
Ανταγωνιστικές εκστρατείες ξεκινούν η UniCredit και η Commerzbank για να κερδίσουν την Mittelstand, όπως είναι γνωστή συλλογικά η τάξη των μεσαίων επιχειρήσεων της Γερμανίας, μετατρέποντας μια διασυνοριακή μάχη εξαγοράς σε αγώνα για τη ραχοκοκαλιά της γερμανικής οικονομίας.
Η γερμανική θυγατρική HypoVereinsbank (HVB) της UniCredit έχει στρατολογήσει εταιρικούς πελάτες υψηλού προφίλ, όπως την εταιρεία κατασκευής εξοπλισμού καθαρισμού Kärcher και την εταιρεία καλωδίων Lapp για ένα διαφημιστικό μπλιτς σε εφημερίδες με το σύνθημα «Mittelstand statt Stillstand» (δηλαδή “Mittelstand όχι στασιμότητα”).
Αντρέα Ορσέλ (UniCredit): Προσπαθεί να ηρεμήσει το προσωπικό της τράπεζας για την Commerzbank
Η Commerzbank πρόκειται να ξεκινήσει τη δική της καμπάνια που θα περιλαμβάνει διαφημίσεις, εκδηλώσεις και ενημερωτικά δελτία τους επόμενους μήνες, υποστηρίζοντας ότι είναι πολύ πιο γνωστή στην Mittelstand από τους «ξένους ανταγωνιστές».
Και οι δύο τράπεζες δήλωσαν ότι οι καμπάνιες ήταν μέρος μακροχρόνιων προσπαθειών μάρκετινγκ και δεν θα αποτελούσαν κλιμακούμενη αντιπαράθεση.
Αλλά το ποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι εκπροσωπεί τα οικονομικά συμφέροντα των 3 εκατομμυρίων μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων της Γερμανίας έχει λάβει τεράστια σημασία στην πολιτικά φορτισμένη διαμάχη για τον έλεγχο της Commerzbank.
Η αφοσίωση της Commerzbank στην Mittelstand έχει γίνει κλειδί για την άμυνα της τράπεζας ενάντια στην ανεπιθύμητη προέλαση της UniCredit, καθώς η διοίκηση ετοιμάζεται να παρουσιάσει τα επιχειρήματα αυτονομίας της τράπεζας στους επενδυτές την ημέρα κεφαλαιαγορών την Πέμπτη.

Ο Αντρέα Ορτσέλ της Unicredit
Τα σχέδια της UniCredit και οι αντιδράσεις της Commerzbank
Τόσο η HVB όσο και η Commerzbank υπήρξαν παραδοσιακά σημαντικοί δανειστές της Mittelstand, συχνά οικογενειακές επιχειρήσεις που δεν επιθυμούν το ρίσκο και διατηρούν μακροχρόνιες εμπορικές σχέσεις, γεγονός που τις καθιστά ελκυστικούς πελάτες. Ο διευθύνων σύμβουλος της UniCredit, Αντρέα Ορσέλ, ανέφερε την Τρίτη ότι το συνδυασμένο μερίδιο των δύο είναι «λίγο πάνω από 10%».
Η Commerzbank ισχυρίζεται ότι είναι ήδη «ηγέτης της αγοράς» με σχεδόν 10 % μερίδιο αγοράς στον δανεισμό της Mittelstand.
Η Commerzbank έχει κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για πιθανή έξοδο εταιρικών πελατών σε περίπτωση συγχώνευσης των δύο τραπεζών, με μια έρευνα σε επιχειρηματικούς πελάτες πέρυσι που διαπίστωσε ότι το 70% των ερωτηθέντων αξιολόγησε την ανεξαρτησία της ως σημαντική.
Σε πρόσφατο μήνυμα προς τους υπαλλήλους της HVB, ο Ορσέλ προσπάθησε να διαλύσει αυτές τις ανησυχίες, δηλώνοντας ότι η Commerzbank θα έκανε τις απαραίτητες προσαρμογές «ανεξάρτητα» και ότι ακόμη και μετά από μια συγχώνευση «η λήψη αποφάσεων [θα] διατηρηθεί στη Γερμανία».
Παρά το γεγονός ότι τόνισε τη μακροχρόνια δέσμευση της HVB στην Mittelstand, η UniCredit έγραψε λανθασμένα τη γερμανική λέξη ως «Mittlestand» αρκετές φορές στην παρουσίαση αποτελεσμάτων του τρίτου τριμήνου. Ο ιταλικός όμιλος διόρθωσε το λάθος αφού προσεγγίστηκε από τους Financial Times. Η τελευταία ετήσια παρουσίαση των αποτελεσμάτων της περιλάμβανε τη σωστή ορθογραφία.
Παράλληλα με τη δέσμευσή της προς τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις της Γερμανίας, η διευθύνουσα σύμβουλος της Commerzbank, Μπετίνα Όρλοπ, αναμένεται να παρουσιάσει σχέδια για μείωση του κόστους και ενίσχυση των αποδόσεων στους μετόχους, όταν θα υποστηρίξει την ανεξαρτησία της αργότερα αυτή την εβδομάδα.
Η τράπεζα διερευνά την περικοπή χιλιάδων θέσεων εργασίας καθώς επιδιώκει να βελτιώσει την κερδοφορία, με τα συνδικάτα να έχουν προειδοποιήσει για απειλή απώλειας θέσεων εργασίας ως επιχείρημα κατά της εξαγοράς από την UniCredit. Η Όρλοπ έχει ήδη αυξήσει τους στόχους για την τράπεζα από τότε που η UniCredit έκανε μια πρώτη προσέγγισή τον Σεπτέμβριο.


Latest News

Κινέζος αξιωματούχος αποκαλεί τις ΗΠΑ «εχθρό» που υπονομεύει την επιβίωση του Χονγκ Κονγκ
Το Χονγκ Κονγκ, αντίθετα με την Κίνα, δεν επιβάλει δασμούς

Ομαδική αγωγή κατά της Stellantis για ελαττωματικούς αερόσακους
Ιταλικό δικαστήριο επέτρεψε την εκδίκαση της υπόθεσης κατά της Stellantis που μπορεί να επιφέρει τεράστιες αποζημιώσεις

Γύρισε ο τροχός - Η χρηματιστηριακή αξία της Hermès ξεπερνά την LVMH
Πώς η Hermès έγινε η τρίτη μεγαλύτερη εισηγμένη εταιρεία στην Ευρώπη - Τα λάθη της LVMH

Nike,Ugg ή Lululemon; Ποια μάρκα προτιμούν να αγοράζουν οι νέοι
Ανακατατάξεις και εκπλήξεις έκρυβε η έρευνα της Piper Sandler για τις καταναλωτικές συνήθειες των εφήβων - Η θέση Nike, Ugg, Lululemon

Ο Τραμπ βάζει φραγμούς στο μεγάλο ταξίδι των διαμαντιών
Οι έμποροι προειδοποιούν για «στασιμότητα» καθώς τα διαμάντια που αποστέλλονται μέσω του βασικού κόμβου της Αμβέρσας μειώνονται κατά 85%

Σενάρια διαδοχής μετά την πτώση πωλήσεων - Ακόμη ένα πλήγμα για την LVMH
Η έλλειψη σαφήνειας σχετικά με το ποιος θα αναλάβει τα ηνία της LVMH, είναι αυτή που έχει αρχίσει να επιβαρύνει την εικόνα του ομίλου

Η αντίσταση του Χάρβαρντ στα νέα ήθη Τραμπ θα του κοστίσει 9 δισ. δολάρια
Οι αμερικανικές υπηρεσίες είχαν γνωστοποιήσει προηγουμένως ότι επανεξετάζουν περίπου 9 δισεκατομμύρια δολάρια από τις υποτροφίες και τις συμβάσεις του Χάρβαρντ

Γιατί ο Ντίμον πουλά μετοχές της JPMorgan
Ο CEO της JPMorgan ξεκίνησε από το περασμένο έτος να εκφορτώνει μετοχές της τράπεζας

Η Nissan μειώνει την παραγωγή των μοντέλων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ, λόγω δασμών
Η Nissan είναι πιο εκτεθειμένη από ορισμένους άλλους ανταγωνιστές της

Ημιαγωγοί και φάρμακα ο επόμενος στόχος Τραμπ
Ο Ντόναλντ Τραμπ λέει επίσης ότι σκέφτεται «κάτι να βοηθήσει τις εταιρείες αυτοκινήτων»