Η Αμερική χάνει την όρεξή της για ακριβή τεκίλα. Οι πωλήσεις του μεξικάνικου ποτού εκτοξεύτηκαν την τελευταία δεκαετία, το οποίο έγινε το δεύτερο πιο δημοφιλές αλκοολούχο ποτό στις ΗΠΑ μετά τη βότκα. Όμως η ζήτηση για τεκίλα έχει μειωθεί, όπως αναφέρει η Wall Street Journal.

Οι μάρκες υψηλής ποιότητας, όπως η Casamigos της Diageo και η Patrón της Bacardi, έχουν μειώσει τις τιμές για περισσότερο από ένα χρόνο, σύμφωνα με ανάλυση της εταιρείας ερευνών μετοχών Bernstein. Μέχρι πρόσφατα, ένα μπουκάλι 750 χιλιοστόλιτρων Casamigos Blanco πωλούνταν συνήθως για περισσότερα από 45 δολάρια, σύμφωνα με την εταιρεία παρακολούθησης του κλάδου IWSR. Τώρα πωλείται για 40 δολάρια, ανάλογα με την τοποθεσία.

Τα ποτά χωρίς αλκοόλ εξελίσσονται σε μεγάλη μπίζνα

Ο όγκος πωλήσεων τεκίλας, μεσκάλ και άλλων αλκοολούχων ποτών με βάση την αγαύη στις ΗΠΑ παρέμεινε περίπου αμετάβλητος το 2024, σύμφωνα με το IWSR. Οι πωλήσεις μειώθηκαν στην ultra-premium τεκίλα, με τιμές μεταξύ 45 και 99,99 δολαρίων, και αυξήθηκαν στις μεσαίες κατηγορίες με τιμές μεταξύ 22,50 και 44,99 δολαρίων.

Οι καταναλωτές κάνουν στροφή στη φθηνή τεκίλα

Η απομάκρυνση των καταναλωτών από την ακριβή τεκίλα σηματοδοτεί την αντιστροφή μιας πολυετούς τάσης. Μέχρι πρόσφατα, πολλοί καταναλωτές είχαν στραφεί σε πιο ακριβά κρασιά και αλκοολούχα ποτά. Η τεκίλα, που κάποτε συνδεόταν με μαργαρίτες και σφηνάκια, απέκτησε μεγαλύτερη δημοτικότητα χάρη στις διαφημίσεις διασημοτήτων, το αυξημένο ενδιαφέρον για τα χειροποίητα αλκοολούχα ποτά και τη στροφή προς την κατανάλωση λιγότερων αλλά καλύτερων ποτών.

Παρακινούμενη από αυτές τις τάσεις, η Diageo συμφώνησε το 2017 να πληρώσει έως και 1 δισεκατομμύριο δολάρια για να αγοράσει την Casamigos, τη μάρκα τεκίλας που συνίδρυσε ο ηθοποιός Τζορτζ Κλούνεϊ.

Η απειλή του προέδρου Τραμπ για επιβολή δασμών 25% στις μεξικανικές εισαγωγές -που επί του παρόντος έχει ανασταλεί για ένα μήνα μετά από συμφωνία με την πρόεδρο του Μεξικού Κλαούντια Σεϊνμπάουμ- έχει προσθέσει περισσότερη αβεβαιότητα για τους παραγωγούς και τους εισαγωγείς τεκίλας.

Η τεκίλα αποτελούσε μέχρι πρόσφατα ένα φωτεινό σημείο για τη βιομηχανία αλκοόλ, η οποία αγωνίζεται να διατηρήσει τους καταναλωτές. Οι πωλήσεις αλκοόλ στις ΗΠΑ μειώνονται εξαιτίας των ανησυχιών των καταναλωτών για την υγεία, της διευρυνόμενης νομιμοποίησης της κάνναβης και της μετατόπισης των γενεών προς λιγότερη κατανάλωση αλκοόλ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή