Εδώ και δύο δεκαετίες το Netflix επαναπροσδιορίζει το τηλεοπτικό τοπίο, αλλά η πιο πρόσφατη καινοτομία του στις ζωντανές εκδηλώσεις, όπως ο αγώνας πυγμαχίας μεταξύ Μάικ Τάισον και Τζέικ Πολ, δεν προκάλεσε έκπληξη καθώς ήταν υπόθεση ρουτίνας για τα παραδοσιακά δίκτυα από τη δεκαετία του 1950.
Τώρα ο όμιλος συνεχούς ροής προσθέτει μια άλλη πινελιά παλιάς σχολής στο πρόγραμμα του: το talk show. Σε μια παρουσίαση με αστέρια στο Χόλιγουντ την περασμένη εβδομάδα, ανακοίνωσε ότι ο κωμικός Τζον Μαλέϊνι θα ξεκινήσει τον Μάρτιο ζωντανή εβδομαδιαία εκπομπή με τίτλο «Everybody’s Live with John Mulaney».
Netflix: Ρεκόρ νέων συνδρομών – Στα 1,87 δισ. δολάρια τα κέρδη
Η επέκταση του Netflix στο ζωντανό πρόγραμμα στοχεύει στην αύξηση των εσόδων στην εκκολαπτόμενη διαφημιστική του δραστηριότητα, ένα άλλο θεμέλιο του κλασικού τηλεοπτικού μοντέλου. Η εταιρεία έσπασε τη μακροχρόνια αντίθεσή της στη διαφήμιση με την κυκλοφορία φθηνότερων συνδρομών με διαφημίσεις το 2022.
Ο αγώνας Τάισον – Πολ τον Νοέμβριο ήταν το αθλητικό γεγονός με τη μεγαλύτερη ροή όλων των εποχών, που οδήγησε σε αύξηση των νέων συνδρομητών του Netflix, ενώ δύο παιχνίδια NFL τα Χριστούγεννα, το ένα με παράσταση ημιχρόνου από την Μπιγιονσέ, απέφεραν έως και 180 εκατομμύρια δολάρια σε διαφημίσεις στις ΗΠΑ, αναφέρουν οι Financial Times.
Ρεκόρ νέων συνδρομητών για το Netflix
Η διάσημη πλατφόρμα έφτασε ρεκόρ 19 εκατομμυρίων νέων συνδρομητών το πιο πρόσφατο τρίμηνο, ανεβάζοντας το σύνολο του σε περισσότερα από 300 εκατομμύρια.
Η δυναμική συνεχίστηκε και τη νέα χρονιά. Το Netflix τον περασμένο μήνα έκανε το ντεμπούτο του στην εβδομαδιαία ζωντανή ροή του Raw της διοργανώτριας αγώνων πάλης World Wrestling Entertainment. Το WWE είπε ότι το κοινό του στο Netflix ήταν διπλάσιο από όταν μεταδιδόταν στην παραδοσιακή τηλεόραση.
Η 10ετής συμφωνία με το WWE είναι το τέλειο παράδειγμα του είδους ζωντανού προγράμματος που αναζητούσε το Netflix, δήλωσε η επικεφαλής περιεχομένου Μπέλα Μπατζάρια. «Μας αρέσει να κάνουμε κάτι που είναι θορυβώδες, που προκαλεί έκπληξη, που μπορεί πραγματικά να δημιουργήσει έναν τόνο συζήτησης», είπε στους Financial Times.
Είπε ότι η πάλη ήταν ελκυστική για το Netflix και τους διαφημιστές επειδή είχε πιστούς θαυμαστές όλων των ηλικιών και δημιουργούσε νέο πρόγραμμα κάθε εβδομάδα όλο το χρόνο.
«Ο στόχος του Netflix είναι να σας κάνει να επιστρέφετε συνεχώς και η ομορφιά περιεχομένου όπως το WWE είναι ότι είναι κάτι νέο κάθε Δευτέρα», στους FT ο Ριτς Γκρίνφιλντ, αναλυτής στην ερευνητική εταιρεία LightShed Partners. «Για τους διαφημιστές, ο πόλος έλξης είναι ότι είναι ζωντανό και δίνει πρόγραμμα που μεταδίδεται παγκοσμίως».
Η ώθηση του ζωντανού προγραμματισμού συνέπεσε με ισχυρή πορεία για την εταιρεία. Η τιμή της μετοχής της αυξήθηκε κατά 83% το 2024 και έχει αυξηθεί επιπλέον 10% στα 981 δολάρια μέχρι στιγμής φέτος. Ωστόσο, ορισμένοι αναλυτές της Wall Street λένε ότι έχει χώρο να ανέβει περαιτέρω.
«Πιστεύω απόλυτα ότι θα συνεχίσουν αυτή την ανάπτυξη», δήλωσε ο Λορέντ Γιουν, αναλυτής της Bernstein. Αναμένει ότι η ισχυρή ανάπτυξη των συνδρομητών θα συνεχιστεί, ιδιαίτερα σε αγορές εκτός των ΗΠΑ, όπου η διείσδυση ήταν πολύ κάτω από τα επίπεδα των ΗΠΑ. «Το Netflix αποδείχθηκε πρόσφατα ότι είναι ένας αξιόπιστος προορισμός για ζωντανές εκδηλώσεις» που θα μπορούσε να οδηγήσει σε υψηλότερα διαφημιστικά έσοδα, πρόσθεσε.
Η οικονομική ανάκαμψη από τη «Μεγάλη Διόρθωση του Netflix» του 2022 φαίνεται ότι βοήθησε την εταιρεία να ανακτήσει την αίγλη της.
Ανταγωνισμός με Χόλιγουντ
Παρουσιάζοντας το line-up του Netflix για το 2025 την περασμένη εβδομάδα, η Μπατζάρια έριξε βολές στα αντίπαλα στούντιο του Χόλιγουντ που βασίζονται σε συνέχειες, λέγοντας ότι το Netflix άξιζε περισσότερα εύσημα για τις πρωτότυπες παραγωγές του.
«Δεν φοβόμαστε να κάνουμε μεγάλα, τολμηρά ανοίγματα», είπε, αναφερόμενη στο Emilia Pérez, που έλαβε 13 υποψηφιότητες για Όσκαρ, συμπεριλαμβανομένης για καλύτερη ταινία. «Μόλις λάβαμε περισσότερες υποψηφιότητες για Όσκαρ από οποιοδήποτε άλλο στούντιο».
Η εταιρεία θα μεταδώσει επίσης περισσότερα ζωντανά αθλήματα φέτος, συμπεριλαμβανομένης της επιστροφής αγώνων NFL τα Χριστούγεννα, ενώ έχει εξασφαλίσει τα δικαιώματα των ΗΠΑ για το Παγκόσμιο Κύπελλο Γυναικών της FIFA το 2027 και το 2031.
Τώρα που το Netflix έδειξε ότι μπορεί να προσελκύσει παγκόσμιο κοινό για ζωντανά αθλήματα, το ερώτημα είναι πόσο γρήγορα σκοπεύει να επεκταθεί, και πόσα είναι διατεθειμένα να ξοδέψει. Οι εικασίες έχουν τροφοδοτήσει συζητήσεις ότι το Netflix θα υπέγραφε συμφωνία ροής με ένα μεγάλο πρωτάθλημα.
Η εταιρεία έχει μετριάσει τέτοιες εικασίες, επικαλούμενη το υψηλό κόστος των αθλητικών δικαιωμάτων.
Άλλες εταιρείες ροής έχουν πληρώσει για αθλητικά δικαιώματα, συμπεριλαμβανομένης της Amazon, η οποία το 2021 συμφώνησε να πληρώνει περίπου 1 δισεκατομμύριο δολάρια ετησίως για τα αποκλειστικά δικαιώματα των αγώνων NFL το βράδυ της Πέμπτης. Η Apple έχει δικαιώματα για streaming ορισμένων αγώνων πρωτθλημάτων μπέιζμπολ και ποδοσφαίρου.
Ο συν-διευθύνων σύμβουλος του Netflix, Τεντ Σαράντος, έχει επανειλημμένα αποκλείσει το ενδεχόμενο αγοράς ακριβών, πολυετών πακέτων αθλητικών δικαιωμάτων, ενώ δήλωσε τον Ιανουάριο ότι ήταν «ενθουσιασμένος με τα πάντα» για τη συμφωνία για τη μετάδοση δύο αγώνων NFL τον Δεκέμβριο.
Latest News
Στο Top15 των ακριβότερων μεταγραφών ο Τζίμας
«Σπάει» όλα τα κοντέρ η μεταγραφή του Στέφανου Τζίμα στην Μπράιτον, καθώς μπήκε στο Top15 με τις πιο ακριβές μεταγραφές της φετινής χειμερινής μεταγραφικής περιόδου
Είναι δίκαιη η league phase του Champions League;
Ο υπερυπολογιστής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών ερεύνησε κατά πόσο είναι δίκαιο το σύστημα της league phase του Champions League
Πώς η Decathlon έγινε αθόρυβα το διαμάντι στη λιανική αθλητικών
H Decathlon δεν αποζητά την προσοχή, δεν χρηματοδοτεί μεγάλες αθλητικές ομάδες, δεν διαθέτει φανταχτερό μάρκετινγκ και δεν ψάχνεται για αναγνώριση όπως η Adidas ή η Under Armour
Παγκόσμιο ρεκόρ μεταγραφής από την Τσέλσι
Η Τσέλσι ολοκλήρωσε την απόκτηση της Ναόμι Γκίρμα από την Σαν Ντιέγκο Γουέιβς σε ποσό που έσπασε το παγκόσμιο ρεκόρ μεταγραφής στην ιστορία του ποδοσφαίρου γυναικών
Κι άλλα έργα 11,5 εκατ. για το λίφτινγκ στο ΟΑΚΑ – Ο νέος διαγωνισμός
Για το λίφτινγκ στο ΟΑΚΑ το ΤΑΙΠΕΔ προκήρυξε νέο διαγωνισμό που αφορά σε έργα στον περιβάλλοντα χώρο του «Σπύρος Λούης»