Μετά από ένα χρόνο πτώσης, οι πωλήσεις ρολογιών και κοσμημάτων στον κολοσσό πολυτελείας LVMH ανέκαμψαν το τελευταίο τρίμηνο και συνέχισαν να κινούνται ανοδικά τον Ιανουάριο.

Στην κλήση για τα κέρδη της την εβδομάδα που πέρασε, η LVMH ανέφερε ότι οι πωλήσεις του ομίλου ρολογιών και κοσμημάτων αυξήθηκαν κατά 3%, μετά από πτώση τα προηγούμενα τρίμηνα. Ο τομέας αυτός ξεπέρασε τις επιδόσεις του βασικού τομέα μόδας και δερμάτινων ειδών της εταιρείας, ο οποίος μειώθηκε κατά 1% κατά τη διάρκεια του τριμήνου, καθώς και του οίνου και των οινοπνευματωδών ποτών, ο οποίος μειώθηκε κατά 8%.

LVMH: Οιωνός άριστος για την πολυτέλεια η απόδοση του 2024 – Ποιο brand τη «βοήθησε»

Ο λόγος στους επικεφαλής της LVMH

Σε συνεντεύξεις κατά τη διάρκεια της LVMH Watch Week στη Νέα Υόρκη, οι διευθύνοντες σύμβουλοι αρκετών από τις μάρκες ρολογιών και κοσμημάτων του ομίλου δήλωσαν ότι είναι όλο και πιο αισιόδοξοι για το 2025. Ενώ η Κίνα παραμένει αργή, ανέφερεαν στο CNBC ότι η ανάκαμψη των δαπανών τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην Ευρώπη, οδηγεί σε ισχυρή ζήτηση τόσο για ρολόγια όσο και για κοσμήματα.

«Πρέπει να πω ότι έχω εκπλαγεί θετικά από την αρχή του έτους», δήλωσε ο Jean-Christophe Babin, διευθύνων σύμβουλος της Bulgari, η οποία ανήκει στην LVMH.

Ο Anthony Ledru, διευθύνων σύμβουλος της Tiffany & Co., την οποία η LVMH εξαγόρασε το 2021, επισήμανε πως βλέπει επίσης ανανέωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης μεταξύ των Αμερικανών πλούσιων μετά τις αμερικανικές προεδρικές εκλογές.

«Νομίζω ότι υπάρχει σαφήνεια ανάμεσα στα δύο και πιθανώς μεγαλύτερη καταναλωτική εμπιστοσύνη», πρόσθεσε ο Ledru. «Χρειαζόμαστε αυτόν τον παράγοντα ευεξίας για να πετύχουμε στον κόσμο της πολυτέλειας».

Κίνδυνοι για το μέλλον

Οι αμερικανικοί δασμοί είναι ο μεγάλος άγνωστος και για τα ρολόγια υψηλής ποιότητας, τα οποία κατασκευάζονται ως επί το πλείστον στην Ελβετία, καθώς και για τα γαλλικά είδη πολυτελείας. Η κυβέρνηση Τραμπ έχει απειλήσει με οριζόντιους δασμούς στην Ευρώπη.

Προς το παρόν, οι κατασκευαστές ρολογιών και κοσμημάτων λανσάρουν ένα μπαράζ νέων προϊόντων με την ελπίδα ενός ισχυρού 2025. Το τμήμα ρολογιών της Louis Vuitton λάνσαρε τη νέα συλλογή «Tambour Taiko Spin Time», η οποία διαθέτει τους αριθμούς που είναι εμπνευσμένοι από τις παλιές οθόνες πτερυγίων των αεροδρομίων. Η σειρά Gérald Genta της εταιρείας λάνσαρε τη νέα σειρά «Gentissima Oursin Fire Opal», η οποία είναι κατασκευασμένη από 137 πορτοκαλί και κόκκινους πολύτιμους λίθους οπάλου, που εξορύσσονται από μεξικανικά ηφαίστεια.

LVMH

Ο Antoine Pin, διευθύνων σύμβουλος της TAG Heuer

Ο Jean Arnault, διευθυντής των ρολογιών Louis Vuitton, ο οποίος επιβλέπει επίσης τις μάρκες Genta και Daniel Roth, υπογράμμισε στο CNBC ότι έχει ένα σχέδιο δεκαετιών για να καταστήσει τη Louis Vuitton έναν από τους πιο σεβαστούς κατασκευαστές ρολογιών μεταξύ των κορυφαίων συλλεκτών.

«Αυτό που είναι σημαντικό για μένα είναι να βεβαιωθώ ότι όταν η Louis Vuitton φτιάχνει ρολόγια, ξέρουν ότι είναι πολύ υψηλής ποιότητας, ότι δεν έχουν καμία αμφιβολία. Επικεντρωνόμαστε στην δέσμευση των πελατών μας και σε κομμάτια με υψηλές τιμές».

Ο ρόλος της F1 για την TAG Heuer

Η TAG Heuer, η οποία μόλις ανακοίνωσε τη συνεργασία της με τη Formula 1 για να αντικαταστήσει τη Rolex ως επίσημο χρονομέτρη, δήλωσε ότι έχει ήδη παρατηρήσει αύξηση των πωλήσεων μετά την ανακοίνωση τον Οκτώβριο. Στο LVMH Watch Week, η εταιρεία παρουσίασε μια νέα συλλογή Formula 1, με φωτεινά καντράν και μηχανισμούς χρονογράφου. Ο Antoine Pin, διευθύνων σύμβουλος της TAG Heuer, δήλωσε ότι τα οφέλη των πωλήσεων από την ανακοίνωση της F1 ήταν κυριολεκτικά «εν μία νυκτί».

«Η έκπληξή μου ήταν ότι κάθε ανακοίνωση που κάνουμε με την F1, οδηγεί αμέσως σε σημαντικές αντιδράσεις», δήλωσε. «Και σαφώς, το όφελος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι ότι μπορείς να μετρήσεις γρήγορα τον αντίκτυπο. Και είδαμε τεράστια επέκταση των αντιδράσεων και πολύ θετικές αντιδράσεις. Οπότε ήταν μια πολύ καλή απόφαση».

LVMH

Ο Anthony Ledru, διευθύνων σύμβουλος της Tiffany & Co.

Στο εμβληματικό Tiffany του Μανχάταν

Από την πλευρά των κοσμημάτων, η Tiffany σημείωσε αύξηση 9% στις πωλήσεις των ίδιων καταστημάτων το τέταρτο τρίμηνο, δήλωσε η LVMH κατά τη διάρκεια της κλήσης για τα κέρδη της.

Η ναυαρχίδα της Tiffany, το κατάστημα «Landmark», στην Πέμπτη Λεωφόρο του Μανχάταν, είδε ισχυρές πωλήσεις κατά την περίοδο των εορτών με μεγάλες ουρές από τους επισκέπτες. Το πρόσφατα ανακαινισμένο κατάστημα, για το οποίο η LVMH δαπάνησε εκατοντάδες εκατομμύρια για να το επανασχεδιάσει, διαθέτει τώρα ένα δημοφιλές Blue Box Cafe από τον Daniel Boulud και μια νέα σουίτα VIP στον 10ο όροφο, που προσφέρει θέα στο Central Park, έργα τέχνης, σπάνιες λάμπες Tiffany και κοσμήματα υψηλής κοσμηματοποιίας που κοστίζουν εξαψήφιο ή επταψήφιο ποσό.

LVMH

Το κατάστημα «Landmark» της Tiffany, στην Πέμπτη Λεωφόρο του Μανχάταν

Ο διευθύνων σύμβουλος της Tiffany, Ledru, δήλωσε ότι η μέση τιμή της εταιρείας έχει διπλασιαστεί από τότε που η LVMH εξαγόρασε τον θρυλικό οίκο κοσμημάτων. Με την αναβάθμιση των καταστημάτων λιανικής της εταιρείας, την επικέντρωση σε κοσμήματα υψηλής ποιότητας και την κυκλοφορία των νέων συλλογών «icons», που βασίζονται σε ιστορικά σχέδια της Tiffany, η μάρκα κατάφερε να κινηθεί γρήγορα προς τα πάνω.

Το πιο δημοφιλές προϊόν της είναι η συλλογή «hardware», ειδικά το κολιέ με χρυσή αλυσίδα που πωλείται για πάνω από 19.000 δολάρια, δήλωσε ο Ledru.

«Είναι μια αρκετά δραστική μεταμόρφωση», είπε. «Κυνηγήσαμε έναν πελάτη που ξοδεύει περισσότερα, περνάει περισσότερο χρόνο στο κατάστημα και ασχολείται με υψηλότερες τιμές. Είναι απαιτητικός. Είναι ένα πολύ ιδιαίτερο οικοσύστημα. Όσο περισσότερο ανεβαίνεις, τόσο περισσότερο πρέπει να έχεις καταπληκτικά καταστήματα, καταπληκτικό προσωπικό, καταπληκτικά προϊόντα, καταπληκτικές εκδηλώσεις και επικοινωνία που ευθυγραμμίζεται με όλα αυτά».

Η περίπτωση της Bulgari

Η Bulgari, της οποίας η μεγαλύτερη αγορά είναι παραδοσιακά η Κίνα, ελπίζει να δει μια άνοδο των πωλήσεων κατά τη διάρκεια του έτους του φιδιού στον κινεζικό ζωδιακό κύκλο, το οποίο ξεκίνησε επίσημα με το κινεζικό σεληνιακό νέο έτος την Τετάρτη.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Bulgari, Jean-Christophe Babin, τόνισε ότι, ενώ η κινεζική οικονομία είναι «δύσκολη» αυτή τη στιγμή, υπάρχουν ενδείξεις ότι τα κυβερνητικά κίνητρα θα μπορούσαν να αρχίσουν να αποκαθιστούν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών φέτος.

Ανέφερε ότι οι δημοφιλείς συλλογές «Serpenti Viper» της Bulgari, που έχουν ως πρότυπο τα φίδια οχιάς, είναι κορυφαίες σε πωλήσεις.

«Το Serpenti είναι το σύμβολο της Bulgari και φέτος είναι η χρονιά του φιδιού, οπότε αυτή θα πρέπει να είναι η χρονιά της Bulgari», είπε.

LVMH

Ο διευθύνων σύμβουλος της Bulgari, Jean-Christophe Babin

Η δύναμη του γυναικείου κοινού

Ο αυξανόμενος πλούτος που κατέχουν οι γυναίκες σε όλο τον κόσμο, από τις υψηλότερες αποδοχές, την επιχειρηματικότητα και τις κληρονομιές, αναδιαμορφώνει επίσης το πελατολόγιο της εταιρείας. Ενώ ένα μεγάλο μέρος των πωλήσεων γινόταν παλαιότερα σε άνδρες που αγόραζαν κοσμήματα ως δώρα, τώρα οι γυναίκες αγοράζουν για τον εαυτό τους.

«Σήμερα έχετε μια πραγματική ισότητα των φύλων στις περισσότερες χώρες», δήλωσε ο Babin. «Η αγοραστική δύναμη των γυναικών είναι πολύ παρόμοια με την αγοραστική δύναμη των ανδρών, γεγονός που αποτελεί επανάσταση στην πολυτέλεια».

Στη σκιά των δασμών

Όσον αφορά το θέμα των δασμών, οι διευθύνοντες σύμβουλοι της LVMH δήλωσαν ότι πρέπει να περιμένουν να δουν ποιες πολιτικές θα ανακοινωθούν προτού κάνουν σχέδια. Ωστόσο, δήλωσαν ότι εργάζονται με δασμούς και δασμούς σε χώρες σε όλο τον κόσμο, οπότε μια αύξηση στις ΗΠΑ μπορεί να μην είναι πολύ ανατρεπτική.

Επιπλέον, οι Αμερικανοί ταξιδεύουν ήδη στην Ευρώπη για να αγοράσουν είδη πολυτελείας, οδηγούμενοι εν μέρει από το ισχυρό δολάριο. Αν οι δασμοί γίνουν αρκετά υψηλοί στις ΗΠΑ, οι πλούσιοι Αμερικανοί ίσως αρχίσουν να επιλέγουν να αγοράζουν τα βραχιόλια Bulgari ή τα ρολόγια Louis Vuitton στην Ευρώπη.

«Πολλοί από τους πελάτες μας ταξιδεύουν σε όλο τον κόσμο», συμπλήρωσε ο Jean Arnault, ο μικρότερος γιος του Bernard Arnault και επικεφαλής του τομέα ρολογιών της LVMH. «Έτσι, αν αγοράζουν ένα κομμάτι στις ΗΠΑ ή αν αγοράζουν ένα κομμάτι στην Ευρώπη, είναι το ίδιο για εμάς».

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή