Είναι η Volvo Cars απειλή για την εθνική ασφάλεια των Ηνωμένων Πολιτειών; Η Ουάσιγκτον φαίνεται να πιστεύει ότι μπορεί να είναι, και οι συνέπειες μπορεί να είναι μεγάλες για τον Κινέζο πλειοψηφικό ιδιοκτήτη Zhejiang Geely Holding Group, καθώς και για τους απανταχού αγοραστές αυτοκινήτων.

Μια αυτοκινητοβιομηχανία που φημίζεται για την ασφάλεια και επαινείται από συντηρητικούς Αμερικανούς για τις οικογενειακές της αξίες), θεωρητικά θα μπορούσε να απαγορευτεί να πουλά αυτοκίνητα στην χώρα από το 2027 λόγω των νέων κανονισμών που έχουν σχεδιαστεί για να εμποδίσουν την Κίνα από την κατασκοπεία πολιτών των ΗΠΑ ή τη διεξαγωγή κυβερνοεπιθέσεων. Τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι εξαιρετικά εξελιγμένοι υπολογιστές σε τροχούς, δημιουργώντας τρωτά σημεία που μπορούν να εκμεταλλευτούν οι χάκερ, έγραψε ο Κρις Μπράιαντ του Bloomberg.

Volvo: Νέο παγκόσμιο ρεκόρ πωλήσεων το 2024 – Πτώση 3% τον Δεκέμβριο

Ενώ οι περισσότεροι πιστεύουν τη Volvo ως Σουηδική, καθώς έχει την έδρα της στο Γκέτεμποργκ και είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο της Στοκχόλμης, η Geely εξαγόρασε τη Volvo από τη Ford Motor για 1,8 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ το 2010. Και αυτό τώρα αποτελεί πιθανό πρόβλημα.

Η Geely δεν έχει άμεσα επιλογές

Οι κανόνες του Υπουργείου Εμπορίου των ΗΠΑ που οριστικοποιήθηκαν τις τελευταίες ημέρες της κυβέρνησης Μπάιντεν απαγορεύουν την πώληση ή την εισαγωγή των λεγόμενων συνδεδεμένων οχημάτων που περιέχουν προηγμένο εξοπλισμό συνδεσιμότητας δεδομένων και λογισμικό αυτοματοποιημένης οδήγησης, εάν αυτά τα συστήματα έχουν σχεδιαστεί ή κατασκευαστεί από κινεζικές ή ρωσικές οντότητες.

Επιπλέον, οι αυτοκινητοβιομηχανίες που ανήκουν, ελέγχονται ή υπόκεινται στη δικαιοδοσία ή την καθοδήγηση αυτών των αντιπάλων απαγορεύεται να πωλούν συνδεδεμένα οχήματα στις ΗΠΑ, ανεξάρτητα από το ποιος σχεδίασε το σχετικό υλικό και λογισμικό ή πού κατασκευάζονται, πράγμα που σημαίνει ότι το ηλεκτρικό SUV της Volvo, το EX90, ενδέχεται να μην πάρει άδεια παρόλο που είναι κατασκευασμένο σε εργοστάσιο στη Νότια Καρολίνα. Οι όροι ιδιοκτησίας τίθενται σε ισχύ από τα μοντέλα 2027. Οι κανόνες τίθενται επίσημα σε ισχύ τον Μάρτιο του 2025.

Η Volvo είπε στο Bloomberg ότι επανεξετάζει τους κανονισμούς και λέει ότι είναι πολύ νωρίς για εικασίες σχετικά με πιθανές συνέπειες, προσθέτοντας ότι έχει δεσμευτεί να συνεργαστεί με τις ΗΠΑ σε όλες τις τεχνικές πτυχές του κανόνα. Η Geely, που ελέγχεται από τον Κινέζο δισεκατομμυριούχο Λι Σουφού, είπε ότι δεν είχε τίποτα να προσθέσει στη δήλωση της Volvo.

Οι εναλλακτικές λύσεις δεν είναι απλές: Είτε η Geely πρέπει να μειώσει το μερίδιο 79% στην Volvo, να ακρωτηριάσει τις δραστηριότητές της στις ΗΠΑ ή να πείσει την κυβέρνηση Τραμπ ότι δεν αποτελεί απειλή για την ασφάλεια.

Για τους καταναλωτές λιγότερες επιλογές και ψηλότερες τιμές

Η Geely που αγόρασε διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες σωρηδόν είναι η μόνη κινεζική εταιρεία με σημαντικές πωλήσεις στις ΗΠΑ, επηρεάζεται μοναδικά από την καταστολή της Ουάσιγκτον. Η ζημιογόνα θυγατρική EV της Volvo, Polestar, η οποία ανήκει κατά πλειοψηφία σε θυγατρικές του Λι και της Geely, αντιμετωπίζει σχεδόν τα ίδια προβλήματα και προειδοποίησε σε κατάθεση προς την κυβέρνηση τον Οκτώβριο ότι οι κανόνες θα της «απαγορεύουν ουσιαστικά» να πουλάει αυτοκίνητα στις ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων αυτών που κατασκευάζονται στη Νότια Καρολίνα.

Η Lotus Technology, η οποία ανήκει επίσης κατά πλειοψηφία σε θυγατρικές του Λι και της Geely, έχει επίσης προειδοποιήσει για πιθανές επιπτώσεις στις πωλήσεις.

Υπάρχουν όμως ευρύτερες επιπτώσεις. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν από καιρό αξιοποιήσει τους τοπικούς προμηθευτές και έχουν προσαρμόσει τα αυτοκίνητα στα τοπικά γούστα, ιδιαίτερα στην Κίνα. Ωστόσο, προστίθεται κόστος επιδεινώνοντας τους οικονομικούς και λειτουργικούς πονοκεφάλους από τους δασμούς.

Οι καταναλωτές μπορεί να έχουν λιγότερες επιλογές και λιγότερη καινοτομία ή να πληρώνουν περισσότερα από ό,τι θα έκαναν διαφορετικά ή όλα μαζί. Οι ΗΠΑ έχουν ήδη επιβάλει δασμούς 100% στα κινεζικά EV.

Ζητήματα κινεζικής ιδιοκτησία

Ωστόσο, η ετήσια έκθεση της Volvo την περιγράφει ως «ανεξάρτητη σουηδική εταιρεία» που υπόκειται στη σουηδική νομοθεσία και τους κανόνες της εταιρικής κυβέρνησης και ως «αυτόνομη νομική οντότητα».

Σε μια εκδήλωση επενδυτών πέρυσι, η Volvo μίλησε εκτενώς για το νέο λογισμικό υψηλής απόδοσης που ανέπτυξε “εσωτερικά” και την τεχνολογία ασφάλειας, τις τεχνολογικές της συνεργασίες με αμερικανικές εταιρείες όπως η Google της Alphabet, η Qualcomm και η Nvidia, καθώς και για τις διασφαλίσεις απορρήτου δεδομένων.

Ενώ η Volvo δεν συζήτησε λεπτομέρειες σχετικά με το ποιος αναπτύσσει βασικές τεχνολογίες, το αφεντικό της Polestar, Μάικλ Λοχσέλερ, φαινόταν αισιόδοξος για την εξεύρεση λύσης, λέγοντας στους Financial Times την περασμένη εβδομάδα ότι θα αντικαταστήσει οποιονδήποτε κινέζικο προμηθευτή λογισμικού και εξαρτημάτων για να παραμείνει συμμορφωμένος.

Στα μαύρα κατάστιχα του Τραμπ

Ο Μπράιαντ του Bloomberg υποψιάζεται ότι η κυβέρνηση Τραμπ δεν ενδιαφέρεται τόσο πολύ για το ποιος σχεδίασε την τεχνολογία της Volvo ή της Polestar. Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ είναι περισσότερο συναλλακτικός και είναι ανοιχτός στις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες που κατασκευάζουν εργοστάσια στις ΗΠΑ.

Βασίζοντας τη διαφωνία εν μέρει σχετικά με την ιδιοκτησία, σε αντίθεση με την τεχνολογία, οι ΗΠΑ κρατάνε όλα τα χαρτιά. Τα περισσότερα από τα οχήματα που πουλάει η Volvo στις ΗΠΑ είναι εισαγόμενα, γεγονός που την βάζει στη μαύρη λίστα του Τραμπ και την αφήνει ευάλωτη στους δασμούς.

Οι κανονισμοί για τα συνδεδεμένα οχήματα επιτρέπουν στις μη συμμορφούμενες εταιρείες να ζητούν εξαίρεση. Η τοποθεσία της ανάπτυξης τεχνολογίας καθώς και η εταιρική δομή και οι πρακτικές ασφάλειας θα ήταν «σημαντικός παράγοντας» για το αν θα χορηγηθεί.

Η Volvo θα μπορούσε επίσης να προσπαθήσει να κερδίσει την εύνοια του Τραμπ με μια τεράστια επέκταση του εργοστασίου στις ΗΠΑ. Όμως το αποτέλεσμα είναι αβέβαιο.

Ο Λι βρίσκεται ήδη στη διαδικασία αναδιάρθρωσης της αυτοκρατορίας του στην αυτοκινητοβιομηχανία και πρέπει τώρα να εξετάσει τρόπους για να αποθαρρύνει τις επενδύσεις που εκτίθενται στις ΗΠΑ. Υπήρξε καλός διαχειριστής της Volvo, αλλά, αν χρειαστεί, αυτές οι συζητήσεις θα πρέπει να περιλαμβάνουν το πώς θα απεγκλωβιστεί.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
G 20: Σύνοδος χωρίς τη συμμετοχή των ΗΠΑ
Διεθνή |

Γιατί δεν θα συμμετέχει στη Σύνοδο των G20 o Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών;

Οι ΗΠΑ αντιδρούν σε νόμο που πέρασε η κυβέρνηση της Νότιας Αφρικής και ο νέος Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο κάνει μποϋκοταζ στη συνάντηση των 20 μεγαλυτέρων οικονομιών του κόσμου