Σύμφωνα με μια πλατφόρμα προσλήψεων, περισσότερες από 14 εκατομμύρια αιτήσεις ατόμων που αναζητούσαν εργασία αγνοήθηκαν εντελώς σε ένα μόνο τρίμηνο πέρυσι. Τώρα, ιστότοποι όπως το Greenhouse και το LinkedIn πειραματίζονται με νέους τρόπους για να καταστήσουν τις εταιρείες υπεύθυνες για το γεγονός ότι κάνουν τη διαδικασία πρόσληψης τόσο άθλια για τους αιτούντες, σύμφωνα με το Bloomberg.

Τρεις από τις μεγαλύτερες ιστοσελίδες αναζήτησης εργασίας – LinkedIn, Indeed και Greenhouse – έχουν θέσει σε εφαρμογή εργαλεία για να επισημαίνουν ποιες εταιρείες απαντούν συχνά εγκαίρως στους αιτούντες.

Αγορά εργασίας: Γιατί οι εργαζόμενοι δεν εμπιστεύονται πλέον τους προϊσταμένους τους – Τι άλλαξε μετά την πανδημία

Οι αλλαγές έρχονται καθώς αυξάνεται η απογοήτευση των Αμερικανών που αναζητούν εργασία, ένας αυξανόμενος αριθμός των οποίων μαραζώνει στη μακροχρόνια ανεργία καθώς η αγορά εργασίας υποχωρεί. Η αναζήτηση εργασίας ήταν πάντα επίπονη, αλλά αυτή την εποχή οι υποψήφιοι αισθάνονται περισσότερο από ποτέ ότι στέλνουν τα βιογραφικά τους στο κενό. Σύμφωνα με το Greenhouse, οι μισοί από τους αιτούντες δηλώνουν ότι τους έχουν κάνει ghosting μετά από μια συνέντευξη.

Εν τω μεταξύ, τα νέα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης έχουν διευκολύνει τους υποψηφίους να παίζουν ένα παιχνίδι αριθμών, δημιουργώντας προσαρμοσμένα βιογραφικά σημειώματα για εκατοντάδες ρόλους. Αλλά αυτό έχει οδηγήσει σε μια ολοένα και πιο κατακλυσμιαία πλημμύρα αιτήσεων για τις εταιρείες, καθιστώντας σχεδόν αδύνατη την επεξεργασία του καταιγισμού και την έγκαιρη απάντηση σε κάθε υποψήφιο.

Οι ανατροπές από το LinkedIn

Σε μια προσπάθεια να ενισχύσει τη διαφάνεια, το LinkedIn προσθέτει «πληροφορίες ανταπόκρισης» που δείχνουν στους αιτούντες ποιες καταχωρίσεις εξετάζονται ενεργά από τους εργοδότες. Δοκιμάζει τις πληροφορίες σε ένα μικρό αριθμό αγγελιών πριν τις επεκτείνει σε όλη την ιστοσελίδα τους επόμενους μήνες.

Η πλατφόρμα βελτιώνει επίσης τη λειτουργία «job match» που χρησιμοποιεί τεχνητή νοημοσύνη για να δει πόσο καλά καταρτισμένος είναι ένας υποψήφιος για μια συγκεκριμένη καταχώριση. Η λειτουργία αυτή έχει σχεδιαστεί για να συμβάλει στη μείωση του όγκου των αιτήσεων που δέχονται οι εταιρείες, ωθώντας τους χρήστες να επικεντρώσουν τις προσπάθειές τους σε θέσεις εργασίας στις οποίες έχουν πραγματικά καλές πιθανότητες να λάβουν απάντηση. Αυτό, θεωρητικά, θα πρέπει να κάνει τη διαδικασία πρόσληψης πιο αποτελεσματική και για τα δύο μέρη.

Το χαρακτηριστικό αυτό αλλάζει τα δεδομένα, δήλωσε ο υπεύθυνος προϊόντων του LinkedIn, Rohan Rajiv, και αυτό είναι εφικτό χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη. «Αυτοί οι επόμενοι 12 μήνες θα είναι μια αρκετά δραματική αλλαγή όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί όλη αυτή η διαδικασία», είπε.

Οι αλλαγές του Indeed

Η Indeed επέλεξε να επικεντρωθεί στην ενθάρρυνση της ανταπόκρισης των εργοδοτών, αφού το θέμα αυτό αναδείχθηκε ως το μεγαλύτερο πρόβλημα για τους αναζητούντες εργασία σε πρόσφατη έρευνα. Ενώ η πλατφόρμα έχει εκδώσει διακριτικά «ανταποκρινόμενου εργοδότη» από το 2018 για να αναγνωρίσει τις εταιρείες που απαντούν σταθερά σε περισσότερα από τα μισά από όλα τα μηνύματα, άρχισε να δημοσιεύει ακόμη περισσότερες λεπτομέρειες το 2023, συμπεριλαμβανομένων των ετικετών που μοιράζονται τον μέσο χρόνο ανταπόκρισης του εργοδότη με τους υποψηφίους.

Το Indeed έχει λανσάρει μια εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα για τους υπεύθυνους προσλήψεων, η οποία, όπως λέει, έχει κάνει τη διαδικασία πιο εύκολη και γρήγορη για τα πολυάσχολα αφεντικά, προκειμένου να επικοινωνούν με τους υποψηφίους εν κινήσει. Η πλατφόρμα δίνει επίσης στους εργοδότες τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν αυτοματοποιημένα μηνύματα με τεχνητή νοημοσύνη για μηνύματα επιβεβαίωσης υποβολής αιτήσεων, ειδοποιήσεις απόρριψης και προγραμματισμό συνεντεύξεων.

Η πολιτική της Greenhouse

Η Greenhouse, εν τω μεταξύ, δοκιμάζει ένα σύνολο τεσσάρων σημείων που θα επαληθεύουν ότι ένας εργοδότης πληροί τα πρότυπα της πλατφόρμας για σεβασμό, επικοινωνία, προετοιμασία και δίκαιη διαδικασία πρόσληψης για μια συγκεκριμένη θέση εργασίας. Για να κερδίσει το σήμα «σεβασμού», ένας εργοδότης πρέπει να κάνει πράγματα όπως να ρωτάει για τις αντωνυμίες των υποψηφίων και την προφορά του ονόματος, καθώς και να στέλνει μηνύματα επιβεβαίωσης.

Για το «επικοινωνιακό», αναμένεται να ξεκαθαρίσει τους ενεργούς υποψηφίους σε κλειστές θέσεις εργασίας και να στείλει μηνύματα απόρριψης. Για να κερδίσουν το σήμα «προετοιμασμένοι», οι υπεύθυνοι προσλήψεων πρέπει να έχουν ένα σαφές σχέδιο για το ποιες ακριβώς ερωτήσεις θα κάνουν και για τι ακριβώς ελέγχουν. Για το «δίκαιο», πρέπει να κάνουν πράγματα όπως η ανωνυμοποίηση των βιογραφικών σημειωμάτων και τα τεστ που γίνονται στο σπίτι για να μειωθεί η προκατάληψη.

Ενώ γίνεται πολύς λόγος για το πόσο άσχημα αντιμετωπίζονται οι υποψήφιοι από ορισμένες εταιρείες, άλλες επιχειρήσεις υπερηφανεύονται για την ευγένειά τους. «Το ερώτημα λοιπόν είναι: Πώς τους βρίσκετε;» δήλωσε ο Jon Stross, πρόεδρος και συνιδρυτής της Greenhouse.

Τα σήματα έχουν σκοπό να επιβραβεύσουν τις εταιρείες που εργάζονται σκληρά για να κάνουν το σωστό για τους υποψηφίους, δήλωσε ο Stross.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή