
Η κυκλοφορία τρένων μεταξύ Οξφόρδης και Κέιμπριτζ για τη δημιουργία ενός μεγαλύτερου κόμβου έρευνας και ανάπτυξης – σύμφωνα με τα σχέδια που αναβίωσε η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου, είναι ένας τρόπος για την προώθηση της οικονομικής ανάπτυξης. Η διευκόλυνση της πλοήγησης για τα πανεπιστήμια ώστε να αναπτύξουν τις καινοτομίες τους σε επιχειρηματικές ευκαιρίες θα ήταν ακόμη πιο έξυπνο, σημειώνουν οι Financial Times.
Είναι αλήθεια ότι το Ηνωμένο Βασίλειο ξεπερνά τους Ευρωπαίους ομολόγους του όσον αφορά την εμπορευματοποίηση της έρευνας που εκκολάπτεται σε πανεπιστημιακά εργαστήρια. Τα πανεπιστήμια της χώρας έχουν δημιουργήσει περισσότερα από 2.000 τεχνοβλαστούς (spinouts) από το 2011, σύμφωνα με τη Royal Academy of Engineering. Στα αστέρια συγκαταλέγεται η εταιρεία βιομηχανικής τεχνητής νοημοσύνης Carbon Re, που προέρχεται από το Κέιμπριτζ και το University College του Λονδίνου.
Το Κέιμπριτζ περνάει την Οξφόρδη στη δημιουργία θέσεων εργασίας
Αλλά ο δρόμος από τον ακαδημαϊκό κόσμο στην εμπορευματοποίηση είναι «πηγμένος». Η περυσινή επένδυση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 2,6 δισεκατομμυρίων λιρών, σύμφωνα με τη Βασιλική Ακαδημία Μηχανικών, τερμάτισε τη διετή πτώση, αλλά εξακολουθεί να είναι κάτω από το ανώτατο όριο του 2021. Αυτό είναι περίπου το ένα δέκατο των μετοχών που αντλήθηκαν στις κεφαλαιαγορές του Ηνωμένου Βασιλείου.
Σαφέστεροι βασικοί κανόνες θα βοηθούσαν. Πανεπιστήμια, ιδρυτές και επενδυτές συχνά συγκρούονται. Όλοι θα συμφωνούσαν ότι η αξία βρίσκεται στην πνευματική ιδιοκτησία, αλλά το πού εδρεύει η ίδια η διεύθυνση IP συχνά αποτελεί Γόρδιο Δεσμό. Στο Κέμπριτζ, το πανεπιστήμιο είναι η πρώτη επιλογή. Συγκρίνετε το με το Πανεπιστήμιο της Ουψάλα της Σουηδίας, το οποίο συνήθως εκχωρεί την κυριότητα στον δημιουργό. Μία υπόθεση, που αφορούσε το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, περατώθηκε στο δικαστήριο.

Εμπόδια και πάλι εμπόδια
Αυτό είναι μόνο ένα εμπόδιο. Η απομάκρυνση των τεχνοβλαστών μπορεί να είναι επίπονη, καθώς η ακαδημαϊκή κοινότητα κινείται αργά. Όπως σημείωσε η ανασκόπηση της κυβέρνησης του Ηνωμένου Βασιλείου το 2023, οι επιτροπές συνεδριάζουν μόνο παράτυπα και δεν διαθέτουν εμπορικούς εμπειρογνώμονες. Το μέσο spinout χρειάστηκε 10-12 μήνες, ενώ για 16% ήταν περισσότερο από 16 μήνες.
Τα πανεπιστήμια είναι απρόθυμα να παραχωρήσουν πολλές από τις καινοτομίες τους: Ένα στα τέσσερα spinout ξεκίνησε διαπραγματεύσεις απαιτώντας μερίδιο 50%. Οι επενδυτές διστάζουν να τους δεχθούν απλώς ψίχουλα. Αυτό βελτιώνεται. Το μέσο μερίδιο των πανεπιστημιακών μετοχών στο spinout μειώθηκε στο 18% το 2023, από 25% πριν από μια δεκαετία, αλλά υπάρχει περιθώριο για περαιτέρω χαλάρωση των ηνίων.
Η προσέλκυση και η διατήρηση του ανθρώπινου κεφαλαίου αποτελεί προτεραιότητα και το Ηνωμένο Βασίλειο δεν είναι το μόνο που αντιμετωπίζει αυτήν την πρόκληση. Ακόμη και οι ΗΠΑ βλέπουν τους εγκεφάλους σε τομείς STEM να επιστρέφουν στην Κίνα. Ο ερευνητής του blockchain Τσεν Τζινγκ είναι απλώς ο τελευταίος που εγκατέλειψε τις ΗΠΑ για το Πανεπιστήμιο Tsinghua του Πεκίνου.
Οι διαρθρωτικές προκλήσεις παραμένουν για το Ηνωμένο Βασίλειο. Πολλά πανεπιστήμια είναι κατεστραμμένα. Σχεδόν όλα στερούνται τις γενναιόδωρες δωρεές που χρηματοδοτούν τα ταμεία των αμερικανικών ιδρυμάτων. Υπάρχουν όρια στο ποσό των χρημάτων που μπορούν να διατεθούν στο είδος των ερευνητικών έργων που θα μπορούσαν να αναπτυχθούν.
Όμως, η καινοτομία ανθίζει στις εστίες μάθησης της χώρας, όπως και η βούληση της κυβέρνησης να ξεπεράσει τους περιορισμούς. Αν μπουν και τα τρένα στην εξίσωση τα τρένα και το Ηνωμένο Βασίλειο μπορεί να έχει βρεθεί μια συνταγή για ανάπτυξη.


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς