Οι εταιρείες logistics προσπαθούν να προσαρμοστούν στους νέους κανόνες της εποχής Τραμπ που απειλούν να ανατρέψουν την άνθηση της επιχείρησής τους, που βασίζεται σε παραδόσεις μικρών δεμάτων από Κινέζους πωλητές σε Αμερικανούς αγοραστές.
Η απόφασή του αμερικανού προέδρου να ανακαλέσει έναν κανόνα «de minimis» για την Κίνα, κλείνοντας ουσιαστικά ένα κενό που επέτρεπε σε μικρές συσκευασίες αξίας κάτω των 800 δολαρίων να εισέλθουν αφορολόγητα στις ΗΠΑ, τέθηκε σε ισχύ λίγο μετά τα μεσάνυχτα της Τρίτης ώρα Ουάσιγκτον, επηρεάζοντας τα δισεκατομμύρια σε αγαθά που πωλούνται από λιανοπωλητές όπως η Shein και η Temu, σημειώνει το Bloomberg.
Huawei: Δημιουργεί Ευρωπαϊκό Κόμβο Logistics στο λιμάνι του Πειραιά
Ο αρχικός αντίκτυπος ήταν η σύγχυση και οι βιαστικές προσπάθειες ορισμένων εταιρειών logistics στην Κίνα να αυξήσουν τις τιμές για να αντιμετωπίσουν υψηλότερους δασμούς. Ωστόσο, η κίνηση του Τραμπ κινδυνεύει με εκτεταμένες συνέπειες, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης της καταναλωτικής ισχύος των πολιτών των ΗΠΑ που ήδη παλεύουν με το άγχος του κόστους ζωής.
Ενώ η Κίνα ανέφερε επίσημα περίπου 23 δισεκατομμύρια δολάρια εξαγωγές μικρών δεμάτων στις ΗΠΑ πέρυσι, η Nomura Holdings εκτιμά ότι πακέτα αξίας έως και 46 δισεκατομμυρίων δολαρίων με προορισμό τις ΗΠΑ προήλθαν από τη χώρα.
Η ανάκληση του de minimis θα μπορούσε να μειώσει την ανάπτυξη των εξαγωγών της Κίνας κατά 1,3 ποσοστιαίες μονάδες και να μειώσει την επέκταση του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος φέτος κατά 0,2 ποσοστιαίες μονάδες, εκτιμά η τράπεζα, επιβαρύνοντας τις υπάρχουσες προκλήσεις που ήδη αντιμετωπίζει η δεύτερη μεγαλύτερη οικονομία στον κόσμο.
Οι εντολές Τραμπ έχουν επίσης τονίσει την περίπλοκη αλυσίδα εφοδιασμού που στηρίζει τη ροή των πακέτων. Περίπου το 50% της διεθνούς αγοράς υπηρεσιών άμεσης αλληλογραφίας που συνιστούν τα μικρά δέματα, σύμφωνα με την China Merchants Bank, αποστέλλονται αεροπορικώς ή θαλάσσια μέσω εθνικών ταχυδρομικών εταιρειών όπως η Ταχυδρομική Υπηρεσία των ΗΠΑ. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το αντίο της USPS για τη μεταφορά αγαθών από την Κίνα και το Χονγκ Κονγκ προκαλεί εκνευρισμό στη βιομηχανία. Η μέθοδος είναι συνήθως φθηνή, αλλά χρειάζονται δύο έως τρεις εβδομάδες για να παραδοθούν τα αγαθά.
Επιπτώσεις στις αγορές στο διαδίκτυο
Η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογή, που αντιπροσωπεύει περίπου το 40% της αγοράς, είναι η χρήση υπηρεσιών αεροπορικού φορτίου που διοργανώνονται από πράκτορες εφοδιαστικής, οι οποίες συνήθως κοστίζουν περισσότερο αλλά υπόσχονται χρόνους παράδοσης περίπου μία εβδομάδα. Η πιο ακριβή επιλογή, που αντιστοιχεί στο 10% της αγοράς, είναι η αποστολή δεμάτων μέσω αεροπλάνου μέσω εταιρειών όπως η FedEx, η United Parcel Service, η DHL και η κινεζική SF Holding Co.
Το Bloomberg έριξε μια ματιά στο πώς επηρεάζονται οι βασικοί παράγοντες του κλάδου.
Hongkong Post
Η ταχυδρομική υπηρεσία του οικονομικού κόμβου ανέφερε ότι δεν θα δέχεται δέματα στις ΗΠΑ μέχρι νεωτέρας. Ο φορέας εκμετάλλευσης είπε ότι είχε ξεκινήσει συνομιλίες με την USPS, αλλά υπάρχουν θέματα που απαιτούν περαιτέρω διευκρίνιση, συμπεριλαμβανομένων των τιμολογίων.
USPS
Η USPS ανακοίνωσε ότι δέχεται «όλα τα διεθνή εισερχόμενα ταχυδρομεία και πακέτα» από την Κίνα και το Χονγκ Κονγκ και συνεργάζεται με την Υπηρεσία Τελωνείων και Προστασίας των Συνόρων των ΗΠΑ για να ελαχιστοποιήσει τις διακοπές παράδοσης. Εφαρμόζει επίσης έναν μηχανισμό είσπραξης για να διασφαλίσει τη χρέωση και την είσπραξη νέων τιμολογίων.
FedEx
Η FedEx ανέφερε ότι συνεργάζεται και υποστηρίζει τους πελάτες της καθώς προσαρμόζεται σε σημαντικές αλλαγές από τις ανακοινώσεις τιμολογίων.
Οι αποστολές συνεχίζουν να κινούνται μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας, σύμφωνα με μια εκπρόσωπο, η οποία αρνήθηκε να σχολιάσει εάν η εταιρεία είχε προσαρμόσει τα προγράμματα πτήσεων ή τους χρόνους παράδοσης για πακέτα με προορισμό τις ΗΠΑ από την Κίνα.
UPS
Η εταιρεία γνωστοποίησε ότι θα συνεχίσει να παρέχει υπηρεσίες προς και από την Κίνα και το Χονγκ Κονγκ.
DHL
Η DHL Asia Pacific έκανε γνωστό ότι ενδέχεται να υπάρχουν επιπλέον καθυστερήσεις και χρεώσεις για την αποστολή αντικειμένων. Η εταιρεία δεν έχει αναστείλει τη διαχείριση πακέτων από το Χονγκ Κονγκ που προορίζονται για τις ΗΠΑ.
SF Express
Ο μεγαλύτερος πάροχος logistics στην Κίνα αύξησε το τέλος εκκαθάρισης και τις καταθέσεις δασμών για μικρά δέματα με προορισμό τις ΗΠΑ, σύμφωνα με τη Nomura.
Όλα τα πακέτα ηλεκτρονικού εμπορίου που αποστέλλονται από την Κίνα υπόκεινται σε πρόσθετη χρέωση εκκαθάρισης 20 γιουάν ($2,70), καθώς και σε προκαταβολή κατάθεσης 30% βάσει του βάρους του πακέτου, ανέφερε η τράπεζα.
Shein, Temu
Οι Κινέζοι λιανοπωλητές που πωλούν στην πλατφόρμα Shein και Temu λένε ότι τους ζητήθηκε από πράκτορες logistics να αρχίσουν να πληρώνουν επιπλέον εισφορά 30%.
Οι πωλητές έλαβαν ειδοποιήσεις σχετικά με τις νέες τιμές που θα χρεωθούν από τους πράκτορες εφοδιαστικής τους αργά το βράδυ της Τετάρτης, σύμφωνα με ένα σημείωμα που είδε το Bloomberg. Το επιπλέον 30% της λιανικής αξίας των αγαθών που πωλούνται πρέπει να καταβληθεί με τη μορφή κατάθεσης, την οποία οι πράκτορες θα επιστρέψουν ή θα ζητήσουν να συμπληρωθεί ανάλογα με τις πραγματικές φορολογικές επιβαρύνσεις από τα τελωνεία των ΗΠΑ.
Latest News
Η Klarna τροχοδρομεί για IPO στις ΗΠΑ - Τι προγραμματίζει
Η σουηδική fintech Klarna στοχεύει σε IPO στις ΗΠΑ με αποτίμηση έως και 15 δισεκατομμυρίων δολαρίων
Ανοιχτό το ενδεχόμενο επιβολής δασμών στην Ιαπωνία άφησε ο Τραμπ
Ο αμερικανός πρόεδρος προειδοποίησε ότι οι δασμοί είναι μια επιλογή για την αντιμετώπιση του εμπορικού ελλείμματος με την Ιαπωνία
Διαλύεται σε 3 κομμάτια η Honeywell - Ο ρόλος ακτιβιστή επενδυτή
Η Honeywell ανακοίνωσε ότι θα διαχωρίσει την αεροδιαστημικής και τον αυτοματισμό σε ξεχωριστές οντότητες, παράλληλα με την απόσπαση της μονάδας προηγμένων υλικών
Ολοι… στο γραφείο!
Η (νέα) εβδομάδα εργασίας των 37½ ωρών κοστίζει πανάκριβα στις εταιρείες και η τηλεργασία δεν τις συμφέρει καθόλου
Η αστρονομική τιμή για μια vintage Mercedes F1
Η Mercedes-Benz W 196 R Stromlinienwagen έγινε το πιο ακριβό αγωνιστικό Grand Prix που δημοπρατήθηκε ποτέ
Μπορεί η ΕΕ να φορολογήσει παγκόσμιους γίγαντες παρά την αντίθεση του Τραμπ;
Τα κράτη θέλουν να εφαρμόσουν φορολογία όπως είχε συμφωνηθεί το 2021, αλλά τορπιλίστηκς από τον Τραμπ
ΕΕ: Καταφεύγει σε εταιρεία λόμπι για να «αποκρούσει» τους δασμούς - Ποια η σχέση της με τον Τραμπ
Η DCI Group έχει συνεργαστεί με οργανισμούς στους οποίους έχουν επιβληθεί κυρώσεις, με την κυβέρνηση του Αζερμπαϊτζάν και με πετρελαϊκές εταιρείες
Γιατί η Wall Street κερδίζει τις ευρωπαϊκές εταιρείες - Το καμπανάκι για την ευρωοικονομία
Το κατακερματισμένο σύστημα των ευρωπαϊκών αγορών απογοητεύει τις επιχειρήσεις και πλήττει την οικονομία
Ποιος είναι ο «διαλλακτικός» εμπορικός εκπρόσωπος που διόρισε ο Τραμπ
Καθησυχαστικός για την πολιτική δασμών του προέδρου εμφανίστηκε καταθέτοντας στο Κογκρέσο
Γιατί δεν θα συμμετέχει στη Σύνοδο των G20 o Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών;
Οι ΗΠΑ αντιδρούν σε νόμο που πέρασε η κυβέρνηση της Νότιας Αφρικής και ο νέος Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών Μάρκο Ρούμπιο κάνει μποϋκοταζ στη συνάντηση των 20 μεγαλυτέρων οικονομιών του κόσμου