Η Google επεξεργάστηκε ξανά μια διαφήμιση για το κορυφαίο εργαλείο τεχνητής νοημοσύνης (AI), Gemini, όταν το τελευταίο υπερεκτίμησε την παγκόσμια όρεξη για τυρί Gouda.

Το διαφημιστικό, το οποίο υποτίθεται ότι έδειχνε τις ικανότητες του Gemini, δημιουργήθηκε για να μεταδοθεί κατά τη διάρκεια του Super Bowl, του ακριβότερου διαφημιστικού χρόνου στα αμερικανικά ΜΜΕ.

Το spot έδειχνε να βοηθά έναν τυροκόμο στο Ουισκόνσιν να γράψει μια περιγραφή προϊόντος ενημερώνοντάς τον ότι το Gouda αντιπροσωπεύει «το 50 έως 60% της παγκόσμιας κατανάλωσης τυριού». Ωστόσο, ένας blogger επεσήμανε στο «X» ότι τα στατιστικά ήταν «αναμφισβήτητα ψευδή» καθώς το ολλανδικό τυρί δεν είναι τόσο δημοφιλές.

Google: Ανακοίνωσε το νέο μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης Gemini 2.0

Θέλοντας να απαντήσει,  το στέλεχος της Google, Τζέρι Ντίσλερ, επέμεινε ότι δεν επρόκειτο για «ψευδαίσθηση», όπου τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης εφευρίσκουν αναληθείς πληροφορίες και κατηγορώντας τους ιστότοπους από τους οποίους το Gemini είχε αποσπάσει τις πληροφορίες.

«Το Gemini συνδέεται με το διαδίκτυτο (τον Ιστό) και οι χρήστες μπορούν πάντα να ελέγχουν τα αποτελέσματα και τις αναφορές», έγραψε. «Σε αυτήν την περίπτωση, πολλοί ιστότοποι στον ιστό αναφέρουν το ποσοστό  50-60%».

Η διαφήμιση έχει πλέον τροποποιηθεί για να αφαιρεθεί το σφάλμα. Η Google το έχει αναρτήσει στο YouTube, το οποίο της ανήκει, και δεν περιέχει πλέον καμία αναφορά στο ποσοστό κατανάλωσης του τυριού.

Σε μια δήλωση, η Google είπε στο BBC ότι μίλησε με τον τυροκόμο που εμφανίζεται στη διαφήμιση για να τον ρωτήσει τι θα έκανε.

«Μετά την πρότασή του να ξαναγράψει το Gemini την περιγραφή του προϊόντος χωρίς τα στατιστικά στοιχεία, ενημερώσαμε τη διεπαφή χρήστη (user interface) για να αντικατοπτρίζει τι θα έκανε η επιχείρηση», προστίθεται στην ανακοίνωση.

AI εναντίον τυριού

Το περιστατικό είναι ενοχλητικό για την Google, δεδομένου του εξαιρετικά υψηλού προφίλ του Super Bowl και του επαυξημένου ελέγχου που δέχονται οι διαφημίσεις.

Ο blogger Νέιτ Χόουκ, ο οποίος εντόπισε το σφάλμα, είπε ότι ήταν ένα παράδειγμα «τσπατσουλιάς ΑΙ».

Αλλά δεν είναι η πρώτη φορά που ο τεχνολογικός γίγαντας βρίσκεται σε αμυντική θέση σχετικά με τα ποϊόντα του με τεχνητή νοημοσύνη.

Πριν από ένα χρόνο, το Gemini είχε μπει σε «παύση» μετά από κριτική για εικόνες «woke» που δημιούργησε, όπως μια εικόνα των «Ιδρυτών των ΗΠΑ» με τους Αμερικανους προέδρους που περιελάμβανε ανακριβώς έναν μαύρο άνδρα.

Αστοχίες και απο την Apple

Είχε και προηγούμενα προβλήματα με το τυρί. Τον Μάιο του περασμένου έτους, η λειτουργία αναζήτησης επισκοπήσεων AI επικρίθηκε αφού είπε σε ορισμένους χρήστες να χρησιμοποιήσουν «μη τοξική κόλλα» όταν έψαχναν «πώς να κάνετε το τυρί να κολλάει καλύτερα στην πίτσα».

Οι απαντήσεις της μηχανής αναζήτησης που δημιουργήθηκαν από την τεχνητή νοημοσύνη ανέφεραν επίσης ότι οι γεωλόγοι συνιστούν στους ανθρώπους να τρώνε ένα βράχο την ημέρα.

Τα προβλήματα με τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης δεν περιορίζονται στη Google. Τον Ιανουάριο, η Apple αναγκάστηκε να αναστείλει τη σύνοψη ειδοποιήσεων ειδήσεων, αφού εντόπισε μια σειρά από ανακριβείς τίτλους.

Οι κόντρες και οι κριτική για τις διαφημίσεις δεν είναι σπάνιες  στο Super Bowl. Πέρυσι, η Uber Eats έκανε μια αλλαγή της τελευταίας στιγμής στη διαφήμισή της μετά από κριτική ότι έκανε αστεϊσμούς με τις διατροφικές αλλεργίες.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Tεχνητή νοημοσύνη
Deloitte: Αργός ο ρυθμός υιοθέτησης της τεχνητής νοημοσύνης απο τις επιχειρήσεις
Tεχνητή νοημοσύνη |

Με αργούς ρυθμούς υιοθετούν οι επιχειρήσεις την τεχνητή νοημοσύνη, σύμφωνα με έρευνα της Deloitte

Σύμφωνα με την έρευνα της Deloitte, η χρήση των συστημάτων Αgentic AI (Αυτόνομων Συστημάτων Τεχνητής Νοημοσύνης που δρουν με ελάχιστη ή καμία ανθρώπινη παρέμβαση) αυξάνεται