
Μια σημαντική θέση στον τομέα των αθλητικών έχει κατακτήσει η Skechers, αποκτώντας αφοσιωμένους και πιστούς πελάτες με βάση την εμβληματική άνεση και τη σχετική προσιτή τιμή της μάρκας, τόσο στη διεθνή όσο και στην ελληνική αγορά.
Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Wall Street Journal, η Skechers πρόκειται να συγκεντρώσει έσοδα ύψους 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέχρι το 2026. Το ποσό αυτό μπορεί να συγκριθεί με 8 δισεκατομμύρια δολάρια το 2023, σημαντικά αυξημένο από τα 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια πριν από περίπου μια δεκαετία.
Skechers: Πώς αλλάζει το παιχνίδι απέναντι σε Nike και Adidas
Πόσο «cool» είναι η Skechers
Ένα πράγμα είναι ξεκάθαρο: η Skechers βρίσκεται σε ανοδική πορεία, τόσο όσον αφορά τους αριθμούς των πωλήσεών της όσο και το ευρύτερό της αποτύπωμα. Όταν αντιπαραβάλλεται με καθιερωμένες μάρκες που θεωρούνται από όλους στον κλάδο ως «cool», όπως είναι η Nike, όπως υπογραμμίζει η WSJ, οι πρόσφατες επιτυχίες της μάρκας είναι ακόμη πιο εντυπωσιακές.
Η Skechers προσεγγίζει τις επιχειρήσεις με τον «εντελώς αντίθετο» τρόπο σε σύγκριση με τις μεγαλύτερες μάρκες υποδημάτων
Ο οικονομικός διευθυντής της Skechers, Τζον Βάντεμορ, μίλησε για την προσέγγιση της εταιρείας να μην προσεγγίζει το πρότυπο που έχουν καθιερώσει οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές της.
«Λειτουργεί σχεδόν με τον εντελώς αντίθετο τρόπο από τιςμεγαλύτερες μάρκες. Είμαστε απλώς ένας διαφορετικός παίκτης», τόνισε ο Βάντεμορ. «Ο κόσμος προσπαθεί να μας κατατάξει στο μοντέλο της Nike ή της Adidas, κάτι που δεν λειτουργεί. Αυτό δεν σημαίνει ότι το μοντέλο μας δεν είναι επιτυχημένο».
Αν και μπορεί να είναι αλήθεια ότι η Skechers παραδοσιακά απευθυνόταν σε όσους αναζητούσαν άνεση και οικονομική προσιτότητα αντί για λάμψη και status, αυτό μπορεί επίσης να αλλάξει παράλληλα με την ένταξη της εταιρείας στα trends.
Η μάρκα έκλεισε πρόσφατα συμφωνίες με τους αστέρες του NBA Joel Embiid και Julius Randle, ενώ παράλληλα προσπάθησε να προσελκύσει την προσοχή των αγοραστών της Gen Z προσθέτοντας τους επαγγελματίες του pickleball Tyson McGuffin και Catherine Parenteau στη λίστα των ανθρώπων που διαφημίζουν τα προϊόντα της.
Και παρόλο που η Skechers μπορεί να ισχυρίζεται ότι δεν την ενδιαφέρει να κερδίζει τις εντυπώσεις μόνο γιατί είναι «cool» και τρέντι, το νέο της κατάστημα που μόλις άνοιξε στο Έντμοντον της Αλμπέρτα, πραγματοποιεί το τελείως αντίθετο, αφού διαθέτει μια πολύ μεγάλη έκθεση όλων των προϊόντων και συλλογών της, όπως και ένα… μικρό γήπεδο μπάσκετ και ένα γήπεδο pickleball.
Και έπεται συνέχεια. Η Skechers έχει κάνει μια κίνηση στην αγορά υποδημάτων επιδόσεων ως μέρος μιας ευρύτερης πρωτοβουλίας για την αντιμετώπιση ευκαιριών που μάρκες όπως η Nike, μπορεί να έχουν χάσει – και αυτό το τελευταίο flagship store στον Καναδά είναι ένα ακόμη μέρος αυτού του σχεδίου.
Όταν μιλούν οι μετοχές
Ενώ όμως τα οικονομικά μεγέθη της Skechers συνέχισαν να βελτιώνονται κατά τη διάρκεια των τελευταίων ετών, ένας από τους μεγαλύτερους ανταγωνιστές της, η Nike, δεν ακολούθησε τον ίδιο δρόμο.
Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της Sherwood, η Nike προσπαθεί να πραγματοποιήσει μια επιτυχημένη προσπάθεια ανάκαμψης υπό την καθοδήγηση του CEO Έλιοτ Χιλ. Η εταιρεία φέρεται να δυσκολεύεται να προωθήσει εμβληματικά μοντέλα της σειράς υποδημάτων της, όπως τα Air Force 1 και Dunks, ενώ παράλληλα αντιμετωπίζει έντονο ανταγωνισμό από ανερχόμενες μάρκες στο χώρο, όπως η On Running και η Hoka.
Η τιμή της μετοχής της Nike έχει μειωθεί κατά περίπου 27% σε ετήσια βάση, ενώ της Skechers έχει αυξηθεί κατά περίπου 24%. Οι αυξομειώσεις αυτές ανάμεσα στις δύο εταιρείες, οδήγησαν πολλούς να συμπέρασμα ότι όσα έχασε η Nike, ήρθε και τα πήρε η Skechers.

Η Skechers χτυπάει το καμπανάκι έναρξης για να γιορτάσει τα 25 χρόνια της ως δημόσια εταιρεία
Οι απώλειες αυτές πηγαίνουν πίσω στο 2020 όταν ο τότε διευθύνων σύμβουλος της Nike, Τζον Ντόναχιου, υλοποίησε μια επιθετική έξοδο από τις συνεργασίες λιανικής με καταστήματα όπως τα Foot Locker, Macy’s και DSW. Αντ’ αυτής υιοθέτησε μια λογική ψηφιακής DTC προσέγγιση σε συνδυασμό με τις λιανικές πωλήσεις από το δικό της κατάστημα – αν και πέρυσι ανέφερε μια επαναφορά στη χονδρική πώληση σε μια προσπάθεια αναζωογόνησης της ανάπτυξης. Επιπλέον, η εταιρεία στράφηκε μακριά από μια επιχείρηση πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων για να αναπτύξει υποδήματα που πωλούνται για λιγότερο από 100 δολάρια. Και οι δύο κινήσεις μπορεί να ήταν σοβαρά λάθη, όπως επισήμανε το outlet.
Αντίθετα, η Skechers συνέχισε να επεκτείνεται αργά, διατηρώντας παράλληλα την αφοσίωση των σκληροπυρηνικών πελατών της. Το τμήμα σχολίων που επισυνάπτεται στο δημοσίευμα της WSJ ήταν γεμάτο με θετικά σχόλια και εμπειρίες από δεκάδες και δεκάδες αναγνώστες, αποδεικνύοντας ότι η εικόνα της μάρκας δεν χρειάζεται επισκευή. Ο COO της εταιρείας David Weinberg μίλησε για το πώς η ευρεία και διαρκής απήχηση της Skechers την έχει καταστήσει μια ιδιαίτερα ανθεκτική επιχείρηση.
«Σήμερα, δεν υπάρχει κανένα παπούτσι, καμία κατηγορία, κανένας πελάτης, καμία γεωγραφία που να είναι καθοριστική για εμάς», δήλωσε ο Weinberg.
H ελληνική επιτυχία
Ακολουθώντας την πορεία της στις ΗΠΑ, όπου εμφανίζεται ενίοτε ως το Νο. 2 της αγοράς στα αθλητικά, η Skechers παρουσίασε μια θετική εικόνα στην εγχώρια αγορά.
Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις που δημοσιεύτηκαν στο ΓΕΜΗ στις 30/12/2024, η Top Trends ΑΕ συμφερόντων Σάμι Φάις, που έχει αναλάβει την εισαγωγή και εμπορία του brand στην Ελλάδα, εμφάνισε κατά το έτος 2023 καθαρό κύκλο εργασιών από πωλήσεις εμπορευμάτων ύψους 26.412.216,08 έναντι 23.155.830,27 της προηγούμενης χρήσης, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξεως του 14,06%.
Στα πλαίσια διεύρυνσης του δικτύου καταστημάτων, η εταιρεία απέκτησε δύο νέα υποκαταστήματα στις περιοχές της Νέας Ιωνίας και του Κορυδαλλού, φτάνοντας τα οκτώ στην Αττική. Στη Θεσσαλονίκη λειτουργεί δύο σημεία και ένα στην οδό Τσιμισκή και δύο στο Mega Outlet. Ενώ «τρέχει» και το ηλεκτρονικό κατάστημα της εταιρείας.
Υπενθυμίζεται πως τα προϊόντα και τις συλλογές Performance Division & Casual υποδημάτων Skechers, τα εισάγει και διανέμει σήμερα κατ’ αποκλειστικότητα στην Ελλάδα και την Κύπρο η Eταιρεία Top Trends A.E. Η εταιρεία Top Trends εισάγει επίσης και διανέμει κατ’ αποκλειστικότητα στις παραπάνω χώρες, τη συλλογή ενδυμάτων RUSSELL ATHLETIC, τις μπάλες καλαθοσφαίρισης, τις μπασκέτες και τον αθλητικό ρουχισμό της SPALDING, τα είδη πινγκ-πονγκ STIGA, τις μπότες και τα άρβυλα Magnum, καθώς και τα δημοφιλή αθλητικά και outdoor υποδήματα Hi-Tec.
Για τη χρήση 2025 η διοίκηση της εταιρείας προσβλέπει σε διατήρηση της υψηλής κερδοφορίας και τζίρου που επιτεύχθηκε την τρέχουσα χρήση, διαθέτοντας ένα ευρύ δίκτυο χονδρικής πώλησης με περισσότερα από 600 καταστήματα τα οποία καλύπτουν όλες τις περιοχές της Ελλάδας, με παρουσία στα μεγαλύτερα εμπορικά κέντρα και στρατηγικές συνεργασίες με τις αλυσίδες καταστημάτων αθλητικών και casual ειδών.


Latest News

Performance Technologies: Ανέλαβε έργο 3,47 εκατ. για το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο
Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 3.472.000 ευρώ, αφορά την εγκατάσταση και λειτουργία ενός υπερσύγχρονου συστήματος που αξιοποιεί προηγμένες τεχνολογίες των κορυφαίων κατασκευαστών HPE, NetApp και NVidia

Χρηματοδότηση ελληνικής οικονομίας και επιχειρείν | Εθνική Τράπεζα
Σε αυτό το επεισόδιο του VIDCAST BizSound φιλοξενούμε την Χριστίνα Θεοφιλίδη, Γενική Διευθύντρια Λιανικής Τραπεζικής και Εκτελεστικό Μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Εθνικής Τράπεζας.

Τράπεζα Κύπρου: Εξαγοράζει την Εθνική Ασφαλιστική Κύπρου
Το τίμημα για τη Συναλλαγή ανέρχεται σε 29,5 εκατ. ευρώ σε μετρητά - Η Συναλλαγή υπόκειται στη λήψη εποπτικών εγκρίσεων και αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός του β’ εξάμηνου 2025.

HELLENiQ ENERGY: Πού και γιατί επενδύει 4 δισ. την επόμενη πενταετία
Ο Όμιλος HELLENiQ ENERGY χτίζει στο διυλιστήριο της Θεσσαλονίκης το «Green Hub North», αναπτύσσει μονάδα αεροπορικών βιοκαυσίμων και έργα ΑΠΕ

Ακάθεκτο το real estate κόντρα στις αναταράξεις – Το μήνυμα Dimand και Premia
Σε δημιουργικό αναβρασμό παραμένουν οι εγχώριες εταιρείες real estate κόντρα στην αβεβαιότητα που φέρνουν οι δασμοί Τραμπ – Οι ευκαιρίες που αναζητούν και οι προβληματισμοί για το κόστος

Επί ποδός τα σούπερ μάρκετ για τον «στενό κορσέ» του πλαφόν - Τι εξετάζει το υπουργείο Ανάπτυξης
Με ιδιαίτερη αγωνία περιμένουν οι διοικήσεις των σούπερ μάρκετ την άρση του μέτρου για το περιθώριο κέρδους - Ποιοι μπαίνουν στο μικροσκόπιο

Καταφύγιο στην... καταιγίδα Τραμπ - Οι Έλληνες τραπεζίτες «ανοίγουν τα χαρτιά τους»
Η ανατροπή σκηνικού φέρνει τις ελληικές τράπεζες μπροστά σε νέα δεδομένα - Οι πρώτες εμφανίσεις

Μάρκος Βερέμης (Big Pi Ventures): Nα αλλάξουμε τον τρόπο που δανείζουν οι τράπεζες
«Υπάρχει σοβαρό χρηματοδοτικό κενό. Πρέπει να είμαστε πρωτότυποι για να το κλείσουμε», είπε στο πλαίσιο του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών ο Μάρκος Βερέμης, εταίρος της Big Pi Ventures

Τι έδειξε το ταμείο των σούπερ μάρκετ το πρώτο δίμηνο - Πόσο αυξήθηκαν οι τιμές
Τα τελευταία στοιχεία της Circana καταγράφουν αύξηση του τζίρου των σούπερ μάρκετ κατά 7,5% και άνοδο των τιμών κατα 1,9%

Πώς θα λειτουργήσουν μαγαζιά και σούπερ μάρκετ τη Μεγάλη Εβδομάδα
Πού αναμένεται να κινηθεί ο πασχαλινός τζίρος