
Νέα δεδομένα διαμορφώνει και για την ευρωπαϊκή ναυτιλία η «πυξίδα ανταγωνιστικότητας» που παρουσίασε προχθές η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, καθώς για πρώτη φορά περιγράφεται σε κοινοτικό ντοκουμέντο τόσο καθαρά η ανάγκη κατάρτισης ενός επενδυτικού σχεδίου βιώσιμων μεταφορών (Sustainable Transport Investment Plan – STIP).
Ενός σχεδίου που, όπως αναφέρεται στην «πυξίδα», θα καταγράφει μια νέα στρατηγική που θα αναδείξει τον ρόλο τον οποίο διαδραματίζουν τα ευρωπαϊκά λιμάνια και η ναυτιλιακή βιομηχανία στη μελλοντική οικονομία της ΕΕ. Το επενδυτικό αυτό σχέδιο όπως και η ευρωπαϊκή λιμενική και ναυτιλιακή στρατηγική θα δημοσιοποιηθούν εντός του 2025.
Ναυτιλία: Τι θα κρίνει τις τάσεις σε ναύλους και αγοραπωλησίες
Η νέα «πυξίδα ανταγωνιστικότητας» κάνει ρητή αναφορά στον ουσιαστικό ρόλο της ναυτιλίας για την ευρωπαϊκή οικονομία, η οποία βασίζεται στις συστάσεις της έκθεσης Ντράγκι σχετικά με την ανάγκη να διατηρηθεί η ευρωπαϊκή ναυτιλία διεθνώς ανταγωνιστική, επισημαίνει σε δήλωσή της η Ενωση των Εφοπλιστικών Φορέων της ΕΕ, η European Community Shipowners’ Associations (ECSA).
Οι εφοπλιστές
Ως εκ τούτου οι ευρωπαίοι εφοπλιστές χαιρετίζουν την εστίαση της νέας «πυξίδας ανταγωνιστικότητας» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην ανταγωνιστικότητα και στο ανοικτό εμπόριο ως προϋπόθεση για την ασφάλεια, την ανθεκτικότητα και την ανάπτυξη της ηπείρου. Η ναυτιλία αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της ασφάλειας της Ευρώπης σε θέματα ενέργειας, τροφίμων και εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς διακινεί περίπου το 76% του διεθνούς εμπορίου της ΕΕ, προωθεί διεθνείς συνεργασίες και μειώνει τις στρατηγικές εξαρτήσεις, αναφέρει η ECSA.
H «πυξίδα» προβλέπει επίσης πρόσθετα μέτρα για την απομείωση του κινδύνου των επενδύσεων που απαιτούνται για την ταχεία κλιμάκωση της παραγωγής ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για τη ναυτιλία στο πλαίσιο ενός νέου επενδυτικού σχεδίου βιώσιμων μεταφορών (STIP).
Η νέα «πυξίδα ανταγωνιστικότητας» κάνει ρητή αναφορά στον ουσιαστικό ρόλο της ναυτιλίας για την ευρωπαϊκή οικονομία, η οποία βασίζεται στις συστάσεις της έκθεσης Ντράγκι
Οι ευρωπαίοι εφοπλιστές υποστηρίζουν παράλληλα την εστίαση της «πυξίδας» στην ταχύτερη και απλούστερη διεκπεραίωση των διαδικασιών για τις ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Η ECSA χαιρετίζει τη νέα προσέγγιση απλούστευσης και τη δέσμευση της Επιτροπής να μειώσει τον φόρτο υποβολής εκθέσεων κατά τουλάχιστον 25% για όλες τις εταιρείες και τουλάχιστον 35% για τις ΜΜΕ, οι οποίες αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της ευρωπαϊκής ναυτιλιακής βιομηχανίας.
«Η “πυξίδα ανταγωνιστικότητας” υπογραμμίζει ότι η ασφάλεια της Ευρώπης εξαρτάται περισσότερο από ποτέ από την ικανότητά μας να καινοτομούμε, να ανταγωνιζόμαστε και να αναπτυσσόμαστε. Καθορίζει επίσης μια πορεία προς μια ανταγωνιστική βιομηχανία με την κάλυψη του χάσματος καινοτομίας και με επενδύσεις στην καθαρή τεχνολογία και τα καθαρά καύσιμα. Ο τομέας της ναυτιλίας αποτελεί ουσιαστικό μέρος της ενεργειακής μετάβασης της οικονομίας μας. Χαιρετίζουμε τη σημερινή ρητή αναγνώριση της ναυτιλίας ως τομέα-κλειδί για την ανάπτυξη της Ευρώπης και τη δέσμευση για κλιμάκωση της παραγωγής καθαρών καυσίμων για τη ναυτιλία στο πλαίσιο του επερχόμενου επενδυτικού σχεδίου για τις βιώσιμες μεταφορές» δήλωσε ο Σωτήρης Ράπτης, γενικός γραμματέας της ECSA.
Πηγή: Premium Έκδοση Τα Νέα


Latest News

Η ναυτιλία εμπλέκεται όλο και περισσότερο
Μεταξύ των μεγάλων υπερδυνάμεων η ΕΕ έχει το στρατηγικό πλεονέκτημα στον τομέα, καθώς ελέγχει το 40% του παγκόσμιου στόλου

Η επιβολή τελών στα κινεζικά πλοία θα πλήξει όλες τις ναυτιλιακές, λέει η CMA CGM
Η Κίνα κατασκευάζει περισσότερα από τα μισά από όλα τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο

Η Costamare κάνει spin off και βάζει τον τομέα bulk carrier στον NYSE
Η Costamare θα αποσχίσει τον κλάδο των bulk carriers σε ανεξάρτητη εταiρεία - Οι πέντε σταθμοί στην πορεία της και ο τζίρος των 2 δισ. δολ

Σαφείς κανονισμούς για πλήρη αξιοποίηση του LNG ως καυσίμου ζητά η ναυτιλία
Ηγέτες του κλάδου παροτρύνουν την ΕΕ να πρωτοστατήσει στη μείωση του μεθανίου στη ναυτιλία

Έλλειμμα πλοίων μεταφοράς LNG από το 2027
Θα ασκήσει μεγάλη πίεση στον υπάρχοντα στόλο, εκτιμά η Braemar εξετάζοντας την προθεσμιακή αγορά

Στυλιανίδης: Ένα δισ. ευρώ για τις ακτοπλοϊκές συνδέσεις
Τι είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Χρήστος Στυλιανίδης απαντώτας σε σχετική ερώτηση στη Βουλή

Ναυτιλία: «Θαλασσοταραχή» απο τις προτάσεις Τραμπ για φόρο στα κινεζικής κατασκευής πλοία
Θέση πήρε και ο Κινέζος πρέσβης στην Αθήνα

Παύλος Ξηραδάκης: Τα ρυμουλκά ζητούν ένταξη στον αναπτυξιακό νόμο
«Δεν γίνεται κατανοητός ο λόγος του αποκλεισμού του κλάδου μας από την πρόσβαση σε χρηματοδοτικά εργαλεία, όταν άλλοι επαγγελματικοί κλάδοι έχουν ενταχθεί σε αυτά» είπε ο κ. Ξηραδάκης

ΕΤΑΔ: Στρατηγικό deal με την D-Marin για την Μαρίνα Ζέας
Τι περιλαμβάνει η συμφωνία της ΕΤΑΔ για την πώληση της συμμετοχής της στην μαρίνα Ζέας - Τι αλλάζει στο μίσθωμα

Παγκόσμιος κανονισμός για ένα πρότυπο καυσίμου
Διαφωνίες στην πρόταση για έναν καθολικό «φόρο» στις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου