Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε τζίρο η ναυτιλιακή εταιρεία Costamare της Οικογένειας Κωνσταντακόπουλου στη διάρκεια του 2024 φτάνοντας τα 2,059 δισ. δολ. έναντι 1,502 δισ. δολ. στη χρήση 2023. Η εισηγμένη στο αμερικάνικο χρηματιστήριο εταιρεία που διοικείται από τον κ. Κωστή Κωνσταντακόπουλο κατέγραψε προσαρμοσμένα κέρδη διαθέσιμα στους μετόχους της εταιρείας ύψους 329,6 εκατ. δολ. έναντι 249 εκατ. δολ. ένα χρόνο πριν.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα ο κ. Γρηγόρης Ζήκος, Οικονομικός Διευθυντής της Costamare Inc., σημείωσε μεταξύ άλλων ότι η ρευστότητα της εταιρείας ανέρχεται σε περίπου 940 εκατ. δολάρια μετά την αποπληρωμή κατά τη διάρκεια του έτους ενός ομολόγου σταθερού επιτοκίου ύψους 100 εκατ. ευρώ και την εξόφληση των προνομιούχων μετοχών της σειράς Ε ύψους περίπου 115 εκατ. δολαρίων.

Η Ερυθρά, το Σουέζ και ο Τραμπ σε ρόλο μπαλαντέρ στη ναυτιλία

Αναλύοντας την εικόνα ανά κλάδο ο κ. Ζήκος σημείωσε ότι στον τομέα των containerships η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα οδήγησε σε εκτροπές των πλοίων μέσω του πολύ μακρύτερου δρομολογίου μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας. Οι εκτροπές αυτές, σε συνδυασμό με την ισχυρή ζήτηση φορτίου, απορρόφησαν την πρόσθετη νέα χωρητικότητα, ενώ ο αδρανής στόλος παρέμεινε σε χαμηλά επίπεδα κατά τη διάρκεια του 2024 και στις αρχές του 2025.

Ωστόσο, εάν τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων επιστρέψουν σταδιακά στη διαδρομή μέσω του Σουέζ, η απελευθέρωση χωρητικότητας, σε συνδυασμό με τα νεότευκτα που θα πέσουν στο νερό θα μπορούσε ενδεχομένως να στρεβλώσει την τρέχουσα δυναμική της προσφοράς και της ζήτησης.

Κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του 2024 η Costamare ναύλωσε σε προθεσμιακή βάση 12 containerships με μέση διάρκεια χρονοναύλωσης περίπου δυόμισι ετών και εκτιμώμενα συμβατικά έσοδα κοντά στα 330 εκατ. δολάρια.

Η απασχόληση του στόλου των containerships ανέρχεται σε 96% και 69% για το 2025 και το 2026, αντίστοιχα. Το σύνολο των συμβεβλημένων εσόδων ανέρχονται σε 2,4 δισεκατομμύρια δολάρια με εναπομένουσα διάρκεια χρονοναύλωσης 3,4 έτη.

Στην αγορά χύδην ξηρού φορτίου, οι τιμές των ναύλων έπεσαν στα χαμηλότερα επίπεδα του 2024 κατά το τελευταίο τρίμηνο του έτους, και το 2025 ξεκίνησε με μια παρόμοια ήπια εικόνα. Η υποχώρηση της συμφόρησης, μαζί με τις πιέσεις στον τομέα του χάλυβα στην Κίνα και τη μικρότερη ζήτηση σε τόνο-μιλια σιτηρών είχαν ως αποτέλεσμα την υπερπροσφορά χωρητικότητας.

Όσον αφορά την Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του. Στο πλαίσιο αυτό σύμφωνα με τον κ. Ζήκο κατά τη διάρκεια του τέταρτου τριμήνου του 2024 η εταιρεία ολοκλήρωσε την απόκτηση ενός πλοίου Capesize και δύο πλοίων Ultramax, καθώς και την πώληση ενός πλοίου Handysize, ενώ συμφώνησε να πουλήσει ένα πλοίο Panamax.

Ο κ. Ζήκος επισημαίνει ότι η Costamare Bulkers Inc.(CBI) διαχειρίζεται έναν στόλο 51 πλοίων, η πλειονότητα των οποίων είναι σε συμφωνίες ναύλωσης συνδεδεμένες με τον δείκτη. Ο ίδιος τονίζει ότι η Costamare δραστηριοποιείται με μακροπρόθεσμη στρατηγική στον τομέα των πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου και θεωρεί την ιδιοκτησία αλλά και τη ναύλωση πλοίων μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου ως εξαιρετικές συμπληρωματικές δραστηριότητες. Τέλος, όσον αφορά τη Neptune Maritime Leasing, η πλατφόρμα συνεχίζει να αναπτύσσεται με ένα υγιές pipeline, έχοντας συνολικές επενδύσεις και δεσμεύσεις που υπερβαίνουν τα 500 εκατομμύρια δολάρια».

Η Costamare έχει στην πλοιοκτησία της ένα στόλο από 68 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και 38 πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία