
Η αμερικανική εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων Lone Star ενημέρωσε την πορτογαλική κυβέρνηση ότι είναι πιθανό να πωλήσει ένα μερίδιο 25-30% της Novo Banco μέσω αρχικής δημόσιας προσφοράς, αντί να επιδιώξει την πλήρη πώληση, δήλωσε την Παρασκευή ο υπουργός Οικονομικών Joaquim Miranda Sarmento.
Τον Σεπτέμβριο, τρεις πηγές με γνώση του θέματος ανέφεραν στο Reuters ότι η Lone Star, η οποία κατέχει το 75% της Novo Banco, εξέταζε το ενδεχόμενο πλήρους πώλησης καθώς και το ενδεχόμενο δημόσιας εγγραφής. Οι πηγές ανέφεραν ότι η Novo Banco αξίζει περίπου 5 δισεκατομμύρια ευρώ (5,2 δισεκατομμύρια δολάρια).
Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα: Μείωσε τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσης
Η Novo Banco, η τέταρτη μεγαλύτερη τράπεζα της Πορτογαλίας, δημιουργήθηκε το 2014 από τη διάσωση της ιδιωτικής τράπεζας, που είχε καταρρεύσει, Banco Espirito Santo από την πορτογαλική κυβέρνηση.
Η Lone Star κατέχει το μερίδιό της από το 2017, με το ταμείο εξυγίανσης της Πορτογαλίας και το κράτος να κατέχουν το υπόλοιπο.
Ο Miranda Sarmento δήλωσε ότι η κυβέρνηση ενημερώθηκε από τη Novo Banco και τη Lone Star ότι η αμερικανική εταιρεία ιδιωτικών κεφαλαίων ήθελε να πραγματοποιήσει «μια δημόσια εγγραφή περίπου 25% έως 30% του κεφαλαίου» της τράπεζας.
Είπε ότι η κυβέρνηση «δεν ενημερώθηκε ποτέ ότι η Lone Star πουλάει ολόκληρο το 75% του μεριδίου της στην τράπεζα».
Η Novo Banco αρνήθηκε να σχολιάσει. Αίτημα για σχολιασμό εστάλη με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στη Lone Star.
Αν και οι πέντε κορυφαίες πορτογαλικές τράπεζες ελέγχουν περισσότερο από το 80% του τραπεζικού ενεργητικού της χώρας, οι αναλυτές βλέπουν περιθώρια για περαιτέρω ενοποίηση για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας. Το διοικητικό συμβούλιο της Novo Banco, ωστόσο, λέει ότι η τράπεζα θα ήταν καλύτερα ως αυτόνομη.
Τον Ιούνιο, ο διευθύνων σύμβουλος της κρατικής Caixa Geral de Depositos (CGD), Paulo Macedo, δήλωσε ότι η μεγαλύτερη τράπεζα της χώρας εξετάζει «όλες τις υποθέσεις» για να αγοράσει μια άλλη τράπεζα, ώστε να διατηρήσει την ηγετική της θέση στην αγορά απέναντι στις επεκτεινόμενες ξένες τράπεζες, ιδίως από τη μεγαλύτερη γειτονική χώρα της Πορτογαλίας, την Ισπανία.


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς