«Χρειαζόμαστε λύσεις άμεσα, όχι σε μήνες», θα μπορούσε να είναι το μήνυμα των ευρωπαίων κατασκευαστών αυτοκινήτων προς την Ευρωπαική Επιτροπή , η πρόεδρος της οποίας Ουρσουλα φον ντερ Λάϊεν «άνοιξε», λίγες ημέρες πριν,  το «Στρατηγικό διάλογο» για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία.

Ο χρόνος ήδη μετρά αντίστροφα καθώς στις 5 Μαρτίου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να ανακοινώσει το «Σχέδιο δράσης» της ΕΕ για έναν απο τους πλέον κρίσιμους τομείς της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, αυτόν της παραγωγής αυτοκινήτων ο οποίος συμβάλλει με 7,5% στο ευρωπαϊκό ΑΕΠ .

Αυτοκινητοβιομηχανία: Αντιμέτωπη με τους δασμούς των ΗΠΑ

Οι εκπρόσωποι των κατασκευαστών αυτοκινήτων και φορτηγών της Ευρώπης ζητούν συγκεκριμένες λύσεις και επισημαίνουν την αξία της ταχύτητας, της άμεσης ανταπόκρισης δηλαδή και υπενθυμίζουν τις  λύσεις ταχείας επίλυσης του «CO2 2025» ενόψει της παρουσίασης του σχεδίου δράσης του Στρατηγικού Διαλόγου.

Αυτό που είναι κρίσιμο και τελικά  επιδιώκει ο κλάδος είναι η σταδιακή συμμόρφωση και ένας μηχανισμός μέσης συμμόρφωσης για την ελάφρυνση των κανόνων του 2025, ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος επιβολής κυρώσεων, καθώς η ένταξη ή αλλιώς η «υιοθέτηση» των ηλεκτρικών οχημάτων παραμένει στάσιμη.

Ακόμα, οι εκπρόσωποι των κατασκευαστών αυτοκινήτων, φορτηγών και λεωφορείων που αναπτυσσουν δραστηριότητα στην Ευρώπη και εκπροσωπούνται απο την European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA), σημειώνουν την έλλειψη και την καθυστέρηση στην ανάπτυξη των κατάλληλων υποδομών για τη φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ή ακόμα για την τροφοδοσία με υδρογόνο.

Σε αντίθεση με οποιαδήποτε άλλη γεωγραφική ενότητα ή χώρα, στην Ευρωπαική Ενωση οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και φορτηγών αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο πιθανών προστίμων έως και 16 δισ. ευρώ εξαιτίας των κανόνων που έχουν θεσπιστεί

Χρήσιμα τα κίνητρα αλλά χρονοβόρα

Αυτό που προτείνουν οι εκπρόσωποι της βιομηχανίας αυτοκινήτων, μιας βιομηχανίας που δημιουργεί εμπορικό πλεόνασμα 107 δισ. ευρώ ετησίως, ειναι ο προσανατολισμός σε μέτρα που μπορουν να εφαρμοστούν γρήγορα.  Οπως, υποστηρίζουν «τα μέτρα από την πλευρά της ζήτησης από μόνα τους δεν μπορούν να λύσουν τις άμεσες προκλήσεις της αγοράς που αντιμετωπίζουμε το 2025.

Ο κλάδος υποστηρίζει σθεναρά όλα τα πιθανά αγοραστικά και φορολογικά κίνητρα τόσο σε επίπεδο ΕΕ όσο και σε επίπεδο κρατών μελών και το υπογράμμισε αυτό κατά τη συνάντηση με τον Πρόεδρο της Επιτροπής. Ωστόσο, η δημιουργία συστημάτων κινήτρων, ειδικά οποιουδήποτε συστήματος κινήτρων σε επίπεδο ΕΕ, απαιτεί χρόνο. Αυτό το καθιστά βιώσιμη λύση για το 2026 και μετά, αλλά όχι για τις άμεσες ανάγκες συμμόρφωσης του 2025 για αυτοκίνητα και φορτηγά.

«Οι καθυστερήσεις απειλούν επενδύσεις 250 δισ. ευρώ»

Οι κατασκευαστές είναι επίσης το μόνο μέρος που υπόκειται σε υψηλά πρόστιμα για συνθήκες που είναι εκτός του ελέγχου τους, όπως η ανεπαρκής διάθεση υποδομών επαναφόρτισης και αναπλήρωσης υδρογόνου.

Σε αντίθεση με οποιαδήποτε άλλη γεωγραφική ενότητα ή χώρα, στην Ευρωπαική Ενωση οι κατασκευαστές αυτοκινήτων και φορτηγών αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο πιθανών προστίμων έως και 16 δισεκατομμυρίων ευρώ ή σημαντικών δαπανών συμμόρφωσης εξαιτίας των κανόνων που έχουν θεσπιστει και για ορισμένους θεωρούνται ως η τέλεια «παγίδα» για την ευρωπαική αυτοκινητοβιομηχανία. ευρωπαϊκή οικονομία

Ο κλάδος δεν μπορεί να περιμένει από την Επιτροπή να ολοκληρώσει τον στρατηγικό διάλογο για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας ώστε να επιλυθεί το ζήτημα των κυρώσεων του 2025 για τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά. Οι κρίσιμες επενδυτικές αποφάσεις λαμβάνονται τώρα, όχι σε λίγους μήνες από τώρα, υποστηρίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Ακόμα, η Ενωση Κατασκευαστών ανυπομονεί να ολοκληρώσει η Ευρωπαικη Επιτροπή τον Στρατηγικό Διάλογο για το μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας για την επίλυση του ζητήματος των κυρώσεων του 2025 για αυτοκίνητα και φορτηγά αλλα και το «Σχέδιο» που θα παρουσιάσει ο αρμόδιος επίτροπος Απόστολος Τζιτζικώστας.

«Οι λύσεις που βρίσκονται στο τραπέζι για τα ελαφρά οχήματα είναι ευελιξία και όχι ανατροπή στην πολιτική απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές. Δεν υπάρχει γυρισμός στη μετάβαση – περισσότερες από 250 δισεκατομμύρια ευρώ σε επενδύσεις από κατασκευαστές οχημάτων σε τεχνολογίες μηδενικών εκπομπών είναι η καλύτερη απόδειξη για αυτό», δήλωσε η Σίγκριντ ντε Βρις, Γενική Διευθύντρια της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

O CEO της Mercedes-Benz Ολα Καλένιους μαζι με το δήμαρχο της Στουτγάρδης Dr. Φράνκ Νόπερ στα εγκαίνια κέντρου φόρτισης της Mercedes-Benz

Εξάλλου, ο πρόεδρος της ACEA και διευθύνων σύμβουλος της Mercedes-Benz Ολα Καλένιους, στην επιστολή του προς τους ηγέτες της ΕΕ, στις αρχές Ιανουαρίου είχε επισημαίνει ενα κρίσιμο στοιχείο που υποχρεώνει αν όχι σε αναθεώρηση , τουλάχιστον σε προσαρμογή των ευρωπαικών κανόνων:

«Το μερίδιο αγοράς [των ηλεκτρικών αυτοκινητων] βρίσκεται σε καθοδική πορεία, μειωμένο κατά 1% στο 13,6% – μακριά από την απότομη αύξηση που απαιτείται για την επίτευξη των αυστηρών στόχων CO2 τα επόμενα χρόνια.»

Στο τέλος της ημέρας, κάθε επιχείρηση όταν διαπιστώνει πως ένα σχέδιο δεν επιτυγχάνει τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα, προχωρά σε μικρές ή μεγάλες τροποποιήσεις, και στο τέλος το αλλάζει. Τα τρέχοντα στοιχεία ταξινόμησης ηλεκτρικών οχημάτων του 2024, στα οποία αναφέρεται ο πρόεδρος της ACEA, είναι κάτω του 14% σε αντίθεση με αυτό που ήταν το αναμενόμενο, δηλαδή 20 με 25% !

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή
Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν για δασμούς Τραμπ: Θα απαντήσουμε με αντίμετρα
Διεθνή |

«Σκληραίνει» τη στάση της η ΕΕ για τους δασμούς - Έρχονται αντίμετρα

Η πρόεδρος της Κομισιόν προειδοποίησε: «Οι αδικαιολόγητοι δασμοί στην ΕΕ δεν θα μείνουν αναπάντητοι» για να σημειώσει με νόημα ότι «θα προκαλέσουν αποφασιστικά και αναλογικά αντίμετρα»