
«Βρισκόμαστε στη σωστή κατεύθυνση» είπε χθες ο Daniel Ervér, παρουσιάζοντας τις οικονομικές επιδόσεις του σουηδικού ομίλου Η&Μ που αγωνίζεται να ξανά κερδίσει την καρδιά και το πορτοφόλι των δυναμικών κοινών, από την Gen Z και τους Millennials μέχρι τη Gen X, και ενώ η πίεση από τη Zara (Inditex) και τη κινεζική Shein αυξάνεται.
Arket: H Η&M ανοίγει το πρώτο κατάστημα του brand στην Αθήνα
Μόλις ένα χρόνο στο τιμόνι της σουηδικής εταιρείας γρήγορης μόδας, ο Daniel Ervér παραδέχθηκε ότι υπάρχει ακόμη πολλή δουλειά να γίνει, επισημαίνοντας πως η H&M προσβλέπει σε αύξηση πωλήσεων τουλάχιστον 10% και λειτουργικά περιθώρια άνω του 10% μακροπρόθεσμα.
Οι ανακατατάξεις στο δίκτυο και η έλευση της Arket στην Ελλάδα
Το επενδυτικό πλάνο της H&M για το 2025 ανέρχεται σε 12 δισ. σουηδικές κορώνες, σχεδόν ανάλογο με το CAPEX του 2024 (11,6 δισ. σουηδικές κορώνες) και στοχεύει στη βελτίωση της αποδοτικότητας του δικτύου των φυσικών καταστημάτων, καθώς και της εφοδιαστικής του αλυσίδας, που ακόμη ταλαιπωρείται από τη γεωπολιτική κρίση ειδικά λόγω της διαταραχής των μεταφορών στην Ερυθρά Θάλασσα.

O CEO του ομίλου H&M, Daniel Erver
Στις νέες επενδύσεις συγκαταλέγεται και το ντεμπούτο της αλυσίδας Arket στην Ελλάδα, όπως επίσης και στην Αυστρία, τη Νορβηγία και την Ιρλανδία, αλλά και το λανσάρισμα της Η&Μ στην Βραζιλία.
Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία διατηρεί φυσικό δίκτυο 35 καταστημάτων στην Ελλάδα (34 H&M και ένα κατάστημα της συνδεδεμένης φίρμας COS στο Golden Hall) αλλά και ηλεκτρονικά καταστήματα που εξυπηρετούν την ελληνική επικράτεια για όλες τις φίρμες της (Η&Μ, Monki, Weekday, COS, Arket, &OtherStories).
Επιπρόσθετα και στην κατεύθυνση του εξορθολογισμού του δικτύου, η αλυσίδα Monki θα ενσωματωθεί στα υπάρχοντα καταστήματα Weekday.
Σε ό,τι αφορά συνολικά το δίκτυο, που στο τέλος Νοεμβρίου 2024 μετρούσε 4.253 σημεία, την προηγούμενη χρονιά ο σουηδικός όμιλος έκλεισε 204 καταστήματα, ενώ άνοιξε 88 νέα. Για εφέτος επίσης θα κλείσουν περισσότερα καταστήματα -συγκεκριμένα 109- και θα ανοίξουν περίπου 80.
Αύξηση κερδών με ίδιες πωλήσεις
Κατά το τέταρτο τρίμηνο οι πωλήσεις της H&M ήταν αυξημένες κατά 3%, στα 62,19 δισ. σουηδικές κορώνες (5,65 δισ. δολάρια), κινούμενες όμως χαμηλότερα με βάση τη μέση πρόβλεψη των αναλυτών, αν και τα κέρδη μετά φόρων σχεδόν διπλασιάστηκαν αγγίζοντας τα 3 δισ. σουηδικές κορώνες έναντι 1,56 δισ. το αντίστοιχο τρίμηνο της του 2023.
Ωστόσο το διάστημα από την 1η Δεκεμβρίου έως και τις 28 Ιανουαρίου 2025 οι πωλήσεις της σουηδικής αλυσίδας αυξήθηκαν κατά 4%, θέτοντας τις βάσεις για καλύτερες επιδόσεις στο νέο οικονομικό έτος. Αρκεί να συνεχιστεί η θετική πορεία των εσόδων για 10 ακόμη μήνες.
Στη δωδεκάμηνη οικονομική χρήση που ολοκληρώθηκε στις 30 Νοεμβρίου 2024 ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε σε 234,4 δισ. σουηδικές κορώνες από 236 δισ. την προηγούμενη χρήση, ενώ τα λειτουργικά κέρδη ανήλθαν σε 17,3 δισ. κορώνες, από 14,53 δισ. το προηγούμενο έτος, αυξανόμενα κατά 28%, εξαιρουμένων των επενδύσεων σε συνδεδεμένες εταιρείες.
Η καθαρή κερδοφορία του ομίλου μετά φόρων αυξήθηκε κατά 33% στα 11,58 δισ. σουηδικές κορώνες έναντι 8,71 δισ. το προηγούμενο έτος.
Το εξεταζόμενο διάστημα το μεικτό περιθώριο κέρδους αυξήθηκε σε 53,4% από 51,2% το 2023.
Αυξημένες κατά 1% ήταν και οι ηλεκτρονικές πωλήσεις της Η&Μ, συνεισφέροντας περί το 30% του συνολικού κύκλου εργασιών.
Η Charli XCX και οι προκλήσεις
Σε μια προσπάθεια να ανακτήσει τη δυναμική του ο σουηδικός γίγαντας, ο Ervér αύξησε τις δαπάνες marketing, στρατολογώντας τη βασίλισσα της «brat pop», Charli XCX για να προωθήσει τη φθινοπωρινή σειρά της H&M, με στόχο τις νεαρές γυναίκες.
Οι δαπάνες marketing της H&M για το τρέχον πρώτο τρίμηνο αναμένεται να αυξηθούν σε ετήσια βάση, αλλά θα είναι κάπως χαμηλότερες σε σύγκριση με το τέταρτο τρίμηνο της προηγούμενης χρήσης.
«Το ερωτηματικό σε αυτό το στάδιο είναι εάν αυτές οι προσπάθειες marketing θα αποδώσουν και θα οδηγήσουν σε επιτάχυνση της αύξησης των πωλήσεων τα επόμενα τρίμηνα», δήλωσε ο Cedric Rossi, αναλυτής καταναλωτικών ειδών στην Bryan Garnier.


Latest News

Πέντε παλιά εργοστάσια μετατρέπονται σε κατοικίες
Η αστική αναγέννηση πέντε ανενεργών εργοστασίων αναβαθμίζουν ολόκληρες γειτονιές σε Αττική και Θεσσαλονίκη – Οι νέες χρήσεις και το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των έργων

Τι αλλάζει στις προσφορές των σούπερ μάρκετ 1+1 δώρο και εκπτώσεις
Νέοι κανόνες στα σούπερ μάρκετ - Ο κώδικας δεοντολογίας και οι έλεγχοι

«Ψηφίζουν»… ελληνικά και δείχνουν πολυεθνικές για ακρίβεια - Στοιχεία φωτιά για την κατανάλωση
Τι δείχνει έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για τις αλλαγές που φέρνει στις καταναλωτικές συνήθειες ο πληθωρισμός και η ενεργειακή κρίση

Shopping στις «μπουτίκ» των λαϊκών και από δεύτερο χέρι λόγω ακρίβειας
Η ακρίβεια αλλάζει τις αγοραστικές συνήθειες – Πόσο έχει αυξηθεί ο τζίρος του shopping στις λαϊκές και τα καταστήματα μεταχειρισμένων – Ο ρόλος της βιωσιμότητας

Τα σημεία κλειδιά για την ανάπτυξη του ΟΤΕ το 2025 - Ο ρόλος της τεχνολογίας FWA
Ο ΟΤΕ έκλεισε το 2024 με 1,7 εκατομμύρια εγκατεστημένες συνδέσεις FTTH και στόχο να φτάσουν τα 2,1 εκατομμύρια συνδέσεις μέχρι το τέλος του 2025 - Πώς θα αντιμετωπίσει το Starlink του Ίλον Μασκ

HELLENiQ ENERGY: Το στοίχημα για «πράσινα» EBITDA 300 εκατ. – To «ποντάρισμα» στην Elpedison
Η HELLENiQ ENERGY μετατρέπει τη θυγατρική Elpedison σε «green utility» και στοχεύει σε EBITDA 300 εκατ. ευρώ, το 2030

Έσπασαν τα ταμεία οι τράπεζες – Τα κέρδη ρεκόρ και το χρυσό μέρισμα των 1,9 δισ.
Οι τράπεζες πέτυχαν για το 2024 καθαρό αποτέλεσμα 4,43 δισ. ευρώ – Το δίμηνο Απριλίου – Μαίου οι ΓΣ για τα μερίσματα

Επενδύσεις 283 εκατ. ευρώ «τρέχει» η Noval Property – Τα 5 projects
Κτίρια γραφείων, εμπορικοί χώροι, logistics και επιλεκτικά ξενοδοχεία και κατοικίες οι στόχοι της Noval Property

Στο 13,62% το ποσοστό της Paulson & Co Inc. στην τράπεζα Πειραιώς
H «Paulson & Co. Inc.» κατέχει έμμεσα 170.317.912 δικαιώματα ψήφου της Τράπεζας Πειραιώς

Eurobank : Διορισμός νέου Group Chief Risk Officer
Νέος Group Chief Risk Officer της Eurobank, o Ελευθέριος Οικονομίδης που διαδέχεται τον κ. Χρήστο Αδάμ