Ανταγωνιστικές εκστρατείες ξεκινούν η UniCredit και η Commerzbank για να κερδίσουν την Mittelstand, όπως είναι γνωστή συλλογικά η τάξη των μεσαίων επιχειρήσεων της Γερμανίας, μετατρέποντας μια διασυνοριακή μάχη εξαγοράς σε αγώνα για τη ραχοκοκαλιά της γερμανικής οικονομίας.

Η γερμανική θυγατρική HypoVereinsbank (HVB) της UniCredit έχει στρατολογήσει εταιρικούς πελάτες υψηλού προφίλ, όπως την εταιρεία κατασκευής εξοπλισμού καθαρισμού Kärcher και την εταιρεία καλωδίων Lapp για ένα διαφημιστικό μπλιτς σε εφημερίδες με το σύνθημα «Mittelstand statt Stillstand» (δηλαδή “Mittelstand όχι στασιμότητα”).

Αντρέα Ορσέλ (UniCredit): Προσπαθεί να ηρεμήσει το προσωπικό της τράπεζας για την Commerzbank

Η Commerzbank πρόκειται να ξεκινήσει τη δική της καμπάνια που θα περιλαμβάνει διαφημίσεις, εκδηλώσεις και ενημερωτικά δελτία τους επόμενους μήνες, υποστηρίζοντας ότι είναι πολύ πιο γνωστή στην Mittelstand από τους «ξένους ανταγωνιστές».

Και οι δύο τράπεζες δήλωσαν ότι οι καμπάνιες ήταν μέρος μακροχρόνιων προσπαθειών μάρκετινγκ και δεν θα αποτελούσαν κλιμακούμενη αντιπαράθεση.

Αλλά το ποιος μπορεί να ισχυριστεί ότι εκπροσωπεί τα οικονομικά συμφέροντα των 3 εκατομμυρίων μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων της Γερμανίας έχει λάβει τεράστια σημασία στην πολιτικά φορτισμένη διαμάχη για τον έλεγχο της Commerzbank.

Η αφοσίωση της Commerzbank στην Mittelstand έχει γίνει κλειδί για την άμυνα της τράπεζας ενάντια στην ανεπιθύμητη προέλαση της UniCredit, καθώς η διοίκηση ετοιμάζεται να παρουσιάσει τα επιχειρήματα αυτονομίας της τράπεζας στους επενδυτές την ημέρα κεφαλαιαγορών την Πέμπτη.

Unicredit

Ο Αντρέα Ορτσέλ της Unicredit

Τα σχέδια της UniCredit και οι αντιδράσεις της Commerzbank

Τόσο η HVB όσο και η Commerzbank υπήρξαν παραδοσιακά σημαντικοί δανειστές της Mittelstand, συχνά οικογενειακές επιχειρήσεις που δεν επιθυμούν το ρίσκο και διατηρούν μακροχρόνιες εμπορικές σχέσεις, γεγονός που τις καθιστά ελκυστικούς πελάτες. Ο διευθύνων σύμβουλος της UniCredit, Αντρέα Ορσέλ, ανέφερε την Τρίτη ότι το συνδυασμένο μερίδιο των δύο είναι «λίγο πάνω από 10%».

Η Commerzbank ισχυρίζεται ότι είναι ήδη «ηγέτης της αγοράς» με σχεδόν 10 % μερίδιο αγοράς στον δανεισμό της Mittelstand.

Η Commerzbank έχει κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου για πιθανή έξοδο εταιρικών πελατών σε περίπτωση συγχώνευσης των δύο τραπεζών, με μια έρευνα σε επιχειρηματικούς πελάτες πέρυσι που διαπίστωσε ότι το 70% των ερωτηθέντων αξιολόγησε την ανεξαρτησία της ως σημαντική.

Σε πρόσφατο μήνυμα προς τους υπαλλήλους της HVB, ο Ορσέλ προσπάθησε να διαλύσει αυτές τις ανησυχίες, δηλώνοντας ότι η Commerzbank θα έκανε τις απαραίτητες προσαρμογές «ανεξάρτητα» και ότι ακόμη και μετά από μια συγχώνευση «η λήψη αποφάσεων [θα] διατηρηθεί στη Γερμανία».

Παρά το γεγονός ότι τόνισε τη μακροχρόνια δέσμευση της HVB στην Mittelstand, η UniCredit έγραψε λανθασμένα τη γερμανική λέξη ως «Mittlestand» αρκετές φορές στην παρουσίαση αποτελεσμάτων του τρίτου τριμήνου. Ο ιταλικός όμιλος διόρθωσε το λάθος αφού προσεγγίστηκε από τους Financial Times. Η τελευταία ετήσια παρουσίαση των αποτελεσμάτων της περιλάμβανε τη σωστή ορθογραφία.

Παράλληλα με τη δέσμευσή της προς τις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις της Γερμανίας, η διευθύνουσα σύμβουλος της Commerzbank, Μπετίνα Όρλοπ, αναμένεται να παρουσιάσει σχέδια για μείωση του κόστους και ενίσχυση των αποδόσεων στους μετόχους, όταν θα υποστηρίξει την ανεξαρτησία της αργότερα αυτή την εβδομάδα.

Η τράπεζα διερευνά την περικοπή χιλιάδων θέσεων εργασίας καθώς επιδιώκει να βελτιώσει την κερδοφορία, με τα συνδικάτα να έχουν προειδοποιήσει για απειλή απώλειας θέσεων εργασίας ως επιχείρημα κατά της εξαγοράς από την UniCredit. Η Όρλοπ έχει ήδη αυξήσει τους στόχους για την τράπεζα από τότε που η UniCredit έκανε μια πρώτη προσέγγισή τον Σεπτέμβριο.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή