Η Ινδία κατηγόρησε τη νοτιοκορεατική Kia για φοροδιαφυγή 155 εκατομμυρίων δολαρίων με εσφαλμένη ταξινόμηση των εισαγωγών εξαρτημάτων, αλλά η αυτοκινητοβιομηχανία αρνήθηκε ότι διέπραξε αδίκημα, την τελευταία μάχη μιας ξένης αυτοκινητοβιομηχανίας με το Νέο Δελχί για τους δασμούς, σύμφωνα με έγγραφο και δύο πηγές του Reuters.

Η Kia ανταγωνίζεται τη Hyundai και τη Maruti Suzuki στην τρίτη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, όπου έχει μερίδιο 6% από περίπου 4 εκατομμύρια πωλήσεις ετησίως, και τα SUV της Kia Seltos και Sonet είναι μεταξύ των κορυφαίων πωλήσεων.

Kia: Ανακαλεί 463.000 SUV λόγω καθισμάτων που μπορεί να αρπάξουν φωτιά

Οι ξένες εταιρείες στην Ινδία αντιμετωπίζουν πονοκεφάλους από υψηλούς φόρους και μακροχρόνιες έρευνες.

Για παράδειγμα, η Tesla διαμαρτυρήθηκε δημόσια για υψηλούς φόρους στα εισαγόμενα ηλεκτρικά οχήματα και η Volkswagen υπέβαλε μήνυση την περασμένη εβδομάδα για μια απαίτηση για φόρους ρεκόρ 1,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων που χαρακτήρισε «απίστευτα τεράστιους».

Οι εφοριακοί έστειλαν μια εμπιστευτική ειδοποίηση στην ινδική μονάδα της Kia τον Απρίλιο του 2024, επισημαίνοντας την υποτιθέμενη φοροδιαφυγή ύψους 13,5 δισεκατομμυρίων ρουπιών, σύμφωνα με μια κυβερνητική ανακοίνωση που ανέφερε πρώτο το Reuters.

Το αδίκημα επικεντρώθηκε σε εσφαλμένη δήλωση εισαγωγών εξαρτημάτων για τη συναρμολόγηση του πολυτελούς μίνι βαν της αυτοκινητοβιομηχανίας Carnival, ανέφερε η ειδοποίηση.

Σε δήλωσή της στο Reuters, η Kia India είπε ότι έδωσε «μια λεπτομερή απάντηση, υποστηριζόμενη από ολοκληρωμένα στοιχεία και ντοκουμέντα για να τεκμηριώσει» τη στάση της και οι αρχές εξακολουθούν να εξετάζουν το θέμα.

Το κόλπο με τα εξαρτήματα

Η Kia India δεσμεύεται να συμμορφώνεται με όλους τους κανονισμούς και έχει «συνεργαστεί με συνέπεια» τις αρχές, πρόσθεσε.

Στην 432 σελίδων ανακοίνωσή της, η κυβέρνηση είπε ότι οι φορολογικές αρχές ανακάλυψαν ότι το Carnival της Kia «το μοντέλο αυτοκινήτου εισήχθη ως ανταλλακτικά ή εξαρτήματα σε χωριστές παρτίδες» μέσω διαφορετικών λιμένων, με «πρόθεση να εκπληρώσει μικρότερο τελωνειακό δασμό”.

Η Kia επινόησε τη στρατηγική για να διασφαλίσει ότι οι εισαγωγές «δεν θα μπορούσαν (να) εντοπιστούν από το τελωνείο», πρόσθεσε στην ανακοίνωση, που εκδόθηκε από έναν επίτροπο τελωνείου στη νότια πόλη Chennai.

Δύο πηγές δήλωσαν ότι η περίπτωση της Kia ήταν παρόμοια με εκείνη της Volkswagen, η οποία κατηγορείται ότι απέφυγε υψηλότερο φόρο 30% έως 35% που ισχύει για ανταλλακτικά που εισάγονται ως «εντελώς κατεστραμμένα» ή CKD μορφή (δηλαδή πλήρως αμοντάριστα) σε μία μόνο αποστολή, αντί για αποστολή χωριστών ανταλλακτικών σε διαφορετικές ημέρες, καθιστώντας τα επιλέξιμα για φορολογικό συντελεστή μόλις 10% έως 15%.

Κατά τη διάρκεια της έρευνας, ο ιστότοπος της Kia έδειξε ότι το μοντέλο Carnival που πωλήθηκε στην Ινδία ήταν σε μορφή “CKD”, με λιανικές πωλήσεις 9.887 μονάδων μεταξύ 2020 και 2022, ανέφερε η φορολογική ανακοίνωση.

Η έρευνα της Volkswagen αφορούσε 14 μοντέλα αυτοκινήτων από το Skoda Kodiaq έως το Audi A3 και το Volkswagen Tiguan.

Αντίθετα, η περίπτωση της Kia αφορά μόνο το μοντέλο Carnival, ένα επταθέσιο με τιμή περίπου 73.500 δολάρια, το οποίο συγκαταλέγεται στα πιο ακριβά αυτοκίνητά της στην Ινδία. Kia

Η KIA αντιμέτωπη με συνολική πληρωμή $310 εκατομμυρίων

Οι ινδικοί φορολογικοί κανόνες θα μπορούσαν να απαιτήσουν από την Kia να πληρώσει έως και 310 εκατομμύρια δολάρια σε περίπτωση που χάσει τη διαμάχη , ή περίπου το διπλάσιο του ποσού που διαφεύγει, λόγω προστίμου και τόκων.

Οι τελευταίες διαθέσιμες εταιρικές δηλώσεις στην Ινδία δείχνουν ότι οι εγχώριες ετήσιες πωλήσεις της Kia ύψους 4,45 δισεκατομμυρίων δολαρίων το οικονομικό 2022/2023 ήταν οι υψηλότερες ποτέ, αυξημένες κατά 53% σε ετήσια βάση, με καθαρά κέρδη 243 εκατομμυρίων δολαρίων.

Την περασμένη εβδομάδα, η Ινδία μείωσε τους εισαγωγικούς δασμούς στις πλήρως κατασκευασμένες μοτοσυκλέτες υψηλής ποιότητας στο 30%, σε μια κίνηση που θεωρείται ευρέως ως στόχος να κατευνάσει τον πρόεδρο των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος στο παρελθόν είχε αποκαλέσει την Ινδία «βασίλισσα των δασμών».

Αλλά τα πλήρως συναρμολογημένα εισαγόμενα αυτοκίνητα εξακολουθούν να επιβαρύνονται με εισφορά άνω του 100%.

Υψηλότεροι φόροι

Η Kia έχει καταθέσει 2,78 δισεκατομμύρια ρουπίες (32 εκατομμύρια δολάρια) «υπό διαμαρτυρία», καθώς συνεχίζει να μάχεται την ινδική φορολογική ειδοποίηση, η οποία εξακολουθεί να βρίσκεται σε εξέλιξη, δήλωσε κυβερνητική πηγή υπό καθεστώς ανωνυμίας.

Το 2022, οι αρχές ερεύνησαν γραφεία της Kia και ένα εργοστάσιο στη νότια πολιτεία Άντρα Πραντές και πήραν καταθέσεις από στελέχη της,  μερικοί από τους οποίους κατονομάζονται στο  έγγραφο.

Κατά τη διάρκεια της έρευνας, τα στελέχη της Kia «άλλαξαν στάση και κατέβαλαν προσπάθειες παραπλάνησης», ανέφερε η φορολογική ειδοποίηση, αναφερόμενη σε δηλώσεις για εισαγωγές, κατασκευή και φορολογία.

Η Kia κατηγορήθηκε ότι εισήγαγε περισσότερο από το 90% των ανταλλακτικών για το Carnival, αποτελώντας ένα αυτοκίνητο σε μορφή CKD, το οποίο προσελκύει υψηλότερο φόρο, πρόσθεσε.

Ο επικεφαλής των έμμεσων φόρων της Ινδίας, Santzai Koymar Agkarbal, δήλωσε στο Reuters ότι ο νόμος ήταν σαφής και ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες τον παραβίαζαν επειδή δεν πληρώνουν τους ισχύοντες δασμούς CKD.

«Αν βρίσκονται στη λάθος πλευρά, τότε το τμήμα θα πρέπει να εκδώσει ανακοίνωση», είπε σε συνέντευξή του την Τρίτη.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή