Νέα δεδομένα διαμορφώνει και για την ευρωπαϊκή ναυτιλία η «πυξίδα ανταγωνιστικότητας» που παρουσίασε προχθές η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθώς για πρώτη φορά περιγράφεται σε κοινοτικό ντοκουμέντο τόσο καθαρά η ανάγκη κατάρτισης ενός επενδυτικού σχεδίου βιώσιμων μεταφορών (Sustainable Transport Investment Plan – STIP).
Ενός σχεδίου που, όπως αναφέρεται στην «πυξίδα», θα καταγράφει μια νέα στρατηγική που θα αναδείξει τον ρόλο τον οποίο διαδραματίζουν τα ευρωπαϊκά λιμάνια και η ναυτιλιακή βιομηχανία στη μελλοντική οικονομία της ΕΕ. Το επενδυτικό αυτό σχέδιο όπως και η ευρωπαϊκή λιμενική και ναυτιλιακή στρατηγική θα δημοσιοποιηθούν εντός του 2025.
Ναυτιλία: Τι θα κρίνει τις τάσεις σε ναύλους και αγοραπωλησίες
Η νέα «πυξίδα ανταγωνιστικότητας» κάνει ρητή αναφορά στον ουσιαστικό ρόλο της ναυτιλίας για την ευρωπαϊκή οικονομία, η οποία βασίζεται στις συστάσεις της έκθεσης Ντράγκι σχετικά με την ανάγκη να διατηρηθεί η ευρωπαϊκή ναυτιλία διεθνώς ανταγωνιστική, επισημαίνει σε δήλωσή της η Ενωση των Εφοπλιστικών Φορέων της ΕΕ, η European Community Shipowners’ Associations (ECSA).
Οι εφοπλιστές
Ως εκ τούτου οι ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν την εστίαση της νέας «πυξίδας ανταγωνιστικότητας» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην ανταγωνιστικότητα και στο ανοικτό εμπόριο ως προϋπόθεση για την ασφάλεια, την ανθεκτικότητα και την ανάπτυξη της ηπείρου. Η ναυτιλία αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της ασφάλειας της Ευρώπης σε θέματα ενέργειας, τροφίμων και εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς διακινεί περίπου το 76% του διεθνούς εμπορίου της ΕΕ, προωθεί διεθνείς συνεργασίες και μειώνει τις στρατηγικές εξαρτήσεις, αναφέρει η ECSA.
H «πυξίδα» προβλέπει επίσης πρόσθετα μέτρα για την απομείωση του κινδύνου των επενδύσεων που απαιτούνται για την ταχεία κλιμάκωση της παραγωγής ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για τη ναυτιλία στο πλαίσιο ενός νέου επενδυτικού σχεδίου βιώσιμων μεταφορών (STIP).
Η νέα «πυξίδα ανταγωνιστικότητας» κάνει ρητή αναφορά στον ουσιαστικό ρόλο της ναυτιλίας για την ευρωπαϊκή οικονομία, η οποία βασίζεται στις συστάσεις της έκθεσης Ντράγκι
Οι ευρωπαίοι εφοπλιστές υποστηρίζουν παράλληλα την εστίαση της «πυξίδας» στην ταχύτερη και απλούστερη διεκπεραίωση των διαδικασιών για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Η ECSA χαιρετίζει τη νέα προσέγγιση απλούστευσης και τη δέσμευση της Επιτροπής να μειώσει τον φόρτο υποβολής εκθέσεων κατά τουλάχιστον 25% για όλες τις εταιρείες και τουλάχιστον 35% για τις ΜΜΕ, οι οποίες αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας.
«Η “πυξίδα ανταγωνιστικότητας” υπογραμμίζει ότι η ασφάλεια της Ευρώπης εξαρτάται περισσότερο από ποτέ από την ικανότητά μας να καινοτομούμε, να ανταγωνιζόμαστε και να αναπτυσσόμαστε. Καθορίζει επίσης μια πορεία προς μια ανταγωνιστική βιομηχανία με την κάλυψη του χάσματος καινοτομίας και με επενδύσεις στην καθαρή τεχνολογία και τα καθαρά καύσιμα. Ο τομέας της ναυτιλίας αποτελεί ουσιαστικό μέρος της ενεργειακής μετάβασης της οικονομίας μας. Χαιρετίζουμε τη σημερινή ρητή αναγνώριση της ναυτιλίας ως τομέα-κλειδί για την ανάπτυξη της Ευρώπης και τη δέσμευση για κλιμάκωση της παραγωγής καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία στο πλαίσιο του επερχόμενου επενδυτικού σχεδίου για τις βιώσιμες μεταφορές» δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, γενικός γραμματέας της ECSA.
Πηγή: Premium Έκδοση Τα Νέα
Latest News
Επιστρέφει η σταθερότητα στην Ερυθρά, εκτιμά η διοίκηση της Διώρυγας Σουέζ
Η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα είχε κοστίσει στην Αίγυπτο περίπου 7 δισεκ. δολάρια σε έσοδα από τη Διώρυγα του Σουέζ το 2024
Τι θα κρίνει τις τάσεις σε ναύλους και αγοραπωλησίες
Τις εξελίξεις θα φέρει μια επιστροφή των πλοίων στη διαδρομή της Ερυθράς Θάλασσας και της Διώρυγας του Σουέζ - Γιατί θα προκαλέσει μεγάλη πτώση της αξίας των πλοίων από «δεύτερο χέρι»
«Big Brother» για ναυτιλιακό καύσιμο στήνει η ΑΑΔΕ
Έως 30/4, τα μετρητικά δεδομένα και οι συναγερμοί του τοπικού συστήματος εισροών-εκροών αποστέλλονται πιλοτικά στο Κέντρο Λήψης Σημάτων της ΑΑΔΕ
Υπογραφή μνημονίου για δράσεις Ελλάδας – Ηνωμένου Βασιλείου στην εμπορική ναυτιλία
Η επίσκεψη του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Χρήστου Στυλιανίδη στο Ηνωμένο Βασίλειο και οι επαφές του με ΙΜΟ και βρετανική κυβέρνηση
Αύξηση της ζήτησης για πλοία μεταφοράς LNG
Οι εξαγωγές των ΗΠΑ, οι οποίες έχουν τριπλασιαστεί τα τελευταία πέντε χρόνια, θα διπλασιαστούν μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας
Capital Ship Management: Το δεξαμενόπλοιο «ΑΚΡΙΣΙΟΣ» υψώνει την ελληνική σημαία
Η αλλαγή σημαίας του «ΑΚΡΙΣΙΟΣ» πραγματοποιήθηκε στο λιμάνι του Khor Fakkan στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Πτώση στις ναυλαγορές έφερε η Χρονιά του Φιδιού
Πώς αντιδρούν οι ναύλοι ενόψει της κινέζικης πρωτοχρονιάς Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv
Ποιοι έχουν βάλει στο «μάτι» τα υποβρύχια καλώδια στη Βαλτική
Αμερικανοί και ευρωπαίοι αξιωματούχοι κάνουν λόγο για ατυχήματα από άπειρά πληρώματα και κακοσυντηρημένα πλοία άλλοι όμως...
Πράσινη μετάβαση: Οι κίνδυνοι που απειλούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία
Εάν τα υπάρχοντα πλοία μπορούν να μετασκευαστούν σε πλοία με σχεδόν μηδενικές εκπομπές, θα μπορούσε να σωθεί μεγάλο μέρος του στόλου, και αυτό αποτελεί κίνητρο για τους επενδυτές
Λιμάνι Καβάλας: Περνά και επίσημα στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – EFA VENTURES
Έναρξη υπο-παραχώρησης για την αξιοποίηση του λιμένα «Φίλιππος Β» στο Λιμάνι Καβάλας - Τι ανακοίνωσε το Υπερταμείο