Ενώ οι χρηματιστηριακές τιμές του καφέ έχουν φτάσει στο υψηλότερο επίπεδο των τελευταίων 50 ετών, σε άλλο –εξωτικό- επίπεδο έχει ανέβει ο ανταγωνισμός μεταξύ των ελληνικών αλυσίδων καφεστίασης.

Coffee Island: Πρώτο κατάστημα στην Ινδία, στόχος τα 20 εντός 2025

Ενδεικτική είναι η σχεδόν ταυτόχρονη είσοδος της Coffee Island και της Mikel Coffee στην Ινδία με ιδιαίτερα φιλόδοξα πλάνα ανάπτυξης σε μια ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά όσον αφορά το industry του καφέ.

Τα φιλόδοξα σχέδια Coffee Island και Mikel

Πριν λίγες μέρες η πατρινή Coffee Island άνοιξε το πρώτο branded κατάστημα στην Ινδία στην καρδιά του επιχειρηματικού και τεχνολογικού κέντρου Γκουργκάον.

Πρόκειται για ένα κοινό project μεταξύ της Coffee Island και του master franchisee, Pratyush Kumar Sureka, ιδιοκτήτη της εταιρίας Vita Nova, μιας τοπικής start-up.

Η Coffee Island επιδιώκει να ανοίξει 20 καταστήματα στην Ινδία μέσα στο 2025, εστιάζοντας σε μητροπολιτικές πόλεις όπως το Δελχί, η Βομβάη, η Μπανγκαλόρ και το Χαϊντεραμπάντ. Η αλυσίδα καφέ έχει μακροπρόθεσμο στόχο να φτάσει τα 250 σημεία πώλησης στη χώρα έως το 2029.

Η Coffee Island με έτος ίδρυσης το 1999 λειτουργεί πάνω από 450 καταστήματα στην Ελλάδα και άλλα 50 σε εννέα διεθνείς αγορές, συμπεριλαμβανομένης της Κύπρου, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Αιγύπτου και των ΗΑΕ.

Την ίδια ώρα η Mikel Coffee, που ξεκίνησε από τη Λάρισα το 2004 και έχει επεκταθεί σε 24 χώρες, ανακοίνωσε επίσης την είσοδό της στην Ινδία με την υπογραφή συμφωνίας master franchise με την Greko India.

Το πρώτο κατάστημα Mikel αναμένεται να λειτουργήσει μέσα στην Άνοιξη στο Δελχί και στόχος είναι να δημιουργηθούν άλλα δύο μέχρι το τέλος του 2025 και επιπλέον πέντε το 2026, ενώ δεν αποκλείεται η ανάπτυξη να επισπευτεί.

Ας σημειωθεί ότι και οι δύο ελληνικές αλυσίδες έχουν μεγαλύτερες βλέψεις συνολικά για την αγορά τις Ασίας, με επέκταση πέραν της Ινδίας και σε γειτονικές χώρες.

Ο ανταγωνισμός

Τα φιλόδοξα σχέδια της Coffee Island και της Mikel Coffee στην ινδική αγορά θα πρέπει να ξεπεράσουν αρκετές προκλήσεις, από τον διατηρούμενο υψηλό πληθωρισμό που επηρεάζει αρνητικά την κατανάλωση καφέ εκτός σπιτιού μέχρι τον τοπικό ανταγωνισμό.

Η Tata Starbucks, μια κοινοπραξία 50%-50% μεταξύ του αμερικανικού κολοσσού καφέ Starbucks και της Tata Consumer Products, είναι πλέον η μεγαλύτερη επώνυμη αλυσίδα καταστημάτων καφέ στην Ινδία με 473 σημεία πώλησης σε 70 πόλεις, καθώς ξεπέρασε την Café Coffee Day (CCD).

Η CCD το 2024 για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά (σ.σ. από τότε που αποκαλύφθηκε το σημαντικό χρέος της το 2019), έκλεισε αρκετά καταστήματα και τώρα λειτουργεί περίπου 450 σημεία πώλησης στην Ινδία.

Η Tata Starbucks έχει μακροπρόθεσμο στόχο να φτάσει τα 1.000 καταστήματα έως το 2028 – στόχος που θα απαιτήσει από την αλυσίδα καφέ να ανοίγει ένα νέο κατάστημα κάθε τρεις ημέρες.

Επιπρόσθετα, τον Οκτώβριο του 2023, ο διευθύνων σύμβουλος της Costa Coffee, Philippe Schaillee, χαρακτήρισε την Ινδία μία από τις αγορές στόχους της αλυσίδας καφέ που εδρεύει στο Ηνωμένο Βασίλειο. Σε συνεργασία με την Devyani International Ltd, η Costa Coffee διαθέτει πλέον πάνω από 150 καταστήματα σε όλη τη χώρα.

Επίσης ανερχόμενη δύναμη είναι και η τοπική αλυσίδα Third Wave, ενώ σχέδια επέκτασης στην ινδική αγορά έχουν και άλλες εταιρείες, τόσο από την Ευρώπη όσο και από την Ασία.

Πόσους καφέδες πίνουν οι Ινδοί

Παρά το γεγονός ότι η Ινδία είναι μία από τις 10 κορυφαίες χώρες παραγωγής στον κόσμο, για την ακρίβεια είναι ο έβδομος μεγαλύτερος παραγωγός καφέ στον κόσμο, με εξαγωγές που έφτασαν τα 1,29 δισεκατομμύρια δολάρια το οικονομικό έτος 2023-24, σχεδόν διπλάσιες από τα 719,42 εκατομμύρια δολάρια που καταγράφηκαν το 2020-21, μέχρι πρόσφατα οι Ινδοί δεν έπιναν πολύ από τον καφέ που καλλιεργούν, με το τσάι chai να είναι το ρόφημα της επιλογής τους.

Αυτό φαίνεται ότι αλλάζει καθώς η δημοτικότητα του καφέ στη νεότερη γενιά και τους millennials αυξάνεται ραγδαία, γεγονός που έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον κολοσσών όπως η Nestle και η Starbucks.

Σήμερα η μέση κατανάλωση καφέ στην Ινδία είναι περίπου 30 φλιτζάνια ετησίως την ώρα που ο παγκόσμιος μέσος όρος είναι 200 φλιτζάνια ετησίως και στην Ελλάδα καταναλώνονται περίπου 500 φλιτζάνια ετησίως!

Ας σημειωθεί ότι η διείσδυση του καφέ στην αχανή ινδική αγορά των 1,4 δισεκατομμυρίων ανθρώπων ήταν μόλις στο 3,9% το 2024 και αναμένεται να φθάσει στο 6% το 2029.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
HELLENiQ ENERGY: Και «πράσινο» διυλιστήριο και έρευνες υδρογονανθράκων – Η στροφή στον ρεαλισμό
Επιχειρήσεις |

Η στροφή στον ρεαλισμό από Σιάμισιη: Και «πράσινο» διυλιστήριο και έρευνες για κοιτάσματα

Η HELLENiQ ENERGY, σύμφωνα με πηγές του ομίλου, διατηρεί στο επίκεντρο των επενδύσεων της τα πετρελαιοειδή, ενώ ταυτόχρονα προχωρά και στην ανάπτυξη έργων που θα μετατρέψουν το διυλιστήριο της Θεσσαλονίκης στο πρώτο «πράσινο» στη ΝΑ Ευρώπη