«Η ελληνική ναυτιλία είναι ένα παγκόσμιο case study αριστείας, πρωτοπορίας, ανθεκτικότητας και ηγεσίας. Άντεξε και αντέχει σε κάθε πρόκληση και ανταποκρίνεται αποτελεσματικά σε κάθε νέο δεδομένο.Η ναυτιλία μας παρέμεινε και παραμένει η ηγέτιδα».
Αυτό το μήνυμα υπεροχής έστειλε μιλώντας στην ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών η πρόεδρος της, κα. Μελίνα Τραυλού. Παράλληλα ανέδειξε τον ισχυρό ρόλο της ελληνικής στη διαμόρφωση των θέσεων της διεθνούς ναυτιλίας επισημαίνοντας ότι «είμαστε η εγγυήτρια δύναμη της οικονομίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Σε όλες μου τις επαφές με την Ευρώπη, το μήνυμα ήταν και είναι σαφές: ελληνική ίσον ευρωπαϊκή ναυτιλία».
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η έκθεση Ντράγκι και οι θέσεις για τη ναυτιλία
Μάλιστα η πρόεδρος της ΕΕΕ, που αναμένεται να επανεκλεγεί στη θέση αυτή μετά τα αποτελέσματα των αρχαιρεσιών που ακολούθησαν μετά τη συνέλευση, στις οποίες ήρθε πρώτη σε ψήφους, υπογράμμισε τη σημασία της ανάληψης της θέσης του Επιτρόπου των Μεταφορών από Έλληνα, τον Απόστολο Τζιτζικώστα, αλλά και της θέσης της Προέδρου της Επιτροπής Μεταφορών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου από Ελληνίδα, την Ελίζα Βόζεμπεργκ.
Ακόμη, πρόσθεσε ιδιαίτερα θετική είναι για τον κλάδο η έκθεση Ντράγκι, που ασπάζεται πολλές από τις θέσεις της Ένωσής μας σχετικά με την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας.
Επιπλέον, τις προηγούμενες ημέρες, παρουσιάστηκε από την Πρόεδρο Von der Leyen το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής «η Πυξίδα της Ανταγωνιστικότητας», το οποίο υιοθετεί τις οριζόντιες συστάσεις της έκθεσης Ντράγκι και, κυρίως, αναφέρει την ανάγκη δημιουργίας μιας Ευρωπαϊκής Ναυτιλιακής Στρατηγικής, αναγνωρίζοντας, για πρώτη φορά, τον ρόλο του κλάδου μας για το μέλλον της οικονομίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
«Η μεγάλη αλλαγή στην Ευρώπη υπέρ της ναυτιλίας, είναι πλέον εμφανής» τόνισε η κα. Τραυλού και συμπλήρωσε ότι είναι «μια πραγματικότητα που καταγράφεται με την ευρεία αποδοχή του αναντικατάστατου ρόλου της ναυτιλίας, αλλά και με την συνειδητοποίηση ότι το μέλλον της ευρωπαϊκής ναυτιλίας, είναι άρρηκτα συνυφασμένο με την ανταγωνιστικότητά της, ειδικά, στο σύγχρονο περιβάλλον, όπου οι γεωπολιτικές ανακατατάξεις, οι εμπορικές αντιπαραθέσεις και οι έντονες τάσεις προστατευτισμού εντείνονται στον πλανήτη».
Οι αριθμοί που ζαλίζουν
Τα νούμερα που αφορούν την ελληνική ναυτιλία είναι αποκαλυπτικά, σύμφωνα με την κα. Τραυλού.
Μιλώντας με αριθμούς, η Ελλάδα μας, το 0,1% του πληθυσμού του πλανήτη και το 0,2% του παγκόσμιου ΑΕΠ, ελέγχει πάνω από το 20% της παγκόσμιας ναυτιλίας.
Καταρχάς, συνέχισε, ο στόλος μας έφτασε τα 5.700 πλοία. Αξίζει να σημειωθεί ότι, μέσα σε έναν χρόνο, η χωρητικότητα των υπό ναυπήγηση πλοίων μας, αυξήθηκε κατά 65%, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 17% του παγκόσμιου orderbook.
Πιο συγκεκριμένα, ναυπηγούμε 589 πλοία, χωρητικότητας πάνω από 56 εκατ. τόνους.
Όσον αφορά στην ποιοτική μας υπεροχή, αποτυπώνεται, πρόσθεσε η Πρόεδρος, στις επενδύσεις μας, τόσο σε νέα πλοία, όσο και σε νέες τεχνολογίες. Ο στόλος μας, καταρχάς, πρωταγωνιστεί στην ενεργειακή μετάβαση του κλάδου μας.
Όλα αυτά τα επιτεύγματα όπως είπε η κα. Τραυλού «κόντρα στον ευρύτατο, άνισο, πανίσχυρο ανταγωνισμό, που απλώνεται από την Ανατολή, μέχρι τη Δύση, σε διαφορετικές μορφές. Από κρατικές ναυτιλίες, έως μεγάλους πολυεθνικούς, επιχειρηματικούς ομίλους».
Η πράσινη μετάβαση
Αναφερόμενη στο κομβικό θέμα της «πράσινης μετάβασης» της ναυτιλίας η πρόεδρος της ΕΕΕ εστίασε στο γεγονός ότι για πρώτη φορά «βρισκόμαστε, κοντά στο ενδεχόμενο μιας διεθνούς λύσης. Υπάρχει σύγκλιση μεταξύ 50 Κρατών Μελών του ΙΜΟ, για πρόταση υιοθέτησης ενός ανεξάρτητου οικονομικού μέτρου, που θα βασίζεται σε μηχανισμό τύπου συνεισφοράς. Δηλαδή, ένα levy στο καύσιμο, έχοντας αποφύγει άλλες προτάσεις, που ακολουθούσαν το πρότυπο του Ευρωπαϊκού ETS.
Η πρόταση αυτή εξυπηρετεί τον στόχο μας να διασφαλιστεί, με διάταξη παγκόσμιας εφαρμογής, ότι όλα τα κόστη συμμόρφωσης θα μετακυλήσουν στον commercial operator».
Latest News
Το νέο Δ.Σ. της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών
Η ετήσια γενική συνέλευση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών και οι αρχαιρεσίες ολοκληρώθηκαν - Πρόεδρος για δεύτερη θητεία, αναμένεται να εκλεγεί, η Μελίνα Τραυλού
Αύξηση εσόδων 64% για την Capital Clean Energy Carriers – Μέρισμα 0,15 δολ/ μετοχή
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το τέταρτο τρίμηνο του 2024
Ναυτιλία: Ποιοι κερδίζουν και ποιοι χάνουν από τους πολέμους των δασμών
Κατά τον προηγούμενο «εμπορικό πόλεμο» καταγράφηκε μια πτώση της ζήτησης στα εμπορευματοκιβώτια, σύμφωνα με την DNB Markets
Έσπασε το φράγμα των 2 δισ. δολ. σε έσοδα το 2024 η Costamare
H Costamare συνεχίζει τη στρατηγική ανανέωσης του ιδιόκτητου στόλου και την αύξηση του μέσου μεγέθους του
Επανεξελέγη πρόεδρος του ΣΕΕΝ ο Διονύσης Θεοδωράτος
Ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ κ. Διονύσιος Θεοδωράτος δήλωσε πως η επανεκλογή ρου στη θέση του Προέδρου αποτελεί μία μεγάλη τιμή
Πάνω απο 7.000 επιβάτες αναχώρησαν με πλοία από την Σαντορίνη τις δυο τελευταίες ημέρες
Τι αναφέρει το Υπουργείο Ναυτιλίας όσα συμβαίνουν στη Σαντορίνη
Καραμπόλες στην αγορά και το εμπόριο πετρελαίου από τους δασμούς Τραμπ
Οι δασμοί Τραμπ θα μεγαλώσουν τα δρομολόγια των πλοίων που θα μεταφέρουν τα βαρέλια αργού, σύμφωνα με τον οίκο αναλύσεων Fearnleys
Πρεμιέρα για τη σεζόν κρουαζιέρας στη Θεσσαλονίκη - Ποιο πλοίο «έσπασε το ρόδι»
Πρεμιέρα στον ΟΛΘ σήμερα για την κρουαζιέρα καθώς το πρώτο κρουαζιερόπλοιο για φέτος κατέπλευσε στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Τα νεότευκτα δεξαμενόπλοια «ΑΙΣΩΠΟΣ» και «ΑΙΟΛΟΣ» στην Capital Ship Management
Τα νέα δεξαμενόπλοια της Capital Ship Management είναι τα πρώτα πλοία με ελληνική σημαία που παραδόθηκαν από τα ναυπηγεία New Times Shipbuilding
Η Attica Group σχεδιάζει τη ναυπήγηση έξι πλοίων
Οι προγραμματισμένες επενδύσεις στην κατεύθυνση ανανέωσης του στόλου της Attica Group ανέρχονται σε περίπου 515 εκατ. ευρώ