Η Honeywell δήλωσε την Πέμπτη ότι θα χωριστεί σε τρεις ανεξάρτητες εισηγμένες εταιρείες, διαλύοντας έναν από τους τελευταίους όμιλους ετερογενών δραστηριοτήτων της Αμερικής λίγους μήνες αφότου ο ακτιβιστής επενδυτής Elliott Management ανέλαβε μερίδιο 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων στον βιομηχανικό κολοσσό.
Οι μετοχές της Honeywell, ωστόσο, υποχώρησαν σχεδόν 2,5% στις προκαταρκτικές συναλλαγές, αντιστρέφοντας την πορεία από τα πρώτα κέρδη αφού η εταιρεία προέβλεψε χαμηλές πωλήσεις και κέρδη για το 2025.
FedEx: Απόσχιση της μονάδας εμπορευμάτων
Η εταιρεία ανακοίνωσε ότι θα διαχωρίσει τις δραστηριότητές της στον τομέα της αεροδιαστημικής και του αυτοματισμού σε ξεχωριστές οντότητες, παράλληλα με την προηγουμένως ανακοινωθείσα απόσπαση της μονάδας προηγμένων υλικών.
Οι κολοσσοί διασπώνται
Με την απόφαση της Honeywell, οι τάξεις των κορυφαίων βιομηχανικών ομίλων της χώρας έχουν μειωθεί ακόμη περισσότερο, μετά από παρόμοιες επιλογές τα τελευταία χρόνια από την 3M, την General Electric και την United Technologies να αποχωριστούν μεγάλα τμήματα.
Ο βιομηχανικός και αεροδιαστημικός κολοσσός βρίσκεται σε ένα ξεφάντωμα συναλλαγών υπό τον CEO Vimal Kapur, απορρίπτοντας περιουσιακά στοιχεία που δεν επικεντρώνονται στους τομείς της αεροπορίας, του αυτοματισμού και της ενέργειας.
Παρά τις πολλές μικρότερες κινήσεις, η Elliott, του οποίου το μερίδιο στη Honeywell είναι η μεγαλύτερη μεμονωμένη επένδυσή της, υποστήριξε ότι η εταιρεία έπρεπε να χωριστεί.
Η Honeywell τράβηξε την προσοχή της Elliott καθώς η τιμή της μετοχής της υπολειτουργούσε στην αγορά. Οι μετοχές της είχαν σημειώσει άνοδο 7,7% το 2024 μέχρι τις 11 Νοεμβρίου, μια μέρα πριν η Elliott αποκαλύψει τη θέση της, ενώ η ευρύτερη αγορά είχε κερδίσει 26,6% την ίδια περίοδο.
Οι αναλυτές είχαν προηγουμένως εκτιμήσει ότι η αεροδιαστημική επιχείρηση υψηλού περιθωρίου κέρδους της Honeywell θα μπορούσε να αξίζει μεταξύ 90 και 120 δισεκατομμυρίων δολαρίων, συμπεριλαμβανομένου του χρέους.
Ο κλάδος των αεροπορικών εταιρειών, αντιμέτωπος με έλλειψη νέων τζετ, αναγκάστηκε να καταφύγει σε παλαιότερα αεροπλάνα με μεγαλύτερη ένταση συντήρησης κατά τη διάρκεια μιας ταξιδιωτικής έκρηξης, αυξάνοντας τις πωλήσεις για παίκτες όπως η Honeywell που παρέχουν υπηρεσίες και ανταλλακτικά aftermarket.
Η αεροδιαστημική της Honeywell είναι το διαμάντι στο στέμμα
Η αεροδιαστημική μονάδα είναι η μεγαλύτερη πηγή εσόδων της Honeywell, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 40% των συνολικών εσόδων της εταιρείας το 2024 και συγκαταλέγει μεταξύ των πελατών της την Boeing και την Airbus. Έχει επίσης συμβάσεις με την κυβέρνηση των ΗΠΑ, παρέχοντας συστήματα επικοινωνίας και πλοήγησης, μεταξύ άλλων υπηρεσιών.
Η Honeywell είχε ανακοινώσει σχέδια για την απόσχιση της μονάδας προηγμένων υλικών της σε μια εισηγμένη εταιρεία τον Οκτώβριο. Είπε τον Δεκέμβριο ότι σκέφτεται να κάνει spinoff της αεροδιαστημικής της επιχείρησης, μετά την ώθηση της Elliott.
Η εταιρεία δήλωσε ότι σκοπεύει να ολοκληρώσει τον χωρισμό το δεύτερο εξάμηνο του 2026, ο οποίος θα είναι αφορολόγητος για τους μετόχους της.
Η ώθηση της Elliott δεν είναι η πρώτη φορά που η Honeywell αντιμετωπίζει πίεση από ακτιβιστές για να διαλύσει την εταιρεία. Το 2017, κατάφερε να αποκρούσει τη Third Point του Ντάνιελ Λόεμπ, η οποία προέτρεψε την εταιρεία να αποχωρήσει από το τμήμα αεροδιαστημικής της.
Ο βιομηχανικός κολοσσός έχει κλαδέψει το χαρτοφυλάκιό του μέσω μιας σειράς εκποιήσεων και εξαγορών, αλλά μια τόσο μεγάλη διάλυση θα ήταν η πρώτη για την υπεραιωνόβια εταιρεία.
Προέβλεψε προσαρμοσμένο κέρδος ανά μετοχή μεταξύ 10,10 και 10,50 δολαρίων για το 2025, έναντι της μέσης εκτίμησης των αναλυτών για 10,93 δολάρια σύμφωνα με τα στοιχεία που συγκέντρωσε η LSEG.
Οι προσδοκίες της για πωλήσεις μεταξύ 39,6 και 40,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το έτος ήταν επίσης χαμηλότερες από τις προσδοκίες της Wall Street για 41,22 δισεκατομμύρια δολάρια.
Latest News
Η Klarna τροχοδρομεί για IPO στις ΗΠΑ - Τι προγραμματίζει
Η σουηδική fintech Klarna στοχεύει σε IPO στις ΗΠΑ με αποτίμηση έως και 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων
Ανοιχτό το ενδεχόμενο επιβολής δασμών στην Ιαπωνία άφησε ο Τραμπ
Ο αμερικανός πρόεδρος προειδοποίησε ότι οι δασμοί είναι μια επιλογή για την αντιμετώπιση του εμπορικού ελλείμματος με την Ιαπωνία
Ανατιμήσεις και χάος στα Logistics από τους δασμούς Τραμπ στην Κίνα
Οι δασμοί Τραμπ στην Κίνα απειλούν την εισαγωγή πακέτων de minimis με πιθαν΄ά ολέθρια αποτελέσματα για διεκπεραιωτές και καταναλωτές
Ολοι… στο γραφείο!
Η (νέα) εβδομάδα εργασίας των 37½ ωρών κοστίζει πανάκριβα στις εταιρείες και η τηλεργασία δεν τις συμφέρει καθόλου
Η αστρονομική τιμή για μια vintage Mercedes F1
Η Mercedes-Benz W 196 R Stromlinienwagen έγινε το πιο ακριβό αγωνιστικό Grand Prix που δημοπρατήθηκε ποτέ
Μπορεί η ΕΕ να φορολογήσει παγκόσμιους γίγαντες παρά την αντίθεση του Τραμπ;
Τα κράτη θέλουν να εφαρμόσουν φορολογία όπως είχε συμφωνηθεί το 2021, αλλά τορπιλίστηκς από τον Τραμπ
ΕΕ: Καταφεύγει σε εταιρεία λόμπι για να «αποκρούσει» τους δασμούς - Ποια η σχέση της με τον Τραμπ
Η DCI Group έχει συνεργαστεί με οργανισμούς στους οποίους έχουν επιβληθεί κυρώσεις, με την κυβέρνηση του Αζερμπαϊτζάν και με πετρελαϊκές εταιρείες
Γιατί η Wall Street κερδίζει τις ευρωπαϊκές εταιρείες - Το καμπανάκι για την ευρωοικονομία
Το κατακερματισμένο σύστημα των ευρωπαϊκών αγορών απογοητεύει τις επιχειρήσεις και πλήττει την οικονομία
Ποιος είναι ο «διαλλακτικός» εμπορικός εκπρόσωπος που διόρισε ο Τραμπ
Καθησυχαστικός για την πολιτική δασμών του προέδρου εμφανίστηκε καταθέτοντας στο Κογκρέσο
Γιατί δεν θα συμμετέχει στη Σύνοδο των G20 o Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών;
Οι ΗΠΑ αντιδρούν σε νόμο που πέρασε η κυβέρνηση της Νότιας Αφρικής και ο νέος Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο κάνει μποϋκοταζ στη συνάντηση των 20 μεγαλυτέρων οικονομιών του κόσμου