
Σημαντική ανάπτυξη παρουσίασαν τα τελευταία χρόνια ,στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ευρωπαικής Ενωσης, οι σιδηροδρομικές γραμμές υψηλών ταχυτήτων που έχουν σχεδιαστεί για ταχύτητες 250 km/h ή περισσότερο.
Σύμφωνα με τη Eurostat, τη στατιστική υπηρεσία της ΕΕ, οι γραμμές υψηλών ταχυτήτων είναι σημαντικές καθώς υπερβαίνουν τα εθνικά σύνορα, διευκολύνοντας έτσι την απρόσκοπτη μετακίνηση με υψηλές ταχύτητες σε ολόκληρη την επικράτεια της ΕΕ.
Eurostat: Πτώση 0,2% στον όγκο λιανεμπορίου της ευρωζώνης τον Δεκέμβριο
Αυτό το διαλειτουργικό δίκτυο σιδηροδρόμων γνώρισε σημαντική ανάπτυξη κατά την τελευταία δεκαετία. Από το 2013 έως το 2023, επεκτάθηκε κατά 2 744 χλμ (+47,2%) σε 8 556 χλμ.

Σιδηροδρομικές γραμμές υψηλών ταχυτήτων πάνω απο 250 χλμ/ωρα στην ΕΕ – 2013-2023
Η Ισπανία ηγείτα με 3 190 χλμ. γραμμών υψηλής ταχύτητας, αύξηση 66% από 1 919 χλμ. το 2013, ακολουθούμενη από τη Γαλλία με 2 748 χλμ. (+35% από 2 036 χλμ.), τη Γερμανία με 1 163 χλμ. (+32% από 881 χλμ.) και την Ιταλία με 1 097 χλμ. (+63% από 675 χλμ.).
Το Βέλγιο κατέγραψε 211 km γραμμών υψηλής ταχύτητας και οι Κάτω Χώρες 90 km (και οι δύο αμετάβλητες από το 2013). Η Δανία «μετρά» 57 χλμ. που εγκαινιάστηκαν το 2019.
Το σιδηροδρομικό δίκτυο της ΕΕ και η Ελλάδα

Το σιδηροδρομικό δίκτυο της ΕΕ διέθετε συνολικά 200 947 χλμ. σιδηροδρομικών γραμμών, με τις υψηλότερες πυκνότητες να εντοπίζονται στις κύριες πόλεις και γύρω από αυτές και άλλους πληθυσμιακούς κόμβους.
Η υψηλότερη πυκνότητα σιδηροδρομικού δικτύου το 2023 καταγράφηκε στην Τσεχία, με 123,2 μέτρα σιδηροδρομικών γραμμών ανά km². Άλλες χώρες της ΕΕ με υψηλή πυκνότητα ήταν το Βέλγιο (119,2 μέτρα/km²), η Γερμανία (109,5 μέτρα/km²) και το Λουξεμβούργο (104,8 μέτρα/km²).
Η Ελλάδα, βρίσκεται στο άλλο άκρο, με τις χαμηλότερες πυκνότητες σιδηροδρομικού δικτύου. Στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται η Ελλάδα και η Φινλανδία. Ετσι στη χώρα μας καταμετρήθηκαν (14,0 m/km²) και στη Φινλανδία (19,4 m/km²).
Χαμηλές πυκνότητες καταγράφηκαν επίσης στη Σουηδία (26,8 m/km²), την Εσθονία (27,2 m/km²), την Πορτογαλία (27,8 m/km²), τη Λετονία (28,9 m/km²) και την Ιρλανδία (29,8 m/km²).


Latest News

Γιατί η Sony αυξάνει τις τιμές του PlayStation 5 στην Ευρώπη και το Ηνωμένο Βασίλειο
Η Sony ανέφερε «ένα σκηνικό ενός δύσκολου οικονομικού περιβάλλοντος, συμπεριλαμβανομένου του υψηλού πληθωρισμού και των κυμαινόμενων συναλλαγματικών ισοτιμιών»

Σε κρίση το μεγαλύτερο διυλιστήριο της Ιταλίας τρία χρόνια μετά την πώληση από τη Lukoil
Η αναφορά των Financial Times σε γνωστό Έλληνα εφοπλιστή -το όνομα του οποίου έχει συνδεθεί με τη Lukoil- και το ρωσικό πετρέλαιο.

Υποψίες για χειραγώγηση της Wall Street από τον Ντόναλντ Τραμπ
Δημοκρατικοί βουλευτές καταγγέλλουν χοντρό χρηματιστηριακό παιχνίδι με τα «είπα-ξείπα» του πλανητάρχη για τους δασμούς

Βουτιά στις πωλήσεις της LVMH - Προ των πυλών μεγάλη ύφεση στην αγορά πολυτελείας
Η LVMH ελέγχεται από τον γάλλο δισεκατομμυριούχο Μπερνάρ Αρνό, διευθύνοντα σύμβουλο και πρόεδρο του ομίλου,

Ηχηρό όχι Χάρβαρντ σε συμφωνία με την κυβέρνηση Τραμπ
Το Χάρβαρντ δεν θα «διαπραγματευτεί την ανεξαρτησία του ή τα συνταγματικά του δικαιώματα»

Τι ανησυχεί την Γέλεν
Αμφισβητείται «η ασφάλεια του θεμελίου του παγκόσμιου χρηματοπιστωτικού συστήματος, δηλαδή των αμερικανικών ομολόγων», λέει η Γέλεν

Τρόμος στη Βρετανία για «πλημμυρίδα» κινεζικών προϊόντων μετά τους δασμούς Τραμπ
Οι εταιρείες στη Βρετανία σημαίνουν συναγερμό για τα φθηνότερα αγαθά που «ανακατευθύνονται» από τις ΗΠΑ προς άλλες αγορές

Η ΕΕ δίνει κινητά μίας χρήσης στο προσωπικό που ταξιδεύει στις ΗΠΑ
Η ΕΕ, φοβούμενη πιθανή κατασκοπεία από τις ΗΠΑ, άλλαξε τις ταξιδιωτικές οδηγίες για τους αξιωματούχους της, αναφέρουν οι FT

Σε δίκη ο δημιουργός της Meta - Γιατί εξαγόρασε Instagram και WhatsApp
Οι αμερικανικές αρχές επιβολής της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας επιδιώκουν να ακυρώσουν τις συμφωνίες απόκτησης των Instagram και WhatsApp απο τη Meta

Σε αναστολή τα αντίμετρα της ΕΕ στους δασμούς Τραμπ - Ποια είναι τα επόμενα βήματα
Τα αντίμετρα της ΕΕ που μπαίνουν σε αναστολή καλύπτουν αμερικανικές εξαγωγές αξίας 21 δισ. ευρώ