«Πρότεινα διάφορα μέτρα για την βελτίωση της λειτουργίας του ΟΣΕ και των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών, μεταξύ των οποίων και την επί διετία τουλάχιστον αναστολή της λειτουργίας των επιβατικών συρμών, όχι για λόγους ασφαλείας, αλλά για να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης των ζημιών στην Θεσσαλία από τις θεομηνίες Daniel και Elias, όπως και τα έργα εγκατάστασης των αυτόματων σιδηροδρομικών ισόπεδων διαβάσεων (ΑΣΙΔ) στη Βόρεια Ελλάδα», διευκρινίζει ο κ. Γιάννος Γραμματίδης, σε σχέση με το εμπιστευτικό υπόμνημα που απέστειλε στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και το περιεχόμενο του οποίου έφερε στο φως δημοσίευμα της εφημερίδας «Τα Νέα».
Ο μεταβατικός πρόεδρος του ΟΣΕ – από τον Απρίλιο 2024 μέχρι τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, οπότε παραιτήθηκε,- κατέθεσε σειρά μέτρων για την βελτίωση της λειτουργίας του ΟΣΕ και των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών, κρίνοντας ότι για την ολοκλήρωση των αναγκαίων έργων χρειάζεται η αναστολή για τουλάχιστον δύο χρόνια της λειτουργίας των επιβατικών συρμών.
Το υπόμνηνα σοκ που έφτασε στα χέρια Μητσοτάκη για τον σιδηρόδρομο – «Σταματήστε όλα τα δρομολόγια»
«Εξακολουθώ ακόμα και σήμερα να πιστεύω ότι μία τέτοια λύση θα ήταν ιδανική για κάθε εμπλεκόμενο, πιο συγκεκριμένα για τον ΟΣΕ, που θα επικεντρωνόταν στο έργο της επίσπευσης και ολοκλήρωσης όλων των ανωτέρω έργων σε συνδυασμό με την βελτίωση της εικόνας και της λειτουργίας των σιδηροδρομικών σταθμών, για τις εργοληπτικές εταιρείες που ακώλυτα θα υλοποιούσαν αυτά τα έργα, για την Hellenic Train, που έτσι θα μπορούσε να φέρει νέο σύγχρονο τροχαίο υλικό που θα βελτίωνε τις συνθήκες και τους χρόνους μεταφοράς του επιβατικού κοινού, αλλά και για το ίδιο το επιβατικό κοινό, στο οποίο θα παραδιδόταν ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο και από πλευράς υποδομής αλλά και από πλευράς πλήρους λειτουργίας όλων των απαραίτητων ηλεκτρονικών συστημάτων όπως ενδεικτικά τα ETCS, GSM-R, SCADA, WiFi κ.ά. και με δυνατότητες διευρωπαϊκής διασύνδεσης.
Εξακολουθώ να πιστεύω παράλληλα ότι ένα τέτοιο μέτρο και το αποτέλεσμά του θα ενίσχυαν το αίσθημα ασφάλειας τής κοινωνίας για τον ελληνικό σιδηρόδρομο», τονίζει.
Ασφαλής σιδηρόδρομος = σύγχρονος σιδηρόδρομος
Η αντίδραση της αξιωματικής αντιπολίτευσης μετά τη γνωστοποίηση του περιεχόμενου του υπομνήματος προκάλεσε τη μήνιν του κυβερνητικού εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη που έσπευσε για άλλη μια φορά να την κατηγορήσει για «παραπλάνηση της κοινής γνώμης με αιτιάσεις ή θεωρίες που εμφανίζονται ως ‘αποκαλύψεις’» και για εργαλειοποίηση και κυνική πολιτική εκμετάλλευση της τραγωδίας προκειμένου να «διασωθούν πολιτικά».
Προς επίρρωση των λεγομένων του, ο κ. Μαρινάκης επικαλείται διευκρινιστική ανακοίνωση του κ. Γραμματίδη, σημειώνοντας ότι στο υπόμνημά του μία εκ των προτάσεων «αναφερόταν στο ενδεχόμενο διακοπής δρομολογίων, όχι για λόγους ασφαλείας, αλλά για την επίσπευση ολοκλήρωσης έργων υποδομής στο δίκτυο».
Ωστόσο, η σύνδεση μεταξύ έργων υποδομής και εκσυγχρονισμού του σιδηρόδρομου με τη διασφάλιση συνθηκών ασφάλειας της μεταφοράς με τρένο είναι μάλλον αυταπόδεικτη.
Ενώ, επίσης αδιαμφισβήτητο γεγονός είναι η καθυστέρηση στην υλοποίηση των αναγκαίων έργων στον ελληνικό σιδηρόδρομο δύο σχεδόν χρόνια μετά την τραγωδία στα Τέμπη, με τα συνδικάτα εργαζομένων να κρούουν κώδωνα κινδύνου.
Ο Γιάννος Γραμματίδης για το δημοσίευμα των «Νέων»
«Σε σχέση με σημερινό ρεπορτάζ της εφημερίδας «Τα Νέα» και του εγκρίτου δημοσιογράφου Γιώργου Παπαχρήστου που αναφέρεται σε Εμπιστευτικό Υπόμνημα που απέστειλα μόνο στο Γραφείο του Πρωθυπουργού και σε καμία άλλη αρχή, αφού υπέβαλλα την παραίτησή μου από την Προεδρία του ΟΣΕ τον περασμένο Οκτώβριο, αισθάνομαι την ανάγκη να κάνω την εξής διευκρίνηση:
με το ανωτέρω σημείωμά μου πρότεινα διάφορα μέτρα για την βελτίωση της λειτουργίας του ΟΣΕ και των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών, μεταξύ των οποίων και την επί διετία τουλάχιστον αναστολή της λειτουργίας των επιβατικών συρμών, όχι για λόγους ασφαλείας, αλλά για να ολοκληρωθούν τα έργα αποκατάστασης των ζημιών στην Θεσσαλία από τις θεομηνίες Daniel και Elias, όπως και τα έργα εγκατάστασης των αυτόματων σιδηροδρομικών ισόπεδων διαβάσεων (ΑΣΙΔ) στη Βόρεια Ελλάδα για τα οποία το Υπουργείο Μεταφορών επί Προεδρίας μου διέθεσε έκτακτο κονδύλι 25 εκ. Ευρώ.
Πρότεινα επίσης την εξαίρεση από το μέτρο της αναστολής των Προαστιακών Γραμμών Αθήνας-Αεροδρομίου, Αθήνας-Χαλκίδας, Αθήνας Κορίνθου και Λαρίσης-Θεσσαλονίκης και επειδή έκρινα ότι η αναστολή δεν θα ήταν απαραίτητη, αλλά και για λόγους κοινωνικούς. Παράλληλα, η διακίνηση του επιβατικού κοινού θα μπορούσε να γίνει οδικώς με μέσα που θα διέθετε η Hellenic Train. Εξαίρεσα μάλιστα τις εμπορικές μεταφορές που θα μπορούσαν να γίνονται τμηματικά επί μονής γραμμής, αφού η δεύτερη γραμμή θα ήταν υπό κατασκευή, για να μην προκληθούν ζημίες τόσο στην εθνική οικονομία όσο και στην επιχειρηματικότητα.
«Μία τέτοια λύση θα ήταν ιδανική για κάθε εμπλεκόμενο»
Εξακολουθώ ακόμα και σήμερα να πιστεύω ότι μία τέτοια λύση θα ήταν ιδανική για κάθε εμπλεκόμενο, πιο συγκεκριμένα για τον ΟΣΕ, που θα επικεντρωνόταν στο έργο της επίσπευσης και ολοκλήρωσης όλων των ανωτέρω έργων σε συνδυασμό με την βελτίωση της εικόνας και της λειτουργίας των σιδηροδρομικών σταθμών,
για τις εργοληπτικές εταιρείες που ακώλυτα θα υλοποιούσαν αυτά τα έργα, για την Hellenic Train, που έτσι θα μπορούσε να φέρει νέο σύγχρονο τροχαίο υλικό πού θα βελτίωνε τις συνθήκες και τους χρόνους μεταφοράς του επιβατικού κοινού, αλλά και για το ίδιο το επιβατικό κοινό, στο οποίο θα παραδιδόταν ένα σύγχρονο σιδηροδρομικό δίκτυο και από πλευράς υποδομής αλλά και από πλευράς πλήρους λειτουργίας όλων των απαραίτητων ηλεκτρονικών συστημάτων όπως ενδεικτικά τα ETCS, GSM-R, SCADA, WiFi κ.ά. και με δυνατότητες διευρωπαϊκής διασύνδεσης. Εξακολουθώ να πιστεύω παράλληλα ότι ένα τέτοιο μέτρο και το αποτέλεσμά του θα ενίσχυαν το αίσθημα ασφάλειας τής κοινωνίας για τον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Τέλος, δύο λόγια για την ασφάλεια της σιδηροδρομικής λειτουργίας: τόσο κατά την διάρκεια της Προεδρίας μου στον ΟΣΕ, όσο και μετά την ολοκλήρωση της μεταβατικής μου θητείας σε κάθε δημόσια και ιδιωτική δήλωσή μου, επέμενα και εξακολουθώ με απόλυτη βεβαιότητα να πιστεύω ότι η ασφάλεια στη λειτουργία του σιδηροδρόμου είναι απόλυτη βασισμένη σε πέντε υπερσύγχρονα Κέντρα Τηλεδιοίκησης (ΣΚΑ, Κόρινθος, Λάρισα, Λιανοκλάδι και Θεσσαλονίκη), σε τέσσερα επίσης υπερσύγχρονα Κέντρα Ελέγχου Σηράγγων πλήρως εξοπλισμένων με κάμερες τελευταίου τύπου και, τέλος, στο προσωπικό του ΟΣΕ που μοχθεί καθημερινά για την ομαλή λειτουργία των συρμών και την ασφαλή διακίνηση του επιβατικού κοινού».
Κόντρα κυβέρνησης – ΠΑΣΟΚ
Το σχόλιο του ΠΑΣΟΚ για το δημοσίευμα των «Νέων» ήταν αυτό που προκάλεσε την έντονη αντίδραση του κυβερνητικού εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη.
Συγκεκριμένα, ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ, Κώστας Τσουκαλάς σχολίασε ότι «σήμερα αποκαλύπτεται από το δημοσίευμα των Νέων πως ο παραιτηθείς πρώην Πρόεδρος του ΟΣΕ Γιάννος Γραμματίδης με υπόμνημα του προς τον Πρωθυπουργό τον Οκτώβριο του 2024 , ενάμιση χρόνο μετά το τραγικό δυστύχημα ζητούσε «να σταματήσει αμέσως η μεταφορά επιβατών καθώς το υπάρχον δίκτυο δεν πληροί μια από τις σοβαρότερες λειτουργίες του , την ασφαλή μεταφορά ανθρώπων με τα ελληνικά τρένα».
«Ο αρμόδιος Υπουργός, Χρήστος Σταϊκούρας, πόσο ακόμα θα παραμένει θεατής; Και πρωτίστως, ο «μεταρρυθμιστής» Πρωθυπουργός που δεσμευόταν αμέσως μετά την τραγωδία των Τεμπών προς τους πολίτες ότι θα εγγυηθεί την ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών μεταφορών, έχει κάτι να πει;», αναρωτιέται ο ίδιος.
Νέες κατηγορίες για πολιτική εκμετάλλευση της τραγωδίας από τον Παύλο Μαρινάκη
Άμεση ήταν η αντίδραση του κυβερνητικού εκπροσώπου.
«Μια από τις πιο επικίνδυνες προεκτάσεις του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών, για το οποίο όλοι μας περιμένουμε απαντήσεις από τη Δικαιοσύνη και μόνο από εκείνη, είναι η παραπλάνηση της κοινής γνώμης με αιτιάσεις ή θεωρίες που εμφανίζονται ως «αποκαλύψεις» και τις οποίες υιοθετεί στη συνέχεια η Αντιπολίτευση, μάλιστα πολλές φορές η αξιωματική, σε χρόνο ρεκόρ. Πριν από περίπου έναν χρόνο, με αφορμή ένα δημοσίευμα εφημερίδας, η Αντιπολίτευση έφτασε στο σημείο να κατηγορεί την Κυβέρνηση για ‘μονταζιέρα’ αναφορικά με τα ηχητικά της μοιραίας νύχτας του δυστυχήματος, κατηγορία η οποία κατέληξε στη κατάθεση πρότασης δυσπιστίας κατά της Κυβέρνησης στη Βουλή», σημειώνει ο Παύλος Μαρινάκης.
«Δεν υπήρξε μονταζιέρα Μαξίμου»
Στη συνέχεια προσθέτει: «Από την πρώτη στιγμή είχαμε υποστηρίξει σε όλους τους τόνους ότι δεν υπήρξε καμία ‘μονταζιέρα Μαξίμου’ και ότι το σύνολο των συνομιλιών παραδόθηκε αυτούσιο στη Δικαιοσύνη. Σήμερα, διαβάζουμε σε δημοσιεύματα ότι το πόρισμα του ΕΜΠ επιβεβαιώνει το αληθές των ισχυρισμών μας και διαψεύδει πανηγυρικά τα ψεύδη της Αντιπολίτευσης
Φαίνεται, όμως, ότι το πάθημα για την Αντιπολίτευση δεν έχει γίνει μάθημα. Πριν λίγη ώρα, ο εκπρόσωπος Τύπου του ΠΑΣΟΚ βιάστηκε και πάλι να υιοθετήσει σημερινό πρωτοσέλιδο δημοσίευμα, σύμφωνα με το οποίο ο πρώην μεταβατικός πρόεδρος του ΟΣΕ, Γιάννος Γραμματίδης, είχε με επιστολή του ζητήσει να διακοπούν όλα τα δρομολόγια του σιδηροδρόμου για λόγους ασφαλείας».
Στη συνέχεια τονίζει ότι: «Το ανωτέρω είναι ψέμα. Η αλήθεια είναι ότι ο κ. Γραμματίδης ουδέποτε έθεσε θέμα ασφάλειας των σιδηροδρόμων, είτε κατά τη διάρκεια της θητείας του είτε μετά την αποχώρησή του. Μάλιστα, όπως επισημαίνει ο ίδιος σε ανακοίνωσή του, έστειλε μια σειρά από προτάσεις για τη λειτουργία του σιδηροδρόμου, 25 ημέρες μετά την αποχώρησή του από την θέση του μεταβατικού προέδρου του ΟΣΕ, μια εκ των οποίων αναφερόταν στο ενδεχόμενο διακοπής δρομολογίων, όχι για λόγους ασφαλείας, αλλά για την επίσπευση ολοκλήρωσης έργων υποδομής στο δίκτυο».
«Για δύο πράγματα έχουμε καθήκον…»
«Δηλαδή, για ακόμα μια φορά, η πραγματικότητα αποδεικνύεται ότι είναι εντελώς αντίθετη από τις αιτιάσεις που υιοθετεί η αντιπολίτευση. Είναι φανερό και δεν θα σταματήσουμε να το επισημαίνουμε, απαντώντας παράλληλα σε κάθε ψευδή ισχυρισμό ο οποίος εμπεριέχει παραπλανητικά δεδομένα, ότι τα κόμματα της Αντιπολίτευσης έχουν δει ένα από τα πιο τραγικά δυστυχήματα στην ιστορία της χώρας ως ευκαιρία να διασωθούν πολιτικά, χωρίς μάλιστα να τους ενδιαφέρει αν αυτό γίνεται στις πλάτες ανθρώπων που βίωσαν τον απόλυτο πόνο.»
«Για δύο πράγματα έχουμε καθήκον:
– να διασφαλίσουμε ότι η Δικαιοσύνη θα κάνει απερίσπαστη σωστά τη δουλειά της και ότι θα αποδώσει ευθύνες χωρίς αστερίσκους και
– να αποκρούσουμε κάθε απόπειρα εργαλειοποίησης του τραγικού δυστυχήματος των Τεμπών από την Αντιπολίτευση», καταλήγει ο κ. Μαρινάκης.
Πηγή: In.gr
Latest News
Η ΕΕ καταργεί την Αρχή για τις έκτακτες κρίσεις υγείας - Ποια κράτη αντιδρούν, η θέση της Ελλάδας
Άδηλο το μέλλον της Ευρωπαϊκής Αρχής Ετοιμότητας και Αντιμετώπισης Έκτακτης Ανάγκης Υγείας (HERA) στην ΕΕ
Τροχαία: Πάνω από 2.000 παραβάσεις σε ένα 24ωρο σε ελέγχους φορτηγών στην Αττική
Σε 2.085 ανήλθαν οι παραβάσεις που βεβαιώθηκαν από την διεύθυνση Τροχαίας Αττικής σε ελέγχους που έγιναν χθες σε 527 φορτηγά στους αυτοκινητόδρομους της Αττικής (ΝΕΟ Αθηνών-Κορίνθου, ΝΕΟ Αθηνών-Λαμίας και Αττική Οδό). Στην επιχείρηση συμμετείχαν αστυνομικοί των Α΄ και Β΄ Τροχαίας Αυτοκινητοδρόμων Π.Α.Θ.Ε. Αττικής, του Τμήματος Τροχαίας Αττικής Οδού και των Ο.Ε.Π.Τ.Α. Συγκεκριμένα οι παραβάσεις που […]
Δένδιας: Δυνάμεις στην Τουρκία αναπολούν την οθωμανική εποχή
Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Δένδιας ανέφερε πως ευελπιστεί ότι η Ουάσινγκτον θα ασκήσει εποικοδομητική πίεση στην Άγκυρα
Το υπόμνηνα σοκ που έφτασε στα χέρια Μητσοτάκη για τον σιδηρόδρομο - «Σταματήστε όλα τα δρομολόγια»
Πρόταση – βόμβα για τη διακοπή της μεταφοράς επιβατών στο σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας
Τέμπη: Πρώτη δικαστική απόφαση για αποζημίωση σε οικογένεια θύματος
ΟΣΕ και Hellenic Train καλούνται να αποζημιώσουν τους συγγενείς του ελεγκτή της επιβατικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε στα Τέμπη
Παύλος Μαρινάκης για τα Τέμπη: «Καμία συγκάλυψη για κανέναν και τίποτα»
Στην εκπομπή «MEGA Σαββατοκύριακο» μίλησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης.
Πέφτουν τα ποσοστά ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΣΥΡΙΖΑ - Τι δείχνει νέα δημοσκόπηση
Δείτε την πρόθεση ψήφου με βάση τη δημοσκόπηση της GPO
Επίθεση στα γραφεία της Hellenic Train – Πέταξαν μπογιές και έσπασαν τζάμια
Περίπου 15 άτομα πέταξαν μπογιές και προκάλεσαν ζημιές στην πρόσοψη του κτιρίου που στεγάζει τα γραφεία της Hellenic Train στον Νέο Κόσμο
Διαβάστε στο Βήμα της Κυριακής: Το χρονικό της αναδίπλωσης
Ο αιφνιδιασμός του Μαξίμου και οι αποφάσεις μετά τα συλλαλητήρια
Σοκ, δέος και γεωπολιτικό… ριάλιτι
Οι πρώτες δύο εβδομάδες από την επάνοδο του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο ως πικρή «πρόγευση» για τις προκλήσεις σε έναν κόσμο σε αταξία