Θα ξεπεράσει τα 125 εκατ. ευρώ ο τζίρος της Παλίρροια Σουλιώτης το 2025, με την εταιρεία να συνεχίζει να αναπτύσσεται με διψήφιο ρυθμό, ενώ εξίσου αναπτύσσεται και το ενδιαφέρον από σοβαρούς επενδυτές που διεκδικούν να την αποκτήσουν.

Deals: Γιατί οι επενδυτές ποντάρουν στα τρόφιμα – Ο απώτερος στόχος

Πάντως προς το παρόν, όπως ανέφερε ο Κώστας Σουλιώτης στο περιθώριο της έκθεσης HoReCa, οι προτάσεις που έχουν έρθει δεν αγγίζουν την αξία στην οποία έχουν αποτιμήσει την εταιρεία ο ίδιος και το επενδυτικό fund VΝK της οικογένειας Κάτσου, που κατέχει το 36%. Έτσι μέχρι να βρεθεί ο ενδιαφερόμενος που θα καταβάλλει το ποσό που θα ικανοποιεί τους μετόχους, η εταιρεία συνεχίζει τον αναπτυξιακό της σχεδιασμό.

Ήδη το 2024 οι πωλήσεις της Παλίρροια – Σουλιώτης κατέγραψαν ρυθμό ανάπτυξης 12,5-13% σε σχέση με το 2023, αγγίζοντας τα 113,5 εκατ. ευρώ, με το EBITDA γύρω στα 24 εκατ. ευρώ. Ας σημειωθεί πάντως ότι το 2024 οι επιδόσεις της βιομηχανίας κατεψυγμένης ζύμης Τσαμπάσης, που εξαγοράστηκε στις αρχές του 2023, ήταν μάλλον ισχνές (+1-2%).

Μετά την Tesco νέο deal με την Waitrose για την Παλίρροια

Η εταιρεία με νέες συμφωνίες σε Ευρώπη και Αμερική ενισχύει περαιτέρω τον εξαγωγικό της τζίρο που σήμερα αντιστοιχεί στο 87% του συνολικού κύκλου εργασιών.

Πιο αναλυτικά, τον Μάρτιο έξι-εφτά κωδικοί από τα έτοιμα γεύματα ψυγείου της σειράς «The Real Greek» μπαίνουν στην αγγλική αλυσίδα Waitrose, ενώ, σύμφωνα με τον κύριο Σουλιώτη, «εξαιρετική είναι η πορεία των έτοιμων γευμάτων στην Tesco». Υπενθυμίζεται ότι από πέρσι επτά ελληνικές συνταγές της σειράς «The Real Greek» βρίσκονται στα ράφια της μεγαλύτερης αλυσίδας σούπερ μάρκετ στο Ηνωμένο Βασίλειο, με τα προϊόντα της ελληνικής εταιρείας να διατίθενται σε 480 καταστήματα, ενώ τους καλοκαιρινούς μήνες προστίθενται ακόμη 500 σημεία.

Επιπρόσθετα τον προσεχή Οκτώβριο η ελληνική εταιρεία θα αποκτήσει παρουσία και στην Auchan, μία από τις 5 μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ της Γαλλίας, επίσης με έτοιμα γεύματα υπό το σήμα «Greek Original».

Γιατί το ντολμαδάκι δεν «φοβάται» τον Τραμπ

Τα έσοδα της ελληνικής βιομηχανίας, που κατέχει μακράν την πρωτιά στην παγκόσμια αγορά του ντολμά, κατά το μεγαλύτερο μέρος – σχεδόν το 30%- προέρχονται από τις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με τον κύριο Σουλιώτη, το 2024 οι πωλήσεις στην αμερικανική αγορά ανήλθαν σε 32 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 13-14%.

Επί αμερικανικού εδάφους τα προϊόντα της Παλίρροια – Σουλιώτης, είτε επωνύμως είτε ως private label, βρίσκονται σε 150 καταστήματα της Walmart, σε όλο το δίκτυο της Trader Joe’s, στην Whole Foods, στην Kroger, ενώ μπήκαν και στην αλυσίδα Sprouts.

Όσον αφορά το ενδεχόμενο επιβολής δασμών, ο κύριος Σουλιώτης δηλώνει ότι «ειδικά στο ντολμαδάκι έχουμε την πολυτέλεια να σερβίρουμε την αμερικανική αγορά από την Ιορδανία (σ.σ. η Παλίρροια – Σουλιώτης διατηρεί στην Ιορδανία εργοστασιακή μονάδα), οπότε θα γίνει ένα moyenne σε σχέση με τα υπόλοιπα προϊόντα που εξάγονται από την Ελλάδα».

Ο ίδιος επισημαίνει ωστόσο, ότι «ακόμη και αν επιβληθούν δασμοί της τάξης του 10% δεν θα επηρεαστεί η καταναλωτική ζήτηση, άλλωστε ήδη τα φαγητά από Ευρώπη που εξάγονται στην Αμερική έχουν δασμούς 6%.

«Αυτό σημαίνει ότι ακόμη και να μπει δασμός 10% στην τιμή εισαγωγής, η τιμή λιανικής, που είναι σήμερα στα προϊόντα μας στα 3,29 δολάρια, θα πάει το πολύ στα 3,49 δολάρια. Όποιο προϊόν πωλείται κάτω από 5 δολάρια στα αμερικανικά ράφια δεν προβληματίζει τους καταναλωτές. Κατά τη γνώμη μου το προϊόν ‘αντέχει’ ακόμη και δασμούς 15%», σημειώνει ο κύριος Σουλιώτης.

Ολοκληρώνεται το επενδυτικό πλάνο

Μέσα στο 2025 ολοκληρώνεται το τριετές επενδυτικό πλάνο της εταιρείας ύψους περίπου 20 εκατ. ευρώ, που εστιάζει σε έμψυχο δυναμικό, παραγωγή νέων προϊόντων προς εξυπηρέτηση των πελατών της καθώς και σε εγκαταστάσεις.

Όπως αναφέρει ο κύριος Σουλιώτης ήδη δρομολογείται ο νέος αναπτυξιακός σχεδιασμός, που θα επικεντρωθεί στην επέκταση των έτοιμων γευμάτων ψυγείου, τα οποία παράγονται στη μονάδα στα Πολιτικά της Εύβοιας, με την εταιρεία να αναμένει τον νέο αναπτυξιακό νόμο.

Ο όμιλος αυτή τη στιγμή διαθέτει 7 εργοστάσια, από τα Πολιτικά της Ευβοίας και το Άργος μέχρι την Κίνα (2 μονάδες), την Ιορδανία και τη Βουλγαρία (2 μονάδες), με τη διοίκηση να στοχεύει στην επόμενη 5ετία ο τζίρος να ξεπεράσει τα 150 εκατ. ευρώ με το ευαγγέλιο της ανάπτυξης να βασίζεται στο τρίπτυχο: ποιότητα, ποιότητα και ποιότητα, όπως λέει ο Κώστας Σουλιώτης.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Επιχειρήσεις
Κώστας Νεμπής (ΟΤΕ): Αυτή είναι η στρατηγική μας για το 2025
Επιχειρήσεις |

Κώστας Νεμπής (ΟΤΕ): Αυτή είναι η στρατηγική μας για το 2025

Περαιτέρω ανάπτυξη του FTTH δικτύου, αξιοποίηση του 5G δικτύου, ενίσχυση διαθεσιμότητας της υπηρεσίας COSMOTE 5G WiFi και ενίσχυση των εσόδων είναι τα βασικά στοιχεία της στρατηγικής του ΟΤΕ για το 2025

Αναπτυξιακή Διάσκεψη Κρήτης – Βασιλάκης: Οι υποδομές κλειδί για την τουριστική ανάπτυξη
Επιχειρήσεις |

Βασιλάκης: Οι υποδομές κλειδί για την τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης

«Να κάνουμε κριτική στο Δημόσιο γιατί δεν ξέρει πώς να οργανώσει  διαχρονικά ακόμη και τα χρήματα από αυτοχρηματοδοτούμεν κονδύλια», είπε μεταξύ άλλων ο πρόεδρος της Aegean Ευτύχιος Βασιλάκης