Ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα είναι ο χαμένος από τον εμπορικό πόλεμο δασμών μεταξύ ΗΠΑ – Κίνας, ενώ οι κλάδοι των δεξαμενοπλοίων και των πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG Carriers) είναι πιο ανθεκτικοί, σύμφωνα με διεθνείς αναλυτές.
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ ανέστειλε για 30 ημέρες την επιβολή δασμών στους δύο μεγαλύτερους εξαγωγείς αργού πετρελαίου στις ΗΠΑ (Κανάδα και Μεξικό), αλλά επιμένει στην άμεση επιβολή δασμών στην Κίνα. Το Πεκίνο απάντησε με επιβολή δασμών κατά 15% στις εισαγωγές άνθρακα και LNG από τις ΗΠΑ από τις 10 Φεβρουαρίου, ενώ πρόσθετοι δασμοί 10% θα επιβληθούν στο αργό πετρέλαιο, στον αγροτικό εξοπλισμό και στα μηχανήματα, στα επιβατικά οχήματα, στα φορτηγά και στα ρυμουλκούμενα που εισάγονται από τις ΗΠΑ.
Πλοία μεταφοράς LNG: Τι θα κρίνει την πορεία της αγοράς
Ο Jorgen Lian, ναυτιλιακός αναλυτής της DNB Markets, δήλωσε ότι ο κλάδος των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων θα είναι ο περισσότερο χαμένος από την κλιμάκωση των δασμών των ΗΠΑ. Οπως προσθέτει, κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, με τις εισαγωγές από τη Βόρεια Αμερική να ανέρχονται στο 16% του παγκόσμιου εμπορίου εμπορευματοκιβωτίων.
Η κλιμάκωση του προστατευτισμού είναι πιθανό να περιορίσει την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη – τον καθοριστικό παράγοντα της αύξησης του εμπορίου, σημειώνει ο αναλυτής.
Ενας εμπορικός πόλεμος θα μπορούσε επίσης να πλήξει τις εταιρείες μεταφοράς αυτοκινήτων. Από την άλλη πλευρά, τα αμερικανικά εμπόδια θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μια ευνοϊκή για τα δεξαμενόπλοια αναδιάταξη της ζήτησης αργού πετρελαίου. Οι δασμοί που θα επιβληθούν στον Καναδά και στο Μεξικό θα ανακατευθύνουν τις διαθέσιμες ροές αργού σε πιο μακρινές αποστάσεις και ίσως να αυξήσουν τη ζήτηση για εισαγωγές στις ΗΠΑ από άλλες πηγές προσθέτοντας τονοχιλιόμετρα, δήλωσε ο Lian. Επίσης ο αναλυτής της DNB εκτιμά ότι οι όποιοι δασμοί θα έχουν μικρότερο αντίκτυπο στους κλάδους των LNG Carriers και των πλοίων μεταφοράς υγραερίου (LPG Carriers).
Εναλλακτικές
Οι ΗΠΑ είναι ο κορυφαίος εξαγωγέας υγροποιημένου φυσικού αερίου, με τις περισσότερες ποσότητες να προορίζονται προς την Ευρώπη και ένα περιορισμένο μερίδιο να κατευθύνεται στην Κίνα. Η DNB εκτιμά ότι οι δασμοί και τα αντίμετρα είναι λιγότερο πιθανό να παρεμποδίσουν τα θεμελιώδη μεγέθη της ναυτιλίας υγροποιημένου φυσικού αερίου, καθώς υπάρχουν επαρκείς εναλλακτικές διαθέσιμες πηγές.
Latest News
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του
Επανεξελέγη πρόεδρος του ΣΕΕΝ ο Διονύσης Θεοδωράτος
Ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ κ. Διονύσιος Θεοδωράτος δήλωσε πως η επανεκλογή ρου στη θέση του Προέδρου αποτελεί μία μεγάλη τιμή
Πάνω απο 7.000 επιβάτες αναχώρησαν με πλοία από την Σαντορίνη τις δυο τελευταίες ημέρες
Τι αναφέρει το Υπουργείο Ναυτιλίας όσα συμβαίνουν στη Σαντορίνη
Καραμπόλες στην αγορά και το εμπόριο πετρελαίου από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ θα μεγαλώσουν τα δρομολόγια των πλοίων που θα μεταφέρουν τα βαρέλια αργού, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Fearnleys
Πρεμιέρα για τη σεζόν κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη - Ποιο πλοίο «έσπασε το ρόδι»
Πρεμιέρα στον ΟΛΘ σήμερα για την κρουαζιέρα καθώς το πρώτο κρουαζιερόπλοιο για φέτος κατέπλευσε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Τα νεότευκτα δεξαμενόπλοια «ΑΙΣΩΠΟΣ» και «ΑΙΟΛΟΣ» στην Capital Ship Management
Τα νέα δεξαμενόπλοια της Capital Ship Management είναι τα πρώτα πλοία με ελληνική σημαία που παραδόθηκαν από τα ναυπηγεία New Times Shipbuilding
Η Attica Group σχεδιάζει τη ναυπήγηση έξι πλοίων
Οι προγραμματισμένες επενδύσεις στην κατεύθυνση ανανέωσης του στόλου της Attica Group ανέρχονται σε περίπου 515 εκατ. ευρώ
Οι δασμοί Τραμπ έφεραν τα πάνω κάτω
Οι παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού είναι ρευστές και εξελίσσονται διαρκώς τόσο στις απειλές όσο και στις ευκαιρίες
Έκτακτο δρομολόγιο του Kissamos από Σαντορίνη - Νέες τροποποιήσεις μελετά η Attica Group
Tο έκτακτο δρομολόγιο θα πραγματοποιηθεί σήμερα από το πλοίο “Kissamos”, το οποίο θα αναχωρήσει στις 21:00 από το Ηράκλειο, Κρήτης
Η Ερυθρά, το Σουέζ και ο Τραμπ σε ρόλο μπαλαντέρ στη ναυτιλία
Οι περισσότερες ναυτιλιακές θα περιμένουν να δουν πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα και θα πρέπει να πειστούν ότι η απειλή επίθεσης έχει εξαλειφθεί