Ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα είναι ο χαμένος από τον εμπορικό πόλεμο δασμών μεταξύ ΗΠΑ – Κίνας, ενώ οι κλάδοι των δεξαμενοπλοίων και των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) είναι πιο ανθεκτικοί, σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές.

Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανέστειλε για 30 ημέρες την επιβολή δασμών στους δύο μεγαλύτερους εξαγωγείς αργού πετρελαίου στις ΗΠΑ (Κανάδα και Μεξικό), αλλά επιμένει στην άμεση επιβολή δασμών στην Κίνα. Το Πεκίνο απάντησε με επιβολή δασμών κατά 15% στις εισαγωγές άνθρακα και LNG από τις ΗΠΑ από τις 10 Φεβρουαρίου, ενώ πρόσθετοι δασμοί 10% θα επιβληθούν στο αργό πετρέλαιο, στον αγροτικό εξοπλισμό και στα μηχανήματα, στα επιβατικά οχήματα, στα φορτηγά και στα ρυμουλκούμενα που εισάγονται από τις ΗΠΑ.

Πλοία μεταφοράς LNG: Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς

Ο Jorgen Lian, ναυτιλιακός αναλυτής της DNB Markets, δήλωσε ότι ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα είναι ο περισσότερο χαμένος από την κλιμάκωση των δασμών των ΗΠΑ. Οπως προσθέτει, κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, με τις εισαγωγές από τη Βόρεια Αμερική να ανέρχονται στο 16% του παγκόσμιου εμπορίου εμπορευματοκιβωτίων.

Η κλιμάκωση του προστατευτισμού είναι πιθανό να περιορίσει την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη – τον καθοριστικό παράγοντα της αύξησης του εμπορίου, σημειώνει ο αναλυτής.

Ενας εμπορικός πόλεμος θα μπορούσε επίσης να πλήξει τις εταιρείες μεταφοράς αυτοκινήτων. Από την άλλη πλευρά, τα αμερικανικά εμπόδια θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μια ευνοϊκή για τα δεξαμενόπλοια αναδιάταξη της ζήτησης αργού πετρελαίου. Οι δασμοί που θα επιβληθούν στον Καναδά και στο Μεξικό θα ανακατευθύνουν τις διαθέσιμες ροές αργού σε πιο μακρινές αποστάσεις και ίσως να αυξήσουν τη ζήτηση για εισαγωγές στις ΗΠΑ από άλλες πηγές προσθέτοντας τονοχιλιόμετρα, δήλωσε ο Lian. Επίσης ο αναλυτής της DNB εκτιμά ότι οι όποιοι δασμοί θα έχουν μικρότερο αντίκτυπο στους κλάδους των LNG Carriers και των πλοίων μεταφοράς υγραερίου (LPG Carriers).

Εναλλακτικές

Οι ΗΠΑ είναι ο κορυφαίος εξαγωγέας υγροποιημένου φυσικού αερίου, με τις περισσότερες ποσότητες να προορίζονται προς την Ευρώπη και ένα περιορισμένο μερίδιο να κατευθύνεται στην Κίνα. Η DNB εκτιμά ότι οι δασμοί και τα αντίμετρα είναι λιγότερο πιθανό να παρεμποδίσουν τα θεμελιώδη μεγέθη της ναυτιλίας υγροποιημένου φυσικού αερίου, καθώς υπάρχουν επαρκείς εναλλακτικές διαθέσιμες πηγές.

Premium έκδοση ΤΑ ΝΕΑ

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία