Πρόταση – βόμβα για τη διακοπή της μεταφοράς επιβατών στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας βρίσκεται στα χέρια της κυβέρνησης, ήδη από τα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου!

Σύμφωνα με την πρόταση αυτή, η οποία διατυπώνεται στον απόηχο του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών, θα πρέπει να σταματήσει αμέσως η μεταφορά επιβατών, καθώς το υπάρχον δίκτυο δεν πληροί τη σοβαρότερη από τις λειτουργίες του, την ασφαλή μεταφορά ανθρώπων με τα ελληνικά τρένα. Η πρόταση είναι το αποκορύφωμα της πλήρους αποτύπωσης της κατάστασης στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο από τον μεταβατικό πρόεδρο του ΟΣΕ κ. Γιάννο Γραμματίδη, ο οποίος διορίστηκε τον Απρίλιο του 2024 και παραιτήθηκε τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, με την εντολή να εισηγηθεί τις άμεσες και αναγκαίες παρεμβάσεις προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφαλής κίνηση των τρένων στο υπάρχον σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας.

Για ψευδή κατάθεση ερευνάται ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Train

Η πρόταση Γραμματίδη, η οποία ειρήσθω εν παρόδω δεν έχει γίνει ακόμη αποδεκτή, διατυπώνεται σε απόρρητο σημείωμα-ενημερωτικό υπόμνημα το οποίο ο κ. Γραμματίδης απέστειλε, όχι μόνο στο υπουργείο Υποδομών – Μεταφορών, αλλά κατά πληροφορίες και στο Μέγαρο Μαξίμου.

Οι «νάρκες» του Daniel και του Ιανού

Κατά την πρόταση Γραμματίδη, αποτέλεσμα όπως προαναφέρεται ενδελεχούς μελέτης της κατάστασης που επικρατεί στους ελληνικούς σιδηροδρόμους, η επιτάχυνση των έργων που απαιτούνται για τον εκσυγχρονισμό του δικτύου, όχι μόνο σε έργα υποδομής, αλλά και – κυρίως – σε έργα ηλεκτρονικού εξοπλισμού, απαιτεί την πραγματοποίηση δρομολογίων εμπορικού χαρακτήρα μόνο. Ητοι μεταφορά αποκλειστικά φορτίων πρώτων υλών και εμπορευματοκιβωτίων.

Η συλλογιστική που αναπτύσσει στο απόρρητο υπόμνημά του ο κ. Γραμματίδης είναι ότι τα έργα που απαιτείται να πραγματοποιηθούν, είτε για λόγους αναβάθμισης είτε για λόγους αποκατάστασης των ζημιών που προκάλεσαν ειδικά στη Θεσσαλία τα δύο καταστροφικά μέτωπα κακοκαιρίας Daniel και Ιανός, δεν εξασφαλίζουν την ασφαλή κίνηση επιβατικών αμαξοστοιχιών. Αντιθέτως θα μπορούσαν πέραν των άλλων (ενδεχομένως της πρόκλησης νέων ατυχημάτων) να αποτελέσουν αιτία για μακροχρόνιες καθυστερήσεις στην εκτέλεση των έργων.

Οπως αναφέρει, εξαιρεί της πρότασης τα δρομολόγια του Προαστιακού Αθήνα – Κιάτο και Αθήνα – Χαλκίδα, και υπό προϋποθέσεις του Προαστιακού Θεσσαλονίκης – Λάρισας.

Ούτε φωνή, ούτε ακρόαση

Στο ίδιο υπόμνημα, αναφέρει εμμέσως και τον προβληματισμό του, για το αν οι εταιρείες που έχουν αναλάβει το έργο της αναβάθμισης του δικτύου, τόσο σε επίπεδο υποδομών, όσο κυρίως και σε επίπεδο ηλεκτρονικού εξοπλισμού του, μπορούν να το φέρουν επαρκώς εις πέρας. Και κάνει λόγο για «ειδικές εταιρείες» από χώρες του Βορρά οι οποίες διαθέτουν την απαιτούμενη για την κατάσταση των ελληνικών σιδηροδρόμων τεχνογνωσία, ώστε η χώρα να αποκτήσει ένα σύγχρονο και ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο.

Ο κ. Γραμματίδης υποστηρίζει επίσης ότι το μεταφορικό έργο, από την πιθανή απαγόρευση της κυκλοφορίας επιβατικών αμαξοστοιχιών στο δίκτυο, θα μπορούσε να εκτελεστεί οδικώς με λεωφορεία τα οποία θα διαχειρίζεται η Hellenic Train.

Και επικαλείται ένα σχετικό προηγούμενο στην Πολιτεία της Ιντιάνα των Ηνωμένων Πολιτειών, όπου η εκτεταμένη αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου της πολιτείας οδήγησε στην απαγόρευση της κυκλοφορίας επιβατικών αμαξοστοιχιών, και τη δρομολόγηση λεωφορείων για τη μεταφορά των επιβατών.

Οπως προαναφέρθηκε, η κυβέρνηση δεν έχει απαντήσει στην πρόταση Γραμματίδη, και οι πληροφορίες αναφέρουν πως ο διαπρεπής νομικός δεν κλήθηκε να δώσει κάποιες περαιτέρω εξηγήσεις αναφορικά με το υπόμνημά του, αλλά και την ίδια την προαναφερόμενη πρόταση-βόμβα.

Η «παγίδα»

Ανεξάρτητα από το τι θα κάνει ο πρόεδρος Κυριάκος προκειμένου έστω και τώρα, πίσω πίσω, να (απο)δείξει ότι έχει μετανιώσει που επί σχεδόν μία διετία «αγνοούσε» επιδεικτικά και παραδειγματικά το δυστύχημα στα Τέμπη, υπάρχει ένα ζήτημα, κατά τη γνώμη μου, και αυτό αφορά συνολικά την αντιπολίτευση. Ποιο είναι το ζήτημα επακριβώς; Οτι δεν πρέπει να διαφανεί σε καμία περίπτωση ότι τα κόμματα προσπαθούν να εκμεταλλευτούν το δυστύχημα για να αποκομίσουν κομματικό όφελος. Το δυστύχημα και ο τρόπος με τον οποίο το αντιμετώπισε η κυβέρνηση έως τώρα «δουλεύει» μόνο του πια στην κοινωνία, και δύσκολα αυτή η «λειτουργία» μπορεί να ανακοπεί. Δεν χρειάζεται τίποτε άλλο.

Πρόταση δυσπιστίας

Ακούω για παράδειγμα ότι γίνεται εκτεταμένη συζήτηση προκειμένου να κατατεθεί πρόταση μομφής κατά της κυβέρνησης, προκειμένου, το οποίον, διότι, και λοιπά. Φαντάζομαι ότι τα κόμματα της αντιπολίτευσης θα μείνουν μόνο στα λόγια. Διότι τι θα (τους) προσέφερε σήμερα μια πρόταση δυσπιστίας; Πρακτικό αποτέλεσμα κανένα. Η κυβέρνηση θα συγκέντρωνε 158 βουλευτές, μίνιμουμ, και αυτό που θα έμενε στον κόσμο, είναι ότι της δόθηκε μια υπέροχη ευκαιρία, και δυνατότητα, να συσπειρωθεί. Η δε τριήμερη συζήτηση που θα προηγούνταν της ψηφοφορίας, θα κυλούσε κάπως έτσι: εσείς φταίτε, όχι εσείς φταίτε, εσείς φταίτε περισσότερο, μα τι λέτε, περισσότερο φταίτε εσείς. Το έργο το έχουμε ξαναδεί, και είναι, μα τω Θεώ, τόσο, μα τόσο, κουραστικό…

Εκτός από αναποτελεσματικό.

Ηθελαν και γιορτή

Πάντως, η εικόνα χάους που αποπνέει η κυβέρνηση σχετικά με τα Τέμπη είναι κάτι που δύσκολα κρύβεται. Θα αναφέρω περιστατικό, το οποίο συνέβη στις αρχές αυτής της διαβολοβδομάδας και το αποδεικνύει πέραν κάθε αμφισβήτησης. Η ΣΤΑΣΥ, η εταιρεία που διαχειρίζεται τα σταθερά μέσα μεταφορών, μεταξύ αυτών και το μετρό της Αθήνας, είπε να γιορτάσει τα 25 χρόνια από τη λειτουργία του. Ετοιμάζονταν λοιπόν για εκδήλωση τρικούβερτη και ήθελαν να καλέσουν και τον Κυριάκο να παραστεί, προκειμένου να ακούσει με τ’ αφτιά του τον υπουργό Χρήστο Σταϊκούρα ως κεντρικό ομιλητή, στο πλαίσιο του γενικού ταρατατζούμ. Η εκδήλωση όμως τελευταία στιγμή αναβλήθηκε – καλύτερα, ματαιώθηκε. Οχι όμως γιατί τους το ζήτησε ο Σταϊκούρας, επειδή μεσολάβησε η λαϊκή κατακραυγή της Κυριακής, αλλά γιατί το απαίτησε ο ίδιος ο Μητσοτάκης. Ο οποίος Κυριάκος λειτούργησε πολιτικά, καταλαβαίνοντας ότι η επετειακή εκδήλωση θα αντιμετωπιζόταν (από την κοινωνία και τα social media) περίπου ως ακραία πρόκληση – ελάτε να γιορτάσουμε όλοι μαζί για το σκοινί στο σπίτι του κρεμασμένου. Ο Σταϊκούρας – ένα ακόμη φάουλ, μεγάλο, του καταλογίζεται εξαιτίας αυτού – είδε τα vibes να περνούν από μπροστά του, αλλά δεν τα «έπιασε». Δεν αντελήφθη δηλαδή ότι σε αυτή τη συγκυρία δεν είναι δυνατόν να μιλάς για τρένα, για εξοπλισμούς, για ασφάλειες και τα ρέστα. Και τώρα τον έχουν έτοιμο για τα αποδυτήρια…

Κακόμοιρη Ελλάδα…

Με αφορμή πάντως τη συνέντευξη του προέδρου Κυριάκου στον Alpha, που εξακολουθεί να αποτελεί σημείο αναφοράς για τον πολιτικό κόσμο (και προφανώς θα συνεχίσει να αποτελεί και για κάποιο διάστημα ακόμη, μέχρι να αποφασίσει να κάνει κάτι δραστικό), δεν μπορώ να μην αναφερθώ στην τραγωδία αυτής της χώρας. Ο Κυριάκος την Πέμπτη εμφανίστηκε ως «παραπλανημένος» από υπουργούς, αρμοδίους, υπηρεσίες και δεν ξέρω ποιον άλλο, σχετικά με τα αίτια της πολύνεκρης τραγωδίας. Δικαιούται να δηλώνει ότι παραπλανήθηκε; Δεν δικαιούται.

Οπως και ένας προκάτοχός του. Ο πρόεδρος Αλέξης, ο απόμαχος, ο βετεράνος. Που χωρίς αιδώ, δήλωσε ότι είχε «αυταπάτες» όταν ανέλαβε πρωθυπουργός, και τις πληρώσαμε τις αυταπάτες του με 100 δισ. επιπλέον χρέος, και ένα Μνημόνιο, το τρίτο και χειρότερο.

Ο παραπλανημένος και ο αυταπατημένος.

Κακόμοιρη Ελλάδα…

Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επικαιρότητα
Τροχαία: Πάνω από 2.000 παραβάσεις σε ένα 24ωρο σε ελέγχους φορτηγών στην Αττική
Επικαιρότητα |

Τροχαία: Πάνω από 2.000 παραβάσεις σε ένα 24ωρο σε ελέγχους φορτηγών στην Αττική

Σε 2.085 ανήλθαν οι παραβάσεις που βεβαιώθηκαν από την διεύθυνση Τροχαίας Αττικής σε ελέγχους που έγιναν χθες σε 527 φορτηγά στους αυτοκινητόδρομους της Αττικής (ΝΕΟ Αθηνών-Κορίνθου, ΝΕΟ Αθηνών-Λαμίας και Αττική Οδό). Στην επιχείρηση συμμετείχαν αστυνομικοί των Α΄ και Β΄ Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Π.Α.Θ.Ε. Αττικής, του Τμήματος Τροχαίας Αττικής Οδού και των Ο.Ε.Π.Τ.Α. Συγκεκριμένα οι παραβάσεις που […]