Στην ναυπήγηση έξι πλοίων στο πλαίσιο της ανανέωσης του στόλου της στοχεύει τα αμέσως επόμενα χρόνια ο όμιλος της Attica Group σύμφωνα με όσα αναφέρθηκαν στην παρουσίαση στη διάρκεια Capital Daya της εταιρείας χθες στο Λονδίνο με τη συμμετοχή περίπου 30 επενδυτών.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε ενόψει του προγραμματισμένου placement μετοχών που αναμένεται τον Απρίλιο. Σύμφωνα με τα επενδυτικά σχέδια της εταιρείας η Attica Group θα αποκτήσει δυο νεότευκτα πλοία για τις γραμμές της Αδριατικής μετά από συμφωνίας με τη Stena RoRo για τη μακροχρόνια ναύλωση με δικαίωμα αγοράς δύο πλοίων τύπου E-Flexer.
Attica Group: Σε έσοδα έως 925 εκατ. ποντάρει μέχρι το 2029
Επίσης προτίθεται να ναυπηγήσει τρία catamaran τύπου Aero για τις γραμμές του Αργοσαρωνικού και ένα συμβατικό πλοίο που θα ανταποκρίνεται στις ιδιαίτερες συνθήκες των γραμμών του Αιγαίου. Οι προγραμματισμένες επενδύσεις στην κατεύθυνση ανανέωσης του στόλου της εταιρείας ανέρχονται σε περίπου 515 εκατ. ευρώ, με τα νέα πλοία να εκτιμάται ότι θα ενισχύσουν τα EBITDA κατά περίπου 53 εκατ. ευρώ.
Ειδικότερα τα δυο πλοία για τις γραμμές της Αδριατικής η Attica θα τα παραλάβει μέχρι το 2027. Είναι δύο νέα υπερσύγχρονα πλοία E-Flexer, στο πλαίσιο συμφωνίας με τη Stena RoRo. Η συμφωνία προβλέπει τη ναυπήγηση των δύο πλοίων με σύμβαση γυμνής ναύλωσης, για διάστημα 10 ετών και δικαίωμα αγοράς των πλοίων από το τέλος του πέμπτου έτους ναύλωσης.
Τα τρία AERO Highspeed, θα είναι δύο μεταφορικής ικανότητας 400 επιβατών και ένα μεταφορικής ικανότητας 250 επιβατών. Τα νέα ταχύπλοα θα αντικαταστήσουν τα παλαιότερα που εκτελούν δρομολόγια συνδέοντας τα νησιά του Αργοσαρωνικού, μειώνοντας το κόστος συντήρησης και την κατανάλωση καυσίμων.
Επιπλέον η εισηγμένη στο ΧΑ Attica, θα προσθέσει ένα συμβατικό πλοίο Ro-Pax, διπλού καυσίμου, μεταφορικής ικανότητας 1.500 επιβατών και δυναμικότητας 270 κλινών, που θα έχει 825 γραμμικά μέτρα φορτίου. Το συγκεκριμένο πλοίο θα δρομολογηθεί στο Αιγαίο, αφού διαθέτει τα χαρακτηριστικά εκείνα που το καθιστούν ιδανικό για τις λιμενικές υποδομές των νησιών της ευρύτερης περιοχής.
Νέο δρομολόγιο
Στην κατεύθυνση περαιτέρω ανάπτυξής της, η Attica αναμένεται μέσα στο 2025 να προσθέσει ένα ακόμη δρομολόγιο στο πρόγραμμά της, συνδέοντας την Κρήτη (Ηράκλειο) με τις Κυκλάδες με στόχο να καλύψει την ολοένα και αυξανόμενη ζήτηση. Στο πλαίσιο αυτό, η εισηγμένη αγόρασε το προηγούμενο διάστημα έναντι 17,7 εκατ. ευρώ από τη Fast Ferries ένα ακόμη πλοίο που εκτελούσε αντίστοιχα δρομολόγια, το πρώην Thunder, και το μετονόμασε σε Highspeed 3.
Με βάση τη σχετική παρουσίαση που πραγματοποίησε η εταιρεία σε επενδυτές στο Λονδίνο, οι μακροπρόθεσμοι στόχοι περιλαμβάνουν έσοδα 915-925 εκατ. ευρώ το 2029 και EBITDA στα επίπεδα των 238-262 εκατ. ευρώ (με μέση ετήσια αύξηση 18%), με το περιθώριο να κινείται στη ζώνη του 27%.
Σήμερα, η Attica, με έναν στόλο 43 πλοίων, είναι ο μεγαλύτερος όμιλος επιβατηγού ναυτιλίας σε όρους μεταφορικής ικανότητας επιβατών όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά παγκοσμίως. Εκτός από την ακτοπλοΐα, η Attica Group, έχει επενδύσει περί τα 27 εκατ. ευρώ τα τελευταία χρόνια και στον τουριστικό κλάδο και σήμερα έχει αναπτύξει ένα χαρτοφυλάκιο που απαρτίζεται από τρία ξενοδοχεία σε Τήνο και Νάξο.
Latest News
Έκτακτο δρομολόγιο του Kissamos από Σαντορίνη - Νέες τροποποιήσεις μελετά η Attica Group
Tο έκτακτο δρομολόγιο θα πραγματοποιηθεί σήμερα από το πλοίο “Kissamos”, το οποίο θα αναχωρήσει στις 21:00 από το Ηράκλειο, Κρήτης
«Παζάρι» Στυλιανίδη – ακτοπλόων για τις αυξήσεις στα εισιτήρια - Ο λογαριασμός…
Για το «ψαλίδι» στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο Ναυτιλίας θα ανεβάσει τα ναύλα για τις άγονες γραμμές
Ερχεται «λαίλαπα» στην ακτοπλοΐα - Οι αυξήσεις στα εισιτήρια και το αγκάθι του κόστους
Ποιες λύσεις προτείνουν οι ακτοπλόοι για να μετριασθούν οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Πώς θα μπει φρένο στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Η σύσκεψη στο Μαξίμου και οι 3 προτάσεις
Τι συζητήθηκε στη σύσκεψη στο Μαξίμου για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πώς τα νέα καύσιμα επηρεάζουν το κόστος
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο