Τρεις κινήσεις μέσα στην τελευταία εβδομάδα, φέρνουν τον καφέ στο επίκεντρο των επιχειρηματικών εξελίξεων σε έναν κλάδο που κατά την τελευταία δεκαετία γνώρισε άνθιση.
Με πολλά espresso brands να αντιπροσωπεύονται στην ελληνική αγορά, δεκάδες εταιρείες να δραστηριοποιούνται στη λιανική και χονδική, αλλά και χιλιάδες σημεία -ακόμη και εκτός των παραδοσιακών cafe- να φιλοξενούν καφέ διευρύνοντας τις υπηρεσίες τους.
Μικρή λιανική: Γιατί κλείνουν τα περίπτερα και πληθαίνουν τα καφέ-παντοπωλεία
Σε αυτή τη δυναμική και ανθεκτική αγορά, η Zara έκανε τα εγκαίνια του flagship καταστήματός της με ένα pop up coffee shop προοιωνίζοντας τις κινήσεις της ισπανικής αλυσίδας με άνοιγμα cafe, τα My Market Local, τα μικρά καταστήματα ευκολίας της My Market του ομίλου METRO, παρουσίασαν πρόσφατα ένα νέο concept, σε συνεργασία με την αλυσίδα καφέ Il Toto του Βασίλη Θοδωρή.
Ενώ η Coca-Cola HBC απέσυρε την κάψουλα της Costa Coffee από τα ράφια των σούπερ μάρκετ.
Η τελευταία ημέρα του Ιανουαρίου βρήκε τη Motor Oil μέσω της θυγατρικής της Core Innovations να αποκτά πλειοψηφικό πακέτο στην Taresso IKE, αφού εξαγόρασε την αλυσίδα Twenty4Shoppen. Και λίγες ημέρες αργότερα η Segafredo Zanetti πέρασε εξ ολοκλήρου στη Haskos Coffee & Beverages.
Στροφή της Coca-Cola HBC με την Costa Coffee
Την απόφασή της να επικεντρωθεί στην περαιτέρω ενίσχυση της παρουσίας των προϊόντων Costa Coffee στο κανάλι του HoReCa, αναφέρουν πηγές της Coca-Cola στον ΟΤ, σχολιάζοντας πληροφορίες της αγοράς που την ήθελαν να σταματά τη διάθεση της κάψουλας από τα ράφια του σούπερ μάρκετ.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, η Coca-Cola εστιάζει το ενδιαφέρον της στην επισιτιστική και ξενοδοχειακή αγορά, που αποτελεί και βασικό κανάλι ανάπτυξης για την κατηγορία του καφέ, τόσο με το Caffè Vergnano όσο και με τα προϊόντα της Costa Coffee.
Η Motor Oil στο specialty coffee με την Taresso
Στην εξαγορά της κορυφαίας εταιρείας specialty καφέ Taresso Artisan Coffee Roasters, πετυχαίνοντας καθετοποίηση του coffee business και ενισχύοντας την τεχνογνωσία στο σύνολο της αλυσίδας αξίας του καφέ προχώρησε η Motor Oil.
Σε δηλώσεις του στον ΟΤ, ο Βασίλης Τάρταρης -εκ των ιδρυτικών μελών της εταιρείας- μίλησε για μια στρατηγική συνεργασία που δίνει νέα ώθηση στη δραστηριότητα της Taresso.
«Εκδηλώθηκε ενδιαφέρον το προηγούμενο διάστημα από την Core Innovations (θυγατρική της Motor Oil), κάναμε τις απαραίτητες συναντήσεις και φτάσαμε σε σημείο στα τέλη του 2024 να ολοκληρωθεί με επιτυχία η συμφωνία», επισήμανε ο κ. Τάρταρης.
Η εταιρεία που ιδρύθηκε το 2014, διατηρεί δύο own branded καταστήματα σε Κολωνάκι και Λ. Κηφισίας, ενώ δραστηριοποιείται στη χονδική και την αγορά HoReCa, φτάνοντας σήμερα να προμηθεύει με specialty καφέ συνολικά 400 σημεία στην ελληνική επικράτεια και κάποια σημεία στην Κύπρο.
Σύμφωνα, δε, με το πιο πρόσφατο ICAP report, έχει τον 2ο μεγαλύτερο ρυθμό ανάπτυξης κύκλου εργασιών στις εταιρείες του ίδιου κλάδου.
Η εξαγορά της Segafredo Zanetti από τη Haskos Coffees & Beverages
Ύστερα από έξι μήνες διαπραγματεύσεων με το fund QuattroR που κατέχει το 50% της Massimo Zanetti Beverage Group, μητρικής της Segafredo Zanetti, ο Παναγιώτης Χάσκος εξαγόρασε το ιταλικό espresso brand και υλοποίησε «μια από τις μεγαλύτερες εξαγορές στην εγχώρια αγορά», όπως δήλωσε ο ίδιος στον ΟΤ.
Για τον πρόεδρο και CEO της Haskos Coffees & Beverages -που βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις για τρεις ακόμη εξαγορές-, «η προοπτική αυτή μας δίνει τη δυνατότητα να φτάσουμε σε τζίρους τα 8 εκατ. ευρώ».
Ο όμιλος κατέχει τα εμπορικά σήματα Caffe’ Luigi, 7 grams Espresso, Mano del Caffe’, Μερακλής Ελληνικός Καφές, Kronber Filter Coffee και Oscar’s Family Tradition, και με την προσθήκη της Segafredo Zanetti, το χαρτοφυλάκιό της αποκτά ένα επιπλέον «Made in Italy» χαρακτηριστικό.
«Η κίνηση αυτή προσδίδει τη δυνατότητα για διεύρυνση του δικτύου πωλήσεων στην ελληνική αγορά, σε όλα τα κανάλια, καθώς αγγίζουμε πλέον τα 3.000 σημεία προμήθειας καφέ», πρόσθεσε ο κ. Χάσκος, που επισήμανε πως οι νέες ανάγκες του ομίλου οδηγούν στη μεταφορά των εγκαταστάσεων και της έδρας από την οδό Υμηττού στο Μετς, σε νέο κτίριο στην Νέα Χαλκηδόνα.
Χτυπάει «κόκκινο» η κατανάλωση στην Ελλάδα
Σύμφωνα με την πανελλαδική έρευνα που διεξήγαγε η Kάπα Research για λογαριασμό της Ελληνικής Ένωσης Καφέ, στην οποία περιγράφεται το προφίλ του Έλληνα καταναλωτή, περισσότεροι από 8 στους 10 (ποσοστό 84%) πίνουν καφέ σε καθημερινή βάση. Μάλιστα, τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν πως ακόμα και όσοι δεν πίνουν οι ίδιοι καφέ, έχουν στο σπίτι τους, ανεβάζοντας το ποσοστό των καταναλωτών οι οποίο αγοράζουν καφέ στο εντυπωσιακό 95%.
Έρευνα της ICAP CRIF, έδειξε πως ο espresso είναι ο πιο δημοφιλής καφές στην Ελλάδα με 16.700 τόνους να πωλούνται το 2023, έναντι 13.450 τόνων που ήταν η κατανάλωση του ελληνικού, 5.150 του στιγμιαίου, 3.500 τόνων του φίλτρου και 1.650 τόνων που αφορά στις κάψουλες. Για το 2024, η πρόβλεψη κάνει λόγο για ελαφρά αύξηση σε όλες τις παραπάνω υποκατηγορίες, με 17.100 τόνους για τον εσπρέσο, 13.500 τόνους για τον ελληνικό, 5.200 τόνους για τον στιγμιαίο και 1.730 για τις κάψουλες.
Latest News
Aegean: «Βάζει» 3 έκτακτες πτήσεις από και προς τη Σαντορίνη για σήμερα και αύριο
Aegean: Σημειώνεται ότι και οι τέσσερις (4) τακτικές, προγραμματισμένες καθημερινές πτήσεις από και προς τη Σαντορίνη θα εκτελούνται κανονικά
Απ’ τα ψηλά στα χαμηλά η Κουρτάκης – Σε αναζήτηση «λευκού ιππότη»
Διεύρυνση ζημιών με αύξηση τζίρου 0,72% το 2023 για την Ελληνικά Κελλάρια Οίνων - Οι σημειώσεις του ορκωτού ελεγκτή
Τι συμβαίνει με το CVC – Γιατί πουλάει τα «πετράδια του στέμματος»
Πώς ερμηνεύουν παράγοντες της αγοράς τις τελευταίες κινήσεις του CVC – Η πώληση των HHG και Μπαρμπά Στάθη και τα σενάρια για την Εθνική Ασφαλιστική
Ατλάντικ: Το πιο ηχηρό κανόνι στα σούπερ μάρκετ – Η άνοδος και η πτώση της οικογένειας Αποστόλου
Η παρουσία της οικογένειας Αποστόλου μέτρησε μόλις τριάντα χρόνια ωστόσο άφησε ισχυρό αποτύπωμα στον κλάδο των σούπερ μάρκετ – Το χρονικό της κατάρρευσης
Πού πάει τη Motor Oil ο Βαρδινογιάννης – Οι νέες μπίζνες
O Γιάννης Βαρδινογιάννης και η διοίκηση της Motor Oil με τις νέες επενδύσεις επιδιώκουν την ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση των καταναλωτών
Η Vodafone παρουσίασε τη νέα υπηρεσία Wireless Home 5G
Αξιόπιστη ασύρματη σύνδεση για ταχύτητες internet έως 300Mbps μέσα από το δίκτυο κινητής της ανακοίνωσε η Vodafone
Οι 10 καινοτόμες ελληνικές επιχειρήσεις που μαγνήτισαν τους επενδυτές
Η ελληνική κοινότητα των startups συνεχίζει να παράγει «διαμάντια» και κεντρίζει το εγχώριο και όχι μόνο ενδιαφέρον
Vodafone: Εργαλείο AI για την παρακολούθηση της ποιότητας υπηρεσιών IoT Connectivity
Η πλατφόρμα της Vodafone έχει τη δυνατότητα να εντοπίζει διαφοροποιήσεις στην υπηρεσία, παρακολουθώντας και μαθαίνοντας από προηγούμενα μοτίβα κίνησης δεδομένων πελατών
Νέος σταθμός ταχείας φόρτισης στον Πειραιά από το ZAP Taxi Club
Στο ZAP Taxi Club μπορούν να συμμετέχουν όσοι ιδιοκτήτες άδειας ταξί είναι ήδη μέλη ή θα ενταχθούν στην πλατφόρμα της FREENOW, συνάπτοντας σύμβαση χρηματοδοτικής μίσθωσης με την Εθνική Leasing
Netcompany: Διοργανώνει το πρώτο διαπανεπιστημιακό Hackathon στη Θεσσαλονίκη
Το Netcompany Hackathon Thessaloniki edition απευθύνεται σε προπτυχιακούς φοιτητές