
Κατηγορείται για πολλά η δημοτική αρχή του Παρισιού. Ιδιαιτέρως η δήμαρχος Αν Ινταλγκό κατηγορείται για «αυτοκινητοφοβία». Της καταλογίζουν ότι εμφορείται από ένα μένος κατά των οδηγών-ιδιοκτητών αυτοκινήτων και κατά της αυτοκίνησης εν γένει.
Αφού επέβαλε ανώτατο όριο ταχύτητας 30 χλμ/ώρα μέσα στην πρωτεύουσα, αφού επέβαλε ανώτατο όριο 50χλμ/ώρα στον περιφερειακό της πρωτεύουσας, αφού απαγόρευσε την στάθμευση ή χαράτσωσε άγρια τα SUV άνω του 1,5 τόνου που παρκάρουν στην πόλη, σχεδιάζει από τις 3 Μαρτίου να μειώσει κατά μία λωρίδα την ελεύθερη κυκλοφορία στον περιφερειακό.
Σκοπός της Ινταλγκό είναι να αφιερώσει σε «ιδιαίτερες χρήσεις» την αριστερή (τη γρήγορη) λωρίδα του περιφερειακού αυτοκινητόδρομου, όπως είχε συμβεί κατά την περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων του περασμένου καλοκαιριού, όταν στη λωρίδα αυτή κυκλοφορούσαν μόνο τα αυτοκίνητα που μετέφεραν αθλητές και μέλη των ολυμπιακών αποστολών.
Εισιτήριο μόνο για τη Μόνα Λίζα – Νέα πολιτική στο Λούβρο
Εν προκειμένω η ατρόμητη δήμαρχος, που σε αντίθεση με τον πρόεδρο Μακρόν τόλμησε και κολύμπησε, όπως είχε κι αυτή υποσχεθεί, στα αφιλόξενα νερά του Σηκουάνα, θα διαθέσει την αριστερή λωρίδα του «περιφερίκ» αποκλειστικά για την κυκλοφορία λεωφορείων, ταξί, αλλά και ΙΧ στα οποία συνταξιδεύουν γείτονες, φίλοι και συνάδελφοι για να πάνε στις δουλειές τους και να επιστρέψουν από αυτές.
Ασφαλώς δεν θα σταματούν οι αστυνομικοί τα ΙΧ για να ελέγχουν τα στοιχεία των επιβατών και να βεβαιώνουν αν πρόκειται για συγγενείς πρώτου ή δεύτερου βαθμού, αν πρόκειται για φίλους, για γνωστούς ή για νέες γνωριμίες με προοπτικές ή άνευ. Θα μετρούν απλώς κεφάλια και θα επιτρέπουν να κυκλοφορούν τα αυτοκίνητα που μεταφέρουν τουλάχιστον δύο επιβάτες – εξαιρούνται βεβαίως τα φορτηγά και οι νταλίκες. Εξαιρούνται επίσης τα άτομα με πρόβλημα περιορισμένης κινητικότητας.
Ένα «διαρκές πείραμα»
«Από τη Δευτέρα έως και την Παρασκευή και κατά τις ώρες από τις 7 το πρωί έως τις 10.30’ και από τις 4 έως τις 8 το απόγευμα η κυκλοφορία στην αριστερή λωρίδα του περιφερειακού θα επιτρέπεται μόνο σε αυτές τις κατηγορίες οχημάτων και υπό τις περιγραφείσες προϋποθέσεις», όπως εξήγησε σε συνέντευξη τύπου που έδωσε τη Δευτέρα ο πρώτος αντιδήμαρχος του Παρισιού Πατρίκ Μπλος.
Κεντρική ιδέα ασφαλώς στις πρωτοβουλίες του Δήμου του Παρισιού είναι η προώθηση του συνεπιβατισμού. Η καταπολέμηση δηλαδή της εξόχως επιβαρυντικής για το περιβάλλον και τις συγκοινωνιακές συνθήκες συνήθειας να παίρνει ο καθείς το ΙΧ του για να πηγαινοέρχεται καθημερινά από τη δουλειά του και εν γένει να τριγυρνά στην πόλη σαν μοναχικός λύκος. Έτσι, θα δημιουργηθούν επίσης αποκλειστικές λωρίδες συνεπιβατισμού σε ορισμένα τμήματα των αυτοκινητοδρόμων Α1 και Α13 κοντά στο Παρίσι.
Η δεσμευμένη αριστερή λωρίδα καθιερώνεται ως μέρος ενός «πειράματος χωρίς ημερομηνία λήξης», όπως σημείωσε ο στενός συνεργάτης της Αν Ινταλγκό. Ο Δήμος της γαλλικής πρωτεύουσας δεσμεύεται εξάλλου να δημοσιοποιεί τακτικά στατιστικά στοιχεία για την πορεία εφαρμογής του μέτρου, όπως έκανε και για τη μείωση της μέγιστης ταχύτητας από τα 70 στα 50 χλμ/ώρα στον Περιφερειακό αυτοκινητόδρομο.
Πρόστιμο 135 ευρώ
Για τους παραβάτες που δεν θα τηρούν τους κανόνες στον περιφερειακό και στους άλλους αυτοκινητόδρομους που θα εφαρμοστούν τα νέα μέτρα προβλέπεται ένα διόλου ευκαταφρόνητο πρόστιμο ύψους 135 ευρώ. Η Δημοτική Αστυνομία όμως δεν θα ξεκινήσει από τις 3 Μαρτίου να κόβει πρόστιμα. «Θα ισχύσει μια περίοδος προσαρμογής στα νέα μέτρα, που θα διαρκέσει μέχρι την 1η Μαΐου», σύμφωνα με τον Δήμο.
Έως τότε οι έλεγχοι θα πραγματοποιούνται με φωτογραφίσεις και με βιντεοσκοπήσεις από τις κάμερες που είναι εγκατεστημένες κατά μήκος της διαδρομής. Υπάλληλοι της Δημοτικής Αστυνομίας θα αναλύουν και θα αξιολογούν κατά πόσον εφαρμόζεται ο συνεπιβατισμός σε όσους κυκλοφορούν στην αριστερή λωρίδα, στην οποία επίσης το όριο ταχύτητας είναι 50 χλμ/ώρα ασφαλώς. Θα καταγράφουν τους παραβάτες, θα τους ειδοποιούν ότι υπέπεσαν στην αντίληψη των αρχών, αλλά δεν θα τους στέλνουν το λογαριασμό.
Ο πιο βρόμικος δρόμος
Φιλοδοξία της δημοτικής αρχής του Παρισιού είναι να αντιμετωπίσει την ατμοσφαιρική μόλυνση και την ηχορρύπανση που δημιουργεί για περίπου 550.000 περιοίκους ο περιφερειακός της πόλης, ο οποίος εγκαινιάστηκε το 1973. Σημειωτέον ότι, σύμφωνα με τις έρευνες, περισσότερα από το 80% των οχημάτων που κυκλοφορούν στον «périphérique» μεταφέρουν ένα μόνο άτομο, τον οδηγό τους. Επίσης, το 50% του περίπου 1,5 εκατομμυρίου διελεύσεων που πραγματοποιούνται καθημερινά, συνδέονται με μετακινήσεις για επαγγελματικούς σκοπούς.
Οι μετρήσεις των ειδικών έχουν δείξει ότι ο περιφερειακός του Παρισιού και οι περιοχές που διασχίζει είναι οι πιο βεβαρυμένες σε ολόκληρη την πρωτεύουσα και τα περίχωρα ό,τι αφορά την ποιότητα του αέρα και το θόρυβο. Συγκεκριμένα, η πυκνότητα μικροσωματιδίων είναι 2 με 2,5 φορές μεγαλύτερη από όσο στο υπόλοιπο Παρίσι και τα προάστια.
Η Ινταλγκό και οι συνεργάτες της με τις ρηξικέλευθες ιδέες κατηγορήθηκαν και λοιδορήθηκαν από πολλούς, αλλά οι πρωτοβουλίες τους φαίνεται πως αποδίδουν καρπούς. Από την 1η Οκτωβρίου 2024, που το όριο ταχύτητας μειώθηκε από τα 70 στα 50 χλμ/ώρα, το μποτιλιάρισμα στον πολυσύχναστο περιφερειακό μειώθηκε κατά 15% και ο αριθμός των ατυχημάτων κατά 16%, σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο διευθυντής του Εργαστηρίου Πολεοδομίας του Παρισιού (Apur) Αλεξάντρ Λαμπάς.
Επίσης ο θόρυβος έχει μειωθεί κατά 2,6 ντεσιμπέλ, η ρύπανση από το διοξείδιο του αζώτου μειώθηκε κατά 16%, ενώ τα εξόχως βλαπτικά για το αναπνευστικό σύστημα του ανθρώπου μικροσωματίδια μειώθηκαν κατά 15%.


Latest News

Έρχεται το επόμενο κύμα απολύσεων ομοσπονδιακών υπαλλήλων - Και θα είναι ακόμη πιο βάναυσο
Εκατοντάδες χιλιάδες υπάλληλοι της ομοσπονδιακής κυβέρνησης των ΗΠΑ αναμένεται να καρατομηθούν πάραυτα

Οι κρυφοί κίνδυνοι που εγκυμονούν τα οικογενειακά γραφεία
Οι ιδιωτικές εταιρείες διαχείρισης περιουσίας για τους υπερπλούσιους διαχειρίζονται πλέον τρισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως. Οι επικριτές λένε ότι είναι ανοιχτοί σε κατάχρηση

Δασμοί ή μποϊκοτάζ; Η αντίδραση της Jack Daniel's
Η μητρική του Jack Daniel's, Brown-Forman, πλήττεται από την απόφαση να μην πωλείται στον Καναδά το διάσημο bourbon

Ήρθε η ώρα για ένα ευρωπαϊκό δίκτυο κατασκόπων; Τι ζητά η Γερμανία
Το «καμπανάκι» από τη Γερμανία για τον κίνδυνο της Ευρώπης - Ο ρόλος της CIA και η πρόταση για τα «Euro Eyes»

Γιατί βγαίνει από το χρηματιστήριο η δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα φαρμακείων στις ΗΠΑ
Η Walgreens ήρθε σε συμφωνία περίπου 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων με την Sycamore Partners

Η Ευρώπη είναι «εξαρτημένη» από τα φάρμακα - Οι κίνδυνοι για την εφοδιαστική αλυσίδα
Γιατί η Ευρώπη δεν έχει την πολυτέλεια να αντιμετωπίζει το θέμα της ασφάλειας των φαρμάκων ως δευτερεύον ζήτημα

Χωρίς τέλος οι συνέπειες των δασμών Τραμπ - Πόσο διαρκούν τελικά οι εμπορικοί πόλεμοι;
Οι δασμοί του προέδρου Ντόναλντ Τραμπ θα κοστίζουν χρήματα στις επιχειρήσεις - Ο αντίκτυπος δεν πρόκειται να εξαφανιστεί σύντομα

ΕΕ – Όμιλος ΕΤΕπ: Θεμέλια για μια νέα πανευρωπαϊκή επενδυτική πλατφόρμα για οικονομικά προσιτή και βιώσιμη στέγαση.
Το Σχέδιο Δράσης για Προσιτή και Βιώσιμη Στέγαση που έχει προγραμματίσει επενδύσεις ύψους περίπου 10 δισ. ευρώ

Μπροστά στην «τέλεια καταιγίδα» τα σούπερ μάρκετ - Τι φέρνει η συρρίκνωση των κερδών
Τι συμβαίνει με τους λιανέμπορους σε Ευρώπη και ΗΠΑ - Οι νέοι στόχοι των σούπερ μάρκετ και το «ιερό δισκοπότηρο» της αγοράς

Θετικά τα αποτελέσματα για τη Macy's - Δυσοίωνες οι προοπτικές
Γιατί η Macy's «κρατά μικρό καλάθι», πίσω από το σχέδιο που έχει θέσει για το μέλλον ο διευθύνων σύμβουλός της, Τόνι Σπρινγκ