εξοχική κατοικία: Κέρδη από την αξιοποίηση στην Ελλάδα – Οι αποδόσεις των νεόδμητων [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/paros-768x512-1-600x400.jpg)
Συμφέρει η επένδυση σε εξοχική κατοικία; - Τα κέρδη και οι αποδόσεις [γραφήματα]
Σε επενδυτικό «θησαυρό» αναδεικνύεται η εξοχική κατοικία στην Ελλάδα- Τι δείχνουν τα στοιχεία της Elxis – At Home in Greece

Νέα εποχή για το εμβληματικό Μέγαρο Δουκίσσης Πλακεντίας – Παραχωρείται στον Δήμο Πεντέλης
H παραχώρηση πραγματοποιείται με σκοπό ο Δήμος Πεντέλης να προβεί σε εργασίες μελετών, αδειοδότησης, αποκατάστασης και ανακαίνισης των εγκαταστάσεων του ακινήτου

Γιατί αυξήθηκαν οι τιμές των ακινήτων - Πώς θα λυθεί το στεγαστικό πρόβλημα
Τι αναφέρει μελέτη της Alpha Bank για την αγορά κατοικίας και τις προοπτικές της - Το 12% σχεδιάζει αγορά κατοικίας την επόμενη 2ετία - Το 64% των κατοικιών είναι άνω των 30 ετών

Ακάθεκτο το real estate κόντρα στις αναταράξεις – Το μήνυμα Dimand και Premia
Σε δημιουργικό αναβρασμό παραμένουν οι εγχώριες εταιρείες real estate κόντρα στην αβεβαιότητα που φέρνουν οι δασμοί Τραμπ – Οι ευκαιρίες που αναζητούν και οι προβληματισμοί για το κόστος

Ποσά 200 εκατ. ευρώ σε μελέτες για να «ξεκλειδώσει» η δόμηση εκτός σχεδίου
Σε φάση ελέγχου μελέτες καταγραφής πολεοδομικά αναγνωρισμένων οδών που θα δίνουν δικαιώματα δόμησης σε εκτός σχεδίου οικόπεδα στα νησιά. Μετά το Πάσχα οι ανάδοχοι για τις μελέτες στην υπόλοιπη χώρα.
![Σπίτι μου 2: Στο… ράφι τα δάνεια – Ακίνητα παλιά και ακριβά [πίνακες]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/akin4-1-600x399.jpg)
«Κρυμμένος θησαυρός» η αναζήτηση φθηνής στέγης - Τα εμπόδια στο Σπίτι μου 2
Η εξεύρεση ακινήτων εξακολουθεί να είναι το μεγάλο αγκάθι και για τη δεύτερη φάση του προγράμματος Σπίτι μου 2

Orilina Properties: Κέρδη ρεκόρ 19,27 εκατ. ευρώ για το 2024
Η προσαρμοσμένη ετήσια απόδοση επί της Eπιχειρηματικής Aξίας (Enterprise Value) του Ομίλου Orilina Properties ανήλθε σε 17,2%

Ανδριόπουλος (DIMAND): Σε 10 χρόνια θα λυθεί ουσιαστικά το πρόβλημα της κατοικίας
«Το πρόβλημα της κατοικίας είναι ένα ζήτημα που επιλύεται αν συνεργαστούν όλοι, υποστήριξε ο Δ. Ανδριόπουλος της DIMAND