![«Χαμένες» 6,5 εκατ. ώρες στον Κηφισό, στο περίμενε… για Μετρό – Κανένα σχέδιο από Σταϊκούρα για το κυκλοφοριακό [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/12_02_ot_botilia_EXO3.png)
Όμηροι στους δρόμους της Αθήνας, στις στάσεις λεωφορείων και σταθμών στις γραμμές του Μετρό βρίσκονται καθημερινά εκατομμύρια οδηγοί και επιβάτες που χρησιμοποιούν τις δημόσιες συγκοινωνίες.
Η καθημερινότητα στις μετακινήσεις στο λεκανοπέδιο είτε με Ι.Χ. είτε με τα αστικά λεωφορεία και τα μέσα σταθερής τροχιάς είναι αβίωτη για τους Αθηναίους, τους επισκέπτες της πόλης και τους τουρίστες.
Ωστόσο, η κυβέρνηση και ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας δεν έχουν να παρουσιάσουν κανένα σχέδιο για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση και τη βελτίωση των δημόσιων συγκοινωνιών. Ο κ. Σταϊκούρας δε, αρκείται στις επανειλημμένες δημόσιες εμφανίσεις του να διαπιστώνει το πρόβλημα και να απαριθμεί νέα βαγόνια και νέα λεωφορεία τα οποία θα ανανεώνουν το στόλο των μέσων μεταφοράς μετά από δύο και τρία χρόνια…
Οι αριθμοί για το μποτιλιάρισμα στους δρόμους και τα δρομολόγια του Μετρό
Οι αριθμοί πάντα λένε την αλήθεια και αποτυπώνουν με αμείλικτο τρόπο την πραγματικότητα.
Και οι συγκοινωνιολόγοι παρουσίασαν σε ημερίδα τους στις 25 Ιανουαρίου την κατάσταση στους δρόμους της Αθήνας και τις αποβάθρες των γραμμών του Μετρό της πρωτεύουσας.
Ο Θανάσης Τσιάνος πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ) έκανε γνωστό πώς το 2024 οι «χαμένες» ώρες από το ατελείωτο καθημερινό μποτιλιάρισμα στον Κηφισό υπολογίστηκαν σε 6,5 εκατομμύρια, όταν το 2018 ήταν 3,5 εκατομμύρια. Σύμφωνα με τον ίδιο η ετήσια ζημιά για την εθνική οικονομία εκτιμάται σε 80 με 90 εκατ. ευρώ.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ
Όπως επισήμανε ο πρόεδρος του ΣΕΣ, στις γραμμές του Μετρό της Αθήνας ο σημερινός σχεδιασμός είναι η συχνότητα των δρομολογίων ανά 4 λεπτά με σκοπό την εξυπηρέτηση μέγιστου αριθμού 15.000 επιβατών ανά κατεύθυνση.
Στην πράξη όμως σε πολλές περιπτώσεις, σύμφωνα με τον κ. Τσιάνο, η συχνότητα των δρομολογίων είναι ανά 6 λεπτά με αποτέλεσμα να εξυπηρετούνται 10.000 επιβάτες. Αν τεθεί στόχος για συχνότητα των δρομολογίων ανά 3 λεπτά τότε ο μέγιστος αριθμός επιβατών ανά κατεύθυνση θα ανέλθει στους 20.000. Ο πρόεδρος του ΣΕΣ υπογράμμισε δε, ότι η αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων σε 3 λεπτά στις γραμμές 1,2 και 3 του Μετρό της Αθήνας ισοδυναμεί με μία νέα λεωφόρο 110 χλμ.
Αποκαλυπτικά, όμως, είναι και τα στοιχεία που παρουσίασαν ο Δρ. Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου καθηγητής του ΕΜΠ και ο Δρ. Κωνσταντίνος Κουρέτας, γενικός γραμματέας του ΣΕΣ. Ένας Αθηναίος για να διανύσει μία απόσταση 10 χλμ. στο κέντρο της πόλης του χρειάζεται 30 λεπτά. Κάθε χρόνο θα διαθέσει στους δρόμους 110 ώρες από τη ζωή του. Και αυτό σε χρήμα μεταφράζεται σε απώλειες 1.500 ευρώ ετησίως.
Στην Αθήνα το 34% της ημέρας αναλώνεται στην κυκλοφοριακή συμφόρηση κατατάσσοντας την πόλη στην 114η θέση ανά την υφήλιο.
ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ
Σύμφωνα με τα ίδια στοιχεία η άνοδος της Κηφισού μία απόσταση 9,1 χλμ. υπό κανονικές κυκλοφοριακές συνθήκες διανύεται σε 6 λεπτά της ώρας.
Στις 8.45 μίας καθημερινής οι καθυστερήσεις αγγίζουν τα 24,78 λεπτά της ώρας.
Αποκαλυπτικά όμως είναι και τα συμπεράσματα που προκύπτουν από τα στοιχεία της επιβατικής κίνησης του ΟΑΣΑ (ΟΣΥ, ΚΤΕΛ και ΣΤΑΣΥ), δηλαδή στα λεωφορεία και τα μέσα σταθερής τροχιάς. Το 2024 τα δρομολόγια ανήλθαν σε 5.193.000 και οι επιβιβάσεις σε 486.800.000. Σε σύγκριση όμως με το 2023 προκύπτει μείωση των δρομολογίων και αύξηση των επιβιβάσεων. Δηλαδή τα δρομολόγια ήταν 5.423.235 και οι επιβιβάσεις 451.134.400.
Οι προτάσεις για το κυκλοφοριακό
Οι συγκοινωνιολόγοι ως προς την αντιμετώπιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στους δρόμους της Αθήνας και ιδίως με το μεγάλο πρόβλημα στον Κηφισό έχουν προτείνει μεταξύ άλλων παρεμβάσεις που βρίσκονται στα συρτάρια του αρμόδιου υπουργού Υποδομών και Μεταφορών εδώ και μία δεκαετία αλλά και νέους οδικούς άξονες.
Αυτά συνοψίζονται σε:
- Μέτρα για την ασφάλεια των μεταφορών
- Συντήρηση και έξυπνη διαχείριση του υφιστάμενου δικτύου και Μ.Μ.Μ.
- Αναβάθμιση και επέκταση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς
- Νέα περιφερειακά οδικά έργα
![](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/kifisos-1-2-600x400.jpeg)
Επιπλέον για τον Κηφισό επανέφεραν προτάσεις όπως:
- Βελτίωση των γεωμετρικών χαρακτηριστικών των εισόδων – εξόδων και των
περιοχών πλέξεων - Κατάργηση συγκεκριμένων εισόδων – εξόδων που δεν έχουν λόγω ύπαρξης
- Μέτρα οδικής ασφάλειας + κάμερες με στόχο την μείωση των συμβάντων(Υπάρχει μελέτη ελέγχου οδικής ασφάλειας από το 2010 για όλο τον Κηφισό)
- Αναβάθμισή σε 4 λωρίδες κυκλοφορίας + ΛΕΑ ανά κατεύθυνση σε όλο το μήκος της. Διερεύνηση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων κατά την διάρκεια σχεδιασμού. (Υπάρχει μελέτη από το 2007 για το τμήμα από Αττική Οδό έως τις «Τρεις γέφυρες»)
- Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών στις ώρες αιχμής (θα μπορούσε να εξεταστεί αντίτιμο για τα φορτηγά που θέλουν να κινηθούν εντός του μη επιτρεπόμενου χρονικού διαστήματος)
Περιφερειακά οδικά έργα για το κυκλοφοριακό
Ο ΣΕΣ επίσης επανέφερε προτάσεις για την κατασκευή περιφερειακών οδικών έργων προκειμένου να μειωθεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση στο Λεκανοπέδιο.
- Αναβάθμιση Λεωφ. Βουλιαγμένης με Α/Κ
- Τριπλός Κόμβος Σκαραμαγκά
- Αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα – Οινόφυτα
- Επεκτάσεις Αττική Οδού
- Σύνδεση Νέου με Παλιό Αεροδρόμιο ( σήραγγα Υμηττού)
- Επέκταση Λεωφ. Κύμης
- Χαράξεις και αναβαθμίσεις που προβλέπονται στο Ρυθμιστικό σχέδιο Αθήνας
Οι αόριστες απαντήσεις Σταϊκούρα
Η κυβέρνηση παρά τις ασφυκτικές συνθήκες στους δρόμους της Αθήνας και την αδυναμία του στόλου των δημόσιων συγκοινωνιών να εξυπηρετήσουν τους επιβάτες και παρά τα τελευταία συμβάντα με συρμούς όπου σημειώθηκαν βλάβες στη διάρκεια των δρομολογίων τους, εντούτοις δεν έχει να επιδείξει ένα σχέδιο μείωσης της κυκλοφοριακής συμφόρησης, ενώ και η βελτίωση των δημοσίων συγκοινωνιών εκτείνεται σε βάθος πενταετίας…
Για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας και την αντιμετώπιση του ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας σε πρόσφατη τηλεοπτική του συνέντευξη στο MEGA στις 2 Φεβρουαρίου δεν είχε να δώσει πειστικές απαντήσεις.
Αναφορικά με τις καθυστερήσεις και τα προβλήματα μετακίνησης των λεωφορείων ο κ. Σταϊκούρας απαρίθμησε… 950 νέα λεωφορεία που θα ρθουν το καλοκαίρι. Επίσης για την ενίσχυση των δρομολογίων των λεωφορείων, ο ίδιος υποστήριξε πώς «δεν βρίσκουμε οδηγούς…»
Όσον αφορά το κυκλοφοριακό στους δρόμους της Αθήνας αρκέστηκε στο να αναγγείλει την προκήρυξη του δυτικού περιφερειακού του Αιγάλεω με τις τρεις ανισόπεδες διαβάσεις Σχιστού, Ναυπηγείων και Σκαραμαγκά το πρώτο εξάμηνο του 2025. Το έργο όμως θα είναι έτοιμο σε μία τριετία.
Ο ίδιος επίσης μίλησε για βελτίωση του νομοθετικού πλαισίου που αφορά στις πρότυπες προτάσεις για οδικούς άξονες από ιδιώτες εντός της Αθήνας. Τονίζεται, πώς στο υπουργείο έχουν κατατεθεί προτάσεις εδώ και μία διετία για συγκεκριμένα οδικά έργα, για τα οποία ο υπουργός αρκείται στο να απαντά πώς αναζητούμε χρηματοδότηση…
Αξίζει να σημειωθεί δε, ότι ο κ. Σταϊκούρας αν και είχε ολοκληρωθεί διαγωνισμός για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, όπως είπε και στη συνέντευξη του στο MEGA προχώρησε σε ακύρωση του καθώς διαπίστωσε ότι δεν υπήρχαν κονδύλια…
Ερωτηθείς για τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας και τις καθυστερήσεις που υπάρχουν παρά το ό,τι η δέσμευση της κυβέρνησης είναι για υλοποίηση το 2029 ο υπουργός δεν ήταν σε θέση να δώσει απάντηση για το ποιο θα είναι το ακριβές νέο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου… Ήταν σε θέση όμως να πει πώς οι μετροπόντικες θα έχουν διανοίξει και χτίσει τη γραμμή το 2026.
Αναφορικά με τις καθυστερήσεις και τα προβλήματα μετακίνησης των λεωφορείων ο κ. Σταϊκούρας απαρίθμησε… 950 νέα λεωφορεία που θα ρθουν το καλοκαίρι. Επίσης για την ενίσχυση των δρομολογίων των λεωφορείων, ο ίδιος υποστήριξε πώς «δεν βρίσκουμε οδηγούς…»
Όσον αφορά την αύξηση της συχνότητας των δρομολογίων στο Μετρό ο υπουργός ούτε λίγο ούτε πολύ συνέστησε υπομονή στην επόμενη διετία… Η αναβάθμιση 14 νέων συρμών της Γραμμής 1 του Μετρό της Αθήνας θα έχει ολοκληρωθεί το 2026…
Σε ότι αφορά για νέους συρμούς στις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό της Αθήνας, ο υπουργός εναπόθεσε τις όποιες σχεδιαζόμενες παρεμβάσεις στην εξεύρεση χρηματοδότησης…
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Πολύκαστρο: Εκτροχιασμός εμπορικού τρένου – Κλειστή για δύο μήνες θα μείνει η γραμμή](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/07/treno.jpg)
Εκτροχιάστηκε εμπορικό τρένο στο Πολύκαστρο – Κλειστή για δύο μήνες η γραμμή
Δεν κινδύνευσε το προσωπικό της αμαξοστοιχίας, ανέφερε η Hellenic Train – Κλειστή η γραμμή έως και δύο μήνες, για να αποκατασταθεί η βλάβη που προκάλεσε τον εκτροχιασμό στο Πολύκαστρο
![Κωνσταντίνος Τασούλας: Εξελέγη πρόεδρος της Δημοκρατίας με 160 ψήψους](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/TASOUL-600x400.jpeg)
Ο Κώστας Τασούλας είναι ο νέος Πρόεδρος της Δημοκρατίας - Εξελέγη με 160 ψήψους
Γίνεται ο 9ος Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας - Στις 13 Μαρτίου η ορκωμοσία του
![ΗΠΑ: Ευρείας κλίμακας απολύσεις στο Δημόσιο διέταξε ο Τραμπ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Capture-15-600x397.jpg)
ΗΠΑ: Ευρείας κλίμακας απολύσεις στο Δημόσιο διέταξε ο Τραμπ
Ο Μασκ και ο Τραμπ υπολόγισαν την εξοικονόμηση για το Δημόσιο σε 1 τρισ. δολάρια από τον «περιορισμό της σπατάλης», στις ομοσπονδιακές υπηρεσίες
![Οι μεταρρυθμίσεις που δεν έγιναν](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2021/07/metarr-600x313.jpg)
Οι μεταρρυθμίσεις που δεν έγιναν
Η Ελλάδα βρίσκεται στην τρίτη θέση από τον πάτο μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών
![Σαντορίνη: 5 Ρίχτερ ταρακούνησαν τους κατοίκους τα ξημερώματα της Τετάρτης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/santorin-600x400.jpeg)
Σαντορίνη: Ξανά σεισμός 5 Ρίχτερ τη νύχτα
Δεν έχουν τέλος οι σεισμοί στις Κυκλάδες, με τα νησιά Σαντορίνη, Αμοργό, Ίο και Ανάφη να βρίσκονται πιο κοντά στο επίκεντρο
![Ακίνητα: Fast track αναγνώριση για όσα είναι «αγνώστου ιδιοκτήτη»](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/evakinita6045-600x400.jpg)
Fast track αναγνώριση για όσα είναι «αγνώστου ιδιοκτήτη» - Πώς θα γίνει η διόρθωση
Μπορούν να δηλωθούν ακίνητα με τη διαδικασία του «πρόδηλου σφάλματος» – Οι ιδιοκτήτες που διαθέτουν συμβόλαια δεν χρειάζεται να προσφύγουν στα δικαστήρια
![Καιρός: Συνεχίζονται οι χαμηλές θερμοκρασίες την Τετάρτη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/3807966-600x412.jpg)
Συνεχίζονται οι χαμηλές θερμοκρασίες την Τετάρτη
Κρύος θα είναι γενικά ο καιρός την Τετάρτη, με κατά τόπους βροχές και χιόνια σε μικρό μέρος της χώρας
![Η Βουλή εκλέγει πρόεδρο Δημοκρατίας τον Κωνσταντίνο Τασούλα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/voylip-2-600x400.jpg)
Η Βουλή εκλέγει πρόεδρο Δημοκρατίας τον Κωνσταντίνο Τασούλα
Η διαδικασία που προβλέπει το Σύνταγμα έχει οδηγήσει στην 4η κατά σειρά ψηφοφορία που για να εκλεγεί πρόεδρος θα πρέπει ο επικρατέστερος υποψήφιος να λάβει 151 θετικές ψήφους
![Πύργος του Άιφελ: Το μνημείο με τις περισσότερες επιθέσεις σε τουρίστες στον κόσμο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/paris-600x394.jpg)
Πύργος του Άιφελ: Το μνημείο με τις περισσότερες επιθέσεις σε τουρίστες στον κόσμο
Οργιάζουν οι κλοπές και οι απάτες στο διάσημο πύργο της γαλλικής πρωτεύουσας και τις γύρω περιοχές
![Νετανιάχου: Θα μπούμε στη Γάζα αν δεν απελευθερωθούν οι όμηροι το Σάββατο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/11/ot_israel_palestine_netaniahou-768x450-1-600x352.png)
Νετανιάχου: Θα μπούμε στη Γάζα αν δεν απελευθερωθούν οι όμηροι το Σάββατο
Η κατάπαυση του πυρός έχει τεθεί υπό αμφισβήτηση